Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköauto vs. vetyauto  (Luettu 27926 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Saa sadantonnin autoon vaikka varaavan Nunnauunitakan sisään.
Klapit perävaunuuun mukaan, vaikka.

-SS-

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minkälainen kamina niihin pitää laittaa, että tarkenee talvella? 2/3 vuodesta tarvii lämmintä puhaltaa ohjaanmoon.  Taitaa olla päiväntasaajalle tarkotettu nää sähköautot?

Teslassa on 400 voltilla toimiva vastus-lämmitys joka voi antaa 4 kilowattia lämmitystehoa, luulis tuolla tarkenevan. Akkua se tosin syö, pitää valita että haluaako lämmintä vai päästä perille...
Jaa, edittiä: tuo koskee Tesla Roadster-mallia. Muissa malleissa joku yhdistetty nestekierto-vastus-lämmitys mikä ei syö kun 1-2 kw, se kun hyödyntää moottorien hukkalämmön.
Siis jos moottoreissa on lämpöä, kylmänä pitää kaikki lämpö tehdä vastuksilla. Samaten akkupaketti pitää ensin lämmittää vastuksilla että saa ladata ylipäätänsä.
Täysi kabiinin ja akkujen lämmitys syö kuulemma 12 kw :D
Norjassahan noita on paljon, miten lie toimii kylmässä?

Viimeksi muokattu: 25.11.16 - klo:22:42 kirjoittanut mekano

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26167
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
nythän meidän täytyy muistaa että aina kun polttomoottorille on kehitetty joku kilpailija niin polttomoottoria on pystytty kehittämään sen verran että tästä kilpailijasta ei tule varteenotettavaa uhkaa :-\ :-\ :-\ :-\

kovin ihmeelliseltä tuntuu että dieselmoottori kuin diiselmoottori pukkaa nykyään reippaat sata hevosvoimaa ja 300 nm vääntöä, entäpä jos nykutekniikalla tyytysimme niihin legendaarisiin miljoonan kestäviin 80 luvun  mersedes moottorien suorituskykyyn millä kyllä  aivan kerittiin vaikka kori oli aivan käsittämön röttelö nykymittapuun mukaan... mikä olisi kulutus ja päästöt.

ennen bensa-autokki oli 1,1  1,3 tai 1,6 litrasia, 2,0 oli jo öky :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
nythän meidän täytyy muistaa että aina kun polttomoottorille on kehitetty joku kilpailija niin polttomoottoria on pystytty kehittämään sen verran että tästä kilpailijasta ei tule varteenotettavaa uhkaa :-\ :-\ :-\ :-\

kovin ihmeelliseltä tuntuu että dieselmoottori kuin diiselmoottori pukkaa nykyään reippaat sata hevosvoimaa ja 300 nm vääntöä, entäpä jos nykutekniikalla tyytysimme niihin legendaarisiin miljoonan kestäviin 80 luvun  mersedes moottorien suorituskykyyn millä kyllä  aivan kerittiin vaikka kori oli aivan käsittämön röttelö nykymittapuun mukaan... mikä olisi kulutus ja päästöt.

ennen bensa-autokki oli 1,1  1,3 tai 1,6 litrasia, 2,0 oli jo öky :o :o :o :o

No perä oli niissä melko musta ainakin, ja kyllä joskus näytti, että koksiako siellä mersussa palaa.

Onhan ne hienoja:

https://www.youtube.com/watch?v=ilj7jqJuZgQ

-SS-

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minkälainen kamina niihin pitää laittaa, että tarkenee talvella? 2/3 vuodesta tarvii lämmintä puhaltaa ohjaanmoon.  Taitaa olla päiväntasaajalle tarkotettu nää sähköautot?
Ainakin täällä pohjoosessa Teslalla ajava taksari on hyvin tyytyväinen autoonsa. Huoltokuluja ei ole nimeksikään, "polttoainekulut" on olemattomat ja ajoa piisaa vähän harvinaisemmalle autolle. Eikä tarvitse vaihtaa 1-2v välein.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12150
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Slovakialainen sähkömoottorien valmistaja kokeilee vaihtaa audi tt 2.0:n sähkömoottorilla toimivaksi.
https://youtu.be/cfaPZbDCB_s
http://www.enstroj.si/News/emrax-motor-in-audi-volkswagen-transmission-gear.html

Saiskohan tuollaisen Suomessa rekisteriin ? Nettiautossa on 3 kpl tarjolla alle 5 t€. Joutuu ostamaan mm. jonkun sähköauton valmistajan patteripaketin sähkömoottorin lisäksi plus tuntemattoman määrän hiluja.

