Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Temge - 30.12.14 - klo:23:13

Otsikko: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 30.12.14 - klo:23:13
Tempasin tuossa perän auki, kun on ulosotto rallatellu ja tulipa mielee, että milläs momenteilla tuota kasataan? Koitin netistä ettii, muttei mitään löydy. Pitääkö esim peräreppu vetää tiettyyn momenttiin?
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: SKN - 30.12.14 - klo:23:14
Tempasin tuossa perän auki, kun on ulosotto rallatellu ja tulipa mielee, että milläs momenteilla tuota kasataan? Koitin netistä ettii, muttei mitään löydy. Pitääkö esim peräreppu vetää tiettyyn momenttiin?

Mun tuli taas kaikkee hurjaa mieleen tosta sun tekstistä, mut antaa olla. ;D
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 30.12.14 - klo:23:20
 :D Pysytään asiassa..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:00:02
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:06:33
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)

Täytyykö noi kiristää asteittain, eli eka 270nm seuraavaksi 290nm ja niin edelleen? Entä onko järjestyksellä väliä, jos vaan ristiin koittaa kiristellä.


Toinen kyssäri. Liitteenä kuva, jossa näkyy akseli johon on pujotettu jokin lukitusrengas ja erikseen vielä lukittu, onko tuolla mikä merkitys? Tarvitseeko vetää tiettyyn kireyteen? En ole vielä purkanut pakkaa pois, epäilen että se on pettänyt..

http://aijaa.com/a/4ehrC6
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: erppo - 31.12.14 - klo:06:59
Minkä ikäisestä koneesta on kyse? Vanhemmista malleista oli tapana irrota maljan hitsaus. Vuosimallista jotain maljan rakennetta muutettiin vahvemmaksi ts. hitsaus suuremmalta kehältä.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:07:05
Minkä ikäisestä koneesta on kyse? Vanhemmista malleista oli tapana irrota maljan hitsaus. Vuosimallista jotain maljan rakennetta muutettiin vahvemmaksi ts. hitsaus suuremmalta kehältä.

1996..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:07:53
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:07:55
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.


Kiitti tiedoista!  :D Täytyy rupee purkamaan..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:08:23
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.


Kiitti tiedoista!  :D Täytyy rupee purkamaan..



juuwell ;)
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Peltola - 31.12.14 - klo:10:34
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)

Säätöarvoja tosin uudemmalle mallille, mutta lienee sama

Ajovoimanottoakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm
Voimanoton monilevykytkinakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm
Voimanulosottoakselin takapään kuulalaakerin ja tiivistepesän välys säädetään sovitelevyllä nollaksi.
Kiristystiukkuuksia
Liitos välillä vaihteisto---voimanulosottokoneisto:
--- yläpuolen vaarnat (8 kpl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270---330 Nm
--- alapuolen vaarnat (6 kpl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm
Koneiston laakerikannen ruuvit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm
Ajovoimanottoakselin akselimutteri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260---280 Nm
Kytkinakselin säätömutterin lukituslaatan ruuvi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21---25 Nm
Ulosottoakselin etupään lukituslaippa (aikaisemmat mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190---210 Nm
Ulosottoakselin etupään lukituspultti (uudet mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 Nm
Käytetyt tiiviste--- ja lukitusaineet
Liitokseen vaihteisto---voimanottokoneisto tiivistesilikoni Hylosil RTV Grade 102 Musta
Pyörimisnopeusanturin kierteeseen tiiviste Loctite 542 (vain E---mallit).
Aktivaattori Loctite 747+lukite Loctite 542 lukituslaippaan vo---akselin etupäässä (aikaisemmat mallit)

Elikkä ihan järjellä tuon voi kasata, kun purkaessa katsoo ensin. O-renkaat huolella voitelulle. Tarkista haarukan kunto, kun on rallatellut. Ja vaijerin säätö että keskikohta on keskellä ja menee rattaalle.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:10:45
Mites tuon pakan saa purettua? Kuva kohteesta liitteenä..

