Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Loordi Fordson - 11.03.08 - klo:12:17

Otsikko: Etukuormain
Kirjoitti: Loordi Fordson - 11.03.08 - klo:12:17
MP Lift 200-sarjalainen ? 100-sarjalaisesta kokemusta aikoinaan, ihan ok. Miten nämä uudemmat ?
Entäs muut merkit ? Triman 4-sarjasta kokemusta, miinusta sovitteet ja ahtaat putket....Voimaa on, etenkin murtaa...
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 11.03.08 - klo:13:22
MP Lift 200-sarjalainen ? 100-sarjalaisesta kokemusta aikoinaan, ihan ok. Miten nämä uudemmat ?
Entäs muut merkit ? Triman 4-sarjasta kokemusta, miinusta sovitteet ja ahtaat putket....Voimaa on, etenkin murtaa...

Suurimmasta lyhytaisaisesta kokemusta kahdessa eri koneessa. Toisessa oli ennen vaihtoon lähtöö 3000 h ja toisessa nyt ollut 2000 h. Mitään vikoja kummassakaan ei ole ollut. Molemmissa ollut sellainen v.mäinen ominaisuus et jää jotenkin ulkop. hydr. pikaliittimiin painetta venttiilin taakse. Ja voi sitten arvata miten hankala kytkeä siihen sitten liitintä kun se nasta ei anna periksi.

Vakiona tulevaan hydr/pneu kevennykseen ja hydr. kauhan lukitukseen ollaan oltu tyytyväisiä, tuo kevennysjousen paikka huono, sais olla kytkentävipu hyttiin nousun lähellä. Kauhan lukitus toteutettu yksinkertaisesti, tutulla trimassa olevassa erikoisen näköisessä lukitussylinterissä ollut ongelmaa, ilmeisesti aika ohkaset männän varret.

Suurimpana heikkoutena pidän aisaston löysyyttä. Suurilla, epäkeskeisillä kuormilla tuntuu et vääntyy mutkalle. Liekkö muilla jotain kuoman tasausventtiiliä kuormaimessa, että jakaisi hydr. virtauksen tasaisesti molemmille nostosylintereille?

Nostokyky riittänyt vallan mainiosti nelipyttyseen -20 sarjan jontikkaan. Tosin painavimmat nostot olleetkin ehkä jotain 1000 kg.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Loordi Fordson - 11.03.08 - klo:14:10
Tuo sama huono ominaisuus ulkop. hydr. venttiilien kanssa on myös omassa Trimassa.
Trimassa on hydr.kiinnikkeessä todella ohuet männän varret. Ei tarvii kuin vähän jäätä tai paskaa jää kotelon sisään, niin siitä seuraa sulatteluhommia. Ja samoin kiinnikkeen hydr.sylintereiden letkut roikkuu epätoivoisesti, kolmet letkut vaihtoon. Sovitteet ekasarjan versioissa olemattomat voimiin nähden, ja rakennetta heikentävät vääriin paikkoihin väärällä tyylillä tehdyt hitsaussaumat. Onneksi selvitty saumat uudelleen hitsaamalla. Liftisssä oli hyvää putkitus, ei kuristusta putkissa. Nykyään Trima/Quicke korjannut asian. Tuo Hydrollin vaimennin on myös omassa Trimassa. Ei moitteita.
Helojen ja tappien osalta entisten kokemusten perusteella tämä vanha Trima ehkä vähän edellä ( nivellaakerit varrenkeskiöissä )  Liftiä. Soraa, kiviä, paskaa ja lunta kuormattu aika paljon. Liftistä sain työkalukiinnikkeen helat kulutettua puolessa ajassa mitä Trimassa. Lifti kiinni n.5000 h ja Trima nyt n.8600 h.
Eli siis  aisaston löysyyttä löytyy Liftistä edelleen. Samaa oli 100-sarjassakin. Joskus hirvitti miten mutkalla aisat oli, mutta silti kestivät.

Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: caseman - 11.03.08 - klo:16:12
Trimasta meni sarvet kieroon jo ensimmäisen talven lumitöissä. Lukitus ei meinaa pakkasella toimia, ja kauhankäännön molemmat tapit menny kertaalleen poikki. puslissa aika paljon väljää vaikka tunteja ei ole kuin reilu 4000. Vila oli paljon kestävämpi.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: mah - 11.03.08 - klo:16:56
Vilat oli hyviä, ei vain vissiin enää tehdä? :-[ Kuikat menneet liian hienoiksi, ei pienemmistä traktoreist enää tahdo aisojen yli nähdä.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Juba - 11.03.08 - klo:18:03
MP Lift 250 Ainakin minä oon ollu tosityytyväinen!SUOSITTELEN!
Kauppias/asentaja vaan vähän mörtti mutta eihän ne jääkkään tilalle ;D!
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.03.08 - klo:18:10
Pian on ollut 3 vuotta ja 2200 tuntia 255 MP-Lift 6420 jontikan keulalla. Tuo on siis periaatteessa kuutoskoneen malli, eli pitkillä aisoilla, mutta hyvin se on istunut nelosjontikankin nokalle. Ulottuvuus on tosi hyvä ja parin tonnin kuormatkin ovat liikkuneet joten kuten, mutta perälevy piti jo olla takapainona. Lähinnä apevaunun lastauksen ja olkipaalien käsittelyn takia tuli otettua pitkät aisat, eikä ole kaduttanut.

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 11.03.08 - klo:18:41

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Kloppi - 11.03.08 - klo:18:47
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.


Joo ainakin Fasterilta löytyy hyviä pikaliittimiä, joihin saa paineenalaisenakin letkut kiinni.

Ja kummasti helpottui letkujen kiinnitys, kun vaihtoi alkuperäiset pikaliittimet laadukkaampiin mutta kuitenkin halpoihin peruspikaliittimiin. Kun hommaa pikaliittimiä, niin kannattaa katsoa että lukituskuulia löytyy riittävästi. Alkuperäisissä taisi olla vain kuusi!
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.03.08 - klo:20:15
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.

Onhan se, mutta jos ei muu auta niin... >:(
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: KJL - 11.03.08 - klo:20:23

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 11.03.08 - klo:20:30
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.

Onhan se, mutta jos ei muu auta niin... >:(

No joo, mutta toisaalta saa usein kyllä paikalleen ilman remppausta, tai sitten viimeistään kun peräsuolipitkällä ponnistaa.

Toimiskohan nuo sisäisellä paineen helpotuksella varustetut venttiilit niin, että olis pelkästään nuo etukuormaimeen laitettavat naaraspuoliset liittimet tuota tyyppiä. Urosliittimet työkoneissa olis perinteistä tyyppiä. Kun harvemmin tätä ongelmaa on muualla kuin kuormaimen päässä.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 11.03.08 - klo:20:34

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.

Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: mike - 11.03.08 - klo:20:40
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)





QUICKE :-* MF MotherFuckerPowerControl
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: jkk - 11.03.08 - klo:20:48
Trima 5.0+ on käytössä, ei pahaa sanottavaa.

Tuo letkujen kiinnittäminen taitaa olla ongelmana vähän kaikissa. Kyllä melkein aina joutuu traktorin sammuttamaan että saa paineet pois, tai nykyään teen sen jo aivan suosiolla niin ei tartte hyppiä edestakaisin >:(
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: KJL - 11.03.08 - klo:20:53
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Verku - 11.03.08 - klo:21:13
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.

.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......

"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: dmem - 11.03.08 - klo:22:22
["Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"

Trimahan on nykyään täysin sama kuin Quicke, mutta vanhan mallisilla vakaajilla, eli hivenen paremmalla näkyvyydellä.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Wesku - 12.03.08 - klo:08:21
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.

Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Puraat - 12.03.08 - klo:08:37


Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Kyllä niitä venttiileitä löytyy, monen laisiakin. Vuodesta 2002 lähtien ollu kuikassa ja on hyvä peli. Hydrauliikan saa tosiaankin kytkettyä paineenalaisena. Hinta on kyllä kovanlainen. Toiseen ek koneeseen hommasin talvella kuormaajaosan ja se makso arkimarketissa 350 €. Kesko olis velottanut samasta osasta 600€. Mutta edelleen suosittelen pikakytkimen hankintaa, kytkennät onnistuu sen jälkeen kaikilta jopa lomittajalta.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: ijasja2 - 12.03.08 - klo:09:11
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.



