Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Todettu asia.  (Luettu 9971 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Todettu asia.
Iso..hko kärry.
Kolmattasataa hehtoa?
Miten kulkee kukkurakuorma vehnää?
[/quote]

En usko että passaa lastata vehnää täyttä kuormaa. Tyyppikilvessä lukee max 14tn.
Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Todettu asia.
Ittekin koitin tota viime talvena, kerralla meni 20t risteelle 45 minuuttiin, tuntiansio jäi kyl savotasta kaikkinensa alle 65€, niin nyt ajetaan autolla. Portaattomalla oli kyl tosi lepposa runtata meneen se mäki/ mutkapätkä

***Mul meni joskus 45min henkilöautolla meiltä risteelle suorinta tietä. N 80 km/h.  :D

***20tn esim ohraa on n 30 kuutiota(oliko rekan perävaunu?) plus kärryn paino. Luulis vaativan kolmattasataa heppaa että tuollaisen kuorman ajaa 50km/h mäet ja mutkat. Elikkä hiukka eri asioista taas jutellaan.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Todettu asia.

Mites kulutus Per tonnit ?

Ka /  Dyna VT   

Man koneinen Ka ei paljoa vie,,,,,, Eikä Man Fendt 


Sisut syöppöjä kuten Deutz traktorin koneena

?
 ::)

Karju

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 501
Vs: Todettu asia.
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.

Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.

Hintalaatu suhteeltaan Suomen markkinoiden paras traktori.
Osuit suoneen,justiinsa näin se on ;D ;D

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Todettu asia.
Ittekin koitin tota viime talvena, kerralla meni 20t risteelle 45 minuuttiin, tuntiansio jäi kyl savotasta kaikkinensa alle 65€, niin nyt ajetaan autolla. Portaattomalla oli kyl tosi lepposa runtata meneen se mäki/ mutkapätkä

***Mul meni joskus 45min henkilöautolla meiltä risteelle suorinta tietä. N 80 km/h.  :D

***20tn esim ohraa on n 30 kuutiota(oliko rekan perävaunu?) plus kärryn paino. Luulis vaativan kolmattasataa heppaa että tuollaisen kuorman ajaa 50km/h mäet ja mutkat. Elikkä hiukka eri asioista taas jutellaan.

 ;D
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Todettu asia.
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D
[/quote]


"autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia"  Tuo on kyllä uskomattoman pieni aikaero sillä matkalla.

Paljonko oli heppoja vetokoneessa?

Kyllä mää mietin että olikko se sää siinä hallinplassityömaalla mutta en viittiny pysähtyä.

Maansiirtoporukoilta ei kokemukseni mukaan mennä mitään turhia kyselemään...

"Jos on kysyttävää niin mene lääkäriin kyselemään!"  On tyypillinen vastaus.  ;D

Mun kärryn jarrut toimii kyl yllättävän hyvin yhteen traktorin jarrujen kans vaikka hydrauliset onkin.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Todettu asia.
Seurasitko kulutusta ?
 :'(

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Todettu asia.
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D


"autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia"  Tuo on kyllä uskomattoman pieni aikaero sillä matkalla.
Paljonko oli heppoja vetokoneessa?

Kyllä mää mietin että olikko se sää siinä hallinplassityömaalla mutta en viittiny pysähtyä.
Maansiirtoporukoilta ei kokemukseni mukaan mennä mitään turhia kyselemään...
"Jos on kysyttävää niin mene lääkäriin kyselemään!"  On tyypillinen vastaus.  ;D

Mun kärryn jarrut toimii kyl yllättävän hyvin yhteen traktorin jarrujen kans vaikka hydrauliset onkin.
[/quote]

Se tie on sellanen ettei siellä pysty kuorma- autolla ajaan kuin n. 70km/h, isolla tiellä häviää sitten ajassa enemmän. Traktorissa tehoa vajaa parisataa. ABS olis kyl hyvä olla kärryn jarruissa, eikä mikään hankala edes laittaa toimiin, tarvis vaan laittaa 24v sähkönsyöttö.
Kulutus oli suurin piirtein sama kuin kuorma- auto perävaunulla, litraa per jyvätonni.

Olin joo fiksailemassa siel paikkoja, huomen täytyykin mennä OL3 alueelle kaapeleita kuoppaan, niin saat ajaa jyviä rauhas.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Todettu asia.
Olin joo fiksailemassa siel paikkoja, huomen täytyykin mennä OL3 alueelle kaapeleita kuoppaan, niin saat ajaa jyviä rauhas.

Kaurat on tällä erää ajettu.  Sen verran pakkasta, että parempi olis olla käynnistelemättä koneita.

Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo:22:21 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Miklu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Todettu asia.
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Todettu asia.
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan  ::)   

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Todettu asia.
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan  ::)   


No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Todettu asia.
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan  ::)   


No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?

 Kaikissa merkeissä ei aina ole sitä mitä on ilmoitettu. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Todettu asia.
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan  ::)   


No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kyllähän tuossa massikassa tuo 200hv on mutta laatikko pelaa moottorin kanssa paremmin yhteen...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Todettu asia.


No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kyllähän tuossa massikassa tuo 200hv on mutta laatikko pelaa moottorin kanssa paremmin yhteen...



No vuosimallista riippuenhan tehot muuttuu, mutta tuossa on -07 vm asti speksit:

http://www.konedata.net/Traktorit/MF7465.htm

Ja katsoimpa uudemmista , tehot n. 10 hp kasvaneet...  Mikä ero käytännössä on 700 ja 800 srj:n laatikoissa, onko niissä hyötysuhteen osalta eroja? Noissa koneissahan on siinä se ero!?