Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nys se tuli  (Luettu 14517 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nys se tuli
Teoriasssa ihan hieno laite. Jotenkin tulee mieleen että joko on aika leveät urat harvennuksessa tai sitten koura kopsahtaa herkästi ikkunaan väistettäessä jäävää puuta kun puomin kääntää sivulle. Kummankohan omistajakuski valitsee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Nys se tuli
Teoriasssa ihan hieno laite. Jotenkin tulee mieleen että joko on aika leveät urat harvennuksessa tai sitten koura kopsahtaa herkästi ikkunaan väistettäessä jäävää puuta kun puomin kääntää sivulle. Kummankohan omistajakuski valitsee.

Kai luulis liikkeet oevan semmoiset ettei tolla ulotu lasiin koputteleen...
On todella hienon näköinen kone.Valtavasti panostettu kehitykseen,täytyy vaan toivoa että nosturin lujuusoppi on kohdallaan.Jos murtuu pään päältä voi hytin lasit olla kovilla.
Runkonivelsysteemi lienee aika monimutkainen ja toiminta lienee automaation ja hydrauliikan varassa.
Hinta?

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Nys se tuli
Teoriasssa ihan hieno laite. Jotenkin tulee mieleen että joko on aika leveät urat harvennuksessa tai sitten koura kopsahtaa herkästi ikkunaan väistettäessä jäävää puuta kun puomin kääntää sivulle. Kummankohan omistajakuski valitsee.

Eihän tuolla tarvitse siihen tyyliin jääviä puita väistellä, koura vain puiden väliin, ajetaan ja käännetään puomia tarpeen mukaan. Kuvaamasi väistely on kuskin ammattitaidon puutetta.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26150
  • vastustan
Vs: Nys se tuli
Onkos tässä korpparissa Indenor Diesel?
leveloinnin ansiosta  hakkuutyöskentely lienee  vaivatonta vaikka kone kylkysellään ojassa  :D

Ei Veetistä saa harvesterikuskia vaikka kuinka uudelleenkouluttais. Sänkkyä ja raakia. Mutta hyvä että kulkee kylkysellään. :)
veetihän on niitä avohakkuun kannattajia, pelloks vaan puskat ja sitte valittaa että puol miljoonaa hehtaarii omp peltoo liikaa suomen maas ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nys se tuli
Teoriasssa ihan hieno laite. Jotenkin tulee mieleen että joko on aika leveät urat harvennuksessa tai sitten koura kopsahtaa herkästi ikkunaan väistettäessä jäävää puuta kun puomin kääntää sivulle. Kummankohan omistajakuski valitsee.

Eihän tuolla tarvitse siihen tyyliin jääviä puita väistellä, koura vain puiden väliin, ajetaan ja käännetään puomia tarpeen mukaan. Kuvaamasi väistely on kuskin ammattitaidon puutetta.

Näinhän se menee elokuvissa mäntykankaalla. Tosiasiassa kuitenkin metrin hangessa kun ei oikein ole mitään tietoa minkä päällä telat on sivurinteessä voisi olla ihan kiva kun koneella saisi seistä paikallaan ja nosturin saisi käännettyä sivulle uran päällä. Ei liikeratakuormaimetkaan turhaan ole niin rakennettu että koura tulee pyörän päältä sivulle jos tarve vaatii.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8406
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Tuntitaksallako ajelet vai omia mettiä harrastat. Tai oikeastaan, kuka ne talkoilla pois ajaa. ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Tuntitaksallako ajelet vai omia mettiä harrastat. Tai oikeastaan, kuka ne talkoilla pois ajaa. ;D

Mottitaksalla pääasiassa. Ehteiski harrastaan omissa mettissä  ;D

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8406
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Tuntitaksallako ajelet vai omia mettiä harrastat. Tai oikeastaan, kuka ne talkoilla pois ajaa. ;D

Mottitaksalla pääasiassa. Ehteiski harrastaan omissa mettissä  ;D

Minkäslainen ketju sulla sitten on?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Tuntitaksallako ajelet vai omia mettiä harrastat. Tai oikeastaan, kuka ne talkoilla pois ajaa. ;D

Mottitaksalla pääasiassa. Ehteiski harrastaan omissa mettissä  ;D

Minkäslainen ketju sulla sitten on?

Nokka profi ja toistaseks on ajeltu traktoripohjasella kalustolla perässä mut ens talveks hakusessa kevyt kasipyöränen ajokoneeks

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8406
Vs: Nys se tuli
Harvennuskone minkä työpaino alkaa olla siellä 23-25 tonnin paikkeilla  :o

10/11 metrinen puomi ja sen päässä tonnin koura saneleevat aika pitkälti alustakoneen painon. Vakaudesta tulee tehokkuutta ja nimenomaan harvennuksella kun koneen ei soisi paljoa keikkuvan. Metsäpohjan kannalta se paino on kyllä huono juttu, laittoipa sen vaikka 10 pyörän päälle.

Uranleveyden taitaa noilla ketjuilla määritellä enimmäkseen ajokone. Joku 1010 tai vastaava teloilla vaatii leveyttä jo sen 3,5 metriä ja kyllä siinä luulis tuonkin taipuvan.

