Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljaa Viroon  (Luettu 10559 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Viljaa Viroon
Eilisehtoona Esson baarissa yksi viljanviljelijä kertoi olleensa yhteydessä eestiläiseen myllyyn, joka jo nyt tuottaa paljon ruis- ja vehnäjauhoja leipomoihin ja kauppojen hyllyille EU:ssa. Myllyllä on suuret laajentumissuunnitelmat mm. tulo suomalaiskauppojen hyllyille "Sunnuntai-jauhojen tilalle". Myös eestiläiset leipomot ovat tulossa ryminällä Etelä-Suomen markkinoille Fazerin leivän esimerkin mukaisesti.

Suomessa leipomotoiminta on turhan kallista.

Ko. isäntä keskusteli myllyn kanssa suomalaisen viljan toimittamisesta myllylle, jolloin hintataso Suomessa asettuisi keski-eurooppalaiselle tasolle nykyisen koko EU-ajan alennusmyynnin sijaan.

Eestiläinen mylly mainostaisi Suomessa myytäviä jauhojaan suomalaisesta viljasta jauhetuksi, jotta meidän "edunvalvojamme" eivät pääsisi levittämään huhuja jauhojen terveyshaitoista ym.  

Mylly tutkii parhaillaan rahtien järjestelyä, jolloin mylly maksaisi osittain tai jopa kokonaan rahdin.

MaasTulli *****ileekin  jo tänään, kuinka Suomen avaushinnat ovat viime vuotta korkeammat. Unohtuu mainita, että ne ovat reilusti alle keski-euroopalaisen hintatason. Viime vuoden kesällä vehnästä maksettiin Suomessa vaivaiset 100 €/t, siis aivan lahjoitushinta.

Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo:08:16 kirjoittanut minä-itte

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Viljaa Viroon
Eilisehtoona Esson baarissa yksi viljanviljelijä kertoi olleensa yhteydessä eestiläiseen myllyyn, joka jo nyt tuottaa paljon ruis- ja vehnäjauhoja leipomoihin ja kauppojen hyllyille EU:ssa. Myllyllä on suuret laajentumissuunnitelmat mm. tulo suomalaiskauppojen hyllyille "Sunnuntai-jauhojen tilalle". Myös eestiläiset leipomot ovat tulossa ryminällä Etelä-Suomen markkinoille Fazerin leivän esimerkin mukaisesti.

Suomessa leipomotoiminta on turhan kallista.

Ko. isäntä keskusteli myllyn kanssa suomalaisen viljan toimittamisesta myllylle, jolloin hintataso Suomessa asettuisi keski-eurooppalaiselle tasolle nykyisen koko EU-ajan alennusmyynnin sijaan.

Eestiläinen mylly mainostaisi Suomessa myytäviä jauhojaan suomalaisesta viljasta jauhetuksi, jotta meidän "edunvalvojamme" eivät pääsisi levittämään huhuja jauhojen terveyshaitoista ym.  

Mylly tutkii parhaillaan rahtien järjestelyä, jolloin mylly maksaisi osittain tai jopa kokonaan rahdin.

MaasTulli *****ileekin  jo tänään, kuinka Suomen avaushinnat ovat viime vuotta korkeammat. Unohtuu mainita, että ne ovat reilusti alle keski-euroopalaisen hintatason. Viime vuoden kesällä vehnästä maksettiin Suomessa vaivaiset 100 €/t, siis aivan lahjoitushinta.



Eikös se menisi menopaluuna sen sinun viru-maidon kanssa? ;D

Ps. eikös tämän vuotinen sato ole laadultaa semmoista ettei kelpaa edes rehuksi? Vai lähettikö viljanviljeliät ennakko näytteinä puhdistamo jätöksiä?
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

minä-itte

  • Vieras
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot


 Valiolle tuli kiirus ostaa Viron meijerit

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot


 Valiolle tuli kiirus ostaa Viron meijerit
Montako meijeriä valio omistaa virossa ja kuinka isoja ? Laita lukuja esiin.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot

 ;D  ;D  ;D

Toi minä-itte setä jaksaa hauskuutta meitä noilla Esson baari jutuilla.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471

Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo:09:45 kirjoittanut Yodavaari

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot

 ;D  ;D  ;D

Toi minä-itte setä jaksaa hauskuutta meitä noilla Esson baari jutuilla.

http://www.youtube.com/watch?v=K1D2-3XbAts

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot

--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26145
  • vastustan
Vs: Viljaa Viroon
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot

--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viljaa Viroon
Montako meijeriä valio omistaa virossa ja kuinka isoja ? Laita lukuja esiin.
[/quote]

  Laeva..ei taida olla hyvä pisnes,siellä ei ole tätä kepuhenkistä tukea että pääsis sellaiseen monopoliin kuin täällä Suomessa vuosien mittaan on päässyt..

Aulis Anttila

  • Vieras
Kuljetusväline...
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot
--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
Vs: Viljaa Viroon  se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D

Mä luulen et se vie ne viljat Viroon moottorikelkalla... ku on niitä kelkkareittejäki, joo   ::) ::)   ;D ;D ;D

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kuljetusväline...
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot
--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
Vs: Viljaa Viroon  se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D

Mä luulen et se vie ne viljat Viroon moottorikelkalla... ku on niitä kelkkareittejäki, joo   ::) ::)   ;D ;D ;D
;D  ;D
Koukkaa tuosta venäjän kautta, niin pääse maita pitkin koko ajan.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Viljaa Viroon
http://www.tartuveski.ee/

http://www.fazer.ee/

Joskus tehtiin tutkimus leipomoitten kustannuksista eri maissa: esim. Suomessa leipomon yleiskustannukset olivat suuremmat kuin saksalaisen leipomon  kaikki kustannukset.

Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo:13:27 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Kuljetusväline...
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot
--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
Vs: Viljaa Viroon  se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D

Mä luulen et se vie ne viljat Viroon moottorikelkalla... ku on niitä kelkkareittejäki, joo   ::) ::)   ;D ;D ;D


#&*§&¤$€@£$£#¤%