Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rattoreita v. 1925  (Luettu 8117 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D

Ensinnäkin tuo OK-6 malli on Orasvuolla kyhätty, Customin/Traderin peru koneella oleva, ei ole juuri milläänlailla yhteneväinen  Fordin traktorimoottoreiden kanssa. Että se siitä taas. Montakos Foortia sulla ittelläs on ollut? Ja sen verta paljon olen noiden Vapon koneiden kanssa ollut tekemisissä, niin kysynkin sinulta: monessako Valumeetissä oli Bertan 2300 etukuormainta ja kuis kesti? -05 a -02 Carraro oli menestys? Vai oliko?

Noi Nyykkäritkin on tainneet pelata voimansiirrollisesti edelleen nykyvalumeettejä paremmin? Versuskin on Direktin ohella ollu se murhehen kryyni, Hitechki menee sinne 5000-10000 h väliin. Sitteen aletaan remppaamaan ja remanlaatikkoa ettimään yleensä. Siksi kai sekin pisnes kukoistaa?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Rattoreita v. 1925
ei rassukka ollu vielä maailmalla kun tuo oli...   mutta siitä ei jääny kuvaa tahi muuta muistoa, pelkkä kuulopuhe, mitä isävainaa kertoi...            joku 50 luvun ekat vuodet tuo...

Nii justiin, menneet hukkaamaan sen. Niitä kun ei tänä päivänä joka riihen nurkalla ole.

Vuonna -52 turbiinikytkin, ajovoimanotto, tasauspyörästönlukko ja kytkimestä riippumaton nostolaite.
Valtamerkkeihin tuli nämä yli kymmenen vuotta myöhemmin...
Tosin turbiinia valmetti esitteli maailman uutuutena reilu 30vuotta myöhemmin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D

Ensinnäkin tuo OK-6 malli on Orasvuolla kyhätty, Customin/Traderin peru koneella oleva, ei ole juuri milläänlailla yhteneväinen  Fordin traktorimoottoreiden kanssa. Että se siitä taas. Montakos Foortia sulla ittelläs on ollut? Ja sen verta paljon olen noiden Vapon koneiden kanssa ollut tekemisissä, niin kysynkin sinulta: monessako Valumeetissä oli Bertan 2300 etukuormainta ja kuis kesti? -05 a -02 Carraro oli menestys? Vai oliko?

Noi Nyykkäritkin on tainneet pelata voimansiirrollisesti edelleen nykyvalumeettejä paremmin? Versuskin on Direktin ohella ollu se murhehen kryyni, Hitechki menee sinne 5000-10000 h väliin. Sitteen aletaan remppaamaan ja remanlaatikkoa ettimään yleensä. Siksi kai sekin pisnes kukoistaa?
Allan ei nyt tiedä paljoa ,eli moottori ei ollut noista kumpainenkaan
vaan ns. teollisuusmoottori ja Fortin tekemä.Surullinen taival on ollut myös esim. 5000 jossa loki vuoti lähes jokaisessa .Täällä TM 150 oli ajettu 2500 tuntia kun laatikko hirtti kiinni ja pyörät raahunaa.Samalla ukolla portaaton
nyykkäri jota viety lavetilla useimmin kuin kylän direktejä.
Etuakseli tosiaan noissa isoissa fiiussa ei tahtonut kestää etukuormain käyttöä eikä se surullisen kuuluisa kytkin.Vaihteisto oli muuten hyvä mutta toivottoman hidas ja laakeroitu hipposesti ainakin pienet mallit.
Tässä pieni osa vioista että ei se nyt ihan viaton ole nyykkärin sukukaan. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Rattoreita v. 1925
eipä tosiaan... mutta kun markkintalous noi koneet tekee niin se säästö on jostain löydettävä.   mutta itellä on vain posetiivista kokemusta fiudeista ja muutamasta jopa urakointikäytössä olleesta... mutta en nyt niin hirveesti tiedä merkkiä joka kaikilla ja kaikessa työssä kestäis.  toiset vaan antautuu helpommalla.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Rattoreita v. 1925
Taitaa useimmat merkit kestää omistajan/maksajan ajamina kestää paremmin kuin renkien ajamina. Suomessa taitaa tuo käyttökin olla rankkaa, niin ainakin  Nuhvin tehtaan miehet oli vähän kauhistelleet, kun Nuhvi oli valjastettu Ukkomestari peruskoneeksi.

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D

Ensinnäkin tuo OK-6 malli on Orasvuolla kyhätty, Customin/Traderin peru koneella oleva, ei ole juuri milläänlailla yhteneväinen  Fordin traktorimoottoreiden kanssa. Että se siitä taas. Montakos Foortia sulla ittelläs on ollut? Ja sen verta paljon olen noiden Vapon koneiden kanssa ollut tekemisissä, niin kysynkin sinulta: monessako Valumeetissä oli Bertan 2300 etukuormainta ja kuis kesti? -05 a -02 Carraro oli menestys? Vai oliko?

