Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rattoreita v. 1925  (Luettu 8118 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26174
  • vastustan
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

Kärsi. Etupäässä BLMC.

Isäukko oli ostamassa uutta traktoria 1960-luvulla... Fergua ei ollut saatavana eikä tietoa, koska olisi taas ostettavissa. Brittiduunarit olivat lakossa, elivät vielä II maailmansodan voittohuumassa. Saksalainen ahkeroi ja ohitti britit nopeasti  = "talousihme".
joku 265 massikka sopis veetilään kuin nenä päähän ja voimakoneeksi 399 8) 8) 8) 8)

 Kuuspyttynen....eeeei, kyllä ne viron vientiviljat ja tuontimaidot liikkuu ihan varmasti 698T:llä...
tasalattiainen  palmun hytti suurine oviaukkoineen ois aivan amerikkaa ollu kiireisen viljanviljelijän  arkeen askeleen ollessa jo raskas raiviolla rymyämisestä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Rattoreita v. 1925
siinä muuten hyvä esimerkki siitä kuin vähästä saattaa olla kinni tuo juuttuminen.   isävainaa oli aikoinaan kyntänny naapurille ja algaier ei ollu jaksannu vetää turpeikossa jolloin naapuri oli köyden pätkällä vetäny pahimman yli!   toimiiii.   mutta yritäppä nykyvaltun kanssa....

Meilläkin mutsin velipojat lykkäsivät puimuria sillon sadekesän joskus vuotta en tiedä kun en ollu syntynykkään. Se tappuri oli semmonen kuplankoneela oleva pikku häristin. Mullaon vielä korjussa suvun eka traktori 15valmetti ja kyllä sitä varmasti pystyy raavasmies pahassapaikassa käsin avittaan.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rattoreita v. 1925
Kyllä noi New Hollandia edeltävän aikakauden Fordin omistajat on pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä omistamaansa koneeseen. Ja aika monessa talossa tuntuu tuo sininen linja pitävän, kun siihen on kerran lähdetty. Meillä on tota Valmettia ollut viissatasesta alkaen, en sitä merkkinä kenellekkään voi suositella. Mutta parempaakaan ei ole ollut. Vaatii aika paljon perehtymistä eri merkkeihin, että oppii tuntemaan niiden ominaisuudet ja varsinkin viat. Mitään Valmetin mallia ei ole ostettu heti sen tullessa markkinoille. Vanha viisaus, että ensimmäiset sarjat ovat susia pätee Valmettiin tosi hyvin. Se on parempi, että antaa muitten tehdä tuotekehityshommat ensin. Tosin pakko myöntää, että kyllä tää 143 on ollut sillä rajoilla, että protohan se oli tämäkin, mutta onneksi on nyt asettunut.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Rattoreita v. 1925
Kyllä noi New Hollandia edeltävän aikakauden Fordin omistajat on pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä omistamaansa koneeseen. Ja aika monessa talossa tuntuu tuo sininen linja pitävän, kun siihen on kerran lähdetty. Meillä on tota Valmettia ollut viissatasesta alkaen, en sitä merkkinä kenellekkään voi suositella. Mutta parempaakaan ei ole ollut. Vaatii aika paljon perehtymistä eri merkkeihin, että oppii tuntemaan niiden ominaisuudet ja varsinkin viat. Mitään Valmetin mallia ei ole ostettu heti sen tullessa markkinoille. Vanha viisaus, että ensimmäiset sarjat ovat susia pätee Valmettiin tosi hyvin. Se on parempi, että antaa muitten tehdä tuotekehityshommat ensin. Tosin pakko myöntää, että kyllä tää 143 on ollut sillä rajoilla, että protohan se oli tämäkin, mutta onneksi on nyt asettunut.

  Mulla on se käsitys että kun Fordsonista putos se son pois, niinsenjälkeen lähti laatu heikkenemään..
  Valmetteja ollut 60 vuotta, nytkin 2 punavanteista jäljellä, mutta olen sitä mieltä että nää Saksan punavanteiset ovat parempia, tiedä sitten miten jatkossa näidenkin käy, ainakin tää viimeinen ostos tuntuu jotenkin muovisemmalta, hienouksista huolimatta.
  Valmettien kanssa kyllä taivasosuus on tullut hankittua..

Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:08:41 kirjoittanut iskra

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Eikös weetin nuoruudessa ajeltu pääasiassa hevosilla?  Taitaa naapurissa olla vieläkin hevosia – uljas eläin.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Rattoreita v. 1925
juuri tuo mallien muutto jatkuvasti ja kikkailulla on itelle se myrkky jota en ihan heti niele.   tuntuu että tuon volvo bmn jälkeen valtun muutokset on vasta nykypäivinä oikeita.   aiemmin vain kosmeettisia.    nykyään ite hieman karsastan tuon sähkön lisäämistä noissa koneissa... ainkin monessa nuo piuhat on jo sellaista tavaraa ja niiden vedot sillä tasolla että harmeja piisaa...                  kattokaapa noita puhanippuja koneen kupeessa...    kuin paljon käytössä ja montako väriä /kaapelisukka?              ja lliittimet näyttää nykyisissä aika hepposilta remppoja ajatellen

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D

1992 esiteltiin 40-sarja. Oli kilpailukykyinen aikalaisiinsa. Valtran edesmennyt tuotekehitysinsinööri tokaisikin Käytännön Maamies-lehden traktorinumerossa vuosia sitten Basildonin Powerstar-moottorin olleen erään parhaimmista moottoreista.
Ja tottahan tuo oli 100-270 hv;n malleista ei paljon pahaa ole kuulunut. Voimansiirrossa Foordi oli aikalaisiaan kestävämpien maineessa, mitäpä siinä enää kehittämistä. Synkrothan oli vain remonttia varten, kyllä Valtsu-mies 1970-80 luvuilla tän ties.

Sitäpaitti ei noilla nykynewhollandeilla ole enää hirveitä sukurasitteita tai -hyveitä?
Joko 40 sarjassa oli keskellä ja piilossa etupäähän kartaani ?
Juuri tuohon tasoon Foorti pysähtyi se vaan on fakta jota on joittekin vaikea hyväksyä. ;)

Ei se mihinkään pysähtynyt. 4-portainen pikavaihde, säätötilavuuspumppu, hiljainen ohjaamo samaa tasoa kuin parhaissa kilpailijoissa, ja suora 4-vedon kardaani keskellä ilman mitään murroksia kuten eräässä kotomaisessa. Se siitä sitten.
Se nelivedon akseli ilman murroksia on vanhemmiten aika tarkka etuakselin keinun laakeroinnin kunnosta.

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Kyllä noi New Hollandia edeltävän aikakauden Fordin omistajat on pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä omistamaansa koneeseen. Ja aika monessa talossa tuntuu tuo sininen linja pitävän, kun siihen on kerran lähdetty. Meillä on tota Valmettia ollut viissatasesta alkaen, en sitä merkkinä kenellekkään voi suositella. Mutta parempaakaan ei ole ollut. Vaatii aika paljon perehtymistä eri merkkeihin, että oppii tuntemaan niiden ominaisuudet ja varsinkin viat. Mitään Valmetin mallia ei ole ostettu heti sen tullessa markkinoille. Vanha viisaus, että ensimmäiset sarjat ovat susia pätee Valmettiin tosi hyvin. Se on parempi, että antaa muitten tehdä tuotekehityshommat ensin. Tosin pakko myöntää, että kyllä tää 143 on ollut sillä rajoilla, että protohan se oli tämäkin, mutta onneksi on nyt asettunut.

Oikeassa olet. Eikä tuo ensimmäisten mallien heikkous ole yksin Valtsulla, sitä on muillakin. Eräs vihriäkin tais kärsi 2007-08 malleissa aika pahasti? Ja autoteollisuudessa lisää. SASsia härnätäkseni on myönnettävä, että potaskaa kirjoitin, tämän hetken moottoreistakin AgroPower taitaa olla kärkikahinoissa.....Ja 8400 myötä maine nousi.