Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 22.10.11 - klo:18:59
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
-
Tuskin maltan oottaa. :-X
-
Saksalaisetkaan ei osta fenttiä ,se kertoo että siihen ei luoteta edes kotimaassa.
-
Toiveajattelua Ojalalta 8)
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
No kerros ny ku et sitä viä sanonu et montako kaupaa on koneagrias tehty? :D
-
Saksalaisetkaan ei osta fenttiä ,se kertoo että siihen ei luoteta edes kotimaassa.
Keväällä kyselin eläviltä sakuilta että miksi ette aja Fendteillä. Vastaus oli että ei ole varaa ::)
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Miksei, jos saavat myyntihinnan edes suunnilleen järjelliseen luokkaan. Uus 700 oli kyllä aika kiva.
Muuten näyttely oli kyllä aika köyhä.
-
Saksalaisetkaan ei osta fenttiä ,se kertoo että siihen ei luoteta edes kotimaassa.
Taitaa olla hiukan enemmän valikoimaa kotimaisissa tuotteissa sielläpäin ;D Täällä ei ole yks ja sekään ei ole kotimainen enää mikä saattaa olla kyllä ihan hyvä juttu 8)
-
Kuinkahan pitkältä aikaa taas on kalasteltu ostajia koneagriaan tekemään "paperit"! Se on tuo markkinointi ja kauppojen ajoitus sellaista harmaata touhua. Isäntä saa kahviliput paviljonkin kahvilaan, jos "kaupat" tehdään näyttelypäivinä........ Se on sellanen Win Win tilanne... ;D ;D
-
Juu, aloitus pitää paikkansa. Itse tiedän 5 varmaa kauppaa. En tiedä onko ne myyty vai "lahjoitettu" , mutta hyvin tuntui F:t kauppansa tekevän. No, on niissä varmaan sen verran katetta, että ei ne niitä tappiolla myy. Ja hyvähän se on että ihmiset rupeavat pikkuhiljaa ymmärtämään hyvän päälle. ;) Monen tyytyväisen Fendtin omistaja kanssa tuli juteltua näyttelyssä.
-
Saksalaisetkaan ei osta fenttiä ,se kertoo että siihen ei luoteta edes kotimaassa.
Keväällä kyselin eläviltä sakuilta että miksi ette aja Fendteillä. Vastaus oli että ei ole varaa ::)
Kyllä tuohon Suomen myyntin lasku tulee kun niksmanneille selviää että pohjoisessa saa litralle vielä tukeakin... ;D
-
Myytiinkö niitä siellä???
Pyydä tarjous omamyyjältäsi.... mulle sanottiin. Eikä omamyyjä ollut paikalla.
Muuten oli kyllä perusteellinen ja asiallinen esittely.
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Nii onhan se myyntipiikki kun saavat yhen fentin myytyä
-
Fendtin VALTAVA myyntipiikki vastaa valtran keskinmääräistä päivämyyntiä...
-
Fendtin VALTAVA myyntipiikki vastaa valtran keskinmääräistä päivämyyntiä...
No eihän niitä köyhille jaetakaan kuin leipää!!
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Mitä tää valitus on notta maatilool menöö huonost :o
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Mitä tää valitus on notta maatilool menöö huonost :o
ei kai se vaikuta (ennenku pankilla asiaa) ku pitää olla se kilpa päällänsä :o
-
Mitä esim. 720 sitten mahtaa maksaa? Brittien ovh näyttäisi olevan leppoiset 180 000 € tai vähän päälle. Vaikka taitaa joku JD 6210R mennä kanssa jonnekin 160 000 tienoille. Halpaa kuin mikä, ja promokuvissa yleensä vetävät äestä jota liikuttaisi paremmin joku 30 000 egen lastutettu lousku 90-luvulta.
-
ovh. 168100e sis. alv
-
Fendtin VALTAVA myyntipiikki vastaa valtran keskinmääräistä päivämyyntiä...
No eihän niitä köyhille jaetakaan kuin leipää!!
Köyhät ostavat ne velkarahalla.
