Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jalle - 13.05.15 - klo:10:41
-
Kertokaas miten tiukkaan tuo käännetään puol tuumasilla pulteilla?
-
136Nm lukee lontoon kielisessä opuksessa, kylmänä. On siinä kiristys järjestyskin, onko tarvis?
-
on järjestys tiedossa. Momentti vaan arvelutti, kun kahta pulttikokoa noissa kai on.
-
tarkistin vielä ja puhuttiin vain "tavallisista" 1/2" pulteista. Muita vaihtoehtoja ei mainita. Saako tiedustella paljonko on tunteja ja minkä vuoksi kansi auki?
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
-
Kertokaas miten tiukkaan tuo käännetään puol tuumasilla pulteilla?
Siihen asti kun napsahtaa, ja sit vartti takasin. :-X
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
-
Kertokaas miten tiukkaan tuo käännetään puol tuumasilla pulteilla?
Onko venyvät pultit ?
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
miten sen saa lumen aikaan puuhommissa kiehuun, paffi het syyläris kiinni vai jotain muuta pahasti vialla :-\ :-\ :-\ :-\
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Muuttuvatilavuuksinenpumppu kaiketi . Säteismäntä pumppuna myös tunnetaan . Paineakkuja oli joskus Jonneissa.
-
2 eri asiaa - avoin/suljettu ja muuttuvatilavuuksinen(säätyvä)/kiinteätilavuuksinen...
Lisää hämmennystä aiheuttavat vielä termit CC/OC eli Closed Center/Open Center :-)
-
No ny mentiin jo syvälle tekniikkaan. Taannoin eräs kaveri poikkes meillä esittely jontikalla ja veti tyhjäkäynnillä etukuormaajan vivun taakse, putkesta tuli hienoinen pöhäys ja kuormain nousi vallan mahotonta vauhtia ylös! Tos ymmärsin että "säätyvä" mikälie pumppu antoi ison tuoton vaikka kierrosnopeus oli tyhjäkäyntinopeus. Tämän jälkeen kuulin ton että "onhan jonnuissa ollu jo kauan". Vuosi oli noin 2005.
-
2 eri asiaa - avoin/suljettu ja muuttuvatilavuuksinen(säätyvä)/kiinteätilavuuksinen...
Lisää hämmennystä aiheuttavat vielä termit CC/OC eli Closed Center/Open Center :-)
https://wiki.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=12160528
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
-
Noniin eli avoin onkin siis tämä tavallinen järjestelmä. Jotenkin arvasin että termit sekaisin. En vaan jaksanut kuuklettaa.
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
Diin diin ei ihme moottori ruostu kun noin öljyä vuotaa. :) :) :)
Entäs JD ” neliveto” vetääkö etupää jos peruuttaessa etupyörä putoo vältööksen vakoon? :o
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
Diin diin ei ihme moottori ruostu kun noin öljyä vuotaa. :) :) :)
Entäs JD ” neliveto” vetääkö etupää jos peruuttaessa etupyörä putoo vältööksen vakoon? :o
Silloin se työntää ??? En mää kyl tiedä, kun en kynnä neliveto päälllä. Ei tarvitse ;D
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
Diin diin ei ihme moottori ruostu kun noin öljyä vuotaa. :) :) :)
Entäs JD ” neliveto” vetääkö etupää jos peruuttaessa etupyörä putoo vältööksen vakoon? :o
Silloin se työntää ??? En mää kyl tiedä, kun en kynnä neliveto päälllä. Ei tarvitse ;D
Eli ei toimi. ::)
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
:o :o :o :o :o :o :o
Nelikko sotkee vähemmän
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
:o :o :o :o :o :o :o
Nelikko sotkee vähemmän
Entäs Viisikko ???
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
Meikäpoloisen jontikassa ei tainnut olla tuolla keulassa tuota letkua, koskapa sitä ei vaihdettu. Kaikenlaisia muita letkuja sai vaihtaa kyllä mitä eksoottisimmista paikoista sekä monia muita osia. Kalliita. Eikä edes agrimarketista. :'(
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
:o :o :o :o :o :o :o
Nelikko sotkee vähemmän
Entäs Viisikko ???
Seikkailee jossakin Englannissa . Edit Plyton , tai mikä se oli joka kirjoitti sen.
-
Tunteja jotain viis puol tuhatta. Todennäköisin syy on kelamies, joka keitti koneen vetäessään lumihangessa puunrunkoja saaresta.
No kyl Ferggu on tolla iällä remonttikunnossa jo muutenkin, eli ota joka paikasta auki ja vaihda kaikki mitä näet.
Vihkiytynyt valumötti-mies, vai kuin ;)
:o
Meillä on 5 Deereä. Niissä ei oo muuta vikaa kuin se, että moottorit ruostuvat ulkopuolelta kun ikää on +20 vuotta, koska ne eivät vuoda öljyä.
Ikinä historiassa ei ole ollut Vallua eikä tule ;D Eikä Fergua yms. Belaruksia
Taannoin kuulin että vanhemmissakin jontikoissa olis -onko oikea termi- avoin hydrauliikka? Eli tarkoittaako se että on muuttuva pumppu?
Em'mää tiedä, kun ei niitä oo tarvinnut aukoa. Öljyä tulee sieltä perän liittimistä ja sinne se menee.
tai sitten kiertää siellä sisällä ihan muuten vaan eikä bäkkäri huomaa sitä kuitenkaan. :)
Ei sitä voi nähdä, kun ei ole röntgen-katsetta :(
Siält lotasta se nousee omalla pumpulla sinne keulan 10 litraiseen pyttyyn, josta se jotenkin valuu sitten hydepumpulle ??? Sit se yks letku siellä keulalla vuotaa 10 000 tunnin välein, siis se paineeton huohotin. Se korjataan, ja muuta vikaa noihin ei voi tulla ;D
Tää riittää tästä asiasta JD:n omistajille. Ei niitä auota ja sitten kuljeta öljyisissä vaatteissa koko vuotta ;D
Diin diin ei ihme moottori ruostu kun noin öljyä vuotaa. :) :) :)
Entäs JD ” neliveto” vetääkö etupää jos peruuttaessa etupyörä putoo vältööksen vakoon? :o
Silloin se työntää ??? En mää kyl tiedä, kun en kynnä neliveto päälllä. Ei tarvitse ;D
Voi ***** teitin kanssa. Kokeilin just ajaa tahallaan takavedolla, pieni kärry perässä hain lautoja pehmosen paikan takaa. Vielä rivi nokkapuntteja herkutsonnin nokalla. Hyvin kaivaa eteenpäin tiettyyn rajaan saakka ;D
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
:o :o :o :o :o :o :o
Nelikko sotkee vähemmän
Entäs Viisikko ???
Seikkailee jossakin Englannissa . Edit Plyton , tai mikä se oli joka kirjoitti sen.
Viisikko ja Sorkkapukin vanki on niistä paras, ookko lukena ???
-
No ainahan neliveto päälle menee. Sittenhän se Deeressä on rikki jos sitä ei saa pois päältä ::)
:o :o :o :o :o :o :o
Nelikko sotkee vähemmän
Entäs Viisikko ???
Seikkailee jossakin Englannissa . Edit Plyton , tai mikä se oli joka kirjoitti sen.
Viisikko ja Sorkkapukin vanki on niistä paras, ookko lukena ???
No en . Mutta rehumyyjän paluu oli mielenkiintoinen ;D ;D ;D ;D