Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JST - 19.05.16 - klo:23:08

Otsikko: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: JST - 19.05.16 - klo:23:08
tollane vehe ois pihassa ja käy huonosti, kaasuvipua härnäämällä käy hähäsen, tyhjäkäyntiä ei oikein ollenkaan. Sitten ampuu välilllä putkessa.  Missä todennäkösin vika? Kaasaria kai nyt ainaki pitäs roplata ja tulppa vaihtoon? Ei oikein oo nää tälläset pienkoneet niin tuttuja, vinkit tervetulleita.  :)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 19.05.16 - klo:23:21

Vaihda uudet bensat ekana  ::)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 20.05.16 - klo:06:30

Vaihda uudet bensat ekana  ::)
Vanheneeko se bensa oikeesti,tuossa joku aika sitten otin puutarhajyrsimen esille ja siellä oli viimekesäiset bensat tankissa,toisella nykäisyllä lähti käymään eikä yhtään nikotellut.98 E oli aine ja ABC asemalta.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 20.05.16 - klo:06:36
tollane vehe ois pihassa ja käy huonosti, kaasuvipua härnäämällä käy hähäsen, tyhjäkäyntiä ei oikein ollenkaan. Sitten ampuu välilllä putkessa.  Missä todennäkösin vika? Kaasaria kai nyt ainaki pitäs roplata ja tulppa vaihtoon? Ei oikein oo nää tälläset pienkoneet niin tuttuja, vinkit tervetulleita.  :)
Tulpan putsaus ja kaasarin kohokammion pohjasta proppu auki jos siellä sattuu olemaan töhnää. Jääkö muuten ryyppyläppä päälle tai puoleen väliin ja ilmanputsari on syytä vaihtaa tai pestä vähintään,konehan saa liikaa polttoainetta ilmaan nähden jos suodin on tukkoinen.Ja öljyn määrä jos sitä on liikaa se myös haittaa käyntiä.Yleensähän nuo pikkukoneet käy ja toimii,mutta sitten saattaa olla joku vika joka poistuu pelkästään kun vähän ropaa sieltä ja täältä.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Tiimo - 20.05.16 - klo:06:56
Jos kaasarin läpät on muovi akseleilla tehty, ne akselit jumittaa kaasarin runkoon. Jotkut Brigsin koneet on tällaisia. Varsinkin ryyppy läpän akseli jumittaa.
Vanha bensa voi todella olla syynä. Oma Hondan jyrsin kävi jonkin aikaa kunnolla ja rupesi sitten ampumaan ja sammui. Sama toistui muutaman kerran. Uutta bensaa tankkiin ja ongelma poistui.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 20.05.16 - klo:07:11
tollane vehe ois pihassa ja käy huonosti, kaasuvipua härnäämällä käy hähäsen, tyhjäkäyntiä ei oikein ollenkaan. Sitten ampuu välilllä putkessa.  Missä todennäkösin vika? Kaasaria kai nyt ainaki pitäs roplata ja tulppa vaihtoon? Ei oikein oo nää tälläset pienkoneet niin tuttuja, vinkit tervetulleita.  :)

Siellä kaasuttimessa on ruuvi joka on jousikiristenen, seosruuvi. Siitä pikku hiljaa ruuvaat kiinni tai auki koneen ollessa kaasu pohjassa niin pitäs käynnin löytyä. Älä sitten polta sormias pakoputkessa... ;D Ajan mittaan se jousi kuoleentuu ja lakkaa pitämästä ruuvia paikoillaan. Voi toki olla et sun kaasuvaijerin kiinnitystoppari on löystyny ja ryyppy jää päälle kun ei avaa läppää kokonaan. Ilmanputsari pois ja kurkkaat sinne nieluun liikkuuko ryyppyläppä.

Ja se kipinäsikari kans vaihtoon.

