Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 241 242 [243] 244 245 ... 294

Viestit - metsajussi


Jaa, kyl viides kevät menossa ja loistava kone. Renkaita ei VIELÄ ole menny.

Älä tuki siemenvantaita ettei mee putket poikki. Pakitteletko vantaat alhaalla? Melkein sen huomaa kääntäessä jos on tukossa, kylvöjäljessä siemenet pinnassa.

10 vuotta mennyt ilman rengasmurheita. Tietysti huomenaamulla sitten tyhjänä...
Minun ei tarvi onneksi rymytä täydellä koneella kovi huonoja teitä tms.
Kaverin koneesta naulanreikä korjattiin ns. koiranpaskalla. Kesti ainakin 2 vuotta.

Vannasputkiakaan ei ole mennyt poikki.. joku on joskus irronnut alapäästään. Siinä oli vika vannasvarressa, päät eivät ylettyneet toppariin vaan vannas jäi roikkumaan sen putken varaan kun nosti koneen ylös...
Sen sijaan apulantapuolen kiekkovantaan kiinnityspultteja silloin tällöin napsahtelee. Nyt osaa jo pitää pultteja ja avaimet mukana.
Voe hemmetti... :D

Ei uusi paljon pauki kukkaroa? Tarjousläppäriä irtoo reilusti alle 300eken.

Kun sen 300 laittaa käytettyyn  business-luokan koneeseen niin siitä saa paljon luotettavamman vehkeen kuin näistä tarjoussellaisista. Minä erehdyin kerran yhden tarjous-Acerin hankkimaan ihan uteliaisuuttani, ja sain oikein kaksi. Ensimmäisen ja viimeisen.

Olen tietysti it-laitteiden heavy user, joten vaatimustaso on vähän sen mukainen.

Itse olen erinäisiin tarpeisiin hankkinut muutaman kappaleen tuolta  - toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.

http://www.laptops.fi/kauppa/index.php?cPath=21_22
Vaikka mulla ei Valtra-lippistä olekaan, niin olen antanut uskotella itselleni että vanhat megavallut ovat työhön tehtyjä. Eikä turhia hienouksia, siis vähän askeettisia käyttää.

Onhan niitä muitakin kovia koneita, vaikka Case Magnumit 7000/200-sarja, mutta ovat täällä paljon harvinaisempia kuin nuo Megat, enkä tiedä osien saannista jne. En ainakaan ole kuullut että noissa olisi voimansiirto tehty lasista, isommissa oli jotain ruiskutussystemin murheita?

Kovaa käyttöähän ne on kaikki saaneet kun vanhoja jo ovat, eikä tuon kokoluokan koneita kukaan ole hankkinut aitatarpeiden kuljettamiseen laitumelle.
Kasvintuotanto / Vs: Linnunpesät
: 04.05.14 - klo:16:12
Kyllä minä olen nostanut aina Jyräcombin vantaat ilmaan pesän kohdalla ja laskenut ne takaisin sitten pesän jälkeen  :-\


Minä tein juuri noin ekan kerran joskus 15 v sitten kun siirryin sivupyöräkoneesta jyräkombiin... tosin vain sen yhden kerran. Pakko oli nauraa itselleen, hyyppää ei tainnut juuri naurattaa. Surullisena seisoi pellolla töyhtö tuulessa :-(

Pari kertaa on käynyt niin, että kun pesä jää enemmän ympäristöstään erottuvaksi, ja omistajakin on vielä poissa, niin varikset, naakat tai lokit ovat käyneet lähes samantien korjaamassa munat parempiin suihin.
Toisaalta, jos LS-ohjaus jäisi 'päälle' niin ei silloin minkään pitäisi kuitenkaan jäädä jumiin. Pumppu vaan turhaan pitäisi paineet jatkuvasti korkealla, pitäisi ääntä ja lämpenisi. En Casesta tiedä, mutta ainakin omarakentelemaani LS-hydrauliikkaa olen joskus aivan tarkoituksella käyttänyt vakiopainemoodissa  - eli suljetun keskiön venttiileillä oli lepotilassakin koko ajan täydet paineet tarjolla.

Voihan olla että joku siellä hämääntyy jatkuvasta paineesta LS-linjassa, mutta toisaalta tuollainen tilanne on aivan normaali, käytössä ilmenevä tilanne. Nostaa vaikka raskasta taakkaa etukuormaajalla, ei siitä minkään pitäisi halvaantua vaikka pumppu saa koko ajan lähes täyden ohjauspaineen.

Kaverin Maxxumissa oli juuri samanlaiset oireet, lämpimänä tulleesta paineiskusta suurin osa hydrauliikan toiminnoista halvaantui, syyllinen oli joku ohjauksen tms prioriteettiventtili joka hirtti kiinni. Jäähdyttyään alkoi taas toimia. Ymmärsin että tuollainen vika oli kovasti harvinainen.
Pitäisi tietää vähän enemmän että osaisi vastata.

- teholuokka (1/10/100/1000 W)
- ympäristö jossa sen tulee kestää
- kierrosluku / vääntövaatimus / vaihde
- jatkuva vai hetkittäinen käyttö
- miten pieni sen pitää olla
- kierrosluvun vakaus ja säädettävyys
- laatu- ja hintaluokka

Paras teho/paino suhde lienee harjattomilla moottoreilla joita esim rc-lentokoneissa käytetään, mutta niiden tehoa antava kierrosluku on epäkäytännöllisen korkealla ja ne vaativat aina oman ohjaimensa ja tehokkaan jäähdytyksen. Mitättömän kokoinen moottori antaa helposti 0,5 kW, kierrosluvulla 35 000 rpm...