Viimeksi muokattu: 26.11.16 - klo:13:43 kirjoittanut pig24

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12150
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Formula-E tekniikkapläjäys https://youtu.be/8XMVJ3fjOGg

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
ennen bensa-autokki oli 1,1  1,3 tai 1,6 litrasia, 2,0 oli jo öky :o :o :o :o
Näin se meni, litratehona 50 oli se normi, eli siitä voi laskea, paljonko noissa oli tehoja. Itse olen autonomistajan urani aloittanut 2CV:llä ja silläkin pääsin aina sinne, minne oli tarkoitus. JOS sellaisella filosofialla sekä suoritus- ja kuljetuskyvyllä varustettu auto olisi nyt tarjolla, menisi melko varmasti alle kolmen litran (siis bensaa per 100 km) kerhoon. Puhuttaisiin siis näistä hyötykulkuneuvoista. Mutta jos ja kun näyttää siltä, että autolla jatketaan jotain imaginääristä egoa tai elintä, niin siinä ne ekopuheet ovat vähän tyhjän kanssa.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
 Jos ja kun autolla pääsee 5 litralla dieseliä sata km, ja kestää yli 500tkm, parantakoot muut mailmaa miten lystävät. Luulisin kuluvan vielä hetkosen, että sähköautot on kunnollisia?

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Jos ja kun autolla pääsee 5 litralla dieseliä sata km, ja kestää yli 500tkm, parantakoot muut mailmaa miten lystävät. Luulisin kuluvan vielä hetkosen, että sähköautot on kunnollisia?

 Ensimmäisen polven hybridi meset menee sähköllä 20km ja esim c:n tavaratilasta menetetään 150l akuille.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26167
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Jos ja kun autolla pääsee 5 litralla dieseliä sata km, ja kestää yli 500tkm, parantakoot muut mailmaa miten lystävät. Luulisin kuluvan vielä hetkosen, että sähköautot on kunnollisia?

 Ensimmäisen polven hybridi meset menee sähköllä 20km ja esim c:n tavaratilasta menetetään 150l akuille.
mehän emme oikein saa tietoa kuuinka tuo akkujen v almistus luontoa kuormittaa ja sitten vielä jos sähkö tulee sepeteuksen rantatontin viereiseltä turvesuolta tai jopa talvivaaran rikastekasoista tulevaisuudessa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Mikä siinä sähköautossa on kantava idea minkä takia sitä yritetään tukiasten voimalla lanseerata? Jos halutaan käyttää uusiutuvaa energiaa, niin siihen löytyy jo toimivaa tekniikkaa biokaasuautojen muodossa.
Sähköautoilla on lyhyt toimintasäde, akut vaativat pitkän latausajan, kuskilla on ainainen stressi ja murhe milloin akut tyhjenee ja missä on latauspiste ja montako tuntia pitää odotella että akut on taas täynnä.
Talvella kuski ei raaski käyttää akkuja lämmitykseen vaan mieluummin palelee ja ajelee ikkunat huurussa.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minä veikkaan, että alle kymmenessä vuodessa  Tesla, ja vastaavat ovat Kuusankoski-kamaa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26167
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Mikä siinä sähköautossa on kantava idea minkä takia sitä yritetään tukiasten voimalla lanseerata? Jos halutaan käyttää uusiutuvaa energiaa, niin siihen löytyy jo toimivaa tekniikkaa biokaasuautojen muodossa.
Sähköautoilla on lyhyt toimintasäde, akut vaativat pitkän latausajan, kuskilla on ainainen stressi ja murhe milloin akut tyhjenee ja missä on latauspiste ja montako tuntia pitää odotella että akut on taas täynnä.
Talvella kuski ei raaski käyttää akkuja lämmitykseen vaan mieluummin palelee ja ajelee ikkunat huurussa.
perin mielenkiintosia riitojakin on edessä kun näitä sähköautoja alkaa olla onempi ja sitten työpaikan, taloyhtiöiden  ja kauppojen  lämpötolpasta imuttavat ilmaista sähköä.

mehän voimme miettiä terminaattorinki ilmeitä kun eu tukitarkastaja  kurvaa sähköautolla tilalle ja alkaa vetää peukalon vahvusta kaapelia peräloosterista sopivan tömäkkää pistorasiaa katseellaan hakien , selittää vielä iloisesti että ollaan heti neljän jälkeen lähdössä lappiin ammattiyhdistyksen mökille  ilmaiseksi 10 päivän lomalle niin tärkeää saada akut piripintaan ettei tartte matkalla pysähtyä lataamaan :) ;) :D ;D

Viimeksi muokattu: 26.11.16 - klo:22:56 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minä veikkaan, että alle kymmenessä vuodessa  Tesla, ja vastaavat ovat Kuusankoski-kamaa.
Mistä kohti ne lahoaa? Akkupaketin voi uusia.

Teslalla pääsee jo nyt ~600km/lataus, eikä lataus Teslan asemalla kestä kuin tunteroisen, omastakin seinästä vain muutaman tunnin. Latauspisteitä tulee lisää vauhdilla ja akut vain kehittyy.

Yllättävän paljon noita näkyy mm. Kittilässä, Norjassakin on paljon, miksei ne Suomen pakkasilla pelaisi?