Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe talvilaatu-kesälaatu  (Luettu 65666 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Luultavasti tuo mun säiliössäkin oleva syyskuinen tavara on jotain välilaatua vaikka kesänä ostettiin, tuskin se muuten olisi ihan normaalin näköistä -15 kelissä.

rns

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Joku viisi vuotta on aikaa kun just viimeisillä kesälaadun aineilla tuli hyydyttyä kantatielle...

Sen koommin ei ole farmarisäiliössä  ollut muuta kuin talvilaatua. Ehkä kun kulutus tästä vielä lisääntyy voisi hankkia toisen säiliön kesälaadulle.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Mitenkä asian laita menee, myydään kesä- tai talvilaatua ja sitten tavaraa on käytännössä viittä eri laatua. Onko näiden valmistusta riippuen vuodenajasta, eli asiakas ei käytännössä enää tiedä, mitä on tuotu, ellei toimituslappua ole tallessa! Siis talvilaatu voi olla melkein mitä vaan??
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2c2655%2c2698%2c2707%2c3326

Tuossa muuten se juttu, kun mainitsin aiemmin, että ei ole välilaatua enää,  stateykkösellä...
http://www.st1.fi/index.php?id=216

Ja teboililla välilaatua löytyy, mutta valikoima on kolmea lajia
http://www.teboil.fi/page.asp?path=1;1510;1503;7436;4348;4585

Viimeksi muokattu: 02.12.12 - klo:16:45 kirjoittanut sirkussonni

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Tää oli semmonen hiukan ironinen juttu: Kuinka ne kesälöpöllä ajelijat voi näillä kesäöljyillä ajella, jos varsinkin ne farmarit on ulkosalla.....
No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.
Luultavasti tuo mun säiliössäkin oleva syyskuinen tavara on jotain välilaatua vaikka kesänä ostettiin, tuskin se muuten olisi ihan normaalin näköistä -15 kelissä.
Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu

No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.

Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

Kuinka paljon ihminen viitsiikään tehdä töitä, saadakseen n. 2% "säästön", ja hirmuisesti kiksejä mahdollisesti onnistuessaan!

Ps. 200 litraa ei ole kuin muutaman päivän kulutus talvellakin, silloin kun jotakin muuta tehdään kuin agronetissä roikutaan.... 

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: talvilaatu-kesälaatu

No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.

Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

Kuinka paljon ihminen viitsiikään tehdä töitä, saadakseen n. 2% "säästön", ja hirmuisesti kiksejä mahdollisesti onnistuessaan!
No, mun ei ole tähän mennessä tarvinnut tehdä yhtään lisätöitä sen eteen enkä ole vielä tähän päivään mennessä epäonnistunut traktorin polttoaineen valinnassa, ehkä sekin päivä vielä koittaa ; -)

En kehota ketään näillä pakkasilla ajamaan kesälaadulla, mutta turha silti on tulla valehtelijaksi väittämään, jos kerron ajavani kesälaadulla... ainakin siihen asti kunnes tankki tyhjenee riittävästi.


bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: talvilaatu-kesälaatu

No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.

Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

Kuinka paljon ihminen viitsiikään tehdä töitä, saadakseen n. 2% "säästön", ja hirmuisesti kiksejä mahdollisesti onnistuessaan!
No, mun ei ole tähän mennessä tarvinnut tehdä yhtään lisätöitä sen eteen enkä ole vielä tähän päivään mennessä epäonnistunut traktorin polttoaineen valinnassa, ehkä sekin päivä vielä koittaa ; -)

Niin siis siitä polttiksen raijaamisesta tallin nurkkaan tynnyrissä ei kerry yhtään lisätyötä?  :o

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Kannattaa ottaa pienellä varauksella eri toimittajien "eri" laadut, tännepäin kun tulee tuosta vaasasta tavara niin joskus olin kuulevinani juttua jottei oo kun kahdella eri firmalla varastot sielä eli ottaako sitte neste,neot, st1 tai teboili.. Itelle tulee neottia.

Kyllähän tuo talvilaadulla kikkailu voi toimia jos kone aina lämpööses ja lumet vain pökitään, sitte kuulee sitä narinaa kun pitäs tehdä jotaki muutakin jotta "kun on kesälöpöä" tai "pitää odottaa suojakeliä että voi viljoja ajella"

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: talvilaatu-kesälaatu

No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.

Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

Kuinka paljon ihminen viitsiikään tehdä töitä, saadakseen n. 2% "säästön", ja hirmuisesti kiksejä mahdollisesti onnistuessaan!
No, mun ei ole tähän mennessä tarvinnut tehdä yhtään lisätöitä sen eteen enkä ole vielä tähän päivään mennessä epäonnistunut traktorin polttoaineen valinnassa, ehkä sekin päivä vielä koittaa ; -)

Niin siis siitä polttiksen raijaamisesta tallin nurkkaan tynnyrissä ei kerry yhtään lisätyötä?  :o
Niin, minulla ei ole lämmintä tallia, joten kysymys on hypoteettinen. Mutta jos olisi, niin mistä syystä mielestäsi tynnyrillisen tai puolikkaan kuljettaminen muutaman kymmenen metrin päästä on työläämpää kuin tynnyrillisen tai puolikkaan hakeminen muutaman kilometrin päästä huoltoasemalta? Onko kesälaadun kuljettaminen jotenkin työläämpää kuin talvilaadun?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: talvilaatu-kesälaatu

No jos se traktori mahtuu lämpimään tilaan, todennäköisesti sinne mahtuu 200 l tynnyrikin. Ja onhan näitä sisätiloihin sopivia säiliöitä, tuhatlitrainen mahtuu reilusti alle kahden neliömetrin alalle.

Selvästi sameaa oli traktorin tankissa -10 asteen yön jälkeen, käyntiin lähti silti kuin palmun alta ja lumitöiden jälkeen tankin pohja oli kädenlämpöinen.

Kuinka paljon ihminen viitsiikään tehdä töitä, saadakseen n. 2% "säästön", ja hirmuisesti kiksejä mahdollisesti onnistuessaan!
No, mun ei ole tähän mennessä tarvinnut tehdä yhtään lisätöitä sen eteen enkä ole vielä tähän päivään mennessä epäonnistunut traktorin polttoaineen valinnassa, ehkä sekin päivä vielä koittaa ; -)

Niin siis siitä polttiksen raijaamisesta tallin nurkkaan tynnyrissä ei kerry yhtään lisätyötä?  :o
Niin, minulla ei ole lämmintä tallia, joten kysymys on hypoteettinen. Mutta jos olisi, niin mistä syystä mielestäsi tynnyrillisen tai puolikkaan kuljettaminen muutaman kymmenen metrin päästä on työläämpää kuin tynnyrillisen tai puolikkaan hakeminen muutaman kilometrin päästä huoltoasemalta? Onko kesälaadun kuljettaminen jotenkin työläämpää kuin talvilaadun?
On se siihen nähden että sitä ainetta pumppaa suoraan farmarista tankkiin..  :-X

Siis tämä koko hommahan on vähän sellainen ettei siihen yhtä oikeaa tapaa toimia ole. Talviset ajomäärät, ajon luonne yms. vaihtelee niin paljon samoin kuin ihmisten mielenkiinto kaikennäköiseen "ylimääräiseen" pelaamiseen.
Itse henkilökohtaisesti tarvitsen dieselkäyttöistä laitetta lähes päivittäin ison osan talvesta ja olen sen verran mukavuudenhaluinen että maksan mielelläni sen pienen erotuksen aineen hinnassa ja ylimääräsen säiliön ylläpidosta ettei tarvitse miettiä toimiiko se nyt varmasti.

