Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä siellä Kyllösen päässä oikein liikkuu!  (Luettu 9316 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Sehän näissä monitoimimurtajissa ay-liitoja ja vasemmistoas hiertää että ne kesäksi ajetaan jonnekin öljykentille tai vinkuintiaan kaapelin laskuun. Normi murtaja ajetaan vain satamaan ja jengi nostaa liksaa siitä kun paatti seisoo jäiden lähdöstä jäiden tuloon satamassa.

Siinä vanhassa viisaudessa on vähän perää että kesällä kannattaa olla kansakoulunopettaja ja talvella sisävesilaivan kapteeni Suomessa. No onneksi tuo ei enää päde, kiitos sen että vasurit ei nyt ihan kaikesta päätä enää.

Äkkiseltään ei tule mieleen toista joka olisi yhtä kateellinen ja katkera ahkerille työntekijöille kuin mister T?

Ja vielä jos hiukan tietäisi edes tosiasioita? Meinaan noi kaverit työskentelee murtamassa 20 päivää putkeen 6 + 6 tuntia päivässä. Sitten 10 päivää vapaalla. Tuota puoli vuotta niin tulee jo 1.440 tuntia josta siis aika ison osan viettää aika lailla eristyksissä perheestä ja ystävistä ja harrastuksesta ja muusta. Ns normaali työntekijän vuosityöaika on noin 1.800 tuntia niin että ei tuosta kesälle enää paljon tunteja jää tehtäväksi? Jos Offshorea tehdään niin tarttee toisen miehistön?

Eli marraskuun alusta huhtikuun loppuun tehdään väyliä Suomenlahdella ja Perämerellä! Onkos siellä ny paljon jo jäätä? Vai käydäänkö siellä murtajalla työaikana Talinnassa kaljalla!
taas yläasteelta suoraan maatalousyrittäjäks pojan poiju loistaa :o :o :o :o

mitä *****uu sää tet sillä murtajalla jossain öljyputken vedos ilman mittava lisälaitteistoo ja miehistöö, jään murtotouhus rittää 2 miestä max komentosilalle ja ruoriohjaus, jos hinataan tarttee enemmän  :-\ :-\ :-\ :-\

turvetyämaal 8xxx valmetti tekee ihan kaikki hommat sama mikä vehje peräs, vähän maataloustukee ni tarttetaan 9xx fentti ja tms+isobus+can ;) :o ::) :P

Se riittää hyvin jos on käyny esikoulun, laskemaan sen montako kuukautta jäänmurtajalle on töitä Suomessa, jos osaa kolmeen laskea niin vastaus on oikea  8)
Se yksi joka puskee Perämerellä voi tehdä töitä neljä kuukautta, jos on oikein paha talvi  :(
no mutta jos myydään erityisosaamista huippualuksella köyhälle öljy-yhtiölle valtion tuella tappiota tehden, kallis alus kuluu joutavan päiten

Eihän siinä mitään tappiota tehdä, yhtiö tilitti valtiolle viime vuonna 36 miljoonaa riihikuivaa rahaa, koska oli tuottanut voittoa ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen  8)

Sehän tässä Kyllöstä ja vasureita vituttaakin että valtionfirma tekee tulosta! Samaan aikaan kun Kontio pistää ankkurin pohjaan ja jätkät lähtee biitsille, niin Fennica kääntää potikat kaakkoon ja lähtee tekemään tiliä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
vuosikausia tehty tappiota ja kalliilla särjetty jäätä, terminaattorin mielestä hyvä bsnes kalliilla aluksella ;D ;D ;D ;D

http://yle.fi/uutiset/soininvaara_arctia_peittelee_tappioitaan_oljynporaustoiminnassa/6879215
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mah

  • Vieras
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vuosikausia tehty tappiota ja tuoreimman sopimuksen jälkeen onkin tehty voittoa! Se onkin sitten huono diili? Soininvaaran blogissakin sanotaan että uusimman sopimuksen tuotto olisi 10 miljoonaa positiivinen! Eli Nyt kun saatu firma tuottamaan, niin se on väärin! Eikös aikoinaan kannatanut Ruotsinlaivatkin liputtaa Ruotsiin kustannusten takia!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
lainaus yle uutisten keskustelupalstalta:

Valitettavasti en voinut kommentoida aiemmin. Ne jotka haluavat tutustua oikeasti murtaja-aiheeseen tarkemmin niin kannattaa käydä katsomassa mitä oikeat meriimehet ovat asiasta mieltä esim: http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=12531.0

Hyvin nopeasti voi maallikkokin todeta, että ns. monitoimimurtaja on yli kaksi kertaa kalliimpi kuin perinteinen murtaja. Samaan aikaan voidaan todeta, että monitoimimurtajan kyky operoida SUOMEN ja Itämeren kovissa jäissä jää vain noin 50% siitä mihin perinteinen murtaja pystyy ja kykenee.

