Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peittaus Simulta Junkkarilla  (Luettu 7883 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Näin sitä halutaan mollata, jos joku uskaltaa kehittää jotakin uutta...

Juu. Minä en uskaltaisi.

Kyllä tuo varmaan toimisi. Mutta jos markkinoilla on jo 10 kertaa halvempia laitteita jotka jo toimivat eivätkä sumuta tuota myrkkyä suoraan keuhkoihin, niin en menisi esim. "Leijonanluolaan" tällä keksinnöllä  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
No, eihän se keuhkoihin mene, jyvät juoksevat suursäkkiin tai vaikka peräkärriin...jossain se myrkky pitää sekoittaa, -kuivurista saa suoraan peitattua tavaraa-et nyt ymmärrä!


Kiitokset kaikille vastaajille!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
No, eihän se keuhkoihin mene, jyvät juoksevat suursäkkiin tai vaikka peräkärriin...jossain se myrkky pitää sekoittaa, -kuivurista saa suoraan peitattua tavaraa-et nyt ymmärrä!


Kiitokset kaikille vastaajille!

Eli ensin kuivurista lajittelijalle ja sitten tuon härvelin jälkeen suursäkkiin. Osta joku vanha pneumalevitin jonka putket johtat sinne suursäkkiin, sinne ropelliin kaadat tuota mönjää
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Ei kai tossa kannata pyörää uudestaan keksiä, jussituotteen tarkkuuspeittaimen voi asentaa vaikka sen siilon alle.

Valtra_3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Joo, teimme peittaussysteemin siilokuivurin vapaana olleeseen poistoputkeen, hyvin toimi ja tuli maksamaan muutaman satasen-alussa piti tietysti testata peittausainemenekki suhteessa viljamäärään, mutta vaaka auttoi siinäkin.  Neljällä baarilla saattiin hyvä suihku kahdella suuttimella. Mukana tietysti painerajoitin takaisinkierrätyksellä.

Polkupyörää kehitettiin  :)!

Kiitos vielä vastauksista!

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Suoraan kuivaajan siilosta itse sepityllä peittaus/täyttöruuvilla koneeseen, säkkiin tai kärryyn, ei voi enää helpommin ja kätevemmin homma pelata.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Eräs vanha isäntä kaataa peittausaineen suoraan kylvinkoneeseen siementen päälle
ja sekoittelee paljain käsin isoilla kätösillään.

Ei iske lunssat ym pöpöt.

 :)
Kui mää ain olen paras?

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Mä oon laiskana miehenä maksanu 70/tonni peittauksesta lajittelun yhteydessä. Paljonko ainekustannus on tonnilta?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2530
  • Etelä-Karjala
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Mä oon laiskana miehenä maksanu 70/tonni peittauksesta lajittelun yhteydessä. Paljonko ainekustannus on tonnilta?

Kuuskymppiä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
No ei paljoa sitten kannata näillä 7-9 tonnia/vuosi siemenmäärillä alata itse sotkemaan, jos laskee kuluneen ajankin. Tänä vuonna oli harvinaisesti kaikki TOS-siementä, kun kaupasta sai vielä huonompaa. Vaatii toki suunnittelua, ettei jää kovin paljoa ylimääräistä nurkkiin pyörimään. Pienehköillä kärryillä saa kyllä n.500kg tarkkuudella rullamitalla ja HLP-vaakalla laskettua kuorman painon, kun vie siementä kunnostettavaksi. Tahtoo sitä silti joku 10% jäädä yli, jos ei vahinkoja satu ja säkkejä repeile.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Peittaus Simulta Junkkarilla
Tahtoo sitä silti joku 10% jäädä yli, jos ei vahinkoja satu ja säkkejä repeile.
Muutama tonni jää joka kevät ylivuotiseksi, mutta entä sitte... :)
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."