Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Neke - 26.10.08 - klo:18:42
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
-
hahhah
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
Onko se Ventissä vakiona ?
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
Onko se Ventissä vakiona ?
Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)
Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja ;D
-
[
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
[/quote]Onko se Ventissä vakiona ?
[/quote]
Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)
Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja ;D
[/quote]
parempi se on testata aikoinaan. ettei tavallinen käyttäjä joudu tietämättään tuotekehittelijäksi.
vrt. john deere ;D
-
valtroja on ajossa paljon mahtuu monenlaista kuskia, hurjimmille ei 60 km/h, vauhtia riitä. pitää laskea vielä mäet vapaalla, kun polkaisee jarrua, niin kardaani lähtee irti. nopeusero on liian suuri. käyttäjät niitä koneita rikkoo paljon. pakokaasu jarru on hyvä raskaalla kuormalla säästää traktorin ja perävaunun jarruja, pitkissä mäissä. kyllä tuo vaihteisto on ihan hyvä parannus varsinkin jos pääsee pienemmillä kierroksilla tieajossa, tuskimpa ne vaihteistot räjähtelee. mulla on ollut 3 valtraa ajettu yhteensä 17000 tuntia eikä yhdestäkään ole vaihteistoa tai moottoria avattu. öljynvaihdot on riittäneet.
-
valtrois ei ondelmia ollu
-
paitti yhesti
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Niin, nyt näyttää että Vertti on jo ottanut 60% portaattomien markkinaosuudesta.Muutamassa kuukaudessa.
-
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää ::)
-
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää ::)
Kuka jännittää,kuka ei.Myöskin Mortti on näemmä ottanut sijansa ylivoimaisena ykkösenä. Tämähän tietää vain Valdojen hinnan nousua vuodenvaihteessa.
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Usko vaan - usko on iloinen asia ;)
http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html
Bruttovetoisuus: 225 282 BRT
Uppouma: noin 100 000 tonnia
Pituus: 361,8 m
Leveys: 47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys: 9,1 m
Korkeus: 72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde: 3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)
Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.
http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html
Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus 65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus: 72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus
Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta
Kunnioitukseta suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi ???
-
Niin riippuu ku ka on ylivoimainen ja missä. Hyviä ja huonoja puolia löytyy kaikista, vaikka joku jotain muuta väittäisikin. Kaikki on käyttäjän ja katsojan silmissä. Käyttökode, -ympäristö, -määrä, -laatu yms yms määrää kuka on missäkin ylivoimainen. Mutta ojalelle vois kommentoida, että teidänkin kylällä taitaa olla taas yksi tapaus: fent.. 1 - valt.. 0?
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...
***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.
Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.
;D ;D ;D
-
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.
-
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.
Ei ol polliisit vielä pellolle tullu.
;D
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...
***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.
Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.
;D ;D ;D
Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä ::)
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...
***Ainoastaan DynaVt:ssä pystyy puhumaan kännykkään. Poljinajolla ajellaan toinen käsi ratilla ja toinen käsi kännykän kanssa korvalla.
Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.
;D ;D ;D
Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä ::)
Giant pienkuormaintakin ajellaan poljinajolla. Dyna-VT:n vipuajoa oon kokeillu pari kertaa huvikseni, mutta työt tehdään poljinajolla, voimanottoa vaativat hommat "silppuriajolla". Tarkkuutta vaativas kuormaukses Dyna-VT:n poljinajo on suorastaan lyömätön.
-
Kaivinkonetta ajellaan poljinajolla ;D Myös vissiin sitten tynä veeteetä ::)
[/quote]
***Hienoa! Edes yksi on ymmärtänyt.
-
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää ::)
Kuka jännittää,kuka ei.Myöskin Mortti on näemmä ottanut sijansa ylivoimaisena ykkösenä. Tämähän tietää vain Valdojen hinnan nousua vuodenvaihteessa.
Tätäkään ei pahvit ymmärrä. Jore,Nykäri,Pentti,sekä muut ku valdo uskovaiset.Mehän saamme traktorimme vain entistä edullisemmin.Valdo ajajat maksavat ja mahdollistavat sen.
-
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!
-
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!
Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616
-
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!
Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616
5470:ssä ei ole poljinajoa. Siin on Dyna4
-
Kännykän käyttö ajaessa ilman handsfeetä on kiellettyä traktorilla.
Ai, täällähän on uus agronetin kyläpoliisi, Eikka. Moro!! Vai että ilman "handsfeetä" :P
-
Polkutraktoria ajetaan kuulemani mukaan poljinajolla :)
-
Poljinajo tekee Dynasta ylivoimasen hyvän pellolla liikkuvan toimiston!
