Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Clearfield-rypsistä?  (Luettu 36376 kertaa)

nisu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Vs: Kokemuksia Clearfield-rypsistä?
  Vähän nuukasti laitoit clamoxsia ,varsinki jos ongelmarikkoja kuten juolas ,valvatti ja ohdaketta pellolla ,itse olen käyttänyt
nykyään kahta litraa clamoxsia.
 
  Uusi ajatus clmoxsin hyödyistä virisi viimme syksyn puinnin jälkeen ,kun heti ajoin rullakarhilla ja sen jäljiltä iti vain aurea,
nyt talven jäljiltäkin näytti vain jäänti aureaa itävän, niin päätinkin kevätkynnön sijasta äjestää matalaan tavallisella pyörä-
äkeellä. Hyvin äjes selvitti ,olisiko parikertaa vähän meinannut tukkia ,siihenpä sitten kylvin ohran ja nyt ei kyllä osaa sanoa
onko maata kynnetty vai ei, ja edelleen näyttäis ensin itävän aurea rypsi ja paikoitellen näyttää tulevan pihatähtimöä ,eli
maavaikutuksen täytyy clamoxsilla olla voimakasta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kokemuksia Clearfield-rypsistä?
  Vähän nuukasti laitoit clamoxsia ,varsinki jos ongelmarikkoja kuten juolas ,valvatti ja ohdaketta pellolla ,itse olen käyttänyt
nykyään kahta litraa clamoxsia.
 

No kun ongelmakohdissa 5 pv aikaisemmin oli jo alla 165 g Matrigonia ja 2 litraa Targa Superia, vaikutus oli jo alkanut näkyä, niin ajattelin, ettei vahingoittaisi kumminkaan. Suurin osa savisesta kohdasta oli melko puhdasta rikoista. Niin, ehkäpä olisi voinut lisätä hiukan. En sekoittaessa ottanut huomioon sitä Proximo-raitaa, joka oli jätettävä ruiskuttamatta Clamoxilla, eli saattaa ollakin lähelle 1,7 litraa/ha Calmox-alalle. Vähensin nopeutta muutaman siivun jälkeen 4,7 :ään ja laitoin 3,2 paineeksi, eli vettä saattoi mennä 260- ehkä enemmänkin  samalla Clamox-sisällöllä.

Edit: nii ja se 3m suojakaista jäi tietenkin ilman ruiskutetta. Juu se olikin selitys nesteen hitaalle kulumiselle

-SS-

Viimeksi muokattu: 06.06.16 - klo:11:14 kirjoittanut -SS-