Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siemeniä ulkomailta?  (Luettu 27704 kertaa)

pahnanpaalaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Siemeniä ulkomailta?
Onkos porukat itse hakenut/tuottanut paljon siemeniä ulkomailta? Lähinnä kiinnostaisi viron suunta.

Siemeniähän sieltä tuodaan kyllä jonkun verran, mutta millaisia kokemuksia itse ostoprosessista ja hinnoista vs. suomikauppiaalta. Syysrypsi on itsellä eniten mielessä, mutta muistakin kokemuksia ja hyviä linkkejä kehiin...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Virosta en tiedä mutta täällä päin rantaruotsalaiset tuo ruotsin puolelta viljansiemeniä. Äkkiäkös realisti toisi vaikka kylvökoneen mukana siemenetkin ;D

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Onkos porukat itse hakenut/tuottanut paljon siemeniä ulkomailta? Lähinnä kiinnostaisi viron suunta.

Siemeniähän sieltä tuodaan kyllä jonkun verran, mutta millaisia kokemuksia itse ostoprosessista ja hinnoista vs. suomikauppiaalta. Syysrypsi on itsellä eniten mielessä, mutta muistakin kokemuksia ja hyviä linkkejä kehiin...

http://www.seemnekeskus.ee/?q=stock

"EINAR" pC2  0 tonn 310.00
oder"JYVÄ" C2 0 tonn 320.00
kaer"PEPPI" C2 0 tonn 300.00

Toistasataa euroa halvemmalla kuin TOSSI-Matilta

Ja tavaraa on, ei myydä ei oota.

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Kuis noissa ulkomaan siemenissä hukkista saa kaupanpäälle?

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Kuis noissa ulkomaan siemenissä hukkista saa kaupanpäälle?
Jos sitä lukee mitä kirjoitellaan, niin ei tuo kotimainenkaan ole vaaratonta. Ja mitä pieni "lisä" haittaa jos sitä on jo ennestään. Kuuluu paikkakunnalla harjoitettavaan tavanomaiseen viljelykäytäntöön.

Sitä mä vaan ihmettelen, että kuinka toi voi olla noin paljon halvempaa? Kuppaako noi siemenkauppiaat noin paljon täällä välistä?

Ja kun noita laatuja katseli niin on paljon painavampaa kuin kotimaiset kahut. Kyllä tolla lajittelulla jo hukkakauratkin katoaa. Ja mitä eroa tossa on harmaaseen siemeen verrattuna, siis hukkakauran suhteen?

RoutaisenPellonPehtoori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Onkos porukat itse hakenut/tuottanut paljon siemeniä ulkomailta? Lähinnä kiinnostaisi viron suunta.

Siemeniähän sieltä tuodaan kyllä jonkun verran, mutta millaisia kokemuksia itse ostoprosessista ja hinnoista vs. suomikauppiaalta. Syysrypsi on itsellä eniten mielessä, mutta muistakin kokemuksia ja hyviä linkkejä kehiin...

http://www.seemnekeskus.ee/?q=stock

"EINAR" pC2  0 tonn 310.00
oder"JYVÄ" C2 0 tonn 320.00
kaer"PEPPI" C2 0 tonn 300.00

Toistasataa euroa halvemmalla kuin TOSSI-Matilta

Ja tavaraa on, ei myydä ei oota.

Koko Agronetti ehtiny ottaan jo neuvosta vaarin, kun ainakin nyt kaikkien siementen perässä lukee LÄBIMÜÜDUD..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Kuis noissa ulkomaan siemenissä hukkista saa kaupanpäälle?
Jos sitä lukee mitä kirjoitellaan, niin ei tuo kotimainenkaan ole vaaratonta. Ja mitä pieni "lisä" haittaa jos sitä on jo ennestään. Kuuluu paikkakunnalla harjoitettavaan tavanomaiseen viljelykäytäntöön.

Sitä mä vaan ihmettelen, että kuinka toi voi olla noin paljon halvempaa? Kuppaako noi siemenkauppiaat noin paljon täällä välistä?

Ja kun noita laatuja katseli niin on paljon painavampaa kuin kotimaiset kahut. Kyllä tolla lajittelulla jo hukkakauratkin katoaa. Ja mitä eroa tossa on harmaaseen siemeen verrattuna, siis hukkakauran suhteen?

Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kun kahden vuoden siemenet on juttujen mukaan myyty, sievoisilla voitoilla, pitäs HVK:n avata hanat ja antaa vielä lisää bensaa sertimafian Maseratiin.

***** mitä toimitaa, voiko tuohon muuta sanoa :o

Juu, ja olen ostanut välikäden kautta nahkahiirmees-siementä. Härkäpapu oli tuolta suunnalta. Hyvin iti ja jopa kasvoi, ei MITÄÄN eroa kontuun.

Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:23:19 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Siemeniä ulkomailta?
[?
Sitä mä vaan ihmettelen, että kuinka toi voi olla noin paljon halvempaa? Kuppaako noi siemenkauppiaat noin paljon täällä välistä?

