Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Myydäkkö vai jatkaisiko?  (Luettu 6081 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Myydäkkö vai jatkaisiko?
Itse olen ihan eri mieltä, missään nimessä ei kannata myydä.
Omaisuus on aika hyvin sijoitettu, kun se on maassa ja kyllä nämä hommat aina työhommat voittaa ...

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Myydäkkö vai jatkaisiko?
Jos noista kahdesta täytyy valita, niin ilman muuta myynti.
Jos omat lapsesi ovat sosiaalisia ja koulussa hyvin pärjänneitä niin sitten voi turvallisin mielin myydä.
Järkevintä olisi kuitenkin pitää pellot omistuksessa ja joko vuokrata ne, tai viljelllä itse. Myynnistä joutuu kuitenkin maksamaan muhkeat verot.
Jotain työtä kannattaa hankkia itselle jotta saa ympärilleen edes jonkinlaisen sosiaalisen verkoston, muuten piirit pienenee ja järki sumenee.

Kohonneita vakuusarvoja vastaan saa lainaa ja voi jotain bisneksentynkää viritellä. VUokramies hommaa lainanhoitorahat.
Itse olen ihan eri mieltä, missään nimessä ei kannata myydä.
Omaisuus on aika hyvin sijoitettu, kun se on maassa ja kyllä nämä hommat aina työhommat voittaa ...

Em mää missään töisä oo käyny, täsä kotona vaa ollu, maatilalla.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Myydäkkö vai jatkaisiko?
Jos noista kahdesta täytyy valita, niin ilman muuta myynti.
Jos omat lapsesi ovat sosiaalisia ja koulussa hyvin pärjänneitä niin sitten voi turvallisin mielin myydä.
Järkevintä olisi kuitenkin pitää pellot omistuksessa ja joko vuokrata ne, tai viljelllä itse. Myynnistä joutuu kuitenkin maksamaan muhkeat verot.
Jotain työtä kannattaa hankkia itselle jotta saa ympärilleen edes jonkinlaisen sosiaalisen verkoston, muuten piirit pienenee ja järki sumenee.

Kohonneita vakuusarvoja vastaan saa lainaa ja voi jotain bisneksentynkää viritellä. VUokramies hommaa lainanhoitorahat.
Itse olen ihan eri mieltä, missään nimessä ei kannata myydä.
Omaisuus on aika hyvin sijoitettu, kun se on maassa ja kyllä nämä hommat aina työhommat voittaa ...

Em mää missään töisä oo käyny, täsä kotona vaa ollu, maatilalla.

Itseasiassa maailmantalous ei ole millään mittarilla mitattuna, vielä päässyt kuiville tästä viimeisestä pankkien aiheuttamasta sijoituskuplasta ja mikään ei viittaa siihen, että lähivuosina tulee pääsemään kuiville, joten siinä mielessä voi olla hyvinkin järkevää pitää rahoja sellaisissa kohteissa, joiden arvon säilyminen on hyvin todennäköistä, kuten esim. maaomaisuus.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Myydäkkö vai jatkaisiko?
Mitä tehdä, siinäpä vasta kysymys? mikä olisi varsinais-suomessa markkinahinta 80 ha peltoalalle isoin lohko 30 ha rajoittuen vesistöön. pellot käytännössä 3 "lohkossa" 8,36ja 36 ha on konehallit ja kuivurit, kotieläintila.  Vaihtoehtoina myynti tai raju laajentaminen. peltoa saattaa olla tulossa seuraavien 5 vuoden aikana myyntiin 50-150 ha. Pellonhinta on nyt yleisesti 12,5 - 15 K€, investointitarve 120x12,5 K€ = 1,5 milj, Samassa yhteydessä pitäisi rakentaa uusi munitus kanala 60000 kanapaikalle a hinta 25e / kanapaikka 1,5 milj. Edessä 3 milj investointi ja sitten olisi homma jossain kuosissa. vai myydäkkö pellot pois ja maksaisi velat pois. Samalla pystyisi "kuorimaan" 300 k € myyntivoitot , ei huono tuotto 3 vuodelle. ostettu vapailta markkinoilta 2007
- Versio 2
Myy niin paljon että velka ei paina tai tekee sut huonovointiseksi.
Katso " Intia: linkkiä tällä foorumilla" ja hymyile.
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=21141.0

Nyt maailmantalous romahtaa, ja oman ruuan viljely ja metsästys nousee arvoonsa..
Mutta... jos myyt kaikki pois !
Voit olla "rikas" köyhässä valtiossa, tai velallinen ja köyhä byrokraattien suomessa !
Elämä on valintoja :)

Viimeksi muokattu: 07.11.10 - klo:11:56 kirjoittanut Bonden