Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mitä viljanviljelijät kylvää  (Luettu 4988 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26168
  • vastustan
mitä viljanviljelijät kylvää
saas nähdä mikä on viljamarkkinoiden kehitys, jatkuuko ylituotanto vai tuleeko joitain lyhytaikaisia radikaalejakin tuotannon supistuksia esim. kaikki kesannolle tai jotain vastaavaa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
sitähä ne kylyvää mitä niittääki
Elämä on parasta kometiijjaa

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
katkeruutta ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Status

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 373
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
katkeruutta ;D
Ja taas pieleen menny arvaus.

Valkuais kasvia ja luonnonhoitoa sekä maustehia.
Viljaa sen verran että valkohäntäpeuroille muonat saa annettuun  :D :D :D
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
katkeruutta ;D
Ja taas pieleen menny arvaus.

Valkuais kasvia ja luonnonhoitoa sekä maustehia.
Viljaa sen verran että valkohäntäpeuroille muonat saa annettuun  :D :D :D

ei sentää tosin veeti ja eemeli ei taida olla viljelijöitä alkuunkaan vaan ruikuttajia ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Kovaa on puhe agronetissa, mutta kuivurin taakse kun päästään johan kylvökoneen säiliöt työnnetään täyteen ja joka aari kylvetään viljalle.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Kovaa on puhe agronetissa, mutta kuivurin taakse kun päästään johan kylvökoneen säiliöt työnnetään täyteen ja joka aari kylvetään viljalle.

....ja vieläpä bulkkiviljalle  eli vehnää, rehuohraa ja kauraa, eli sitä mitä ennenkin.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Kovaa on puhe agronetissa, mutta kuivurin taakse kun päästään johan kylvökoneen säiliöt työnnetään täyteen ja joka aari kylvetään viljalle.

....ja vieläpä bulkkiviljalle  eli vehnää, rehuohraa ja kauraa, eli sitä mitä ennenkin.

--just tulin pellolta,ruista kylvöön,yht 10 ha naapurille ja itselle.
--tavoitteena ensi keväänä laistaa jompikumpi ohra tai vehnä kokonaan,ruis korvaa osan,sitten rapsia ja mahdollisesti härkäpapua.LHPn ym.osuutta tarkoitus kasvattaa
--suunnitelmahan voi muuttuu jos  kaikki viljat on varastossa keväällä,sitten on kesannoitava rankasti

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Rypsille kolmannes. Jos vaikka laittaisi jotain kukkasia kasvamaan muuallekkin. Vaihtoehdot ovat aika vähissä, kun rypsiäkään ei oikein voisi enää lisätä.

Tai jos kylväisi jonkun "Poimi itse" hernemaan tien varteen "maksa jos jaksat" periaatteella.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Tein vuosi sitten strategian suurimokaura,mallasohra,leipävehnä,öljykasvi,viherlannoitusnurmi, enkä aio tätä linjaa muuttaa. Viljelykiertoa mietitty pitkään ja hartaasti. Näillä tiedoilla muutoksia ei ole luvassa. Kaikki kasvit sopimusten alla. Pitää nyt katsoa lähtevätkö ne talven mittaan ja kuinka nuo laatukriteerit täyttyvät. Jos jonkun osalta menekki toppaa tykkenään, niin sitten kait pitää alkaa funtsimaan LHP:tä. Nyt kun suunnitellaan ensi kevään kylvöjä ja myyntiin tuleva tavara on markkinoilla vasta vuoden päästä, niin aika vaikea on ennakoida tulevaa. Mulla on sellainen näkemys, että aina joku onnistuu ja jostain ei saa mitään. Keskiarvojen mukaanhan tässä pelataan, samoin pitkällä aikajänteellä.

Ruishommia olen pohtinut aika paljon. Ei vaan tahdo nyt sopia kuvioon millään. Näyttäisi kelit suosivan melkoisesti syysviljan kylvöjä. Jos olisi valmiuksia niin kylväisin niin paljon kuin jaksaisin.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Ruishommia olen pohtinut aika paljon. Ei vaan tahdo nyt sopia kuvioon millään. Näyttäisi kelit suosivan melkoisesti syysviljan kylvöjä. Jos olisi valmiuksia niin kylväisin niin paljon kuin jaksaisin.
Jos jatkaisin viljanviljelijänä, niin ruista menisi maahan vauhdilla. Sun läheisyydessä on yks ruis diileri, kannattaa olla siihen yhteydessä.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Veeti

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Siirtyykö ongelma ensi vuonna rukiiseen ja rypsiin?

ohra nyt 80 e/t, vehnä 113 e/t  miinus rahti

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Kaipa se on aina halvinta mitä eniten tuotetaan. Luulen että melkein kaikki tavara on puoli-ilmaista ensi vuonnakin jonkin syyn varjolla.

Itse pelkään että harrasterypsi valtaa alaa ja kirput syövät ammattilaistenkin pellot.
Siirtyykö ongelma ensi vuonna rukiiseen ja rypsiin?

ohra nyt 80 e/t, vehnä 113 e/t  miinus rahti

emo-heikki

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Kaipa se on aina halvinta mitä eniten tuotetaan. Luulen että melkein kaikki tavara on puoli-ilmaista ensi vuonnakin jonkin syyn varjolla.

Itse pelkään että harrasterypsi valtaa alaa ja kirput syövät ammattilaistenkin pellot.
Siirtyykö ongelma ensi vuonna rukiiseen ja rypsiin?

ohra nyt 80 e/t, vehnä 113 e/t  miinus rahti

Mikäli kaikki muut siirtyy viljasta pois, niin eikä silloin kannattaisi harkita viljaa ????

sirkussonni

  • Vieras
Vs: mitä viljanviljelijät kylvää
Siirtyykö ongelma ensi vuonna rukiiseen ja rypsiin?

ohra nyt 80 e/t, vehnä 113 e/t  miinus rahti

Ei siirry, etanat syö kaikki oraat pika pikaa.........