http://aijaa.com/cCUlrF
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:11:02
Mites tuon pakan saa purettua? Kuva kohteesta liitteenä..

http://aijaa.com/cCUlrF



siinä booriholkin (navan) sisäpuolella näkyy tuo peltihärpäke (öljynohjauslevy). kampea se meisselillä mäjelle ja sen alla on lukkorengas.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:11:04
Sitä tuossa jo vähän vääntelin, mutta meni heti lommolle, niin en uskaltanu  ;D Ny mä käännän sen mäkeen...
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:11:28
levypaketin mukana pitäisi olla uusi peltihärpäke.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:12:06
Pakka kyllä näytti ehjältä. Akselin toisessa päässä oleva kartiolaakeri kyllä tuntui aika horolta..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:12:52
jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.

onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: sorkkis - 31.12.14 - klo:13:31
jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.

onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.
Pitää Ala-Pertti antaa tunnustus . Sinä jos ketä on ammattimies tällä palstalla.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Peltola - 31.12.14 - klo:14:07
Pakka kyllä näytti ehjältä. Akselin toisessa päässä oleva kartiolaakeri kyllä tuntui aika horolta..

Itse vaihtaisin kun on auki ja jotain epäilit. Tietysti laakeri kuntoon. Mulla on aina yksi paketti hyllyssä, aiemmin 200 €, nyt Valttorilla 260-320€ riippuen asiakkaasta. Sis. pakan levyt kaikki ja O-renkaat sun muut lukkorenkaat. Yksinkertainen laite ja kestää, kunhan ei luistata yhtään jumihakkurilla tai tukkeentuneella lingolla käyntiinlähdössä. Jos pakan pintoja löytyy imusiivilästä, on kohta pakan vaihdon aika. Pakan pintoja voi tulla myös pikavaihteen pakoista, mutta harvemmin (10000 tunnin välein).
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: SAS - 31.12.14 - klo:16:47
Momenttiin kun vedetään ,kannatta muistaa että eron pitää kasvaa ylöspäin mentäessä eli liian pieni ero esim. 25 ja sitten 27 on väärin.
Koska liikkeelle lähtömomentti tekee sen että käytännössä momentti naksahtaa heti jos ero vain kaksi kiloa.Vähintään viisi-seitsemän kiloa eroa ja vääntöliike esteetön loppuun saakka silloin voi olla että tulee tasainen momentti joka pulttiin. Jos laakerit ovat hiukan harmaat liukupinnoiltaan eivätkä peili kirkkaita on ne syytä vaihtaa siitä tulee se ääni,kokemusta on esim. 665 ylimmäinen voa koneiston laakeri ääntää heti jos harmautta.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 31.12.14 - klo:17:05
jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.

onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.

Ei mielestäni ollut liika kuluneet, mutta kuten Peltola tuolla suositteli, taidan mennä Valtralta perjantaina hakemaan uudet.



Momenttiin kun vedetään ,kannatta muistaa että eron pitää kasvaa ylöspäin mentäessä eli liian pieni ero esim. 25 ja sitten 27 on väärin.
Koska liikkeelle lähtömomentti tekee sen että käytännössä momentti naksahtaa heti jos ero vain kaksi kiloa.Vähintään viisi-seitsemän kiloa eroa ja vääntöliike esteetön loppuun saakka silloin voi olla että tulee tasainen momentti joka pulttiin. Jos laakerit ovat hiukan harmaat liukupinnoiltaan eivätkä peili kirkkaita on ne syytä vaihtaa siitä tulee se ääni,kokemusta on esim. 665 ylimmäinen voa koneiston laakeri ääntää heti jos harmautta.


Täytyy kattoo joo tarkkaan noi laakerit.



jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.

onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.
Pitää Ala-Pertti antaa tunnustus . Sinä jos ketä on ammattimies tällä palstalla.