Noi Nyykkäritkin on tainneet pelata voimansiirrollisesti edelleen nykyvalumeettejä paremmin? Versuskin on Direktin ohella ollu se murhehen kryyni, Hitechki menee sinne 5000-10000 h väliin. Sitteen aletaan remppaamaan ja remanlaatikkoa ettimään yleensä. Siksi kai sekin pisnes kukoistaa?
Allan ei nyt tiedä paljoa ,eli moottori ei ollut noista kumpainenkaan
vaan ns. teollisuusmoottori ja Fortin tekemä.Surullinen taival on ollut myös esim. 5000 jossa loki vuoti lähes jokaisessa .Täällä TM 150 oli ajettu 2500 tuntia kun laatikko hirtti kiinni ja pyörät raahunaa.Samalla ukolla portaaton
nyykkäri jota viety lavetilla useimmin kuin kylän direktejä.
Etuakseli tosiaan noissa isoissa fiiussa ei tahtonut kestää etukuormain käyttöä eikä se surullisen kuuluisa kytkin.Vaihteisto oli muuten hyvä mutta toivottoman hidas ja laakeroitu hipposesti ainakin pienet mallit.
Tässä pieni osa vioista että ei se nyt ihan viaton ole nyykkärin sukukaan. ;D


Ok. Moottori oli teollisuus 2704E, customin perua kuitenkin. Taitaa olla Vallu pilalla jo Sassilla?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D
Foordeista saatto tosin niistä kutosista mäntä mennä mut meni muistakin . Fordit oli tosi hyviä kestämään . 8700 eteenpäin oli huonoja koneitakin , lohkoja halkeili ja jotakin muutakin meni .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

Kärsi. Etupäässä BLMC.

Isäukko oli ostamassa uutta traktoria 1960-luvulla... Fergua ei ollut saatavana eikä tietoa, koska olisi taas ostettavissa. Brittiduunarit olivat lakossa, elivät vielä II maailmansodan voittohuumassa. Saksalainen ahkeroi ja ohitti britit nopeasti  = "talousihme". 

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Rattoreita v. 1925
Veeti se elää mennyttä aikaa.Ja tää kuuluisi kyllä tuonne konepuolelle,noin niinkuin huomautuksena.

Höpsistä, traktorit olivat  tuossa filmissä sivuseikka.

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-
Vuonna 69 ostettiin taloon ensimmäinen Foorti  Ford OK6 no 1600 tuntia niin mäntä posahti moottorista että sellanen tapaus oli se.
Mikä oli syynä tosiaan että foorti hylättiin ja nyykkäriä alettiin makaroonin osista kyhämään ja sekin pilattiin ei ole fiiatin veroinen kestävyydeltään ei..
Etuakseleilla ei kannatta fiiu miesten ylpeillä ainakin Vapolla kuutos fiiatin akseli rempattiin joka ainut talvi murikkaakselin lukitus petti ,öljyt pursusi vaihteistosta etuperään tuli öljy tulva. :D
Foordeista saatto tosin niistä kutosista mäntä mennä mut meni muistakin . Fordit oli tosi hyviä kestämään . 8700 eteenpäin oli huonoja koneitakin , lohkoja halkeili ja jotakin muutakin meni .

Tälle SASsille pitäis kustantaa Tanskan koneasemille ja sumusaarten contractoreiden luokse opintomatka, niin silmät aukeisivat kuinka sinisellä tekniikalla rehu menee paaliin sekä siiloon. Saattaapa slurryakin jossain levitä. Tästä sinisestä  tekniikasta pidetään edelleen, ja 10-sarjan Deerekin on kovassa maineessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Rattoreita v. 1925
Niin ei niitä paljon pohjoismaissa myidä nyykkäreitä mikä niitä vaivaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Rattoreita v. 1925
ainakin täälläpäin on myyjistä pula.  kaikanmaaliman sössöjä myyjinä ja ne ei edes tarjousta osaa tehä.     merkkiuskollisillekaan.     moni tykkäis koneesta mutta kukaan ei myy!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26174
  • vastustan
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

Kärsi. Etupäässä BLMC.

Isäukko oli ostamassa uutta traktoria 1960-luvulla... Fergua ei ollut saatavana eikä tietoa, koska olisi taas ostettavissa. Brittiduunarit olivat lakossa, elivät vielä II maailmansodan voittohuumassa. Saksalainen ahkeroi ja ohitti britit nopeasti  = "talousihme".
joku 265 massikka sopis veetilään kuin nenä päähän ja voimakoneeksi 399 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

Kärsi. Etupäässä BLMC.

Isäukko oli ostamassa uutta traktoria 1960-luvulla... Fergua ei ollut saatavana eikä tietoa, koska olisi taas ostettavissa. Brittiduunarit olivat lakossa, elivät vielä II maailmansodan voittohuumassa. Saksalainen ahkeroi ja ohitti britit nopeasti  = "talousihme".
joku 265 massikka sopis veetilään kuin nenä päähän ja voimakoneeksi 399 8) 8) 8) 8)

 Kuuspyttynen....eeeei, kyllä ne viron vientiviljat ja tuontimaidot liikkuu ihan varmasti 698T:llä...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...