Tohon bentsiiniin joka on tankissa talven.. Kyllä se käypästä litkua on kun vaan saa ekan kerran tulille. Helpoiten lähtee käymään kun ottaa ilmanputsarin pois ja kaataa suoraan kaasuttimeen korkillisen uutta bensaa.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 20.05.16 - klo:07:58
Minä olen starttipilottina käyttänyt jarrucliineriä, jos ei käynnisty niin otta tulpan irti putsaa tarkistaa kärkivälin ja sumauttaa tulpan reiästä kliineriä sumauksen.Antaa ihmeesti potkua käynnistykseen.Kohtuullisesti kuitenkin riittää.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 20.05.16 - klo:09:14

Vaihda uudet bensat ekana  ::)
Vanheneeko se bensa oikeesti,tuossa joku aika sitten otin puutarhajyrsimen esille ja siellä oli viimekesäiset bensat tankissa,toisella nykäisyllä lähti käymään eikä yhtään nikotellut.98 E oli aine ja ABC asemalta.

Kyllä nekin vanhenee, niinku kaikki muukin materia kun aika kuluu. Pari vuotta vanha nykypensa ei pala nuotiossakaan  :D

Moottoripyörääkään ei tahdo keväällä saada kirveelläkään käyntiin, jos ei ole "säilöntäainetta" tankissa.
Hiustenkuivaajalla kun lämmittää kaasaria, saa ihmeitä aikaan. Sinne kertyy ajan kanssa benziinistä jotain limaa, joka lämmöllä sulaa.  ;)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 20.05.16 - klo:09:45
Noo ei kait sitä pari vuotta vanhaa ole,eikö ne yleensä polteta sitä mukaa kuin ostetaan.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Klapikauppias - 20.05.16 - klo:09:48

Vaihda uudet bensat ekana  ::)
Vanheneeko se bensa oikeesti,tuossa joku aika sitten otin puutarhajyrsimen esille ja siellä oli viimekesäiset bensat tankissa,toisella nykäisyllä lähti käymään eikä yhtään nikotellut.98 E oli aine ja ABC asemalta.

Kyllä nekin vanhenee, niinku kaikki muukin materia kun aika kuluu. Pari vuotta vanha nykypensa ei pala nuotiossakaan  :D

Moottoripyörääkään ei tahdo keväällä saada kirveelläkään käyntiin, jos ei ole "säilöntäainetta" tankissa.
Hiustenkuivaajalla kun lämmittää kaasaria, saa ihmeitä aikaan. Sinne kertyy ajan kanssa benziinistä jotain limaa, joka lämmöllä sulaa.  ;)

Kyllä noilla nyky bensoilla tahtoo olla talvi liikaa, ei lähteny yksikään leikkuri tänäkeväänäkään käyntiin, kun ensin yritti nykiä, mutta pelkkä uuden bensan lisäys auttoi, sen jälkeen lähti melkein heti pörräämään. Viime keväänä kokeilin polttaa leikkurin tankista kaatamaani litkua, sai tosissaa tuuhostaa, että bensa syttyi eikä sittenkään roihunnut, kunhan siinä palaa kituutti, ei mitään hätää, et ois tuli pönttöön karannut, kun lisäs vielä vanhat varastot nuotioon  ;)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 20.05.16 - klo:19:00
Pikkuleikkureiden BS moottorin kaasuttimen kalvo kannattaa vaihtaa maksaa alle kympin ,oireet 
ei ota kierroksia,paukauttelee hieman ,samalla tulosihti kaasuttimeen kannattaa puhdistaa.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 20.05.16 - klo:19:07
Älä höpötä,ikään en ole mitään kalvoja vaihdellut ja aina on käynnistynyt ja myös sillä ylivuotisella bensalla 98e........ 95 e en ole kokeillut.Ehkä tuo 98 kuitenkin soveliaampaa koska toimii.Sentin parin hintaero ei noissa pikkukoneissa merkkaa mitään.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Timppa - 22.05.16 - klo:22:23
Kaasari kannattaa purkaa ja putsata.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: JST - 22.05.16 - klo:23:07
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 22.05.16 - klo:23:10
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..

Katoitko sen vaijerin kiinnityksen?
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Peltola - 22.05.16 - klo:23:59

Vaihda uudet bensat ekana  ::)
Vanheneeko se bensa oikeesti,tuossa joku aika sitten otin puutarhajyrsimen esille ja siellä oli viimekesäiset bensat tankissa,toisella nykäisyllä lähti käymään eikä yhtään nikotellut.98 E oli aine ja ABC asemalta.