-
Tokaisin itsekkin myyntitytölle, että taitaa olla fenttikauppa melko kuumana. Sanoi, että varmasti Valtra-Valmetin kanssa vähintään toisena. Oli sen verta isännät fenttikaupoilla liikenteessä. Osalla kuume oli jo sellainen, että niillä ajettiin pitkin pöytiä. Siinä tehtiin kauppaa tosissaan, ja tinkimättä. Määrät varmasti satoja!
-
Toisaalta... ei Ventti ole kun kymppejä kalliimpi kuin vastaavat koneet samoilla varusteilla.
-
LOPPUUNMYYTY
http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000 (http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000)
:o
-
Kun tyytyy vain työjuhtaan, eli valtuun niin ei pysy verottajakaan liika etäällä ;D
Ps paalaimen vedossa 3vuotias uutena 63000 verollista maksanut valtu, missä tappiteho 180pollea 8)
Sentäs ohjaamojousitettu liikenneht lisäsäiliöillä sun muilla tarvittavilla varusteilla..
Ainiin rappuja on kolme molemmin puolin..
-
Tokaisin itsekkin myyntitytölle, että taitaa olla fenttikauppa melko kuumana. Sanoi, että varmasti Valtra-Valmetin kanssa vähintään toisena. Oli sen verta isännät fenttikaupoilla liikenteessä. Osalla kuume oli jo sellainen, että niillä ajettiin pitkin pöytiä. Siinä tehtiin kauppaa tosissaan, ja tinkimättä. Määrät varmasti satoja!
Huitisten Valtra-myyjä päivysti osaston kynnyksellä, että kummalla puolella on ostokykyisemmän oloista väkeä. Turhia jaarittelijoita olimme Valtran äärellä. Jotain oli mielessä QClalla kun kimpoili vauhdilla paikasta toiseen. Ei edes jutulle kerinnyt kun joku polte oli selvästi. Olikohan saanut "vain tänään, vain sinulle" tarjouksen, eikä uskaltanut soittaa kotiin?
-
LOPPUUNMYYTY
http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000 (http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000)
:o
Uutuusmalli kiinnostaa 8)
-
LOPPUUNMYYTY
http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000 (http://shop.fendt.com/epages/Fendt.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/FendtShop/Products/X991005050000)
:o
Uutuusmalli kiinnostaa 8)
Kuuluuko tuohon uuteen solariumiin fentti-merkkiset kilolasit vakiona?
Tai 30cm lipalla customoitu fenttilippis?
-
niin se on loppuunmyyty tuo fendt pienoismalli. siihen voisi just just rahat riittää....
Täytyy penskojen tyytyä valtra leluun
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Hieno juttu.
Mites kun sää osallistut noin innokkaasti markkinointiin, niin mites jälkimarkkinointi? Kuuluu taas yksi pari vuotta ajettu 900-sarjalainen antautuneen, laatikko kaput.
Harmi homma, ja kirjoituksen pointti on se että kaikki on ihmisen tekemiä koneita. Toiset hajoaa ennemmin ja toiset myöhemmin.
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Hieno juttu.
Mites kun sää osallistut noin innokkaasti markkinointiin, niin mites jälkimarkkinointi? Kuuluu taas yksi pari vuotta ajettu 900-sarjalainen antautuneen, laatikko kaput.
Harmi homma, ja kirjoituksen pointti on se että kaikki on ihmisen tekemiä koneita. Toiset hajoaa ennemmin ja toiset myöhemmin.
Nuo on aina ikäviä juttuja, ku tietää ettei nuossa hommissa koskaan pääse turhan halvalla...
-
Valtava Fendtin myyntipiikki näyttelyssä, jännityksellä odotetaan ensivuoden
tilastoja :o
Hieno juttu.
Mites kun sää osallistut noin innokkaasti markkinointiin, niin mites jälkimarkkinointi? Kuuluu taas yksi pari vuotta ajettu 900-sarjalainen antautuneen, laatikko kaput.
Harmi homma, ja kirjoituksen pointti on se että kaikki on ihmisen tekemiä koneita. Toiset hajoaa ennemmin ja toiset myöhemmin.