9.5m puomi ja 700kg koura alta 13 tonnin työpainoisessa koneessa on piisannu aivan hyvin harvennuksilla.
Sitäpaitti mä voin venyttää ajouravälin sinne liki 35 metriin ilman että ees huomaat mistä oon puikkelehtinu ;)

Tuntitaksallako ajelet vai omia mettiä harrastat. Tai oikeastaan, kuka ne talkoilla pois ajaa. ;D

Mottitaksalla pääasiassa. Ehteiski harrastaan omissa mettissä  ;D

Minkäslainen ketju sulla sitten on?

Nokka profi ja toistaseks on ajeltu traktoripohjasella kalustolla perässä mut ens talveks hakusessa kevyt kasipyöränen ajokoneeks

Kasikymppi tai kymppikymppi on varmaan sopivia. Minkä takia kasipyöräinen? 6-pyöräinen on kuitenkin niin paljon ketterämpi. Tietenkin epätasaisessa maastossa  ittensä saa sitoo kiinni penkkiin. Niin no, onko tasaisia metsiä olemassakaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Nys se tuli
Teoriasssa ihan hieno laite. Jotenkin tulee mieleen että joko on aika leveät urat harvennuksessa tai sitten koura kopsahtaa herkästi ikkunaan väistettäessä jäävää puuta kun puomin kääntää sivulle. Kummankohan omistajakuski valitsee.

Eihän tuolla tarvitse siihen tyyliin jääviä puita väistellä, koura vain puiden väliin, ajetaan ja käännetään puomia tarpeen mukaan. Kuvaamasi väistely on kuskin ammattitaidon puutetta.

Näinhän se menee elokuvissa mäntykankaalla. Tosiasiassa kuitenkin metrin hangessa kun ei oikein ole mitään tietoa minkä päällä telat on sivurinteessä voisi olla ihan kiva kun koneella saisi seistä paikallaan ja nosturin saisi käännettyä sivulle uran päällä. Ei liikeratakuormaimetkaan turhaan ole niin rakennettu että koura tulee pyörän päältä sivulle jos tarve vaatii.

Ei tuon nosturin liikeradat näytä perinteisestä liikeratakuormaimesta eroavan kovinkaan paljon ainakaan videoiden perusteella. Puomin nivellykset on sen verran taaempana verrattuna paralleelinosturiin, että kyllä tuon kouran samasta välistä puun väliin taivuttaa. Liikkeessä ajo taitaa tuolla olla aika erilaista verrattuna nykykoneisiin, kun on tuo vakautus.

Siitä onko kehitys mennyt hyvään suuntaan voidaan tietysti olla montaa mieltä, mutta tämän päivän ongelma noilla 13 tonnin pikkukoneilla on se, että yhtiöiden taksoilla niillä ei yksinkertaisesti pärjää millään. Onhan näitä paljon jotka lypsynvälissä niillä hakkailee jopa esim. yhdistyksillekin, mutta kokopäiväinen urakoitsija jolla on pari palkkamiestä ajamassa konetta, ei saa kuluja katettua mitenkään. Mieluummin minä ainakin päästän huolellisen yrittäjän isolla koneella tekemään ne harvennukset, kun häviän 5-10 €/motti siinä että joku pujottelee puiden välissä pikkukoneilla ja taksa on sen verran kovempi. Kyllä täällä ainakin ostomiehet antaa valita kuka niitä harvennuksia tulee tekemään, itse on ainakin tarkasti tullut katsottua kuka sen hyvän jäljen tekee. Eikä se yleensä ole se pienimmällä koneella tekevä kaveri, huippukuskeilla on tapana päätyä niihin tehokkaimpiin koneisiin, siksi että silloin kun on tarve, osaavat tehdä huippujäljen ja toisaalta silloin kun on sopiva paikka tulee tavaraakin kovaa kyytiä...

Viimeksi muokattu: 09.06.13 - klo:13:17 kirjoittanut jorndere

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nys se tuli
Vaikka en itsekään ole ikinä motoa edes ajanut, niin jornderen kanssa ollaan samoilla linjoilla. Jos pitäis valita kone harvennushakkuisiin ja satunnaisiin aukkohakkuisiin, niin pienemmälläkin koneella toki pärjää. Mut ison firman aliurakoitsijana ei pääse leimikkoja valitsemaan ja järeämmän leimikon taksoilla tehdessä ei pidemmänpäälle riitä tehokkuus pienemmissä koneissa. Lisäksi remontit voi tulla liian tutuksi, kun kevyistä koneista otetaan kaikki irti. Harvennuksilla ei taasen ole varaa puikkelehtia puiden välissä.

Viimesyksynä kävi 810D ajamassa yhden kuvion, jonne en traktorilla viitsinyt lähteä leikkimään. (rinnettä ja alareunassa kivikkoa) Olipa käynyt ammattilaisellekin siellä niin, että 810 ei ollut halunnut nousta täydellä kuitukuormalla mäkeä. (pitoa olis ollut, mutta ei vetovoimaa) Ja vaikka 8 pyöräistä sanotaan mukavemmaksi, niin ei tuolla pienpyöräisellä meno kovin mukavalta näyttänyt. Kulutuskaan ei ajettua mottia kohti ole 1010 pienempi ja nosturi voi kaltevassa maastossa tuntua hieman hengettömältä. Mut kannattaa toki koeajaa metsäolosuhteissa ennenkuin konetta hankkii.


Amatimies 810 puikoissa  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=WSE-8KKtHSo

Viimeksi muokattu: 09.06.13 - klo:13:53 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

tap1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Nys se tuli
Hienon koneen Ponsselaiset tehneet.