Rahaa painetaan tiloilla paljon typerimpiinkin kohteisiin ilman sen suurempia omantunnon tuskia..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Mitä tein väärin? Viimeinen traktori kesälaadut tankissa, tankki aivan lopussa, niin tyhjäksi kuin uskaltaa ajaa. Lämpimästä käymään ja sata metriä tankkaamaan talvilaatua, siitä takas navetan päätyyn ja kaksi paalia apevaunuun, toista olin kippaamassa vaunuun kun alkoi kone hyytyä. Äkkiä vaan tyhjäkäynnille ja navettaan, eikä enää kierrokset nousseet. Lasikuppi aivan sakeana.  Eli lämpimästä otettuun koneeseen tankkasin kymmenen asteen pakkasella ulkoa uudesta säiliöstä torstaina tuotua talvilaatua, ei yhtään sakkautumaa (otin astiaankin) ja se riitti kylmänä sakkauttamaan sen pienen tilkan sitä nesteen kesälaatua siellä suodattimissa!! ?
Tämmöstä tänään.
Ajakaa vaan kesälaadulla muutkin!
Kaksi virhettä, tyhjä tankki ja tankkaus ensimmäisenä.
Eilen juuri tankkasin kurottajaan päivän päätteeksi 80 litraa kesälaatua ja ajoin talliin. Ei vaikeuksia eilen,eikä tänäänkään. Pakkasta oli 10 astetta. Toistakymmentävuotta olen tehnyt samallalailla ja kovemmillakin pakkasilla. ongelmia ei ole tuon suhteen ollut. Viimetalvena kovimmalla pakkasella näkyi tankkauksen jälkeen tallissa jonkinverran hiutaleita kurottajan vedeneroittajassa. Aamuksi ne olivat hävinneet.
Näissä olosuhteissa kesälaadulla ajo onnistuu hyvin. Ainoa lisävaiva on, että tankata pitää jo puolellatankilla.
Edelleen lupaan ilmoittaa jos ongelmia esiintyy.
Mystinen kesälaatumies

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Huomenna on kesälöpökuskeilla hauskaa ku mittäri näyttää jo -25  ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Huomenna on kesälöpökuskeilla hauskaa ku mittäri näyttää jo -25  ;D

Jo nyt voi olla jännää, kakskymppiä rikki tälle talvelle ja kokoajan kiristyy... :) Tartte tällä tahdilla lähteä huomenna metsäänkään, ainakaan ihan aamusta kun taitaa olla -25´c taulussa :)
Talvilaadulla lähtö, lämpimästä hallista. Nou proplem 8) (mikäli stokerin säiliössä riittää hake....)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: talvilaatu-kesälaatu

Niin, minulla ei ole lämmintä tallia, joten kysymys on hypoteettinen. Mutta jos olisi, niin mistä syystä mielestäsi tynnyrillisen tai puolikkaan kuljettaminen muutaman kymmenen metrin päästä on työläämpää kuin tynnyrillisen tai puolikkaan hakeminen muutaman kilometrin päästä huoltoasemalta? Onko kesälaadun kuljettaminen jotenkin työläämpää kuin talvilaadun?
On se siihen nähden että sitä ainetta pumppaa suoraan farmarista tankkiin..  :-X
Vaan kun siellä farmarissa ei ole talvilaatua, ei ole muistaakseni koskaan ollut ja tuskin tulee olemaan. Ei ole minusta mielekästä varata 2000 l säiliötä alle 200 l vuotuista tarvetta varten.

Lainaus
Siis tämä koko hommahan on vähän sellainen ettei siihen yhtä oikeaa tapaa toimia ole. Talviset ajomäärät, ajon luonne yms. vaihtelee niin paljon samoin kuin ihmisten mielenkiinto kaikennäköiseen "ylimääräiseen" pelaamiseen.
Itse henkilökohtaisesti tarvitsen dieselkäyttöistä laitetta lähes päivittäin ison osan talvesta ja olen sen verran mukavuudenhaluinen että maksan mielelläni sen pienen erotuksen aineen hinnassa ja ylimääräsen säiliön ylläpidosta ettei tarvitse miettiä toimiiko se nyt varmasti.
Luepa ketju läpi. Olenko kehottanut ketään toimimaan niinkuin itse toimin? Olen vain kertonut kokemuksiani kesälaadun käytöstä talvipakkasella. Olen joskus ajanut kesälaadulla läpi talven, traktori seissyt kylmässä hallissa ja tankattu ulkona seisovasta säiliöstä.

Ja muuten, tämänkin koneen seuraaja (keltainen 815) tärähti kesälöpöllä tulille 20-asteisen pakkasyön jälkeen niinkuin palmun alta.

Viimeksi muokattu: 02.12.12 - klo:22:46 kirjoittanut Cultor

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: talvilaatu-kesälaatu
-16 astetta näyttää mittari, apekoneessa tosiaan syyskuussa tullutta kesälaatua. Hiukka hirvitti äsken mennä kokeileen käyntiin rehuladosta, pullon jäänestoa kaasin tankkiin ja siellähän se käy. En tiedä olisiko tuo jotain parempaa kesälaatua kun vielä toimii? Saisi vaan tuon tankin tyhjäksi niin saisi talvilaadun tankkiin.

Syyskuussa ei toimeta kesälaatua vaan välilaatua.