Vanhenee ne (haihtuu palavat höyryt). Seitsemästä koneesta neljä ei lähtenyt kunnolla ennenkuin uudella bensalla. Joukossa husku, Briggs Stratton ja hondan v-kone motskari. Hondan paikallismoottorit lähtee aina, ajoleikkuri lähtee jos akku jaksaa pyörittää puol minuuttia.
Huolsin ajoleikkurin koneen viimesen päälle ja lisäsin hieman kierroksia. Eka tankki vanhalla aineella oli "normaali", mutta uudella bensalla meinas lähteä käsistä. Ei tarvii ihan täyskaasulla ajella. Oli palamisella selvä ero. Jonkun mielestä Shellin V-poweri säilyisi parempana.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: MKH - 23.05.16 - klo:00:04
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
Kokeile ottaa kaasarista koho irti ja anna sen kuivua kunnolla. Meil vähän uudempi kone mut siin on tällanen juttu ollu pari kertaa ja kohon vaihto autto.. Se on jotain huokosta paska materiaalia, imee bensaa sisään ja paino nousee.. Uutta kohoo ei välttämättä kannata ostaa ku niis on ihan samaa vikaa..
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: ht - 23.05.16 - klo:00:32
Kaasari osiksi ja liuottimella ja paineilmalla röörit puhtaaksi. Vanhasta pensasta jää haihtumisen jälkeen sellainen pieni valkea töhnä, mikä tukkii suuttimet ym, Tästä syystä kone käy laihalla ja pätkii ja ampuu.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Oksa - 23.05.16 - klo:08:06
aiemmin aina huolsin ruohokoneet syksyllä ennen talvea talteen pistäessä,  mutta nykyään en enää tee muuta kuin pikkasen putsaan ja laitan kylmään tilaan uottamaan kesää..  tänäkin vuonna ekana otin vanhan muoviprtnerin ja laitoin tankkiin uudet pensa, vanhojen jämien sekaan, ja nykäsin kolme kertaa ja se kävi... siitä sitten heinän kimppuun, - puolipäivää eilen mäni kun oli niiiiin pirun pitkää ja paksua jo.....   puolihehtaaria on taas lykitty.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 23.05.16 - klo:10:09

Kannattaisi kun joku pienkone jää pidemmälle tauolle, laittaa pienkonebensaa, tai mitä lie alkylaattibensaa se on, tankkiin ja vähän aikaa käyttää sillä. Taikka sitten laittaa bensiinin säilöntä-ainetta, esim. jotain tämmöstä http://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/MotulLiquiMoly-Bensiinin-sailytysaine-250ml
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: AC - 23.05.16 - klo:19:29
Kaasuttimeen tulee hapettumia etenkin jos jää vettä talveksi kohokammioon itse olen tullut siihen tulokseen olisi paras purkaa kaasari osiin talveksi ja säilyttää osat astiassa löpöön hukutettuna, kokeilisin uusia pensapumpun (itsellä parani sillä) lisäksi olen pessyt kaasarin osat ja puhallellut paineilmalla, paras olisi jos tulisi tyhjennettyä kohokammio syksyllä täyttäsi sen erilisestä aistijasta pienkone pensalla, ei tankista koska sinne kertyy kosteutta, suodatin olisi hyvä lisätä pensalinjaan ja uusia joka vuosi, käynnistäessä ensikertaa annan huikkaa suoraan kaasariin ettei tarvitse starttia turhaa rasittaa       
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 23.05.16 - klo:19:37
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:20:28
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Kiinnostaako kysyjää työnnettävät ja vetävät jos se ajaa leikkureiden johtotähdellä???

Sää ja sun saatanan venttiilis.... ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 23.05.16 - klo:20:37
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:20:56
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.

 ;D ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 23.05.16 - klo:21:12
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Kaikkee sitä oppii kun vanhaksi elää  :o
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:21:21
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Kaikkee sitä oppii kun vanhaksi elää  :o

Yks hitsaa öljypohjaan mutterin ja toinen kiertää venttiileitä oikeeseen asentoon talveks.

