Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: moska - 12.07.16 - klo:20:26

Otsikko: NH Ts115 Es
Kirjoitti: moska - 12.07.16 - klo:20:26
Kokelin otsikon traktoria ja oli tosi laiska maantieajossa. Vuosimalli oli 2003. Luulin että 7,5 litrainen vääntäsi aivan toisella tavalla, mutta patalaiska. Muuten siisti ja suht edullinen. Onko vika traktorissa vai normaalia tässä mallissa?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Red Bull - 12.07.16 - klo:20:54
Öljynvatkauslaatikko vie tuossa mallissa julmasti tehoa.  ::)
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: -SS- - 12.07.16 - klo:21:15
On.

-SS-
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: JayZ - 13.07.16 - klo:08:35
Aika matalaviritteinen laitoshan tuo on jos 100hp / 450nm  :o
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: -Joomies- - 13.07.16 - klo:13:09
Lähes aliviritteinen. Jonkin verran noita on korjattu turbolla.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: wolfheartscry - 13.07.16 - klo:15:52
Turbotettuna aivan eri luonteinen.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 13.07.16 - klo:15:53
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 13.07.16 - klo:16:20
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: +200 - 13.07.16 - klo:16:22
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Tai sitte sulla on heikot vältit :-\
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 13.07.16 - klo:16:52
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)
Tai sitte sulla on heikot vältit :-\

Ei tulis mitään jos tähän laittas winnerin pumpun ja puhaltimen noilla syötöillä, ei olis ehjää välttiä....

(http://i8.aijaa.com/t/00513/13976666.t.jpg) (http://aijaa.com/QCvKgZ)
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: JösseJänis - 13.07.16 - klo:20:32
Lähes aliviritteinen. Jonkin verran noita on korjattu turbolla.

Ai niitä on ahtomattomiakin?

Ahdettunahan noihin saa mukavasti potkua. TM:n mallistosta voi valita viritysasteen 120 - 190.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Salesman - 13.07.16 - klo:20:39
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.

Höpö höpö taas. Moottori Basildonilaisten paras. Edesmennyt Hannu Niskanenkin totesi eräässä lehdessä näin. Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut. Vaihteisto ja omapaino vie vetohalut. Turbo kylkeen niin alkaa teho-painosuhde olla kohdallaan. Pysytäänpä taas asialinjalla.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: moska - 14.07.16 - klo:09:10
Tää traktori oli ahdettu.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 14.07.16 - klo:09:34
Tää traktori oli ahdettu.

Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.

Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: ijasja2 - 14.07.16 - klo:19:40
Tää traktori oli ahdettu.

Eiköhän siinä ole silloin jotain vikaa, tai sitten ahdettu mutta syöttö vakiosäädöissä. Eikai sellaista konetta olekaan, joka ei ahtamalla virkuksi muutu :)

Kaverilla TM155, on uskomattoman hieno käyntiääni ko. koneessa tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla. Pehmeä surina vain :)
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Salesman - 14.07.16 - klo:20:40
Tää traktori oli ahdettu.


Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.


Eli eipä pumppua penkitetty, syöttöruuvia vain sormeiltu. Savua tulee jossain vaiheessa ja vähän tehoa. Kyllä vetää jos homma osataan. Erään turvemiehen mukaan jolla T-Valtra 170,  niin oikein viritettynä vetää kuulemma paremmin.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Niitti - 14.07.16 - klo:20:41
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.
Fordin 4,4-litraisesta traktorinmoottorista kehitettiin 80-luvulla kuorma-autonmoottori Brasilian markkinoille. Sen pohjalta kehiteltiin myös 7,8-litrainen kuorma-autonmoottori Yhdysvaltoja varten.
Uudemmat 7,5 litran Powerstarit ovat yhdistelmä uutta suunnittelua, vanhaa 6,6-litraista moottoria ja em. kuorma-autonmoottoria.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: kylmis - 14.07.16 - klo:20:46
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.
Fordin 4,4-litraisesta traktorinmoottorista kehitettiin 80-luvulla kuorma-autonmoottori Brasilian markkinoille. Sen pohjalta kehiteltiin myös 7,8-litrainen kuorma-autonmoottori Yhdysvaltoja varten.
Uudemmat 7,5 litran Powerstarit ovat yhdistelmä uutta suunnittelua, vanhaa 6,6-litraista moottoria ja em. kuorma-autonmoottoria.
Eiks tämä on nyt juuri sellainen muna vaiko kana juttu?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 14.07.16 - klo:20:53
Tää traktori oli ahdettu.


Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.