Niin näkkyy olevan poljinajo ;D ;D Tässähän oppii koko ajan uutta :o http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=152/2616
Takuu kolme vuotta ja hintakin on tullu alaspäin! ;D Tässähän on oiva tilaisuus tulla massikan omistajaks :o
-
Ei onnistu muilla merkeillä. Frentilläkin täytyy "tikulla" jarruttaa ja siks aikaa täytyy kännykkä laittaa lokasuojan päälle.
;D ;D ;D
Et oo tainnut TMS ventillä koskaan ajella, eihän sitä tarvitse tikulla jarruttaa, mutta sekin mahdollisuus on olemassa, jos sitä haluaa käyttää. Nostaa polkimen ylös niin vauhti lähestyy nollaa, ei tosin lukkojarrutuksena...
Löytyykö vergusta lennosta tehtävää suunnanvaihdon ripeydensäätöä? Aidosti en tiedä, onko vai ei, luulen ettei sitä ole, mutta voin olla väärässä?
-
Löytyykö vergusta lennosta tehtävää suunnanvaihdon ripeydensäätöä?
Suunnanvaihdon ripeyden säätö löytyy GTA paneelin vaihteistovalikosta.
Ja kyl sitä voi ihan vauhdissakin säätää.
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
Onko se Ventissä vakiona ?
Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)
Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja ;D
Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D
-
Onhan niitä paljon ,,,,
mutta kun särkyy , niin särkyy myös ppaaaaljoooon
:'(
-
http://www.valtra.fi/news/2232.asp
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton :P
Onko se Ventissä vakiona ?
Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)
Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja ;D
Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D
No nyt puhutaan portaattomista ja kyllä uskoisin että ei noitten vikataajuudessa nyt paljoa eroa oon vaikka koko mallistot pantais vertailuun. Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....
Noo katotaan miten se myynti syksyllä käy, tokihan ne aluksi menee kaupaksi kun moni odottanut niitä kieli pitkällä muutaman vuoden.
Hetken piikki ei siis niin merkittävä ole mutta jos syksyyn asti piikkipaikka pysyy niin onhan se hieno homma suolahden poi'jille.....
-
Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....
..
Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty
-
Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....
..
Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty
Noo, korjataan nyt sitten vaikka sananmuotoon monimutkaisemmin tehty........
-
Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty
kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......
Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,
Niin ne tais tullakin maailmalta ?
:o
-
tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.
http://sites.videostrip.com/farmersweeklymachinery/11796943/Valtra_Powershift_versus_CVT/Default/CVT/powershift/tractors/Valtra
Valtu testissä
:'(
-
Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty
kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......
Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,
Niin ne tais tullakin maailmalta ?
:o
Vallulla on valuosaaminen ihan hyvin hanskassa tietääkseni.
-
Näitä juttuja lukiessa luulisi Valtran markkinaosuuden Suomessa olevan 0,6 eikä 60%.
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.
Ei kait kelpaa vaihdossa edes maasikkaan. Mihin menee suomalinen Valdo?
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Usko vaan - usko on iloinen asia ;)
http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html
Bruttovetoisuus: 225 282 BRT
Uppouma: noin 100 000 tonnia
Pituus: 361,8 m
Leveys: 47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys: 9,1 m
Korkeus: 72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde: 3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)
Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.
http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html
Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus 65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus: 72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus
Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta
Kunnioitukseta suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi ???
Olin tekemässä kahta ensimmäistä.. Voyager, ja joku toinen. Kyllä siellä liikuntaa sai kun esim kapusi 13 kerrosta ylöspäin työmaalle. Aina ei voinut käyttää hissiä. Oi niitä aikoja...
-
Ei direktissä kamalasti vikoja ole ollut. Silti vaihtaisin sen cvx:ään, tai T7:aan ihan koska vaan...
-
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Aprillia ;D
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
näinhän se on.
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
näinhän se on.
Asiaa joka sana. 8)
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Mascus: >200hv, >2005, Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja, JD-Valtra: 20-19kpl myynnissä olevia...
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Mascus: >200hv, >2005, Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja, JD-Valtra: 20-19kpl myynnissä olevia...
Juu, jontikat myydään pois ja Valtralla tehdään työt ;D
-
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
-
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Eikö muka ollukkaan kuva valdeemien luovutustilaisuudesta?
