Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyntöauran työsyvyys  (Luettu 75184 kertaa)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kyntöauran työsyvyys

Etuaurat voi vaatia aika pitkät päisteet kun pitää yhdistelmä olla suoraan jo kun ensimmäinen aura lasketaan maahan mikä on pari metriä ennen raktoria.

Nostolaitteissahan nuo on, niin jos ei pelto rajoitu pusikkoon/kivikkoon/muuhun hatelikkoon niinkuin mulla useimmat, eli ei tarvi taka-aurasta siinä mielessä välittää, niin ei se kauheesti päisteessä tilantarvetta kasvata. Ja kääntöauroilla nyt päisteenteko on muutenkin kovin helppoa.

Auttaisko päistetiet..? ;D
tai yrittäis ympyräkyntöä.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Köntys

  • Vieras
Vs: Kyntöauran työsyvyys

Etuaurat voi vaatia aika pitkät päisteet kun pitää yhdistelmä olla suoraan jo kun ensimmäinen aura lasketaan maahan mikä on pari metriä ennen raktoria.

Nostolaitteissahan nuo on, niin jos ei pelto rajoitu pusikkoon/kivikkoon/muuhun hatelikkoon niinkuin mulla useimmat, eli ei tarvi taka-aurasta siinä mielessä välittää, niin ei se kauheesti päisteessä tilantarvetta kasvata. Ja kääntöauroilla nyt päisteenteko on muutenkin kovin helppoa.

Auttaisko päistetiet..? ;D
tai yrittäis ympyräkyntöä.

Backari vois sillä kaivinkoneellaan kokeilla tota  :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Kyntäkää kunnolla ja syvään https://www.youtube.com/watch?v=jmnq8Kbu2Zo

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Tästähän tuli oikein vipukirves keskustelu. Varsinainen tukipyörä topikki. Kyllä pitää olla kateellinen millä lailla teillä aurat kulkee. 150 hv ja 4 siipisillä auroilla menee välillä täysin mateluksi 😞
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Mun mielestä on mukava lueskella kuinka tunnepitoista voi arvon viljelijöille olla kyntöauran säätö. Vaikka asia oli kyllä ihan "vakavissaan" laitettu niin itse suhtaudun kyllä kommentteihin tietyllä huumorilla samoin kuin itse kommentoitaessa. Kuitenkin moni katsoo parhaakseen haukkua muita tyhmiksi ja mollata muuten vaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Mun mielestä on mukava lueskella kuinka tunnepitoista voi arvon viljelijöille olla kyntöauran säätö. Vaikka asia oli kyllä ihan "vakavissaan" laitettu niin itse suhtaudun kyllä kommentteihin tietyllä huumorilla samoin kuin itse kommentoitaessa. Kuitenkin moni katsoo parhaakseen haukkua muita tyhmiksi ja mollata muuten vaan.
Turha täältä on odottaa yhtään ketjua joka olisi täynnä pelkkää asiaa. No, näin se maailma rullaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Kyntöauran työsyvyys
missä netissä on ihan asiallista keskustelua??   aina joku heittää herjaa vaikka olis hautaan.com sivusto!

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.

kun kattoo ihmisten aikaansaannoksia auroilla niin ei kyllä siltä näytä. Toki osa ongelmaa voi olla kulutusosissa tai vaikka jossain rikkoutumisissa mutta harvassa on ne pellot joissa kyntöjälki kestää tarkempaa tarkastelua. Siihen kun liittyy kyntösyvyydet, viilunleveydet, päisteiden aloituksien suoruus jne, jne eli paljon olisi viellä monella opittavaa tossakin jutussa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.

kun kattoo ihmisten aikaansaannoksia auroilla niin ei kyllä siltä näytä. Toki osa ongelmaa voi olla kulutusosissa tai vaikka jossain rikkoutumisissa mutta harvassa on ne pellot joissa kyntöjälki kestää tarkempaa tarkastelua. Siihen kun liittyy kyntösyvyydet, viilunleveydet, päisteiden aloituksien suoruus jne, jne eli paljon olisi viellä monella opittavaa tossakin jutussa.

Sun on peltoliikenne sitä mallia et ei uppoo ku pora peltoon pystysuorassa painamalla.

Kuivakakka, kevytmuokkaus, nurmikasvit, kevyet peltokalut ja kastemato. Kyllä siipi alkaa uppoomaan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Näillä kulmilla harvoin näkee niin huonoa jälkeä että jotain merkitystä. Toki jossain muualla voi olla ongelmallisia maalajeja. 

