On.
-SS-
Tai sitte sulla on heikot vältit :-\On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Tai sitte sulla on heikot vältit :-\On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Lähes aliviritteinen. Jonkin verran noita on korjattu turbolla.
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Tää traktori oli ahdettu.
Tää traktori oli ahdettu.
Tää traktori oli ahdettu.
Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.
Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Eiks tämä on nyt juuri sellainen muna vaiko kana juttu?Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Fordin 4,4-litraisesta traktorinmoottorista kehitettiin 80-luvulla kuorma-autonmoottori Brasilian markkinoille. Sen pohjalta kehiteltiin myös 7,8-litrainen kuorma-autonmoottori Yhdysvaltoja varten.
Uudemmat 7,5 litran Powerstarit ovat yhdistelmä uutta suunnittelua, vanhaa 6,6-litraista moottoria ja em. kuorma-autonmoottoria.
Tää traktori oli ahdettu.
Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.
Eli eipä pumppua penkitetty, syöttöruuvia vain sormeiltu. Savua tulee jossain vaiheessa ja vähän tehoa. Kyllä vetää jos homma osataan. Erään turvemiehen mukaan jolla T-Valtra 170, niin oikein viritettynä vetää kuulemma paremmin.
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
Varmaan on totta, tosin elettiin aikakautta ku Kekkosella kasvo hiukset ja SASkin oli oletettavasti lähes täysijärkinen.
Ei sinne Toholammille varmaan ollu rantatunu vielä niihin aikoihin tietämystä voitelusta ja sen aikasten kirnupiimävoiteluaineiden vaihtovälistä. Nuppi punasena ajettiin rankaa mettästä hankintahakkuuna vailla tietämystä kylmäkäynnistyksistä tai muusta.
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.OK-6:n moottorivalinnan kanssahan ei ole Fordilla mitään tekemistä. Suomalainen valmistaja nyt vain sattui valitsemaan kyseisen moottorin.
Ei kannattaisi SASinkaan joka väliin noita iänikuisia muisteloitaan tunkea, menee loppukin uskottavuus. Powerstar on oikeasti hyvä ja luotettava moottori. Puhutaan ihan eri moottoreista kuin vanhemmissa Fordeissa, jotka eivät ihan joka suhteessa olleet niin hyviä.Joka ei tunne historiaa ei osaa hahmottaa tulevaisuutta.Powerstar moottorin kestävyydestä voidaan olla myös toista mieltä.
Mutta tuohon aloittajan ongelmaan palatakseni, niin jos kerran turbotettu kone, eikä vedä kunnolla, jossain on vikaa, koska ei tuollainen kone oikein säädettynä ja maltillakin turbotettuna ole mikään nuhapumppu. Tai sitten mittari on ajettu kerran tai pari ympäri tai vaihdettu, jolloin ajomäärä on jotain muuta kuin taulussa.
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.
Oli ne. Ne oli koneistettu soikioporalla, u nou ;D
On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Törkeetä jälkee on ei osaa kyntää.On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Rauhotu tollo niin kerron , Foortin huollossa käytettiin siellä sanoivat että männän kippaus ääni täysin vaaraton,ei syönyt tavallista enempää eli söi öljyä uudesta asti mutta huolto ei sitäkään pitänyt pahana.Onneksi se myitiin ja siellä se lojahti uudella omistajalla ,mutta ei kammet tulleet ulos sen puoleen halpa remontti.Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.
Huomasitte vasta käyntiäänestä että sylinterit on soikeita???
Ei kukaan öljytikkua katsonu?
Tai kiinnittäny huomiota omituiseen siniseen savutukseen? Eikä tietenkään kukaan ihmetelly minne vetotehot häviää?
Uskon että sylinterit oli soikeita, sen verran fiksua sakkia olette...
Edit...
Oliko männätkin soikeita???
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.
1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.
Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.
-SS-
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.
1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.
Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.
-SS-
On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.
1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.
Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.
-SS-
Pääsisköhän Tohelolammin sammakkomiehelle kyntöurakoitsijaks kun laittais ulkolaisen veturin, ulkolaiset aurat ja vielä jonkun eteläeurooppalaisen kuskin. ;D
Seli seli !On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.
8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !On.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.
8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !On.Mullakaan ei ole noin vanhoja koneita,tuon ajan koneililla tuli hyvä jälki,selvästi miehessä vika.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.
8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
No entäs noi muut?
Seli seli !On.Mullakaan ei ole noin vanhoja koneita,tuon ajan koneililla tuli hyvä jälki,selvästi miehessä vika.
-SS-
Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.
(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.
8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
No entäs noi muut?
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Överumin / Kongskilden loiva terämalli, siipi on todella lyhyt ja pieni, eikä tuossa näytä olevan edes olkikuorimia. Multamailla lähinnä auraa maata sivuttain, V-terään takertuu rintapalaan multaa. Vauhtikin on hiukan liian kova kun alkaa heitellä edelisen viilun yli sitä multaa.
Kovalla sitkeällä plinisavella tuo siipimalli tekee hienoa käännettyä pötköä, jättämättä kovissa paikoissa syrjälleen, pienellä vetovoimalla. Aura ei väistä kovia kohtia muutenkaan. Ei ole välttämättä mikään turvemaiden optimivältti.
Nuo multapahnatöheiköt pitäisi aurata semmoisella eurolavan kokoisella lepakkoruuvisiivellä.
Mutta tärkeintä on, että SKN:llä on kyntövideo näkyvissä, toisilla ei ole.
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.
Kerro toki kuinka?
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.
Kerro toki kuinka?
SAS nyt ei tiedä kun soikeista sylintereistä ja mäntien kippauskulmista ;D ;D ;D