Muista se, köntys, tekniikan ihmelapset ovat aina oikeassa..... ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: vms1 - 23.05.16 - klo:21:34
Onhan tää aika koomista. Jotenkin ymmärrän että jos tekee huoltoa tai korjaa niin sen voi samoin tehdä oikein mutta se että koneen käyttö ja talvisäilöön laitto on avaruustiedettä jossa joutuu kikkailemaan loppuun saakka ei sisällä kyllä paljoa järkeä. Itte kohtaan paljon juttuja jossa todetaan että ei saisi tehdä niin tai näin että muuten hajoo. itte Koen että ainakin puolet asioista on enempi tai vähempi huonoa suunnittelua. Sekin on täysin naurettavaa että venttiilin jousta ei saa jättää puristusasentoon talveksi. Toki se voi hajota mutta vika ei kyllä johdu huolimattomasta käyttäjästä.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 23.05.16 - klo:21:43
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Kaikkee sitä oppii kun vanhaksi elää  :o

Yks hitsaa öljypohjaan mutterin ja toinen kiertää venttiileitä oikeeseen asentoon talveks.

Muista se, köntys, tekniikan ihmelapset ovat aina oikeassa..... ;D

 ;D ;D

Täytyy ostaa Wartburg, jää monta huolta taakse  ;D ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:21:46
Bensat vaihdettu, tulppa, ilmanputsari vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin. Lähtee käyntiin ja käy ryyppy puoliksi päällä, jos ottaa ryypyn pois alkaa käynti soutaa ylös alas.  :o Sitä seosruuviakin koittelin kiertää, ei vaikutusta. Menee kohta hermo.  ;D Nii ja velholle, ni aika velho temppu ois vaihtaa kalvot kaasarii missä niitä ei ees oo..
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Kaikkee sitä oppii kun vanhaksi elää  :o

Yks hitsaa öljypohjaan mutterin ja toinen kiertää venttiileitä oikeeseen asentoon talveks.

Muista se, köntys, tekniikan ihmelapset ovat aina oikeassa..... ;D

 ;D ;D

Täytyy ostaa Wartburg, jää monta huolta taakse  ;D ;D

Ei löydy enää pumppua huoltsikoilta joista juottaa varren.... ;D

Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 23.05.16 - klo:22:14
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:22:22
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 23.05.16 - klo:22:27
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Kysyppäs torvelo BS asiantuntevalta huolto paikasta niin yllätyt ,olen aikoinaan kuullut erittäin kokeneelta pienkone huolto firmalta ja se on tosi juttu.
Käynti muuttuu puputtavaksi ja tehot putoo,ei ota kunnolla kierroksia ja poksauttelee ne on ensimmäiset oireet.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Hervast - 23.05.16 - klo:22:31
98E:t oli rider 16 tankissa ja hyvin läks tulille talven jälkeen uudella akulla. Ihmettelin vaan kehnoa leikkuujälkeä ja leikkuulaitetta pestessä muistinkin että talvella kun tein leikkuriin huoltoremonttia, niin mielenkiinto hiipui siinävaiheessa kun piti teroittaa teriä. No huollossa uusin 3 hihnaa koneen alle, leikkuulaitteen hihna jäi vain uusimatta. Huskin orkkishihnat olis olleet hieman hintavat, joten hankin vastaavat contitechit wurttiltä. 60 € vs. 160 €. Vaihdoin huollossa myös voimansiirron + moottorin öljyt ja säädin venttiilit.

Leikkuri piristyi hieman kun löysin imusarjan ja sylinterin välistä "puolisokean" laipan ja heitin huisvithuun, mikälie päästöjarru ollut ?
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:22:32
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Kysyppäs torvelo BS asiantuntevalta huolto paikasta niin yllätyt ,olen aikoinaan kuullut erittäin kokeneelta pienkone huolto firmalta ja se on tosi juttu.

Mutta kun kysyjän onglmaa ei auta yhtään sun venttiilit ja kalvot.... ;D

Ootko koskaan muuten ite tehny tai havainnoinu jotain?  Aina joku tuttu tai naapuri tai muu jolta olet kuullut sitä ja tätä.

Sää oot suhteellisen turha äijä kaikin puolin. ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 23.05.16 - klo:22:35
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Kysyppäs torvelo BS asiantuntevalta huolto paikasta niin yllätyt ,olen aikoinaan kuullut erittäin kokeneelta pienkone huolto firmalta ja se on tosi juttu.