Nuo on aina ikäviä juttuja, ku tietää ettei nuossa hommissa koskaan pääse turhan halvalla...
tokko 2 vuoptiaassa ventis oo takuuta :'(
-
Ovat tainneet kokonaan NH:n myynnin lopettaa Suomessa kun ei ollu yhen yhtä konetta näytillä. Hyvä sinänsä, säästyypähän rahat. ;D Ja mitä tulee Prentin hintaan, niin noilla vakiovarusteilla vst. muitten merkkien 3 sivuiset lisävarustelistat - on hintaero hyvinkin pieni. Tämä ainakin suurimmissa malleissa. Hintaero lienee hieman suurempi keskiluokan (n.140hp-200hp) koneissa?
-
Ovat tainneet kokonaan NH:n myynnin lopettaa Suomessa kun ei ollu yhen yhtä konetta näytillä. Hyvä sinänsä, säästyypähän rahat. ;D Ja mitä tulee Prentin hintaan, niin noilla vakiovarusteilla vst. muitten merkkien 3 sivuiset lisävarustelistat - on hintaero hyvinkin pieni. Tämä ainakin suurimmissa malleissa. Hintaero lienee hieman suurempi keskiluokan (n.140hp-200hp) koneissa?
Onko nakki ollu tampereen näyttelyssä hyvissä hiivoissa?? ;) Ei muistu mieleen, että Agritek oli jo kaksi viikkoa aiemmin koneineen esillä..........
-
Ovat tainneet kokonaan NH:n myynnin lopettaa Suomessa kun ei ollu yhen yhtä konetta näytillä. Hyvä sinänsä, säästyypähän rahat. ;D Ja mitä tulee Prentin hintaan, niin noilla vakiovarusteilla vst. muitten merkkien 3 sivuiset lisävarustelistat - on hintaero hyvinkin pieni. Tämä ainakin suurimmissa malleissa. Hintaero lienee hieman suurempi keskiluokan (n.140hp-200hp) koneissa?
Onko nakki ollu tampereen näyttelyssä hyvissä hiivoissa?? ;) Ei muistu mieleen, että Agritek oli jo kaksi viikkoa aiemmin koneineen esillä..........
:D
-
Ovat tainneet kokonaan NH:n myynnin lopettaa Suomessa kun ei ollu yhen yhtä konetta näytillä. Hyvä sinänsä, säästyypähän rahat. ;D Ja mitä tulee Prentin hintaan, niin noilla vakiovarusteilla vst. muitten merkkien 3 sivuiset lisävarustelistat - on hintaero hyvinkin pieni. Tämä ainakin suurimmissa malleissa. Hintaero lienee hieman suurempi keskiluokan (n.140hp-200hp) koneissa?
Onko nakki ollu tampereen näyttelyssä hyvissä hiivoissa?? ;) Ei muistu mieleen, että Agritek oli jo kaksi viikkoa aiemmin koneineen esillä..........
:D
No ja pjärkele! :D
-
Ojalal on tullut kirjoitusvirhe tietty tarkoitti valtran myyntipiikkiä ;D
-
ovh. 168100e sis. alv
mitä vit*ua kolmivuorossako työ ajatta että saa ko koneen kuoletettua :o :o
itellä ei koko kalustossakaan ku reilut puolet tuosta ja sisältää pian uudenkin koneen 8)
-
ovh. 168100e sis. alv
mitä vit*ua kolmivuorossako työ ajatta että saa ko koneen kuoletettua :o :o
itellä ei koko kalustossakaan ku reilut puolet tuosta ja sisältää pian uudenkin koneen 8)
Mut se ei poista otsikkoon sisältyvää totuuden siementä.
-
ovh. 168100e sis. alv
mitä vit*ua kolmivuorossako työ ajatta että saa ko koneen kuoletettua :o :o
itellä ei koko kalustossakaan ku reilut puolet tuosta ja sisältää pian uudenkin koneen 8)
Mut se ei poista otsikkoon sisältyvää totuuden siementä.
juu ei mut ei sitäkään et keskimääräisellä 10 v viljanhinnalla myytävä 1,7 milj kiloa kahuja jotta kuittaa kassassa hintansa :o 425 ha sato ???
