MP Lift 200-sarjalainen ? 100-sarjalaisesta kokemusta aikoinaan, ihan ok. Miten nämä uudemmat ?
Entäs muut merkit ? Triman 4-sarjasta kokemusta, miinusta sovitteet ja ahtaat putket....Voimaa on, etenkin murtaa...
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Onhan se, mutta jos ei muu auta niin... >:(
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)
Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)
Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.
["Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
...Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton". Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.
Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle....Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton". Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.
Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle....Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton". Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.
Näin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle....Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton". Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.
Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
Trima 5.0+ on käytössä, ei pahaa sanottavaa.
Tuo letkujen kiinnittäminen taitaa olla ongelmana vähän kaikissa. Kyllä melkein aina joutuu traktorin sammuttamaan että saa paineet pois, tai nykyään teen sen jo aivan suosiolla niin ei tartte hyppiä edestakaisin >:(
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.
- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy
Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.
Just tein kaupat Trima +5.0P kuormaimesta. Tulee TM120 Nyyskyyn.
- asennus
- vaimennin
- 3. toiminto
- vaijeriohjaus
- euro/sms otelevy
Kaikkinensa Hinta 9830 euroa alv:n kanssa.
Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)
Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.
.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......
"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"
laita se kuisgeeeen pikaliitin letkuille nii ei tartte päästellä paineita ja on nopea kytkeä letkut mulla oli jo edellisessä kuiskeessaNäin on toimittu ja pärjätty tavan liittimillä.Niissä vaan tahtoo talvella kosteus jäätyä holkin alle....Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Tuntuu helppaavan ainakin Ismessä. Keventää/poistaa paineet kuormaajan puolelta. Tosin ei sitä tikkua parane heilutella, mutta sähkölohkon nappia painelemalla paineet pääsee tasaantumaan. Öljyhän otetaan kauhan käännön piiristä ja kun kärki lepää maassa sopivasti, niin ko. piiri on "paineeton". Jos joku tajus, niin huutakoon hep! En tiedä onko selitys oikein, mutta näin onnistuu 95 % tod. näk.
Juur näin, kauha kärjellä kevyesti maahan ja nappia muutaman
kerran niin a´vot liitimet voi kytkeä tai irrottaa vaivatta.
Ei ole olemassa muita kuin Quicke merkkisiä kuormaajia. 8)
Yliarvostettua... kuikkekin on VAIN kuormain.
.....kallis, eniten näkymää peittävä ja ei enää niin paljon paree ku joskus......
"Kuikka - Stailasimme kuormaajan. Oho, sinne meni näkyvyys eteen!"
Kyllä 900- sarjan quicket olivat laadukkaampia kuin nämä dimensionmallit, kaikenlaista pientä hämminkiä ollut heissä, muoviosia ja kaikenlaisia lirpukkeita jotka hajoaa/katoaa..
Mp-liftit nykyisellään ihan asiallisia kuormaajia, mutta itselle jos ostaisin niin asentaisin mielelläni itse koska asennuksen jälki karmiaa, läpiviennit tehdään suurinpiirtein haulikolla ampumalla ja runkopultit puhistelematta isolla myllyllä kiinni
[/quote
ainaki 65 ihan eri peli ku 970 huomattavasti isommilla puslilla eikä kääntösylintereistä lopu ensin teho
Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur.
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Kaks vuotta sitten Mp-Lift 260 samoilla plus hydr. kauhanlukituksella ja ilman mitään ohjauslohkoa maksoi muistaakseni jotain 6000 eur. Aika julma hintaero. Onko oikeasti trima tuon hinnan väärti?
Lopettakka leikkiminen niitten letkujen kanssa. http://www.parker.waaps.com/uk/lit_paged236.html?page=878&id=106
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Uusissa Quickeissa ja Trimassa ( kuten ennenkin ) aisasto tehty palkit limittämällä ( samoin MP-Liftissäkin ), eli aisat kestää eri tavalla vääntöä mitä esim. 700-ja 900-sarjan Quicket. Samoin tämä aisastomateriaali ruotsalaisissa laatuterästä, Domexia. Eli samaa mitä käytetään mm. maansiirtokoneiden työvälineissä. Triman saa yleensä pakettina traktorin kanssa suht edullisesti, jälkiasennuksena hinta on sitten kovempi.
Lopettakka leikkiminen niitten letkujen kanssa. http://www.parker.waaps.com/uk/lit_paged236.html?page=878&id=106
Lisähydrauliikan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kun sammuttaa traktorin ja heiluttelee vipua ennen kuin yrittää liittää letkuja. Sama juttu myös irrotettaessa.
Joo irti saa kyllä, mutta paikalleen ei aina. Tuohonkin taitaa olla nykyisin apu. Jostain luin jokin aika sitten, että on olemassa pikaventtiileitä, mitkä saa kytkettyä paineen alaisinakin. Ja ei tainut olla edes kovinkaan kalliita.
Ja tuo sammuttaminen on kyllä kovin perseestä. Etenkin jos joutuu kytkemään usein.
Sammuttaa? Toi oli uutta mulle. (ei sentään) Hyvin harvoin ilmenee moista ja silloinkin taitaa ennemmin olla kysymys esim paalipihdin letkuihin lämpölaajenemisen takia muodostuneesta paineesta. Mullon strategiana kytkennäs se, että lasken pihdin kärkeä maahan sen verran, että vaan "lepää" maas ja painelen sähköventtiilin nappia pari kertaa. Sitten käyn kytkemäs letkut kiinni ilman, että tarttis muutamaksi sekunniksi sammuttaa traktoria.
Tuo työkoneessa oleva paineei ainakaan pihdeissä oo mahdollista jos ei poiskytkiessään ole jättänyt leukoja täyisin auki/kiinni asentoon. Välille kun jättää nii pääsee leuat aukeemaan lämpölaajenemisen tahdissa. Mikä hyöty tuosta kärjen maahan laskusta kevyesti on? Itse en ole saanut painetta pois pelkästään sillä että painaa nappia, ja arvaa vaan kuinka monta kertaa oo yrittäny. Jos painaa nappia ja liikuttaa joikkaria sivulle tai toiselle niin sitten on varmasti painetta jossain >:( >:(
Juu pois otettaes pitää jättää pelivaraa. Niin se taika tos kevyesti maahan laskemises on se, että nappia painetaan, mut vipua EI tällöin liikuteta. Viimeksikin toimi tuo kikka, kun ihan piruuttani kokeilin ensin ilmassa ja sitten maahan laskettuna. Tuuria tai sitten harjoittelun tulos...
Noin 350 € pari. ;D