-
Jaahas, poij'jat täällä suorittaa uskontunnistusta kuin helluntaikonventissa konsanaan. ;D
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/3/35958/1274600238_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Eikö muka ollukkaan kuva valdeemien luovutustilaisuudesta?
valmetin luovutustilaisuus on kuitenki tuommonen arvokkaan oloinen hetki, toista se on ku joku valmiiks vaihteistovikainen marginaalimerkki kuitataan jossain vanhan ränsistyneen teollisuushallin katveessa häpeillen omaksi ;D ;D ;D ;D
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Joo, mutta joidenki pitää va hifistellä, ei se toimivuus vaan se että on uusintauutta....
-
Mikähän kummajainen meitin seutukunta on kun ne jotka tosissaan töitä traktoreilla töitä tekevät, niin eivät ole tämän talven aikana saaneet yhtään valtion metallin tuotetta alle ???. Liikkuvat ryökäleet vielä aikas laajalla alueella urakoimassa juuri sellaisilla tiloilla jotka potentiaalisia isojen traktoreiden ostajia. Onkohan Piirimyyjälle sattunut pahemman luokan hinnoittelu kämmi ;D
-
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
-
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
deeren myynti syö koko maatalousmyynnin voiton agrissa.ei mutu vaan ex deerenmyyjän kertoma.
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus) seuraavat varusteet :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä :-X Siksi traktorit on aina punaisia 8)
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus) seuraavat varusteet :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä :-X Siksi traktorit on aina punaisia 8)
Joo-o... yks ukko vaihto vanhan deeren uuteen deereen kun sai useita tonneja halvemmalla kuin toisen merkkisen, niin no olihan siihen perushintaan sitten pitäny lisäillä sitä ja tota. Kuulipa ukko sitten tänään, että toisessa merkissä nämä lisävarusteet oli jo vakiona... Hyvinpä nämä "kilpailuttavat" ja "hinta ratkaisee" asiakkaat tutustuvat ehdolla oleviin koneisiin, kun kuitenkin yli 100000 koneista on kysymys...
On muuten kuulemma helppo ajaa... ;D
-
ja tossa kylällä yks yli 85 osti uuden nyyn ja totesi että valtemilla olivat nauranneet ostohankkeille! nooo, pappa ajelee tyytyväisenä uutella ja perikunta kattelee silmät pyöreenä että...... !" :D :D :D :D
-
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
deeren myynti syö koko maatalousmyynnin voiton agrissa.ei mutu vaan ex deerenmyyjän kertoma.
Tuo pitää paikkansa heinä/rehukoneiden osalta.
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Näinhän se oli.Aika ennen Morttia ja Verttiä
-
Miksei sitä Versun viittä pikavaihdetta voida tarjota normaalin HiTech-voimansiirron kolmeportaisen tilalle, eikö mahdu tällaiset palikat samaan koneeseen? Varmasti tekisi kauppansa vaikka mekaanisella ulkopuolisen hydrauliikan hallinnalla ja viisiportaisella pikavaihteella oleva muuten perus-HiTech T-sarjalainen jossa olisi 120-140l hydrauliikkatuotto. Nimimerkillä Valtran lahkoon liittynyt jo syntymästä asti.
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus) seuraavat varusteet :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä :-X Siksi traktorit on aina punaisia 8)
Jaa, haiskahtaa turhan tutulta "väärinkäsitykseltä".... Piti olla premium tarjouksen mukaan kans, sitten ruvettiin esitteitä tavaamaan, että mitäs v*ttua kun ei premiumis edes tämmöstä tarjottua laatikkoa kyllä ole, kuin mitä se myyjä siihen esitti, mutta halvemmassa mallissa kylläkin. Hinta oli tasan varmasti premiumista. Selitystä kyllä piisas "kato kun, kato kun".... Ei tullu vihreää.
-
Myydääx Deerejä muka tappiolla?
kyllä,vaihdettiin jokin aika sitten valtra agrista jasille olisi ollut suoraostajakin mutta myyjä sanoi että ei voi myydä suoraan vaan pitää saada3-4 vaihtoa niin näyttää konetta kohti siedettävämmältä tappiolta.
Onko deeren myynti jotenkin muuttunut vuosien saatossa. Kerran kysyin n. 125 hv koneesta tarjousta ja sainkin sitten 6230 ( 107hv) tarjouksen. Siinäkin surkuhupaista että esitteessä luki vakiovarusteet ja tarjouksessa 6230 prem - ( miinus) seuraavat varusteet :o . Ehkä hinnalla mutta ei tyylillä :-X Siksi traktorit on aina punaisia 8)
Jaa, haiskahtaa turhan tutulta "väärinkäsitykseltä".... Piti olla premium tarjouksen mukaan kans, sitten ruvettiin esitteitä tavaamaan, että mitäs v*ttua kun ei premiumis edes tämmöstä tarjottua laatikkoa kyllä ole, kuin mitä se myyjä siihen esitti, mutta halvemmassa mallissa kylläkin. Hinta oli tasan varmasti premiumista. Selitystä kyllä piisas "kato kun, kato kun".... Ei tullu vihreää.