-
ovh. 168100e sis. alv
mitä vit*ua kolmivuorossako työ ajatta että saa ko koneen kuoletettua :o :o
itellä ei koko kalustossakaan ku reilut puolet tuosta ja sisältää pian uudenkin koneen 8)
Mut se ei poista otsikkoon sisältyvää totuuden siementä.
Jaa niin sitä totuuden siementä että se on myyntipiikki. Nopea hetkellinen nousu ja yhtä nopea lasku.. ;)
-
ovh. 168100e sis. alv
mitä vit*ua kolmivuorossako työ ajatta että saa ko koneen kuoletettua :o :o
itellä ei koko kalustossakaan ku reilut puolet tuosta ja sisältää pian uudenkin koneen 8)
Mut se ei poista otsikkoon sisältyvää totuuden siementä.
Jaa niin sitä totuuden siementä että se on myyntipiikki. Nopea hetkellinen nousu ja yhtä nopea lasku.. ;)
Sekin voi olla just niin! Mikään ei nouse ikuisesti, sanoi naapurin vanha isäntä. :D
-
oli todella panostettu fentin myyntiin jyväskylässä , kävin istumassa kopissa heti tuli myyjä esittelemään konetta. onko tuo 415 fentti minkämoinen peli vai onko noita myyty yhtään suomessa?
-
oli todella panostettu fentin myyntiin jyväskylässä , kävin istumassa kopissa heti tuli myyjä esittelemään konetta. onko tuo 415 fentti minkämoinen peli vai onko noita myyty yhtään suomessa?
Mä voin kertoa että 550 tunnin kokemuksella en löydä oikein mitään moittimista. Ehkä ainostaan lyhyen akselivälin ja pitkäaisaisen kuormaajan vuoksi kevyehkö perä (neloskone.) Menee pienellä aineella ja kulkee pirteästi. Lähes kaikki tarvittava isobus:ia ja kunnon renkaita myöden vakiona. Kyllähän noita on Suomeen myyty lukuisia johtuen ilmeisen hyvästä hinta/laatusuhteesta.
-
oli todella panostettu fentin myyntiin jyväskylässä , kävin istumassa kopissa heti tuli myyjä esittelemään konetta. onko tuo 415 fentti minkämoinen peli vai onko noita myyty yhtään suomessa?
Mä voin kertoa että 550 tunnin kokemuksella en löydä oikein mitään moittimista. Ehkä ainostaan lyhyen akselivälin ja pitkäaisaisen kuormaajan vuoksi kevyehkö perä (neloskone.) Menee pienellä aineella ja kulkee pirteästi. Lähes kaikki tarvittava isobus:ia ja kunnon renkaita myöden vakiona. Kyllähän noita on Suomeen myyty lukuisia johtuen ilmeisen hyvästä hinta/laatusuhteesta.
Tykkää 8)
-
Saksalaisetkaan ei osta fenttiä ,se kertoo että siihen ei luoteta edes kotimaassa.
Keväällä kyselin eläviltä sakuilta että...
Hyvä ettet kysynyt kuolleilta.
-
oli todella panostettu fentin myyntiin jyväskylässä , kävin istumassa kopissa heti tuli myyjä esittelemään konetta. onko tuo 415 fentti minkämoinen peli vai onko noita myyty yhtään suomessa?
Mä voin kertoa että 550 tunnin kokemuksella en löydä oikein mitään moittimista. Ehkä ainostaan lyhyen akselivälin ja pitkäaisaisen kuormaajan vuoksi kevyehkö perä (neloskone.) Menee pienellä aineella ja kulkee pirteästi. Lähes kaikki tarvittava isobus:ia ja kunnon renkaita myöden vakiona. Kyllähän noita on Suomeen myyty lukuisia johtuen ilmeisen hyvästä hinta/laatusuhteesta.