HEP! Juuri näin saa paineet pois quikestakin.

Ite vaihoin etukuormaajaan ennen ensimmäistä kokeiluakaan pushpull liittimet,ei tartte tapella kuin kovilla pakkasilla mikäli liittimien lämpötilaero suuri. Huomiota kannattaa kiinnittää myös liittimien sopivuuteen kun niitä usein tarttee kiinnitellä,ostaa molempaan päähä samaa laatumerkkiä niin ei tartte taistella :) Alkuperäiset sai heittää mäkeen ainakin kymmenkunta vuotta sitten ts. vaihtaa vaihdossa menevän traktorin pushpull liittimien tilalle ;D
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: milkboi - 12.03.08 - klo:09:18
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Ojala - 12.03.08 - klo:10:25
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: handetonttu - 12.03.08 - klo:17:28
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.

miks ette kytke kauhankäännön lohkoa uivaksi ja paina sitten nappia..? Eikö olis helpompaa?
Ainiin, se olikin ylivoimaisen valtterin ominaisuus  ::)

tekniikkaa joka helpottaa jokapäiväistä elämää
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: dmem - 17.03.08 - klo:09:24
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: koivumaki - 17.03.08 - klo:10:23
Trima 5.0+ on käytössä, ei pahaa sanottavaa.

Tuo letkujen kiinnittäminen taitaa olla ongelmana vähän kaikissa. Kyllä melkein aina joutuu traktorin sammuttamaan että saa paineet pois, tai nykyään teen sen jo aivan suosiolla niin ei tartte hyppiä edestakaisin >:(

--5.0+ mullakin.Ja kans on sammutettava+vivun heilutus nappi pohjassa jotta saa lisäletkut kii.
--Naapurilla kun sähkölohkovehje,niin homma onnaa pahimmillaan vain avaamalla liittimen.Sähkölohko kun ei toi jos tr.sammuksissa,käydessä taas napauttaa aina paineen.Tarttis olla joku pallohana millä vapauttaa paineen.tms.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Loordi Fordson - 17.03.08 - klo:15:43
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.

Jotenkin tuon Triman kanssa on nyt ittekin tullut hyvin toimeen.Saattaa +4.0P tulla nelosDeeren keulaan tänä vuonna.Muutenhan Quicke melkein sama ( vaimennintoiminnot erilaiset ) ja ne vakaimet...Näkyvyys Trimassa vie voiton.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 17.03.08 - klo:16:11
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.

- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy

Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.

Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur. Aika julma hintaero. Onko oikeasti trima tuon hinnan väärti?
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Halliorja - 17.03.08 - klo:16:14
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.

.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......

"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"

Kyllä 900- sarjan quicket olivat laadukkaampia kuin nämä dimensionmallit, kaikenlaista pientä hämminkiä ollut heissä, muoviosia ja kaikenlaisia lirpukkeita jotka hajoaa/katoaa..

Mp-liftit nykyisellään ihan asiallisia kuormaajia, mutta itselle jos ostaisin niin asentaisin mielelläni itse koska asennuksen jälki karmiaa, läpiviennit tehdään suurinpiirtein haulikolla ampumalla ja runkopultit puhistelematta isolla myllyllä kiinni
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: lappalainen - 17.03.08 - klo:19:22
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton".  Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.


Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle.

Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
laita se  kuisgeeeen pikaliitin letkuille nii ei tartte päästellä paineita ja on nopea kytkeä letkut  mulla oli jo edellisessä kuiskeessa
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: lappalainen - 17.03.08 - klo:19:25
                                  Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)

Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.

.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......

"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"

Kyllä 900- sarjan quicket olivat laadukkaampia kuin nämä dimensionmallit, kaikenlaista pientä hämminkiä ollut heissä, muoviosia ja kaikenlaisia lirpukkeita jotka hajoaa/katoaa..

