Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa  (Luettu 5092 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22129
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.

On Pärneri vähän yksinkertainen, jos luulee ettei kaikki näe läpi tuosta kusetuksesta.

Autoilijan verorasitus pienenee. Tiet saa enemmän rahhaa. Valtion verotulot pysyy entisellään. Yritykset saa voittua. Ei toimi tuo yhtälö. 😁😃😊😜😀🎅

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?


pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mistä tulee se säästö.

Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mistä tulee se säästö.

Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?

Ei ole luvannut, mutta voittua on luvannut, liikenneverkkoyhtiöille ja boksinvärkkääjille. 😁

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22129
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mistä tulee se säästö.

Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?

Perusedellytys ennenkuin ottaa kantaa yhtikäs mihinkään olisi hyvä edes ymmärtää mitä sanotaan.

perneri vakuuttaa yksityistämisen olevan ainut vaihtoehto, jos tiestö halutaan pitää kunnossa ja sitä parantaa.  Kuitenkin vakuuttaa ettei autoilijoiden kustannus lisäänny. Yhtälö ei muuten aukea kuin sipilän pylpyrää lainaamalla.

Yhtiöittämistä vastaan en ole, mutta pitäisi pystyä kertomaan totuus ja kantamaan siitä vastuunsa. Kumpikin, totuus ja vastuu, kepuloiselle poliitikolle tyystin vieraita.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mistä tulee se säästö.

Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?

Perusedellytys ennenkuin ottaa kantaa yhtikäs mihinkään olisi hyvä edes ymmärtää mitä sanotaan.

perneri vakuuttaa yksityistämisen olevan ainut vaihtoehto, jos tiestö halutaan pitää kunnossa ja sitä parantaa.  Kuitenkin vakuuttaa ettei autoilijoiden kustannus lisäänny. Yhtälö ei muuten aukea kuin sipilän pylpyrää lainaamalla.

Yhtiöittämistä vastaan en ole, mutta pitäisi pystyä kertomaan totuus ja kantamaan siitä vastuunsa. Kumpikin, totuus ja vastuu, kepuloiselle poliitikolle tyystin vieraita.

Jos perustetaan valtion omistama yhtiö, niin mikä estää valtiota nostamasta osinkoja rahanpuutteeseen. Näin tehdään  kaikissa valtion ja kuntien omistamissa yhtiöissä. Kreetta Karvalan kirjoitus paljastaa. Valtion verkkoyhtiö on vain alusta jolle luodaan liikenteen digitaalisia palveluja ja työpaikkoja. Siis bisnestä sijoittajille. Liikenteestä tulee rahastussampo, kuten sähkön verkkoyhtiöt on. Takuuvarma tuotto.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?

Milläslailla se työn tuottavuus muuttuu tässä bernerin systeemissä tähän nykyseen, jossa ely-keskus kilpailuttaa urakoitsijat ja ottaa sen halvimman? Eihän kummassakaan tapauksessa (ely-keskus vs. Bernerin operaattori) tee itse mitään tienrakentamis tai kunnossapitotyötä.
  Vai tarkoitatko että tuottavuus syntyy reaaliprosessissa, tuottavuushyödyt jaetaan tulonjakoprosessissa ja nämä kaksi prosessia muodostavat tuotantoprosessin. Tuotantoprosessi ja sen osaprosessit reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi tapahtuvat käytännössä samanaikaisesti, mistä syystä niistä ulospäin näkyvä tuotantoprosessi on tunnistettavissa ja mitattavissa. Reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi ovat laskennan keinoin tunnistettavissa ja siitä syystä analysoitava erikseen, jos haluaa ymmärtää tulonmuodostuksen logiikkaa tuotannossa.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?

Milläslailla se työn tuottavuus muuttuu tässä bernerin systeemissä tähän nykyseen, jossa ely-keskus kilpailuttaa urakoitsijat ja ottaa sen halvimman? Eihän kummassakaan tapauksessa (ely-keskus vs. Bernerin operaattori) tee itse mitään tienrakentamis tai kunnossapitotyötä.
  Vai tarkoitatko että tuottavuus syntyy reaaliprosessissa, tuottavuushyödyt jaetaan tulonjakoprosessissa ja nämä kaksi prosessia muodostavat tuotantoprosessin. Tuotantoprosessi ja sen osaprosessit reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi tapahtuvat käytännössä samanaikaisesti, mistä syystä niistä ulospäin näkyvä tuotantoprosessi on tunnistettavissa ja mitattavissa. Reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi ovat laskennan keinoin tunnistettavissa ja siitä syystä analysoitava erikseen, jos haluaa ymmärtää tulonmuodostuksen logiikkaa tuotannossa.

Tuottavuus syntyy Suuren Ajattelijan päässä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mika Anttosen kommentit: Hanke on outo. En ymmärrä, mitä lisäarvoa liikenneverkkoyhtiöstä syntyisi. Missä on varsinainen pihvi?
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3165316/St1n+Anttonen+pitaa+valtion+liikenneverkkoyhtiota+silmankaantotemppuna

Markku: Jos/kun olet viisaampi, kerro mikä on 2-9:n päivittäisen, uuden kepumollausaiheen idea ? Niissä toistetaan pääasiassa samaa viestiä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26135
  • vastustan
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.
kysyisinkin nyt eemeliltä aivan yksiselitteistä vastausta mikä puolue ajaa kaiken mahdollisen yksityistämistä kaikkein kiivaimmin :) ;) :D ;D

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=74356.0

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?

http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22129
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.

Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.

Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.

Mistä tulee se säästö.
kysyisinkin nyt eemeliltä aivan yksiselitteistä vastausta mikä puolue ajaa kaiken mahdollisen yksityistämistä kaikkein kiivaimmin :) ;) :D ;D

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=74356.0

Kokoomus on väärä vastaus, vaan kepuluuserit, vallankiiman nimissä.Muutoin on pian rahat loppu ja vallan pito.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Mitä se Eemeli oikein itkee? Berner on yksi historiamme oikeistolaisimpia ministereitä otteiltaan, menee kirkkaasti oikealta ohi oikeistolaisimmastakin kokoomuslaisesta, ja tämä on ihan positiivinen juttu, ihan sama vaikka virallisesti kepulainen onkin.

Oletteko te kaikki Bernerin arvostelijat jotain helvetin sosialistidemokraatteja, ilmeisesti olette, jutuistanne päätellen, kun olette niin valtioon päin kallellaan, itse oikeistolaisena kannatan vahvaa yksityistämistä, se on parempi vaihtoehto kuin tehoton valtiollinen/kunnallinen puuhastelu.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26135
  • vastustan
Vs: Voisko joku ihan aikuisen oikeesti kertoa
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?

http://yle.fi/uutiset/3-9409670

Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
eläinlääkäri  ja lypsyrobotin huoltaja ajaa aika paljon ja kuka on loppumaksaja :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...