Fendtistä puhuttaessahan ei esimerkiksi täysin riittämätön määrä hydrauliikan ulosottoja ole vika ???
Voi pojat sitä ojalan ja muitten valitusvirttä jos N141 sais etukormaajan käytössä ollessa vaan kaks lohkoa taakse! Huh huh...ååååå....
-
oli todella panostettu fentin myyntiin jyväskylässä , kävin istumassa kopissa heti tuli myyjä esittelemään konetta. onko tuo 415 fentti minkämoinen peli vai onko noita myyty yhtään suomessa?
Mä voin kertoa että 550 tunnin kokemuksella en löydä oikein mitään moittimista. Ehkä ainostaan lyhyen akselivälin ja pitkäaisaisen kuormaajan vuoksi kevyehkö perä (neloskone.) Menee pienellä aineella ja kulkee pirteästi. Lähes kaikki tarvittava isobus:ia ja kunnon renkaita myöden vakiona. Kyllähän noita on Suomeen myyty lukuisia johtuen ilmeisen hyvästä hinta/laatusuhteesta.
Fendtistä puhuttaessahan ei esimerkiksi täysin riittämätön määrä hydrauliikan ulosottoja ole vika ???
Voi pojat sitä ojalan ja muitten valitusvirttä jos N141 sais etukormaajan käytössä ollessa vaan kaks lohkoa taakse! Huh huh...ååååå....
Tosiaankin juu...se on kyllä typerä ominaisuus. Eli etukuormaimen ohjaus on varastettu suoraan kahdelta taka-lohkolta, kun muissa on pääsääntöisesti laitettu kuormaajalle omat lohkonsa. Uudemmissa 700-900-sarjoissa on onneksi tämäkin epäkohta korjattu. Törmäsin samaan ongelmaan viilunleveydensäädöllä varustettujen paluu-aurojen kanssa lisättynä hydraulisella työntövarrella. Piti oikein sulkea kuormaajan letkut(ottaa irti), että sai kolme lohkoa taakse pelittämään. Jotkut ovat laittaneet huollossa vaihtoventtiilit että voi valita käyttääkö kuormainta tai yli kahta takalohkoa. Ja uusissa mallisarjoissa on kaikki lohkot täysin propo-ohjattavia.
Toisaalta koneen oma joystick on aika hyvässä paikassa, joten mielummin säilyttäis sen kuormaaja-käytöllä ja laittais sitten taakse erillisen ohjauksen harvemmin käytettäville lohkoille.
-
Meitillä on JD:ssä neljän takalohkon lisäksi koko ajan käytössä etukuormaaja jossa lisäksi on yksi koko ajan vapaana oleva meno-paluu (joka on tosin lainattu etunostolaitteelta) ja vielä kaksi meno-paluuta lisää selektolla kallistuksesta. Ja koko etupään ohjaus samassa tikussa tietysti. Voisi vaikka pistää u-auran eteen ja taakse ;)
-
Meitillä on JD:ssä neljän takalohkon lisäksi koko ajan käytössä etukuormaaja jossa lisäksi on yksi koko ajan vapaana oleva meno-paluu (joka on tosin lainattu etunostolaitteelta) ja vielä kaksi meno-paluuta lisää selektolla kallistuksesta. Ja koko etupään ohjaus samassa tikussa tietysti. Voisi vaikka pistää u-auran eteen ja taakse ;)
Joo, mulla on kanssa u-aura edessä ja takana. Etukuormaajan tikulla ohjaan etuauraa(sel.3+4.) Taka-aura ei tosin ole kääntyvä, vain läpät kääntyvät, joten se ei syö kuin 2 takalohkoa.
-
Kyllähän nuo Ison A:n 936(?) malliset järkäleet on aika pelejä.Herättää kiinnostusta myös liikenteessä kun kaista on täynnä Saksan rautaa.
Ei taida olla vaihtoehtoista merkkiä tarjolla.
Ne on erittäin nopeita ja tehokkaita ja monipuolisia.
Ei voi maan matonen kuin katsella ihmetellen kun maa on pehmiää niille.