Eli eipä pumppua penkitetty, syöttöruuvia vain sormeiltu. Savua tulee jossain vaiheessa ja vähän tehoa. Kyllä vetää jos homma osataan. Erään turvemiehen mukaan jolla T-Valtra 170,  niin oikein viritettynä vetää kuulemma paremmin.

Eiks toi ollu vaan ahdettu?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 14.07.16 - klo:22:31
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 14.07.16 - klo:22:38
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.

Varmaan on totta, tosin elettiin aikakautta ku Kekkosella kasvo hiukset ja SASkin oli oletettavasti lähes täysijärkinen.

Ei sinne Toholammille varmaan ollu rantatunu vielä niihin aikoihin tietämystä voitelusta ja sen aikasten kirnupiimävoiteluaineiden vaihtovälistä. Nuppi punasena ajettiin rankaa mettästä hankintahakkuuna vailla tietämystä kylmäkäynnistyksistä tai muusta.

Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Salesman - 14.07.16 - klo:23:04
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.

Varmaan on totta, tosin elettiin aikakautta ku Kekkosella kasvo hiukset ja SASkin oli oletettavasti lähes täysijärkinen.

Ei sinne Toholammille varmaan ollu rantatunu vielä niihin aikoihin tietämystä voitelusta ja sen aikasten kirnupiimävoiteluaineiden vaihtovälistä. Nuppi punasena ajettiin rankaa mettästä hankintahakkuuna vailla tietämystä kylmäkäynnistyksistä tai muusta.


Ei ole vielä tähän päivään asti tehty semmoosta moottoria, joista ei yhtään olis jollain lailla särkynny. Jonkin diagnoosin tuo tuollaisten lausuntojen antaminen vaatisi. Sanokoon nyt joku vaikka hep, jos täysin viattomaan konemerkkiin on törmännyt.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Niitti - 15.07.16 - klo:14:01
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
OK-6:n moottorivalinnan kanssahan ei ole Fordilla mitään tekemistä. Suomalainen valmistaja nyt vain sattui valitsemaan kyseisen moottorin.

Eikä Fordin Powerstar-moottori mikään kuorma-auton moottori ole. Tuohon aikaan kuorma-autojen päästömääräykset olivat jo tiukat ja traktoreiden määräyksiä oltiin tiukentamassa. Koska samantapainen moottori oli jo sovitettu määräyksiin kuorma-autopuolella, hyödynnettiin siihen kehitettyä tekniikkaa uusien traktorinmoottoreiden suunnittelussa. Powerstar on siis täysin traktorinmoottoriksi suunniteltu, mutta päästömääräyksiin sovittamisessa hyödynnettiin samankaltaisen kuorma-autonmoottorin tekniikkaa.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: wolfheartscry - 15.07.16 - klo:16:35
Ei kannattaisi SASinkaan joka väliin noita iänikuisia muisteloitaan tunkea, menee loppukin uskottavuus. Powerstar on oikeasti hyvä ja luotettava moottori. Puhutaan ihan eri moottoreista kuin vanhemmissa Fordeissa, jotka eivät ihan joka suhteessa olleet niin hyviä.

Mutta tuohon aloittajan ongelmaan palatakseni, niin jos kerran turbotettu kone, eikä vedä kunnolla, jossain on vikaa, koska ei tuollainen kone oikein säädettynä ja maltillakin turbotettuna ole mikään nuhapumppu. Tai sitten mittari on ajettu kerran tai pari ympäri tai vaihdettu, jolloin ajomäärä on jotain muuta kuin taulussa.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 15.07.16 - klo:16:49
Ei kannattaisi SASinkaan joka väliin noita iänikuisia muisteloitaan tunkea, menee loppukin uskottavuus. Powerstar on oikeasti hyvä ja luotettava moottori. Puhutaan ihan eri moottoreista kuin vanhemmissa Fordeissa, jotka eivät ihan joka suhteessa olleet niin hyviä.

Mutta tuohon aloittajan ongelmaan palatakseni, niin jos kerran turbotettu kone, eikä vedä kunnolla, jossain on vikaa, koska ei tuollainen kone oikein säädettynä ja maltillakin turbotettuna ole mikään nuhapumppu. Tai sitten mittari on ajettu kerran tai pari ympäri tai vaihdettu, jolloin ajomäärä on jotain muuta kuin taulussa.
Joka ei tunne historiaa ei osaa hahmottaa tulevaisuutta.Powerstar moottorin kestävyydestä voidaan olla myös toista mieltä.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: klapikasa - 15.07.16 - klo:16:59
Ei se sassi tiiä mitään fordeistä. Powerstar kun on kehitetty on käytetty ka moottorin palikoita, mutta kuten todettu, traktori moottori se on. Aika moni ford malli on joku muu tehny kun ford ite tehny, vain koottu fordin osista. Kuten kaikki countyt, ok6, 8100, tais olla ensimäiset 7810 jonkun muun kasaamat ja ne ensimiset nelivedot, ennen kuin ford ite teki nelvedolisia traktoreita
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: kylmis - 15.07.16 - klo:18:13
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 15.07.16 - klo:18:45
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 15.07.16 - klo:21:39
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 15.07.16 - klo:22:15
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 15.07.16 - klo:22:20
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.

Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 15.07.16 - klo:22:25
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 15.07.16 - klo:22:30
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.

Huomasitte vasta käyntiäänestä että sylinterit on soikeita???

Ei kukaan öljytikkua katsonu?

Tai kiinnittäny huomiota omituiseen siniseen savutukseen? Eikä tietenkään kukaan ihmetelly minne vetotehot häviää?

Uskon että sylinterit oli soikeita, sen verran fiksua sakkia olette...


Edit...

Oliko männätkin soikeita???
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Köntys - 15.07.16 - klo:22:31
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.

Oli ne. Ne oli koneistettu soikioporalla, u nou  ;D
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 15.07.16 - klo:22:35
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.

Oli ne. Ne oli koneistettu soikioporalla, u nou  ;D

SAS muuten puhuu nyt käynti äänestä eikä käyntiäänestä.

Tarkkana ny, ollaanko mokkasiini-puukenkä alueella vai moottorin hurinassa.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Puuha-Pete - 16.07.16 - klo:08:50
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: ja101 - 16.07.16 - klo:08:56
Alottajalle..
Käy kokeilemassa samanlaista jossakin, jos tuntuu nuheiselta niin saat vertailupohjan.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:09:13
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?
Törkeetä jälkee on  ei osaa kyntää.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: -SS- - 16.07.16 - klo:09:16
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Överumin / Kongskilden loiva terämalli, siipi on todella lyhyt ja pieni, eikä tuossa näytä olevan edes olkikuorimia. Multamailla lähinnä auraa maata sivuttain, V-terään takertuu rintapalaan multaa. Vauhtikin on hiukan liian kova kun alkaa heitellä edelisen viilun yli sitä multaa.

Kovalla sitkeällä plinisavella tuo siipimalli tekee hienoa käännettyä pötköä, jättämättä kovissa paikoissa syrjälleen, pienellä vetovoimalla. Aura ei väistä kovia kohtia muutenkaan. Ei ole välttämättä mikään turvemaiden optimivältti.

Nuo multapahnatöheiköt pitäisi aurata semmoisella eurolavan kokoisella lepakkoruuvisiivellä.

Mutta tärkeintä on, että SKN:llä on kyntövideo näkyvissä, toisilla ei ole.

-SS-
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:09:28
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:09:32
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?

Sylinteri soikea mut kesti silti 1500tuntia? Joko sää ajoit formulan g-voimilla tai pelkästään ala ja ylämäkeen ilman öljynvaihtoo.
Se oli puutavaran ajossa Viitasaarella ajoivat Keiteleen jäälle.
Kaikissa muissakin sylintereissä oli samaa vikaa.Käynti äänestä huomattiin että kaikki ei kunnossa.

Huomasitte vasta käyntiäänestä että sylinterit on soikeita???

Ei kukaan öljytikkua katsonu?

Tai kiinnittäny huomiota omituiseen siniseen savutukseen? Eikä tietenkään kukaan ihmetelly minne vetotehot häviää?

Uskon että sylinterit oli soikeita, sen verran fiksua sakkia olette...


Edit...

Oliko männätkin soikeita???
Rauhotu tollo niin kerron , Foortin huollossa käytettiin siellä sanoivat että männän kippaus ääni täysin vaaraton,ei syönyt tavallista enempää eli söi öljyä uudesta asti mutta huolto ei sitäkään pitänyt pahana.Onneksi se myitiin ja siellä se lojahti uudella omistajalla ,mutta ei kammet tulleet ulos sen puoleen halpa remontti.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: -SS- - 16.07.16 - klo:09:41
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.

1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.

Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.

-SS-
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:09:45
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.

1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.

Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.

-SS-
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Larppa - 16.07.16 - klo:10:00
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.

1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.

Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.

-SS-
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.

Pääsisköhän Tohelolammin sammakkomiehelle kyntöurakoitsijaks kun laittais ulkolaisen veturin, ulkolaiset aurat ja vielä jonkun eteläeurooppalaisen kuskin.  ;D
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:10:23
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.

8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.





Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:10:27
Ensimmäisen viilun leveys on pielessä aivan selvästi,on se kumma että kaikki eivät opi kyntämään koskaan ja tämä loimaan hyypiö on sellainen tapaus valitettavasti.