Ja kun noita laatuja katseli niin on paljon painavampaa kuin kotimaiset kahut. Kyllä tolla lajittelulla jo hukkakauratkin katoaa. Ja mitä eroa tossa on harmaaseen siemeen verrattuna, siis hukkakauran suhteen?
[/quote]

Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kun kahden vuoden siemenet on juttujen mukaan myyty, sievoisilla voitoilla, pitäs HVK:n avata hanat ja antaa vielä lisää bensaa sertimafian Maseratiin.

***** mitä toimitaa, voiko tuohon muuta sanoa :o

Juu, ja olen ostanut välikäden kautta nahkahiirmees-siementä. Härkäpapu oli tuolta suunnalta. Hyvin iti ja jopa kasvoi, ei MITÄÄN eroa kontuun.
[/quote]

Virossa saattaa kaikki muukin olla hieman halvempaa kuin Suomessa ja luulen että kotiin  toimitettuna saattaa maksaa saman kuin meilläkin.

Väitän että viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana olen vaikuttanut siemenen hintatasoon,laatuun ja saatavuuteen ihan kiitettävästi.ei ole perämetsiä,lottovoittoja eikä perintöjä että voisin myydä alle kustannusten.

seuraava kuukausi tehdään yötäpäivää töitä että saadaan toimitettua tilatut siemenet ennen kylvöä.Tuo  SKN;nän kommentti vituttaa,tule katsomaan mitä toiminta oikeasti on ja *****ile naamakkain jos uskallat.

Arvostan suuresti asiakkaita jotka asioivat meillä vuodesta toiseen ja yritän palvella heidät mahdollisimman hyvin.En minä tarvitse HVK:n siemeniä vaan viljelijät joilla hankinta on jäänyt syystä tai toisesta tekemättä.Täällä vain on totuttu siihen että siemeniä on aina saatavana ja siemenet hankitaan juuri kylvöjen alla.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Noista rahdeista sen verran, että Virosta kun tulee kuljetus, niin todennäköisesti on halvempaa kuin Suomessa kuskaaminen... Virolainen kuski on halvempi kuin suomalainen. Ja tuleeko virolainen tankkaamaan autonsa Suomen nesteellä, tuskin...

Kukaan ei kiistä Matin merkitystä suomalaiselle siementuotannolle.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Noista rahdeista sen verran, että Virosta kun tulee kuljetus, niin todennäköisesti on halvempaa kuin Suomessa kuskaaminen... Virolainen kuski on halvempi kuin suomalainen. Ja tuleeko virolainen tankkaamaan autonsa Suomen nesteellä, tuskin...

Kukaan ei kiistä Matin merkitystä suomalaiselle siementuotannolle.
Kyllä se polttoaine sille virolaiselle saman maksaa kun suomalaisellekin.   Ja silti saattaa rahti olla virosta tuotuna halvempi kun suomesta...

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Ei kai sitä siementen hakua kukaan kielläkkään, monet laittaa vaimonsa oikein välimerenmaihin siemenehakumatkalle.  :D

Miksköhän Skännä ei rupee ite siemenpakkaajaks ja rikastumaan nopeesti sertikaattisiemellä?


Kauheeta ulinaa kaikesta, vaikka mittään ei oo pakko loppujenlopuks tehä. :P
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Miks te ostatte näin kalliina aikana sertisiementä?

Älkää ny helvetissä ostako. Laittakaa vaikka kalkkiin sama raha niin tulee jotain hyötyäkin.
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Miks te ostatte näin kalliina aikana sertisiementä?

Älkää ny helvetissä ostako. Laittakaa vaikka kalkkiin sama raha niin tulee jotain hyötyäkin.
Varmaan on todella moninkertainen hyöty  :(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Onkos porukat itse hakenut/tuottanut paljon siemeniä ulkomailta? Lähinnä kiinnostaisi viron suunta.

Siemeniähän sieltä tuodaan kyllä jonkun verran, mutta millaisia kokemuksia itse ostoprosessista ja hinnoista vs. suomikauppiaalta. Syysrypsi on itsellä eniten mielessä, mutta muistakin kokemuksia ja hyviä linkkejä kehiin...

http://www.seemnekeskus.ee/?q=stock

"EINAR" pC2  0 tonn 310.00
oder"JYVÄ" C2 0 tonn 320.00
kaer"PEPPI" C2 0 tonn 300.00

Toistasataa euroa halvemmalla kuin TOSSI-Matilta

Ja tavaraa on, ei myydä ei oota.

Koko Agronetti ehtiny ottaan jo neuvosta vaarin, kun ainakin nyt kaikkien siementen perässä lukee LÄBIMÜÜDUD..
Mitä tää tarkoittaa siellä listan lopussa?

hindadele lisandub käibemaks 20%

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Siemeniä ulkomailta?
hindadele lisandub käibemaks 20%

hintoihin lisätään alv 20%