Samaa mieltä! Hienoa, että saa apua muutenkin kuin maksamalla ittensä kipeeksi!



Meni tuossa aikaa, kun kävin ostamassa pihtejä yms. härpäkettä, että saa kaikki auki.

Rojekti jatkukoon huomenna tai viimeistään perjantaina  ;D

Välikommenttina toivotan kaikille hyvää uutta vuotta!

P.s. Miten tänne saa lisättyä kuvia silleen, että ne näkyy tässä viestissä suoraan?


Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.12.14 - klo:18:02

P.s. Miten tänne saa lisättyä kuvia silleen, että ne näkyy tässä viestissä suoraan?



nyt kyllä laitoit pahan. en ymmärrä näistä kuvankäsittelyistä mitään. siksipä, jos kuva on suomen rajojen sisällä, on itselleni helpointa hakea tai viedä se :)
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: zetor8045 - 31.12.14 - klo:18:09

P.s. Miten tänne saa lisättyä kuvia silleen, että ne näkyy tässä viestissä suoraan?



nyt kyllä laitoit pahan. en ymmärrä näistä kuvankäsittelyistä mitään. siksipä, jos kuva on suomen rajojen sisällä, on itselleni helpointa hakea tai viedä se :)
Tuossa mihin viestit kirjoitetaan alla on Liitteet ja muut asetukset nuoli jota painaa aukeaa uusi valikko..  Liite kohdasta sitten kuvaa..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: icefarmer - 31.12.14 - klo:21:10
Momenttiin kun vedetään ,kannatta muistaa että eron pitää kasvaa ylöspäin mentäessä eli liian pieni ero esim. 25 ja sitten 27 on väärin.
Koska liikkeelle lähtömomentti tekee sen että käytännössä momentti naksahtaa heti jos ero vain kaksi kiloa.Vähintään viisi-seitsemän kiloa eroa ja vääntöliike esteetön loppuun saakka silloin voi olla että tulee tasainen momentti joka pulttiin. Jos laakerit ovat hiukan harmaat liukupinnoiltaan eivätkä peili kirkkaita on ne syytä vaihtaa siitä tulee se ääni,kokemusta on esim. 665 ylimmäinen voa koneiston laakeri ääntää heti jos harmautta.
tuon takiahan monesti annetaan vain yksi momentti ja loput sitten asteina, momenttiavaimista sen verran että yleensä näyttävät siellä isossa päässä tarkemmin jollei vallan kalliista avaimesta kyse, toisaalta sitten näppituntumaltakin moni homma onnistuu ja parhaat tuntee momentin pulttipyssyn äänestäkin ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Mr. M - 31.12.14 - klo:21:29
Kun aihetta sivutaan..

6600 -92 ja ulosotto ei tahdo kylmänä kytkeytyä. Lämpimänä ja kesällä toimii, mutta talvella kylmästä lähtiessä ensimmäistä kytkeytymistä täytyy tovi odotella ja mahdollisesti naksutella käyttökytkintä että saa pyörimään.

Onko valistuneita arvauksia mahdollisesta viasta? Traktorissa on reilu 10k tuntia, eikä ulosottoa ole rempattu. Jarru siitä on mennyt jo vuosia sitten, eli akseli tahtoo pyöriä vaikka vipu olisi vapaa-asennossa, eikä akseli pysähdy kun napista laukasee pois päältä jos ei ole kuormitusta.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Julle - 31.12.14 - klo:22:34
tuo ny kylmänä on iha normaalia noissa vanhuksissa ainankii. ulosotossa ei jarrua ole mönteissä vielä näkyny
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Oksa - 01.01.15 - klo:08:23
eikös tuo liity jotenkin öölin paineeseen?   itellä nyy ei kytke ulosoottoa päälle toviin käynnistämisen jälkeen kylmänä eikä kuumana.                   liekö tuo omituisuus vai vika?             sammuu kyllä aina heti mutta käyntiinlähtö on monta kertaa arvailua.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: jusu - 01.01.15 - klo:09:42
Kun aihetta sivutaan..

