Ranskan hinnat näyttäisivät lähtevän 1660:llä reilusta kymmenestä tuhannesta ja alle parillakympillä on jo valinnanvaraa aika lailla. Ittelle ei nuo tunnit niin meinaa mitään. Todellinen käyttöarvo voi 5000:n tunnin jälkeen toisella koneella olla yhtä suuri kuin toisella vuoden ikäisenä. Monesti saa hyvän koneen kun ostaa tahallaan paljon ajetuksi ilmoitetun.
Vähän enemmän kaiveltuna noita 1660 ja 1680- malleja löytyy jenkkilästä jo ihan diilereiltä useampia kymmeniä, hintaluokassa 10.000 - 50.000 dollaria, pääasiassa tunneista ja koneen iästä riippuen, muutama isompi varuste, mm. neliveto näkyy hinnassa enemmän. Noissa euroopan ja jenkkilän hinnoissa kannattaa muistaa, että leikkuupöytä niihin ei sisälly koskaan, sen joutuu ostamaan erikseen, mutta toisaalta sitten saa millaisen haluaa.
Käsittääkseni suurimmat erot euroopantuontimallien ja jenkkikoneiden välillä ovat "lakiteknisissä" varusteissa, eli eurooppaan tuodessa koneissa jotkut suojat ovat erilaisia, valot on vähän erilaiset jne. CE-merkkiä tuon ikäisissä koneissa ei vielä ole missään, lähinnä tieliikennevalot vois olla se ongelma jos siinä nyt joku ongelma olisi.
40-jalkasen merikontin rahti atlantin yli on jotain reilun 2500 euron luokkaa satamasta tänne suomeen pihaan, mutta koneen pakkaamiseksi merikonttiin joutuis kyllä tekemään jonkin verran töitä, ei taida ihan pelkästään renkaat irrottamalla sinne mahtua... Pyysin yhtä tuttua, joka tekee ulkomaankauppaa tuohon suuntaan työkseen, selvittää harrastuksenaan että mitä tuollaisen koneen rahtaaminen kokonaisena tulis maksamaan.