1. viilu nyt on helppo hoitaa. Leveä takarengas sotkee varsinkin 14 - tuumaisen viimeistä viilua, jolloin ensimmäinen viilu itse asiassa pitäää olla hiukan erilainen kooltaan muihin nähden, jos haluaa, ettei kaukaa näe, missä on aura mennyt.

Mutta niin kuin tiedämme, että SAS kyntöä täällä ei nähdä, eikä tulla näkemään.

-SS-
Seli seli mutta kun ei isännät osaa sitä laittaa kuntoon. Ei tosiaan nähdä kun ole kaiken kynnön ulkoistanut,senkin ajan saa olla metsätöissä.

Pääsisköhän Tohelolammin sammakkomiehelle kyntöurakoitsijaks kun laittais ulkolaisen veturin, ulkolaiset aurat ja vielä jonkun eteläeurooppalaisen kuskin.  ;D

Minäkin voisin lähtee jeesaamaan. SAS vois valita jonkun seuraavista muokkausvermeistä ja suorittaa säädöt sitten haluamakseen...

Kultivaattori?

(http://i3.aijaa.com/t/00908/13992269.t.jpg) (http://aijaa.com/9iSY7F)

Hankmo?

(http://i6.aijaa.com/t/00597/13996421.t.jpg) (http://aijaa.com/dWMWVq)

3-siipiset sarka-aurat?

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)

4-siipiset sarka-aurat?

(http://i6.aijaa.com/t/00612/13992316.t.jpg) (http://aijaa.com/sQF4yf)

3-siipiset kääntöaurat?

(http://i6.aijaa.com/t/00397/13996432.t.jpg) (http://aijaa.com/1XxEQo)



Ja sitten kuuntelemaan arvostelua työjäljestä, olkaa hyvät...



Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:11:26
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.

8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:43
On.

-SS-



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.

8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !

No entäs noi muut?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:11:48
On.

-SS-
Mullakaan ei ole noin vanhoja koneita,tuon ajan koneililla tuli hyvä jälki,selvästi miehessä vika.



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.

8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !

No entäs noi muut?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:54
On.

-SS-
Mullakaan ei ole noin vanhoja koneita,tuon ajan koneililla tuli hyvä jälki,selvästi miehessä vika.



Semmonen 1500kierrosta ja 0.4 bar., riittää heittämään vältin rikki.

(http://i11.aijaa.com/t/00927/13949367.t.jpg) (http://aijaa.com/O3AweA)


Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford

(https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=dlattach;attach=4061;type=avatar)

Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Pari syytä varmaan, aurojen lisäksi.

8-tonnari Skagen ja 40-vuotta vanha silppuri.
Seli seli !

No entäs noi muut?

Kirjota vaan rohkeesti ettei tarvi noudattaa sun sääennustekaavaa, arpomalla.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Cultor - 16.07.16 - klo:17:06
Miksei olki peity kunnolla? Säädöt pielessä? Eks sää osaa?

Överumin / Kongskilden loiva terämalli, siipi on todella lyhyt ja pieni, eikä tuossa näytä olevan edes olkikuorimia. Multamailla lähinnä auraa maata sivuttain, V-terään takertuu rintapalaan multaa. Vauhtikin on hiukan liian kova kun alkaa heitellä edelisen viilun yli sitä multaa.

Kovalla sitkeällä plinisavella tuo siipimalli tekee hienoa käännettyä pötköä, jättämättä kovissa paikoissa syrjälleen, pienellä vetovoimalla. Aura ei väistä kovia kohtia muutenkaan. Ei ole välttämättä mikään turvemaiden optimivältti.

Nuo multapahnatöheiköt pitäisi aurata semmoisella eurolavan kokoisella lepakkoruuvisiivellä.

Mutta tärkeintä on, että SKN:llä on kyntövideo näkyvissä, toisilla ei ole.

No laitetaan, vetäjä ei kylläkään ole Foortin sukua ;- )

(http://i10.aijaa.com/t/00317/14213100.t.jpg) (http://aijaa.com/5y1yxq)
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:18:25
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:18:28
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.

Kerro toki kuinka?
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: Köntys - 16.07.16 - klo:21:47
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.

Kerro toki kuinka?

SAS nyt ei tiedä kun soikeista sylintereistä ja mäntien kippauskulmista  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: NH Ts115 Es
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:22:13
Tuossahan oli jo vähän sinne päin miten hyvä kyntö tehdään.
Tuo loimaan pelto olisi kannattanut tehdä ihan erilailla.

Kerro toki kuinka?

SAS nyt ei tiedä kun soikeista sylintereistä ja mäntien kippauskulmista  ;D ;D ;D

Hankintahakkuuta!!