Kysymys siis kuuluu, miksi Suomen pitäisi investoida extra 100 Miljoonaa jos näitä murtajia ei edes voida käyttää Perämerellä kovissa olosuhteissa tai ne eivät siellä pärjää. Siis se peruskysymys on Suomen ulkomaankaupan turvaaminen!
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vuosikausia tehty tappiota ja tuoreimman sopimuksen jälkeen onkin tehty voittoa! Se onkin sitten huono diili? Soininvaaran blogissakin sanotaan että uusimman sopimuksen tuotto olisi 10 miljoonaa positiivinen! Eli Nyt kun saatu firma tuottamaan, niin se on väärin! Eikös aikoinaan kannatanut Ruotsinlaivatkin liputtaa Ruotsiin kustannusten takia!
miten tämä homma menee kilpailulain kannalta, valtionyhtiö kilpailee urakoista yksityisten kans tappioo tehden, ei tuota pitkään tulla kahtomaan :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.

Viimeksi muokattu: 19.10.13 - klo:20:14 kirjoittanut milkboi

On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\

JA PASKAT!

Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!

Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\

JA PASKAT!

Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!

Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
-jos uusi vispilä maksaa 120milj. euroa, niin uusi perinteinen n.85 milj. euroa, jos 30% halvempi

-uuden vispilän käyttöikä max. 30 vuotta, perinteisen min. 50 vuotta

-henkilökunta kesäksi muihin aluksiin; mun laskujen mukaan koulutus, matka yms. menot huomioiden henkilökulut
noin. 1,5 milj. euroa perinteinen ja 3,5 milj. euroa moulinex/per vuosi

-spot markkinoilla ainakaan nykytilanteessa ei paljon hommia nyky moulinexeille löydy (max. 15 vuotta laskettavissa rahtausajaksi)

-Voima lienee ainoa uusimista vaativa 15 vuoteen ja kai se Voimakin on modernisoitavissa; ei paloautotkaan aja maitoa palojen luppoajoilla eikä panssarivaunut hinaile tukkia metsästä tienvarteen sotien välissä (venäjällä näemmä ylijäämätankeista on raksittu torni pois ja pistetty metsähommiin)

monitoimimurtaja pitäis merimiesten mukaan kuolettaa noin 6 vuodessa ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\

JA PASKAT!

Sen akan suurin saavutus ministerinä on se että ajokortti on niin kallis ettei kenenkään kannata sitä enää ajaa vaan tulevat sukupolvet joutuu muutamaan sinne missä joukkoliikenne toimii eli Helsinkiin!

Miten ICEFARMERI selittää sen että virossa ajokortti maksaa murtoosan siitä mitä Suomessa vaikka samassa eurostoliitossa ollaankin!
-jos uusi vispilä maksaa 120milj. euroa, niin uusi perinteinen n.85 milj. euroa, jos 30% halvempi

-uuden vispilän käyttöikä max. 30 vuotta, perinteisen min. 50 vuotta

-henkilökunta kesäksi muihin aluksiin; mun laskujen mukaan koulutus, matka yms. menot huomioiden henkilökulut
noin. 1,5 milj. euroa perinteinen ja 3,5 milj. euroa moulinex/per vuosi

-spot markkinoilla ainakaan nykytilanteessa ei paljon hommia nyky moulinexeille löydy (max. 15 vuotta laskettavissa rahtausajaksi)

-Voima lienee ainoa uusimista vaativa 15 vuoteen ja kai se Voimakin on modernisoitavissa; ei paloautotkaan aja maitoa palojen luppoajoilla eikä panssarivaunut hinaile tukkia metsästä tienvarteen sotien välissä (venäjällä näemmä ylijäämätankeista on raksittu torni pois ja pistetty metsähommiin)

monitoimimurtaja pitäis merimiesten mukaan kuolettaa noin 6 vuodessa ::) ::) ::) ::)

Se kesähän tässä ongelma onkin vasurien mielestä. Normimurtaja on kesän parkissa monitoimi merellä. Monitoimimurtajan jätkät on kaapelinvedossa kun normimurtajan jätkät ottaa aurinkoa kannella satamassa. Sen takia nämä miehistöt vastustaa näitä monitoimivehkeitä.

