Näillä kulmilla harvoin näkee niin huonoa jälkeä että jotain merkitystä. Toki jossain muualla voi olla ongelmallisia maalajeja.
Onneksi näissä kirjoituksissa ole kansan keskimääräinen "viisaus" , suurin osa aktiivisista kyntäjistä osaa säätää aurat oikein, ilman kyselyjä. Auran säätö on niin helppoa, että sen osaa jos vain hiukan järkee.
kun kattoo ihmisten aikaansaannoksia auroilla niin ei kyllä siltä näytä. Toki osa ongelmaa voi olla kulutusosissa tai vaikka jossain rikkoutumisissa mutta harvassa on ne pellot joissa kyntöjälki kestää tarkempaa tarkastelua. Siihen kun liittyy kyntösyvyydet, viilunleveydet, päisteiden aloituksien suoruus jne, jne eli paljon olisi viellä monella opittavaa tossakin jutussa.
Sun on peltoliikenne sitä mallia et ei uppoo ku pora peltoon pystysuorassa painamalla.
Kuivakakka, kevytmuokkaus, nurmikasvit, kevyet peltokalut ja kastemato. Kyllä siipi alkaa uppoomaan.
Kyllä äes korjjaa.
-SS-
En mä nyt usko että mun lentoliikenne olisi kauheasti maata pilannut. Toki nyt massaa kuljetetaan vuosittain hehtaaria kohden se 30-60 tonnia eli aika paljon siellä ajellaan. Kuitenkin enemmän ehkä tekee kiusaa maalajivaijtelut ja epäsäännölliset viljellyt suhteessa kyntöön.
Itte näen kyllä aika paljon sellaista kyntöä mikä ei ole hyvää. Huonoa kyntöä kun ei korjaa oikein millään. Itte en toki ole viellä juuri koskaan saanut omastamielestäni kunnollista kyntöä mutta aina pitää pyrkiä parempaan.