Mutta kun kysyjän onglmaa ei auta yhtään sun venttiilit ja kalvot.... ;D

Ootko koskaan muuten ite tehny tai havainnoinu jotain?  Aina joku tuttu tai naapuri tai muu jolta olet kuullut sitä ja tätä.

Sää oot suhteellisen turha äijä kaikin puolin. ;D
onko turhempaa kuin loimaan pv tuskin  ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 23.05.16 - klo:22:37
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Kysyppäs torvelo BS asiantuntevalta huolto paikasta niin yllätyt ,olen aikoinaan kuullut erittäin kokeneelta pienkone huolto firmalta ja se on tosi juttu.

Mutta kun kysyjän onglmaa ei auta yhtään sun venttiilit ja kalvot.... ;D

Ootko koskaan muuten ite tehny tai havainnoinu jotain?  Aina joku tuttu tai naapuri tai muu jolta olet kuullut sitä ja tätä.

Sää oot suhteellisen turha äijä kaikin puolin. ;D
onko turhempaa kuin loimaan pv tuskin  ;D

Tuntemasi erittäin kokenut agronettiläinen kertoi?????
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: vms1 - 23.05.16 - klo:23:23
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.

Sulla on ainakin ponnarilenkki liian tiukalla eli puristus on kohillaan ku veri lakkaa kiertämästä yläkerrassa, sen verran pimeetä settiä taas.... ;D
Kysyppäs torvelo BS asiantuntevalta huolto paikasta niin yllätyt ,olen aikoinaan kuullut erittäin kokeneelta pienkone huolto firmalta ja se on tosi juttu.

Mutta kun kysyjän onglmaa ei auta yhtään sun venttiilit ja kalvot.... ;D

Ootko koskaan muuten ite tehny tai havainnoinu jotain?  Aina joku tuttu tai naapuri tai muu jolta olet kuullut sitä ja tätä.

Sää oot suhteellisen turha äijä kaikin puolin. ;D
onko turhempaa kuin loimaan pv tuskin  ;D

Tuntemasi erittäin kokenut agronettiläinen kertoi?????

