Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 805 ja kääntöaurat?  (Luettu 11389 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Ihmeen usein vaan näyttää käyvän niin, että ostetaan liian isoja työkoneita perään. Seuraavaksi vaihtuukin sitten traktori.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Eikös noista 05 sarjaasista ole työntövarren korvakoita repeilly perärepusta irti juurikin noitten 4siipistenkanssa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Joo, mutta kun juuri todistettiin, että koneita ei pidä sääliä vaan niistä pitää ottaa kaikki tehot irti.

 :D :D

brotofobia

  • Vieras
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vernelantin 4 siipinen air cooled malli painaa about tonnin ja nostovoimaa kaipaa kolmisen tonnia. Siinä jää vielä tonni vajaaksi neljästä mikä tolle vallulle on tehtaalla luvattu ilman apusylinteriä. Apusylinterillä 4500... että ei se nyt ihan äärirajoilla pitäs olla.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vernelantin 4 siipinen air cooled malli painaa about tonnin ja nostovoimaa kaipaa kolmisen tonnia. Siinä jää vielä tonni vajaaksi neljästä mikä tolle vallulle on tehtaalla luvattu ilman apusylinteriä. Apusylinterillä 4500... että ei se nyt ihan äärirajoilla pitäs olla.
En mää nostamista epäillykkään tienpäällä vaan kannattaa olla hiukka varovaanen jos nokalla painoa. :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vernelantin 4 siipinen air cooled malli painaa about tonnin ja nostovoimaa kaipaa kolmisen tonnia. Siinä jää vielä tonni vajaaksi neljästä mikä tolle vallulle on tehtaalla luvattu ilman apusylinteriä. Apusylinterillä 4500... että ei se nyt ihan äärirajoilla pitäs olla.
En mää nostamista epäillykkään tienpäällä vaan kannattaa olla hiukka varovaanen jos nokalla painoa. :D
Laitetahan vielä kolmet renkahat takasiin rinnakkaaten. Oho, notta katkes akseelin tumppi..... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Eikös noista 05 sarjaasista ole työntövarren korvakoita repeilly perärepusta irti juurikin noitten 4siipistenkanssa.
Siitä en tiedä mitä kestää mutta yhdellä tutulla on 905T perässä 4x16" aurat ja mörisee kyllä komiasti kauas  :D  Kuulee kun rupee valmetilla kyntämään...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vernelantin 4 siipinen air cooled malli painaa about tonnin ja nostovoimaa kaipaa kolmisen tonnia. Siinä jää vielä tonni vajaaksi neljästä mikä tolle vallulle on tehtaalla luvattu ilman apusylinteriä. Apusylinterillä 4500... että ei se nyt ihan äärirajoilla pitäs olla.

Mihinkähän sä 05 sarjas apusylintereitä laitat, tuostahan se alkoi vallun ulkopuoliset sylinterit, mitkä nykyäänkin on käytössä tehoja vain kasvatettu uudemmissa. Alkupään 05 sis oli tuo 4000 ja 88 vuodesta eteenpäin 4400. 905 ses 5500.

3070 E

  • Vieras
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vettää komjasti, aurat oli 655:sen perässä muutaman hehtaarin yks syksy, mekaaniset nostolaitteet ei tosin ole kyllä mikään nautinto.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Vettää komjasti, aurat oli 655:sen perässä muutaman hehtaarin yks syksy, mekaaniset nostolaitteet ei tosin ole kyllä mikään nautinto.

Juu niitä ei ole ollut ikävä, ne on nimensä mukaan "nostolaitteet" käy toki laskuunkin, mitään tarkkaa niillä ei tehdä ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Varmasti jaksaa vetää ja vielä nostaakin ne ylös maasta.  :)
Sillä pelillä kulkee hienosti viisisiipisetkin puolihinattavat.       Punttia hiukan nokalle.

Voin allekirjoittaa tämän. Kummallakin yhdistelmällä takavuosina kynnin ja hienosti menee.
Ainut että nelisiipiset nostolaite Kvernet täytyi nostaa mielummin vauhdissa ylös, paikallaan viilun raossa vähän niin ja näin nouseeko, tosin tuollaista tilannettahan ei oikeastaan tule kuin jossain päisteen kulmassa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
juu vetäähän se varmasti ja nostaaki kyllä painon kans, mutta nostolaite ei tuu kestämään.. nostovarsi katkee poorin kohdalta jos poori kulunu..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
juu vetäähän se varmasti ja nostaaki kyllä painon kans, mutta nostolaite ei tuu kestämään.. nostovarsi katkee poorin kohdalta jos poori kulunu..
Niin ei varmaan nostovarsi vaan kynkkä..  ::)

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Joo, kyllä mulla on sellainen tyyli, että koneita pyritään säästämään. En ole keksinyt mitään syytä minkä takia vehkeistä pitäisi ottaa kaikki tehot irti. Remonttikulut vaan kasvaa ja se on suurinta rahan hanskausta mitä tiedän.

Selvää ylikuormitusta pitää välttää minusta.
Oikeasti 805 on pikkuisen pieni tuon kokoisille kääntöauroille.Rinnemailla saattaa päisteissä kääntely järkyttää raktorin tasapainoa,ettei ajo ainakaan nautittavaa ole.
Isompi veturi,miel.6-sylinterinen ja alkaen130hepoa niin sopii tuollaisille välteille.
Olen kyntänyt 05 valluilla ja kääntöauroilla,pidän saman ajan kaluista esim ford8210 paljon parempana veturina,joskaan ei sekään mikään voimakone ole.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Pitäisi tehdä sellaiset 2+5 -kääntöaurat. Ajaisi ylämäkeen kahdella siivellä ja alamäkeen viidellä  ???