Eihän maataloudessakaan osteta valteemia pihalle seisomaan ja ihmetellä että komea on mutta mitään muuta sillä ei voi tehdä kuin käydä postilaatikolla ilman työkoneita.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
terminaattorin naapurissa ois mukava asuu ko se uurel kalustolla tulis talkoolla töihin ;D ;D ;D ;D

lueppas tuo läpi, toki minä uskon että sulta enempi asiantuntemusta löytyy mutta saat tuoda tuolta meille merimiesten räikeimpiä virheitä esille ;) ;) ;) ;) ;)

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=12531.0
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Jätkä

  • Vieras
T2 ei taida itsekään nyt tietää, mitä etusormi näpyttelee? :-X Kai se on jään murtaminen sivutoimisesti tuolla jäämerillä yhtä kannattavaa, kuin lumiurakointi maaihmiselle. Eli saa kyllä tunteja kalustolle, mutta liksaa ei.
eli kannattaa olla päätoiminen lumimurtaja ;D,mutta asiaan.Kyllönen on pihalla kuin lumiukko,niinkuin esim.tämä ajokorttiuudistus ja ammattipätevyys koulutuspäivät >:(,***** mitä rahastusta.
nuo taitaa olla ihan eu.n määräämiä juttuja, oli ministeri kuka lystää :-\
Direktiivi määrää mitä määrää, mutta toteutus tavan päättää maa itse. Suomalaiset päättäjät valitsevat aina sen kansalaisilleen kalliimman vaihtoehdon. Toki lisäähän se kouluttajien ja konsultien työtä lyhyellä aikavälillä tässäkin tapauksessa mutta rekkakuski vaihtuu Puolalaiseen kun Suomalaisilla puutuu "pätevyys".  Arvatkaas että miten paljon se Puolalaiskuski on kursseja käynnyt.  ;) Ja onhan se 600 zł iso raha puolan rekkakuskin palkoista, mitä se koulutus ja lisenssi maksaa.
Täältä löytyy Suomen opintoviikojen määrät.
http://kuljettajakoulutus.fi/
Tässä on tuntimäärät mitä kukin kurssi vaatii lisensin saamiseksi Puolassa
"30 tuntia (koulu - 45 min.) Luokkien, A2, A1, AM-, B-, B1-, T;
20 tuntia C-, CE-, D-, DE, C1, C1E, D1, D1E BE
Useita tunteja käytännön luokat ei voi olla pienempi kuin:
15 tuntia BE-luokkaan
20 tuntia luokkaan, A2, A1, AM, C1, C1E, D1E, T,
25 tuntia luokan CE ja DE,
30 tuntia B-, B1-, C-, D1,
60 tuntia luokka D.
Nämä vaatimukset eivät koske hakevien-luokan ajokortin, B, C, D, jos heillä on oikeus kuljettaa luokkaan A2 tai A1-, B1, C1, D1, tai sertifikaatin saamiseksi positiivinen testitulos oikeus kuljettaa luokkaan A2 tai A1, B1, C1, D1.
Kun ihminen alkaa koulutus: 1 samanaikaisesti useampaan kuin yhteen luokkaan, ovat:
tuntimäärä luokkahuoneessa opetusta lisenssiä, A2, A1, AM-, B-, B1-, T alennetaan 10 tuntia kunkin luokan
tuntimäärä luokkahuoneessa opetusta lisenssiä C, CE, D, DE, C1, C1E, D1, D1E, BE vähennetään 5 tuntia kunkin luokan
2 C-luokassa, C1, D ja D1 on tuntimäärä käytännön luokat on:
vähentää 10 tuntia C-luokan tai C1, jos sillä on asianmukainen lupa luokka D tai D1,
vähennetään 20 tuntia luokkien D tai D1, jos sillä on asianmukainen lupa luokkaan C tai C1,
3 luokan A tai B, tuntimäärä käytännön luokat vähennetään 10, jos henkilöllä on oikeus kuljettaa luokkaan A2 (myös A1) tai B1."
Googlen käännös

Viimeksi muokattu: 20.10.13 - klo:08:29 kirjoittanut Jätkä

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
mutta mitkähän mahtaa olla vaatimukset suomessa jos nuo puolasta?