6600 -92 ja ulosotto ei tahdo kylmänä kytkeytyä. Lämpimänä ja kesällä toimii, mutta talvella kylmästä lähtiessä ensimmäistä kytkeytymistä täytyy tovi odotella ja mahdollisesti naksutella käyttökytkintä että saa pyörimään.

Onko valistuneita arvauksia mahdollisesta viasta? Traktorissa on reilu 10k tuntia, eikä ulosottoa ole rempattu. Jarru siitä on mennyt jo vuosia sitten, eli akseli tahtoo pyöriä vaikka vipu olisi vapaa-asennossa, eikä akseli pysähdy kun napista laukasee pois päältä jos ei ole kuormitusta.

magneettiventtiili (löytyy vas puolen reiren erestä ja paikka on vähä venttiililaatasta riippuen) tai sen virransaanti vois olla mistä aloottaa.. toki ny hyvin kylymillä varmasti onnihkiää pyörimähän lähteminen.. samon aksilanpyöriminen kylymillä öljyyllä on normaalia kun paikat    vähä välistyny..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 03.01.15 - klo:07:42

Ja homma jatkuu, nuhasta huolimatta.

Laitoin muutaman kuvan tarkentaakseni itselle ja mahdollisesti muillekkin kiristyskohteita.

Ekassa kuvassa pienemmät nuolet tarkoittavat  " Koneiston laakerikannen ruuvit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm"
Samaisessa kuvassa nuoli 2 "Kytkinakselin säätömutterin lukituslaatan ruuvi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21---25 Nm"
Nuoli 3 onko oikea paikka mitata välys?  "Voimanoton monilevykytkinakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm"

http://aijaa.com/aqMLVH

Kuva 2 "Ulosottoakselin etupään lukituslaippa (aikaisemmat mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190---210 Nm"

http://aijaa.com/iaxMQ6

Korjatkaa jos olen väärässä!
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: jusu - 03.01.15 - klo:09:28
mun muistaakseni korjaamokirjas kuvas oli mittauskohta akselin päästä poorin jäläkehen.. muista öljytä hyvin ja pyörittele kiristettäes! ja varovasti kiristely, son kerrasta pilalla! ja mittakellolla mittaus..
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 03.01.15 - klo:10:09

Ja homma jatkuu, nuhasta huolimatta.

Laitoin muutaman kuvan tarkentaakseni itselle ja mahdollisesti muillekkin kiristyskohteita.

Ekassa kuvassa pienemmät nuolet tarkoittavat  " Koneiston laakerikannen ruuvit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm"
Samaisessa kuvassa nuoli 2 "Kytkinakselin säätömutterin lukituslaatan ruuvi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21---25 Nm"
Nuoli 3 onko oikea paikka mitata välys?  "Voimanoton monilevykytkinakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm"

http://aijaa.com/aqMLVH

Kuva 2 "Ulosottoakselin etupään lukituslaippa (aikaisemmat mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190---210 Nm"

http://aijaa.com/iaxMQ6

Korjatkaa jos olen väärässä!



kylläpä ne noin menevät.

se välyksen mittauskohta on suunnilleen akselinvahvuuden etäisyydellä säätömutterista.

lukituslaatan voi asettaa kahdella eri tavalla, jolloin säätömutterin säätöaskel voidaan puolittaa.

varmista vielä, että siirrinakselin jousi ja kuula ovat paikallaan liikuttamalla siirtomekanismia.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 05.01.15 - klo:23:15
No ei oo helppoo tämä. Marmoritiskillä käväsin kysymässä uusia levyjä ja kun ei niitä sattunut mukaan, niin ensimmäinen kysymys oli; onko ne levyt orgaaniset vai keraamiset?? Eipä asiasta hajua ja homma siirtyy keskiviikolle, kunhan saan valmistenumeron soitettua..