Niin juuri tuo vaihteisto oli tässäkin se myyjän omasta halusta vaihdettu :o Toisaalta yks tuttu osti premiumin , mutta tulikin SE tilalle. Nuori kossi ei pitänyt muutosta ittelle merkittävänä ja oli myyjälle sanonut että ruuat saat kyllä joskus tarjota. Taisi olla aika kallis sapuska 8) Sama purkkaa jäyhäävä myyjä molemmissa tapauksissa.
-
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
Hyvä että vielä löytyy niitä jotka rahoittavat minunkin koneen ostoa ;D
-
Valtroja ei myydä, niitä vaan ostetaan. Pysyy vaihtokoneet reaalihintaisina, kun niitä ei myydä kuten esim. Deereä...
Hyvä että vielä löytyy niitä jotka rahoittavat minunkin koneen ostoa ;D
Onhan se tietysti mukavaa, että maksetaan vaihtokoneesta 1,5 kertaa reaalihinta. Mutta ei sekään vielä ole saanu ala-arvoista tuotetta ostamaan. :o
-
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
-
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
ei oo .eilen kysäsin kokkolan valtralta diregtistä,sanoivat että ei ohjelmointia kummempaa tarvinnu tehdä-ei ollu hallissa kuin vanhempia koneita pari.
-
Directit sekoittavat valtra huoltojen aikatauluja.Directit korjataan heti. Vanhempien valtrojen huollot/korjaukset voivat siirtyä jopa viikoilla tästä johtuen. Onko näin?
ei oo .eilen kysäsin kokkolan valtralta diregtistä,sanoivat että ei ohjelmointia kummempaa tarvinnu tehdä-ei ollu hallissa kuin vanhempia koneita pari.
Jep jep, ja lehmät lentää ;D
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin ;D
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin ;D
Täällä on paljon huumorimiehiä, jotka eivät itse sitä aina tiedäkään. Samoin uskovaisia löytyy myös. ;)
-
Valtra on yleisin urakointitraktori pohjoismaissa.
Valtralla tehdään työt ja muilla harrastellaan. 8)
Onse hyvä että huumorimiehiä löytyy täältäkin ;D
Täällä on paljon huumorimiehiä, jotka eivät itse sitä aina tiedäkään. Samoin uskovaisia löytyy myös. ;)
Ja joidenkin juttut ovat pelkkää huumoria. Tai p##kaa.
-
Juu,täähän on humoorikanava...
Neken kysymykseen Directin huolloista.Ilmeisesti Jonkinlainen määräys Directien liikkeelläpitämisestä on,tuskin se kuitenkaan viikoilla muiden huoltoja siirtelee.
Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.
-
Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.
Miksi sen samaan tilaan tarvitsisi mahtua?
Minä ainakin ymmärsin, ette SamiT 60:ä vaihdetta kaipaa, vaan Versu-voimansiirtoa yhdistettynä yksinkertaisempaan hydrauliikkaan, ei-kuvaruutuhallintaan yms.
-
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
-
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.
Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)
Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.
-
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
Just.
Oonkin aina miettinyt miksi joku haluaa oikeasti ajaa sillä valmetin keppihelvetillä.
Sen vielä ymmärrän, että robottilaatikkoa et halua mutta sähkö-hydraulinen suunnanvaihto on traktoripuolellakin ollut käytössä sen 15 vuotta, jotta käy nyt edes koittamassa kun seuraavan kerran vaihdat.
-
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.
Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)
Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.
Eli yhtä kuin Dyna-6 massikka 155hp sisudieselillä?
Vähän erilainen suunnittelu ja nappien yms asemointi toki kopissa mutta ehkäpä vois olla juurikin kuvaamasi "välimalli" ventin ja vallun välistä.
-
Saahan se HiTech-suunnanvaihto tietysti olla koneessa, meinasin vaan että tähän asti on pärjätty ilman sitä. Kyllä tuo Valtran HT-suunnanvaihdin taitaa olla yksi tarkimmin toimivista tilanteissa joissa konetta pitää ryömittää vaikka viisi senttiä työkoneen kytkemiseksi. Kuivan kytkimen käyttötuntuma ja tarkkuus vaan niin mukavia ominaisuuksia kun ei ole muilla paljoa tullut ajettua suurimman osan ajotunneista kertyessä omalla jo vanhempaa tekniikkaa edustavalla kalustolla.