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Kyllä äes korjjaa.

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kyntöauran työsyvyys

Etuaurat voi vaatia aika pitkät päisteet kun pitää yhdistelmä olla suoraan jo kun ensimmäinen aura lasketaan maahan mikä on pari metriä ennen raktoria.

Nostolaitteissahan nuo on, niin jos ei pelto rajoitu pusikkoon/kivikkoon/muuhun hatelikkoon niinkuin mulla useimmat, eli ei tarvi taka-aurasta siinä mielessä välittää, niin ei se kauheesti päisteessä tilantarvetta kasvata. Ja kääntöauroilla nyt päisteenteko on muutenkin kovin helppoa.

Auttaisko päistetiet..? ;D
tai yrittäis ympyräkyntöä.

Backari vois sillä kaivinkoneellaan kokeilla tota  :D

Mulla on käännössä voimat tallella -> ainakin kahta siipeä saisi raahatua maassa tolleen pyörien
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Näillä kulmilla harvoin näkee niin huonoa jälkeä että jotain merkitystä. Toki jossain muualla voi olla ongelmallisia maalajeja. 
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.

kun kattoo ihmisten aikaansaannoksia auroilla niin ei kyllä siltä näytä. Toki osa ongelmaa voi olla kulutusosissa tai vaikka jossain rikkoutumisissa mutta harvassa on ne pellot joissa kyntöjälki kestää tarkempaa tarkastelua. Siihen kun liittyy kyntösyvyydet, viilunleveydet, päisteiden aloituksien suoruus jne, jne eli paljon olisi viellä monella opittavaa tossakin jutussa.

Sun on peltoliikenne sitä mallia et ei uppoo ku pora peltoon pystysuorassa painamalla.

Kuivakakka, kevytmuokkaus, nurmikasvit, kevyet peltokalut ja kastemato. Kyllä siipi alkaa uppoomaan.
Kyllä äes korjjaa.

-SS-

En mä nyt usko että mun lentoliikenne olisi kauheasti maata pilannut. Toki nyt massaa kuljetetaan vuosittain hehtaaria kohden se 30-60 tonnia eli aika paljon siellä ajellaan. Kuitenkin enemmän ehkä tekee kiusaa maalajivaijtelut ja epäsäännölliset viljellyt suhteessa kyntöön.
Itte näen kyllä aika paljon sellaista kyntöä mikä ei ole hyvää. Huonoa kyntöä kun ei korjaa oikein millään. Itte en toki ole viellä juuri koskaan saanut omastamielestäni kunnollista kyntöä mutta aina pitää pyrkiä parempaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kyntöauran työsyvyys
Näillä kulmilla harvoin näkee niin huonoa jälkeä että jotain merkitystä. Toki jossain muualla voi olla ongelmallisia maalajeja. 
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.

kun kattoo ihmisten aikaansaannoksia auroilla niin ei kyllä siltä näytä. Toki osa ongelmaa voi olla kulutusosissa tai vaikka jossain rikkoutumisissa mutta harvassa on ne pellot joissa kyntöjälki kestää tarkempaa tarkastelua. Siihen kun liittyy kyntösyvyydet, viilunleveydet, päisteiden aloituksien suoruus jne, jne eli paljon olisi viellä monella opittavaa tossakin jutussa.

Sun on peltoliikenne sitä mallia et ei uppoo ku pora peltoon pystysuorassa painamalla.

Kuivakakka, kevytmuokkaus, nurmikasvit, kevyet peltokalut ja kastemato. Kyllä siipi alkaa uppoomaan.
Kyllä äes korjjaa.

-SS-

En mä nyt usko että mun lentoliikenne olisi kauheasti maata pilannut. Toki nyt massaa kuljetetaan vuosittain hehtaaria kohden se 30-60 tonnia eli aika paljon siellä ajellaan. Kuitenkin enemmän ehkä tekee kiusaa maalajivaijtelut ja epäsäännölliset viljellyt suhteessa kyntöön.
Itte näen kyllä aika paljon sellaista kyntöä mikä ei ole hyvää. Huonoa kyntöä kun ei korjaa oikein millään. Itte en toki ole viellä juuri koskaan saanut omastamielestäni kunnollista kyntöä mutta aina pitää pyrkiä parempaan.

Ennustava tekstinsyöttä kerto just sen miten pellolla kuuluu liikkua, ilmassa....

Joku tovi sitten mulle retostelit suurella ajo ja tonnimäärällä, olisiko ollut päistetie-aivopierun yhteydessä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159