Mutta oliko se Bäkkis vai Piika. Molemmat on ainakin korkealla jos ei kärjessä viestien perusteella.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 24.05.16 - klo:08:07
Se on näätsen tarkkaa noiden pienkoneiden kanssa mihin asentoon sen sammuttaa, Ikään en ole moisesta kuullut mutta ihmeiden aikaei ole ohi.Varmaan pitää nyt sitten puimurikin syksyllä sammuttaa silleen , ett kaikki venttiilijouset on löysällä.Vai olisiko ihan parasta löysätä koko keinuvivusto, ettei jouset veltostu.
Onko tosiaan dr who vähän yksinkertanen kun vertaa puimurin moottoria ruohonleikkurin
moottoriin. :o  Kuten tiedämme ei laatu päätä huimaa näissä BS moottoreissa niiden venttiili jouset ovat melkoista meltoa verrattuna dieselmoottorin jousiin.
Tekin typerykset opitte täällä palstalla paljon kun vaan maltatte ottaa vastaan tietoa ja jättää se turvan kiskominen vähemmälle,ihmettelen että ette tuota ole tienneet.Aina puritus talveksi niin säästyy monelta murheelta.
Mikähän moottorimerkki se kuitenkin on yleisin noissa ruohonleikkureissa ollut vuosikymmenet.Parhaiten kuitenkin minulla leikkureissa on toimineet Brigs Strattonit.Isommasta pienempään.Ja on sentään 30 vuotta noita nurtseja leikattu.Ainoa huono juttu on ,että ne venttiilit on jääneet siihen asentoon missä ne sattuu olemaan,ruohonmoskatkin monestikeväällä kapistellut pois ja ei siellä aina öljyäkään ole ollut moottorissa.Kait se tuo leikkureiden kanssapuljaaminen jahuoltoon sellaista toisarvoista hommaa kun on nuo hiukan isommat ruohonleikkurit olleet etusijalla elinkeinon vuoksi.Siispä pitää täss lähteä Taaruppia viilaamaan ja kysynkin nyt SAS:ilta millainen viila on hyvä kelasilppurin terälappujen teroitukseen,rälläkällähän niitä ei saa teroittaa,koska terän karkaisu menee lämmetessään piloille.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 24.05.16 - klo:17:15
Kuiin nyt sitten pääsi käymään silleen, että kesken voikukkaspellon silppuroinnin  tuo brigs stratton sanoi etten enää nyt käy.Pensiinit on uutta 98 E ja koneess uudet öölit.Sanoi vain etten enää klippaile ruohikkoa.Mitäs sanoo herra kaikentietävä SAS ongelmaan.Ei varmaan osaa kertoa kuitenkaan mitään koska juuri nyt ei tututuilla ole vastaavaa juttua hähähähhähähähähä.Mokomakin saatanan tollukka.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 24.05.16 - klo:19:28
Kuiin nyt sitten pääsi käymään silleen, että kesken voikukkaspellon silppuroinnin  tuo brigs stratton sanoi etten enää nyt käy.Pensiinit on uutta 98 E ja koneess uudet öölit.Sanoi vain etten enää klippaile ruohikkoa.Mitäs sanoo herra kaikentietävä SAS ongelmaan.Ei varmaan osaa kertoa kuitenkaan mitään koska juuri nyt ei tututuilla ole vastaavaa juttua hähähähhähähähähä.Mokomakin saatanan tollukka.
Sää "s.......... tollukka" et osaa huoltaa kalustoasi täällä itket illat pitkät ja kyselet mikä on vikana ,huolla sekin aika kun täällä toisia mollaat. 8)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: kantola - 24.05.16 - klo:20:07
DrKetä soittaa nyvvaa Postiin ja tilaa ruohonsliippauksen sieltä. :P
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 25.05.16 - klo:14:59
Kuiin nyt sitten pääsi käymään silleen, että kesken voikukkaspellon silppuroinnin  tuo brigs stratton sanoi etten enää nyt käy.Pensiinit on uutta 98 E ja koneess uudet öölit.Sanoi vain etten enää klippaile ruohikkoa.Mitäs sanoo herra kaikentietävä SAS ongelmaan.Ei varmaan osaa kertoa kuitenkaan mitään koska juuri nyt ei tututuilla ole vastaavaa juttua hähähähhähähähähä.Mokomakin saatanan tollukka.
Sää "s.......... tollukka" et osaa huoltaa kalustoasi täällä itket illat pitkät ja kyselet mikä on vikana ,huolla sekin aika kun täällä toisia mollaat. 8)
On nuo Brigs Strattonit kyllä melkoisia romuja,eilen todellakin sammui kesken leikkuuoperaation ,eikä sitten millään saatana lähtenyt käymään.Ja aattelin sitten SAS ilta kysästä kun kerran tietää,mutta eihän se muuta kun haukkuu asialliseen kysymykseen.Tietääkös SAS mikä se yleisin syy on leikkurin sammumiseen?Jos ei nyt ole tuttavapiirissäsi tapahtunut sellaista,niin selvennän sen verran että ei näemmä käy B S jos ei tankissa ole ainetta.On ne melkosia paskoja juu.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SAS - 25.05.16 - klo:19:13
