Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä merkkien alle Porissa tehdään puimureita?  (Luettu 12535 kertaa)

montöör

  • Vieras


Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
[/quote]

Muuten OK mutta ei semmoista kukaan ostaisi sitten kuitenkaan. Sitä paitsi mullakin jo on sellainen, ei kylläkään
uusi mutta ikiliikkuja Faari kuitenkin. Tehdäänköhän Intiassa puimureita? Eikun shoppailemaan.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328


Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)

Muuten OK mutta ei semmoista kukaan ostaisi sitten kuitenkaan. Sitä paitsi mullakin jo on sellainen, ei kylläkään
uusi mutta ikiliikkuja Faari kuitenkin. Tehdäänköhän Intiassa puimureita? Eikun shoppailemaan.
[/quote]

 Rajaisten jälkipuintisysteemi näyttikin ihan herneenpuintia oottavan...

Viimeksi muokattu: 06.12.16 - klo:21:48 kirjoittanut Ärrpää

Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699

Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)


Taitaa kariutua jo siihen että jo moottorissa pitää olla kaikenmaailman  saastehimmelit ym.

No perhana kai siihe insinööri uuden säästehimmeli moottorin saa asennettua.
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
juuripa nuin!   ja sitten lisää saisi kun nälkä kasvaa syödessä... miksi nuo nykypuimurit maksaa niiiiin paljon kun tekniikka ja pellit ei niiin hirveesti maksa?      pitääkö puimurissa todella olla kaikki sähköhärpäkkeet?    viljaa osaa myös puida mekaanisella.. ja kuka oikeesti niitä säätöjä tarttee käyttää??      kerran säädetty vaari pui vuodesta toiseen puahsta viljaa ja peltoon ei mene ylimääräistä..

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

 
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Grow the feed, not the weeds!

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2531
  • Etelä-Karjala
Olisko tarpeeksi "basic"?:

https://www.mahindratractor.com/tractor-mechanisation-solutions/implements/harvester

Ei riitä. Vaihdelaatikonsä kytkentäholkit, ei siirrettäviä rattaita...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Eikä nyt pidä luulla, että halveksisin sähköhimmeleitä. Minä jos joku tykkään insinööripornosta :-) jos saisin valita, niin olisi kaikki mahdolliset himmelit ja namiskuukkelit. Ei vaan ole järkeä minun puimurissa maksaa siitä.
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.

 Porilaisenkin valikoimista tainnu kytkinpoljin jo ajat sitten poistua...kestävä polviset harvassa...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Kertokaas muuten tyhmälle mikä sen hydron ero on?
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Kertokaas muuten tyhmälle mikä sen hydron ero on?
Jos kerran kokeilet hydroa, et sen jälkeen halua keppi vehjettä hämmentää ja survoa kytkintä ja jarrua. Vaihteiston kyljessä on hydraulimoottori jota pyöritetään joko eteen tai taakse, tarpeen mukaan.
pessimisti ei pety!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.

Monesti uuden koneen ostaja tuppaa haluamaan kaikki herkut ja sitä peruskonetta kaipaa käytettyä uudehkoa konetta pitkäksi aikaa omaan käyttöön ostava. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!

Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?

Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.

Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia,  ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan  joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)

No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.

Monesti uuden koneen ostaja tuppaa haluamaan kaikki herkut ja sitä peruskonetta kaipaa käytettyä uudehkoa konetta pitkäksi aikaa omaan käyttöön ostava.
Märkä päiväuni. Jonkun täytyisi ottaa tuotantoon vähän käytetyt koneet.