Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Poltiva vai Multila ?  (Luettu 12267 kertaa)

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Poltiva vai Multila ?
Kahdeksan metrisissä olen nähnyt,muissa en.Äkeellä ei tee yhtään mitään jos puuttuu.

Open your eyes!   

Mulla on 6m karhi, ikää palttiarallaa 15 vuotta, ja hydrauliset lohkonlaskut, aiemmin oli vielä vanhempi kapeampi, ja siinäkin oli hydrauliset sivulohkot. Jollen väärin muista, niin 4m vääterissä oli vanttiruuvisäätö, mutta 4,5m äkeessä hydraulinen....

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Poltiva vai Multila ?
Näppärä ostos Dometalilta, pääsivät käsiksi myös Potilan Kverneland-sopimukseen.

Mitäs konetta Potila alihankkii Kvernelle?
Slippin 'n sliding

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Poltiva vai Multila ?
Kahdeksan metrisissä olen nähnyt,muissa en.Äkeellä ei tee yhtään mitään jos puuttuu.

On se pienemmissäkin.

Joku sanoi että vääderi kalliimpi? Millon hinnat noussut, pari vuotta sitten hinnat oli melkolailla samat, satasien ero 6m:n äkeillä kun vertaili vastaavia malleja. Multiva tuli, naapuriin vääderi. Katellaan 15 vuoden päästä kumpi oli äes
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Poltiva vai Multila ?
Kahdeksan metrisissä olen nähnyt,muissa en.Äkeellä ei tee yhtään mitään jos puuttuu.

Open your eyes!   

Mulla on 6m karhi, ikää palttiarallaa 15 vuotta, ja hydrauliset lohkonlaskut, aiemmin oli vielä vanhempi kapeampi, ja siinäkin oli hydrauliset sivulohkot. Jollen väärin muista, niin 4m vääterissä oli vanttiruuvisäätö, mutta 4,5m äkeessä hydraulinen....
Hydrauli-/vanttisäätö riippuu mallisarjasta enemmän kuin leveydestä.
NZF -mallit vanteilla, NZG -mallit tunkeilla.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Poltiva vai Multila ?
Kahdeksan metrisissä olen nähnyt,muissa en.Äkeellä ei tee yhtään mitään jos puuttuu.

Open your eyes!   

Mulla on 6m karhi, ikää palttiarallaa 15 vuotta, ja hydrauliset lohkonlaskut, aiemmin oli vielä vanhempi kapeampi, ja siinäkin oli hydrauliset sivulohkot. Jollen väärin muista, niin 4m vääterissä oli vanttiruuvisäätö, mutta 4,5m äkeessä hydraulinen....
Hydrauli-/vanttisäätö riippuu mallisarjasta enemmän kuin leveydestä.
NZF -mallit vanteilla, NZG -mallit tunkeilla.
Suattaahan se näinkin olla, mutta jos en pahasti väärin taas muista, niin esim. 4m äkeessä ei ole teliä vaan ykköspyörä, eikä sen myötä myöskään hydee siihen, 4,5m äkeessä jo on vissiin teli?? Naapurin kanssa oli samanlaiset mutta kapeemmassa oli eroa näin, ellei sitten taas vuosimallikohtaisia eroja ollut niissäkin....

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Poltiva vai Multila ?
Kahdeksan metrisissä olen nähnyt,muissa en.Äkeellä ei tee yhtään mitään jos puuttuu.

Open your eyes!   

Mulla on 6m karhi, ikää palttiarallaa 15 vuotta, ja hydrauliset lohkonlaskut, aiemmin oli vielä vanhempi kapeampi, ja siinäkin oli hydrauliset sivulohkot. Jollen väärin muista, niin 4m vääterissä oli vanttiruuvisäätö, mutta 4,5m äkeessä hydraulinen....
Hydrauli-/vanttisäätö riippuu mallisarjasta enemmän kuin leveydestä.
NZF -mallit vanteilla, NZG -mallit tunkeilla.
Suattaahan se näinkin olla, mutta jos en pahasti väärin taas muista, niin esim. 4m äkeessä ei ole teliä vaan ykköspyörä, eikä sen myötä myöskään hydee siihen, 4,5m äkeessä jo on vissiin teli?? Naapurin kanssa oli samanlaiset mutta kapeemmassa oli eroa näin, ellei sitten taas vuosimallikohtaisia eroja ollut niissäkin....
4,5 metrinen vääteri lähti pari viikkoa sitten pois ja siinä oli sivulohkoissa ykköspyörät vanttisäädöllä, toki oli vuosimallia -87.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Poltiva vai Multila ?
Näppärä ostos Dometalilta, pääsivät käsiksi myös Potilan Kverneland-sopimukseen.

Mitäs konetta Potila alihankkii Kvernelle?

Äkeitä pohjoimaisille markkinoille, pääasiassa kai Ruotsiin.

http://se.kverneland.com/Jordbearbetning/Harvar/Saabaeddsharvar/Bogserad-Saabaeddsharv-Master-Pro

Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:22:13 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Poltiva vai Multila ?
Vuonna 2010 joulukuussa jo xenonin lailla loistava Kotivalo ja kaikkien konemiesten sankari tätä asiaa setvi worssan saunahuuruissa... ;D

Tais vaan fuusio olla jotain ihan muuta... ;D

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=22276.msg356110#msg356110
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2014
Vs: Poltiva vai Multila ?
multivasta ja väderistä oli tarjoukset. kotimainen yli 5000 euroa halvempi. hinnanero kapenee hieman jos ottaa väderistä sen mallin, jossa on vähemmän piikkirivejä. väderstad myy ja tekee tulosta brändillään.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Poltiva vai Multila ?
On hydrauliset sivulohkot ja kopistä säädettävä korkeus muisti.. jäykemmät ja korkeemmat agilla piikit ja 6 rivillä...6m kone...
Toivotaan ettei laatu huonompi kuin kylvökoneessa... Se vaan kestää pirun pienillä remonteilla nämä vähän karskimmatkin olosuhteet... Potila lähti piikki ongelman takia kiertoon... Trukkilavallinen piikkejä kevääseen... 3 talon porukkaan tulee uus...
Vaan ajua ei kumminkaan kun joku 140ha pariin kertaan... pitäs keretä..
Nii se on...

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Poltiva vai Multila ?
multivasta ja väderistä oli tarjoukset. kotimainen yli 5000 euroa halvempi. hinnanero kapenee hieman jos ottaa väderistä sen mallin, jossa on vähemmän piikkirivejä. väderstad myy ja tekee tulosta brändillään.

Vääteristä saakaan kuutta piikkiriviä pitempää ... Potilassakin Master jo kahdeksalla. Noissa "suorankaupan nettokoneissa" oli reilustikin tuo 5 tonnia eroa, jo lehdestä katsottunakin.