Kuiin nyt sitten pääsi käymään silleen, että kesken voikukkaspellon silppuroinnin  tuo brigs stratton sanoi etten enää nyt käy.Pensiinit on uutta 98 E ja koneess uudet öölit.Sanoi vain etten enää klippaile ruohikkoa.Mitäs sanoo herra kaikentietävä SAS ongelmaan.Ei varmaan osaa kertoa kuitenkaan mitään koska juuri nyt ei tututuilla ole vastaavaa juttua hähähähhähähähähä.Mokomakin saatanan tollukka.
Sää "s.......... tollukka" et osaa huoltaa kalustoasi täällä itket illat pitkät ja kyselet mikä on vikana ,huolla sekin aika kun täällä toisia mollaat. 8)
On nuo Brigs Strattonit kyllä melkoisia romuja,eilen todellakin sammui kesken leikkuuoperaation ,eikä sitten millään saatana lähtenyt käymään.Ja aattelin sitten SAS ilta kysästä kun kerran tietää,mutta eihän se muuta kun haukkuu asialliseen kysymykseen.Tietääkös SAS mikä se yleisin syy on leikkurin sammumiseen?Jos ei nyt ole tuttavapiirissäsi tapahtunut sellaista,niin selvennän sen verran että ei näemmä käy B S jos ei tankissa ole ainetta.On ne melkosia paskoja juu.
Yleensä perusasiat jokainen täysjärkinen tarkistaa ensi eli polttoaine ,tulppa ,ym ja sitten jos ei auta niin aletaan miettiä.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Dr.Who - 25.05.16 - klo:19:24
Kuiin nyt sitten pääsi käymään silleen, että kesken voikukkaspellon silppuroinnin  tuo brigs stratton sanoi etten enää nyt käy.Pensiinit on uutta 98 E ja koneess uudet öölit.Sanoi vain etten enää klippaile ruohikkoa.Mitäs sanoo herra kaikentietävä SAS ongelmaan.Ei varmaan osaa kertoa kuitenkaan mitään koska juuri nyt ei tututuilla ole vastaavaa juttua hähähähhähähähähä.Mokomakin saatanan tollukka.
Sää "s.......... tollukka" et osaa huoltaa kalustoasi täällä itket illat pitkät ja kyselet mikä on vikana ,huolla sekin aika kun täällä toisia mollaat. 8)
On nuo Brigs Strattonit kyllä melkoisia romuja,eilen todellakin sammui kesken leikkuuoperaation ,eikä sitten millään saatana lähtenyt käymään.Ja aattelin sitten SAS ilta kysästä kun kerran tietää,mutta eihän se muuta kun haukkuu asialliseen kysymykseen.Tietääkös SAS mikä se yleisin syy on leikkurin sammumiseen?Jos ei nyt ole tuttavapiirissäsi tapahtunut sellaista,niin selvennän sen verran että ei näemmä käy B S jos ei tankissa ole ainetta.On ne melkosia paskoja juu.
Yleensä perusasiat jokainen täysjärkinen tarkistaa ensi eli polttoaine ,tulppa ,ym ja sitten jos ei auta niin aletaan miettiä.
Ja saatana mää en miettinyt yhtään en rassaillut tulppia enkä kalvoja,niissähän paskottuu sormet,eikä sit voi syödä käsin, vaan menin ostaan uuden leikkurin.kaupassa sitten huomasivat ettei siinä ole ainetta kun kokeilivat käymään.On ne tietäviä nuo kauppiaat.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: kylmis - 25.05.16 - klo:19:33
Taas niin puutteellisia tietoja. En millään usko, että BS:n moottoreissa olisi järjestäen tyyppivikana kuoleentuvia jousia. Todennäköisesti laatu ja hinta menee käsi kädessä eli halvimmissa koneissa on edullisempaa versiota moottorista jne. Saattaa myös olla tietyn vuosimallin vehkeistä kysymys jne. Tarttis olla paremmat lähtötiedot vai onko tavoitteena se, että puoli Suomea pyörittelee leikkurin moottoria syksyisin. No, lisään tämänkin pysyvästi tekemättömien töiden listalle, siellä riittää tilaa... 8)
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: metsajussi - 26.05.16 - klo:11:54
Minäkin kuulin kaverilta :-) että todella paljon ajetuissa B&S peruskoneissa alkavat venttiilit kantaa kun seetit kuluvat. Lopulta ei enää lähde käymään.
Vikaan auttaa kun ottaa varren päästä hitusen pois vaikka timanttiviilalla. Noilla tunneilla kone alkaa sitten  muutenkin olla finaalissa.

En tiedä koskeeko esim Vanguardia.
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: Köntys - 08.09.17 - klo:13:11
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Legendaarista  ;D ;D
Otsikko: Vs: Husqvarna rider 13
Kirjoitti: SKN - 08.09.17 - klo:16:51
On pikkuleikkureiden moottoreissa ,siis työnnettävissä ja vetävissä. JST hieman tarkkuutta kirjoitteluun kiitos. ;) Onko ventiilit olleet auki koko talven pakkaa menemään jouset niistä.
Aina talvisäilytykseen kun laitetaan niin kannattaa pyöräyttää niin että puritus on alkamassa silloin venttilit on kiinni eikä jouset mene löperiksi.

Legendaarista  ;D ;D

HUUUUUTONAURUA!