Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkiskierroksia  (Luettu 7666 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Hukkiskierroksia
Kenelläkään kp-pp alueella hukkismopoa, jossa riittävä maavara? Pitäs hernepelto kiertää, vajaa 20ha, eikä siellä jalkamies pääse oikeen liikkumaan.

Kyl hernemaa on paha rasti. Mun mielestä osa jää sinne kasvuston sekaan alle. Rapsilla ja herneellä eniten onnistunu sitä lisäämään.

Sepä se, ja lohko iso ja hukkista ihan muutamia, toissa vuonna löytyi yksi ja viime vuonna ei tainnut löytyä yhtään kun kävin entisen pesäkkeen paikan ajamassa Axialilla, josta kaikki aikojen alussa lähti. Ei vain viitsinyt puolen hehtaarin vuoksi, ehkä itävien hukkakaurojen, sotkea ruiskua Agililla. Tai siis pestä sillä :P

Ei tarttis tulla yhtään lisää, mutta hernekasvusto Karitaa eli hyvin ovat kiinni toisissaan ja vyötäröön saakka pikkuhiljaa. Ruiskutusurat näkyy pellossa, muttei niistä oo muuta apua ku suunnistukseen, ainoastaan rikat torjuttu.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hukkiskierroksia
Vähemmällä pääset kun annat olla, siellä ne kytee Karitan karvasessa kainalossa.

Ensi vuonna vehnällä täsmäisku asianmukaisella aineella.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Hukkiskierroksia
Vähemmällä pääset kun annat olla, siellä ne kytee Karitan karvasessa kainalossa.

Ensi vuonna vehnällä täsmäisku asianmukaisella aineella.

Pitää käydä ne oletetut pari paikka kattomassa, ei ny mikään mahoton kun ois joku sopiva kulkuneuvo. Crossipyörä kerää kaiken mukaansa, vaikka isopyöräinen. Kaveri sanoi ettei hukkakauramopollakaan pääse liikkumaan, ne liian matalia? Siks ois kiva ollut kokeilla.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5905
Vs: Hukkiskierroksia



mutta hernekasvusto Karitaa eli hyvin ovat kiinni toisissaan ja vyötäröön saakka pikkuhiljaa. Ruiskutusurat näkyy pellossa, muttei niistä oo muuta apua ku suunnistukseen, ainoastaan rikat torjuttu.
Eihän tuo ole edes pitkää.. Mä kävelin aamulla omat hernemaat läpi ja kasvusto pahimmillaan kainaloihin asti, siis sellaista 150cm pitkää..  :-X
Ajouria pitkin kävelle menee ihan ok. Ihmeen hyvin kärhistä yhdessä oleva kasvusto aukee kun tunkee vaan reilusti sekaan, uran kohta kun maanpinnasta puhdas ei tarvitse varoa edes kompastumista. Onhan se toki viljaan verrattuna raskasta. Ja märkää.. Tosin mulla ei alaakaan ollut kuin 4,5ha.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8407
Vs: Hukkiskierroksia

Eihän tuo ole edes pitkää.. Mä kävelin aamulla omat hernemaat läpi ja kasvusto pahimmillaan kainaloihin asti, siis sellaista 150cm pitkää..  :-X
Ajouria pitkin kävelle menee ihan ok. Ihmeen hyvin kärhistä yhdessä oleva kasvusto aukee kun tunkee vaan reilusti sekaan, uran kohta kun maanpinnasta puhdas ei tarvitse varoa edes kompastumista. Onhan se toki viljaan verrattuna raskasta. Ja märkää.. Tosin mulla ei alaakaan ollut kuin 4,5ha.
[/quote]
Samaten mun Ingrid. On siellä notkopaikoissa sitten huonompaakin.  ::) Poikittain ajouraa ei päässyt oikein millään eteenpäin. Onneks tuolla ei pitäis olla hukkista.
Mystinen kesälaatumies

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Hukkiskierroksia

Eihän tuo ole edes pitkää.. Mä kävelin aamulla omat hernemaat läpi ja kasvusto pahimmillaan kainaloihin asti, siis sellaista 150cm pitkää..  :-X
Ajouria pitkin kävelle menee ihan ok. Ihmeen hyvin kärhistä yhdessä oleva kasvusto aukee kun tunkee vaan reilusti sekaan, uran kohta kun maanpinnasta puhdas ei tarvitse varoa edes kompastumista. Onhan se toki viljaan verrattuna raskasta. Ja märkää.. Tosin mulla ei alaakaan ollut kuin 4,5ha.
Samaten mun Ingrid. On siellä notkopaikoissa sitten huonompaakin.  ::) Poikittain ajouraa ei päässyt oikein millään eteenpäin. Onneks tuolla ei pitäis olla hukkista.
[/quote]

Ai herne on pitkää tänä vuonna :P Pitää käydä muuallakin kuin tuossa hiekkaharjanteella, jossa käväisin katsomassa. Toivottavasti ei oo pidempää paremmissa paikoissa, mulle riittää tuollainen metrin kasvusto kun sekin on takuuvarmasti lähes 100% laossa :(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

IsoPata

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 203
Vs: Hukkiskierroksia
Tarvii käydä ostaas kunnon kahluusaappaat. Ohran tähkät kutitteli kainaloita eilen aamulla, vaikka Sonista saanut kahteen otteeseen yhteensä puoli litraa. Viimeisen viikon sademäärä yli 50 mm, eikä käännettä parempaan näkyvissä  :-X

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8444
Vs: Hukkiskierroksia
Korkeita on viljat, vaikka jarrua laitettu pönttö tolkulla. Hukkista bongatessa joutuu perustamaan leirin solmujen väliin, ettei tule hapenpuuteongelmia.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2013
Vs: Hukkiskierroksia
kyl on pituutta juu kevätviljoissakin todella paljon vaikka olis tosiaan doupattu modduksella. hukkis kyl nousee silti päälle. rukiin ja syysvehnän seasta on vaikeeta. samoin noi valkuais- ja öljykasvit. tänään on hyvä päivä iskeä kimppuun. vanha isäntä jo kävikin muutaman bongaamassa.

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Hukkiskierroksia
Rypsipellossa tänään koitin tarpoa. Ei tuu oikein mitään siitä hommasta, pitkää ja sekaisin. Ohrapellossa sentään on helppo liikkua. 0,5l Moddusta 3vk sitten oleilla helle päivillä on hoitanut homman hyvin. Vedin korrensääteen määrän ylä kanttiin kun näytti kasvavan kuin kaisla ja kerrankin taisi onnistua, uskon että pysyy pystyssä. Härkäpapulohkot täysin mahdottomia kulkea, hirvetkin on ruvenneet kiertämään ne.

Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo:16:43 kirjoittanut Tiimo