Tuossa tarkemmin pohdittuani (oluen kanssa) ajattelin jospa niitä levyjä ei tarttsikaan vaihtaa, kun hinta pompsahtaa uudelle levelille. Nimittäin jos nämä vanhat ovat keraamiset ja ne korvataan orgaanisilla (keraamisia ei enää saa), joutuu vaihtamaan myös navan, joka on Valtralla vaatimattomat 853€ enkä edes kysynyt oliko siinä alvi!

Pakan levyt sitten maksaa 336€ minkä olisin kyllä valmis vielä maksamaan. Linkistä löytyy taas kuva vanhasta levystä. Onko se liian kulunut?

http://aijaa.com/XFfOEa
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Peltola - 06.01.15 - klo:00:54
Hei,  eihän tuo ole lainkaan kulunu. Onko käytetty ollenkaan? Ei ole ainakaan liiemmin luistanu. Jos kaikki levyt noin hyviä, niin heitä takaisin. Öitä.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: turbox - 06.01.15 - klo:10:22
Mahtaako perässä mitään vikaa ollutkaan, koska metso malleissa ainakin tyhjäkäynnillä ulosotto päällä kuuluu kaikissa rallatteleva ääni. Tuli vaan mieleen jossei kerran levytkään ole kuluneet.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Ala-Pertti - 06.01.15 - klo:10:40
kyllä valteemitiskillä pitäisi olla tieto, jotta rungon numerosta 660477 lähtien kytkinlevyjen pintamateriaali on muutettu orgaaniseksi, kuten myös se, että se vanhempi napa voidaan koneistaa uudemmille levyille.

kuvissa näkyvien levyjen lukumäärän mukaan sinun koneessasi on jo nuo orgaaniset levyt. keraamisia pitäisi olla 7 kpl ja välilevyjä 6 kpl. orgaanisia vastaavasti 6 ja 5.

mutta enivei, nuo levythän näyttää olevan uudenveroiset.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 06.01.15 - klo:11:15
Mahtaako perässä mitään vikaa ollutkaan, koska metso malleissa ainakin tyhjäkäynnillä ulosotto päällä kuuluu kaikissa rallatteleva ääni. Tuli vaan mieleen jossei kerran levytkään ole kuluneet.

Ei se mikään normaali ääni ollut.


kyllä valteemitiskillä pitäisi olla tieto, jotta rungon numerosta 660477 lähtien kytkinlevyjen pintamateriaali on muutettu orgaaniseksi, kuten myös se, että se vanhempi napa voidaan koneistaa uudemmille levyille.


kuvissa näkyvien levyjen lukumäärän mukaan sinun koneessasi on jo nuo orgaaniset levyt. keraamisia pitäisi olla 7 kpl ja välilevyjä 6 kpl. orgaanisia vastaavasti 6 ja 5.

mutta enivei, nuo levythän näyttää olevan uudenveroiset.

No ei kyllä jäänyt hyvä maku marmoritiskiltä. Myyjä totesi vaan , että ei sitä kotikonstein saa muutettua, eli ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ostaa tuo sikahintainen pala. Kertoo myös jotain ammattitaidosta/halusta auttaa,kun ei kertonut levyjen määrästä. Vähän semmoinen rahat pois maajusseilta fiilis jäi..

Eipä mitään, koska levyjen kunto on tuo rupean pistämään nippuun vanhoilla levyillä ja uusilla laakereilla. Hommahan ei mennyt sikäli hukkaan, kun vaihdoin samalla hydraulipumpun ja oppiihan tästä taas paljon uutta.
Otsikko: Vs: Valmet 6400 momentit
Kirjoitti: Temge - 06.01.15 - klo:13:43
Hmmm. Tyyppikoodia en traktorista löytänyt, mutta re. otteessa on numerosarja 6603014403? Onko tuo se kyseinen numero? Tuon mukaanhan siinä ei pitäisi olla vielä orgaanisia levyjä.. Mutta levyt laskettuani siinä oli 6 + 5 ?