Jaa jusu luulee olevansa joku neropatti kun tuota moommakieltä kirijuuttaa.Jospa teini olis puuttumatta aikuusten miästen asioohin.
Notta saatana ikuna helvetissä ei oo jääny nivelaksila kiinni aina ne on irrootettu,ja koskaan ei o tarvinnu muuta kuin näpeissä voimaa.
Tai siis SAS kohta antaa oman versionsa irroitukseen.
Se on totta että boorit hakkaantuu ja siellä on niitä purseita,lievästi sitä väkivaltaa,nii irtoo.
Aina ne on irrootettu, joskus on joutunut rälläkällä kyllä pilkkomaan aika pieniin palasiin, ennen kuin on suostunut akselintumpilta otteensa hellittämään. No silloin ei vika ole enää ollut lukitustapissa...
Mutta noista tapeista... Miksiköhän niiden pitää olla niin jäykkiä, ohuita ja vielä päästä teroitettuja (kuperia), ettei tällaisen pullasormen näpit meinaa aina kestää niitä namikoita, kun tunkevat nahasta läpi? Miksei niissä voisi olla leveämpi painike? Tai vipu?
Ja miksi se liikerata on mitoitettu niin, että lukitus aukeaa vasta, kun tappi on työnnetty kokonaan näkymättömiin. Helpompi olisi painaa, kun liikerata loppuisi vähän ennen. Eihän jarrupoljintakaan tarvitse lattiaan asti painaa.
Ja sitten nämä akselit, missä on kaksi lukitustappia. Ihmisellähän on tosiaan kolme kättä...
Luotettavin ja vanhemmiten helppokäyttöisin lukitintappi on pultti ja mutteri. Onneksi sellaisen saa "lisävarusteena" useimpiin akseleihin. Vapautuu kaksi kättä kiskomaan sitä jumiutunutta akselia, kun ei tarvitse toisella (tai pahmmassa tapauksessa molemmilla) räpyläille painella namiskoita.