Minkälainen kamina niihin pitää laittaa, että tarkenee talvella? 2/3 vuodesta tarvii lämmintä puhaltaa ohjaanmoon. Taitaa olla päiväntasaajalle tarkotettu nää sähköautot?
Teslassa on 400 voltilla toimiva vastus-lämmitys joka voi antaa 4 kilowattia lämmitystehoa, luulis tuolla tarkenevan. Akkua se tosin syö, pitää valita että haluaako lämmintä vai päästä perille...
Jaa, edittiä: tuo koskee Tesla Roadster-mallia. Muissa malleissa joku yhdistetty nestekierto-vastus-lämmitys mikä ei syö kun 1-2 kw, se kun hyödyntää moottorien hukkalämmön.
Siis jos moottoreissa on lämpöä, kylmänä pitää kaikki lämpö tehdä vastuksilla. Samaten akkupaketti pitää ensin lämmittää vastuksilla että saa ladata ylipäätänsä.
Täysi kabiinin ja akkujen lämmitys syö kuulemma 12 kw
Norjassahan noita on paljon, miten lie toimii kylmässä?