Mp-liftit nykyisellään ihan asiallisia kuormaajia, mutta itselle jos ostaisin niin asentaisin mielelläni itse koska asennuksen jälki karmiaa, läpiviennit tehdään suurinpiirtein haulikolla ampumalla ja runkopultit puhistelematta isolla myllyllä kiinni
[/quote
ainaki 65 ihan eri peli ku 970 huomattavasti isommilla puslilla eikä kääntösylintereistä lopu ensin teho
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Maalaispoika - 17.03.08 - klo:20:00
Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur.

2004 vuoden lopussa, kun tein kaupat traktorista ja MP-Lift 255:sta vaijeriohjauksella, niin silloin kuormaaja maksoi muistaakseni 5800 euroa. Isme ja Quicke olisivat alkaneet kahdeksikolla, Trimaa en kysynytkään.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: KJL - 17.03.08 - klo:20:14

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.

Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: oltsik - 17.03.08 - klo:20:52

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.

Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...

Joo kyllä nyt itekkin kun tajusin idean niin varmasti toimii.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: dmem - 17.03.08 - klo:21:05
Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur. Aika julma hintaero. Onko oikeasti trima tuon hinnan väärti?

Agritekin äijä kauppasi myös 265 Mp-Liftiä 7500€ hintaan. Suoraan Liftiltä olisi varmaan saanut noin 7000 eurolla. Trimassa kuitenkin ulottuvuutta enemmän ja istuu muutenkin paremmin Nyykän nokalle.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Loordi Fordson - 17.03.08 - klo:22:34
Uusissa Quickeissa ja Trimassa ( kuten ennenkin ) aisasto tehty palkit limittämällä ( samoin MP-Liftissäkin ), eli aisat kestää eri tavalla vääntöä mitä esim. 700-ja 900-sarjan Quicket. Samoin tämä aisastomateriaali ruotsalaisissa laatuterästä, Domexia. Eli samaa mitä käytetään mm. maansiirtokoneiden työvälineissä. Triman saa yleensä pakettina traktorin kanssa suht edullisesti, jälkiasennuksena hinta on sitten kovempi.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Make - 20.03.08 - klo:16:11

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.

Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Lopettakka leikkiminen  niitten letkujen kanssa. http://www.parker.waaps.com/uk/lit_paged236.html?page=878&id=106
Noin 350 € pari.  ;D
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: maajuntti - 20.03.08 - klo:18:17
On kyllä pirun kätevä tuo mach 2. Saa letkut kiinni ja pois paineen alaasina,eikä tartte enää mäntätä paineita pois pikaliittimistä...
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: Verku - 20.03.08 - klo:19:25
Uusissa Quickeissa ja Trimassa ( kuten ennenkin ) aisasto tehty palkit limittämällä ( samoin MP-Liftissäkin ), eli aisat kestää eri tavalla vääntöä mitä esim. 700-ja 900-sarjan Quicket. Samoin tämä aisastomateriaali ruotsalaisissa laatuterästä, Domexia. Eli samaa mitä käytetään mm. maansiirtokoneiden työvälineissä. Triman saa yleensä pakettina traktorin kanssa suht edullisesti, jälkiasennuksena hinta on sitten kovempi.

Eipä tuo MP-Liftin käyttämä Rautaruukin 650 optimikaan mitenkään häpeä domexille, optimista tehdään ponssen, deeren ja muutaman muunkin ison puomistot, kestää vääntöä ja palautuu muotoonsa, pakkanenkaan ei ongelma.

Monirae-teräs on pop.
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: KJL - 20.03.08 - klo:20:19

Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.

Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.

Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.   

Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.

Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny.  Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(

Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Lopettakka leikkiminen  niitten letkujen kanssa. http://www.parker.waaps.com/uk/lit_paged236.html?page=878&id=106
Noin 350 € pari.  ;D

Ei kuule meillä köyhillä oo varaa tommosiin...
Otsikko: Vs: Etukuormain
Kirjoitti: farmex - 20.03.08 - klo:20:25
Kyllä tuo MP on paras,koska ostamassani hiivatissa on sellainen.