Teollisuuskäyttöön löytyy siroja lieriömallisia, joissa on sisäänrakennettu planeettavaihde samassa pötkylässä. Välityssuhteita valinnan mukaan. Eivät ole halpoja verrattuna purkaamolta haettuun lämppärin tai pyyhkijän moottoriin.
30 vuotta kuulostaa aika rohkealta lupaukselta kyllä halvalle (?) elektroniikkalaitteelle. Ei taida edes avaruus- tai militaariteknologia saavuttaa käytännössä moista luotettavuutta säärasitukselle alttiina ollessaan.

Luultavasti nykyisen GSM-standardin mukaisella 'raudalla' ei myöskään tee mitään 30 vuoden kuluttua.

kätevä peli :D
http://www.youtube.com/watch?v=howfyTblSmQ
  vähä niinku ecologgi

Tai Menzi Muck.

http://www.youtube.com/watch?v=Jny1zrwIA-M

Vaikka tuossa turvavaijeri onkin käytössä, niin siitä huolimatta paikka näyttää vähän häijyltä oman perstuntuman osalta...

Ilman vaijereita:

http://www.youtube.com/watch?v=ELx6rYJWNtg
Suodattimista poikkeuksen tekevät pa-suodattimet. Sellaista saattaa tarvita yllättäen.

PA siis niin kuin polttoaine, tosin pers'aukisuussuodatinkin saattaisi olla hyödyllinen :-)
Power Amplifier, hmm....
Jos vantaissa tuntuu klappia kun niitä käsin heiluttelee on niistä muoviset laakeripuslat kuluneet.

Jep. Ovat halpoja osia muistaakseni,  mutta se vannasvarsi on yksin hieman ikävä kiinnittää takaisin, erityisesti jos se peltilipare siellä välissä on ruostunut olemattomiin.... apumiehestä on iloa muutenkin kuin kuuntelemassa kirouksia.

Kokeile pakittaa metri vantaat maassa niin ne osat ei ole halpoja :'( Onneksi Turenkiin ei ole mahdoton matka.

Kakkoskuski joitakin vuosia sitten testasi tämän... 2 vartta jäi sen verran suoriksi että ne jätettiin vielä käyttöön.  Silloin toivoin että edessä olisi ollut hennompi vetäjä - tai tässä tapauksessa työntäjä :-)

Muistan että vaihdossa oli vielä aika souvi ennen kuin kaikki oli taas ennallaan. Ja siellä alla oli hiukan ahdastakin ja epämukavaa kun paremman puutteessa pihalla tasamaalla ne vaihdettiin. Silloin haettiin kiireessä ihan lähimmältä varaosatiskiltä, ehkä suoraan Turengista olisivat olleet halvempia?

Jos vantaissa tuntuu klappia kun niitä käsin heiluttelee on niistä muoviset laakeripuslat kuluneet.

Jep. Ovat halpoja osia muistaakseni,  mutta se vannasvarsi on yksin hieman ikävä kiinnittää takaisin, erityisesti jos se peltilipare siellä välissä on ruostunut olemattomiin.... apumiehestä on iloa muutenkin kuin kuuntelemassa kirouksia.

Mulla olisi jopa sähköisenä, kun itseäni varten sen kopion, mutta se on todella wanhasta mallista, ja lisäksi saksankielinen. Kannessa lukee

Original Röbers Petkus Nr. 1

Saatgutbereiter
Edellä taisivat jo faktat ollakin.

Ikävä totuus lienee vaan se, että vielä keskiluokan maatilapilkki jää vähän kesyksi niin lannoitesäkeille kuin säilörehupaaleillekin. Ulottuvuutta ei pysty hyödyntämään vaikka vierestä nouseekin jne.  Koko ajan on sellainen juuri-ja-juuri fiilis, ja se ei ole mukavaa. Kokemusta viimeksi Nokan 3972 kuormaimesta

Pro-raudan mukana hommiin tuli sananmukaisesti uusi ulottuvuus, nyt tosin tarvitsee alleen nimikkokoneen tukijalkoineen jolla ei kauheasti muuta sitten tehdä.
Apulantakuormien purkaminenkin on nyt lystiä kun 500 kg nousee yli 8 m päästä.


Kaikki lautasmuokkarit on hanurista, merkkiin ja leveyteen kattomatta.

Tintatkaa mun puolesta mut kylmiksen tavoin kehoitan olla lautasmuokkaamatta.

Höpötinpöppöö. Kittisavella ehkä näin, mutta ei täällä Kura-Suomessa.

Minä kanssa hiukan ihmettelen tätä tiivistymispolemiikkia. Jos keli on oikea, minusta ei mitään ongelmaa ole. Kuten muillakin koneilla, sillä ei vaan pidä ajaa silloin kun on liian märkää - jos maa murenee työsyyvydessäkin lienee asia ok. Viljelen aika monenlaisia maalajeja (hiekkamaat puuttuvat) enkä ole todellakaan huomannut mitään ihmeempiä muutoksia vaikka silloin tällöin 'tinttarilla' ajankin. Mielestäni
olen vielä hieman turhankin tarkka näissä asioissa. Pyrin muokkarilla tavallisesti mataliin muokkaussyvyyksiin, jolloin mahdollisesti syntyvä tiivistymäkin jää varmasti roudan vaikutusalueelle. Lähinnä sekoitan sängen ja oljet pintamaahan jotta lahoaminen alkaa. Sitä en osaa sanoa mitä tapahtuu jos sillä yrittää johonkin 15 senttiin.


Enemmän tuhoa sitä tekee liian kosteaan maahan vaikka 4 m kylvökoneella, joka painaa täynnä lähes 10 t + vetäjä. Painoa per metri on yli 2 kertaa muokkarin verran.

Sivuja: 1 ... 241 242 [243] 244 245 ... 294