Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 6pack - 09.07.09 - klo:07:22

Otsikko: maansiirtovaunu
Kirjoitti: 6pack - 09.07.09 - klo:07:22
Tervehdys
Vanha velsani alkaa olla vaihdon tarpeessa ja mietin näitä nykyisiä vaunuvalmistajia,taitaa suurin osa olla ulkomaisia tänä päivänä.Viimeistely on tainnut parantua vuosien saatossa,hitsisaumat,maalaus ym työn laatu.
Mutta kuinka pitemmässä juoksussa kestävyys? Alkaako runkopalkkien saumat ratkeamaan liian ohuiden palkkien takia?
Vaunun koko olisi 10 tn,6-7m3 lavalla.
Olen tuossa jo katsellu palmsin vaunua mutta arveluttaa hiukan...runkopalkit vain 5 mm seinämällä.
Käyttö normaalia maatalousajoa,soraa,multaa,lantaa ja myös kiviä.
Asettuuko korokekasetti enää paikalleen huonostikaan jos laidat hiukka vääntyneet?
Kommenttia kaipaisin etten tunkisi kättäni ihan pskaan.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: JiiPee42 - 09.07.09 - klo:08:41
jos sie meinaat jonkinlaista työtä tehdä sillä maansiirtovaunulla niin unohda se palmssi.......etsi sellanen vaunu missä on runkopalkit oikeesti 8 millin seinämällä ...........
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: mlahti - 09.07.09 - klo:11:33
multivan trm 180 on kestäny kaiken tuollaisen ajon.. ei kai muuta vikaa ole kuin että kallis.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Lese - 09.07.09 - klo:13:16
Osta joltain kärryntekijältä kuorma-auton runkoon tehty(mielellään vetävä) jos hyvän haluat. Noi "kaupan" kärryt aika hepposia ja törkeen hintaisia.

Ittellä hyviä kokemuksia tenkasen teko-maakärrystä, pekka-kärry on täys susi, mutta niissäkin on montaa mallia. Palmsista ei kokemuksia...
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Astral - 09.07.09 - klo:15:18
Mitäs eroa Tenkasen Kirellä on tohon Tekoon?
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Strimari - 09.07.09 - klo:15:31
multivan trm 180 on kestäny kaiken tuollaisen ajon.. ei kai muuta vikaa ole kuin että kallis.

Joup, tämä on huomattu tehtaallakin, ovat tehneet keväästä asti pienempää vaunua myös.Sen hinta on vähän inhimillisempi. Ja Multivan laitoja saa vähän nojaillakkin, ja kasetti sopii silti paikoilleen.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Teroman - 09.07.09 - klo:15:46

Onkohan Strimaarilla Sukulaisuus suhde tuonne dometaliin ?

Kauheesti ainakin kehuu Loimaalaisia pajatuotteita

Minusta niissä ei ole oikein mitään kehumisen arvoista


Nooh kuka mitäkin ja mikä kutakin arvostaa ???
 8)
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: kimmo - 09.07.09 - klo:16:24
Tuhtin 12t "dumpperi"-kärri tuli joitain vuosia sitten hankittua. Ajo ollut kaikenlaista sekalaista maatalousajoa, maata, rapasoraa, kiviä, viljaa yms. Ei louhoksenajoa urakalla  ;) ....
Ainoa asia mikä on alkanut harmittaa on se, ettei tullut hankittua aikaisemmin. Nyt osaan arvistaa niiden leveitä renkaits ja jarruja, vahvaa kippiä ja kohtuumatalaa kuormauskorkeutta.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: erik - 09.07.09 - klo:16:41
Osta joltain kärryntekijältä kuorma-auton runkoon tehty(mielellään vetävä) jos hyvän haluat. Noi "kaupan" kärryt aika hepposia ja törkeen hintaisia.

Ittellä hyviä kokemuksia tenkasen teko-maakärrystä, pekka-kärry on täys susi, mutta niissäkin on montaa mallia. Palmsista ei kokemuksia...

ääni myös kuorma-auton runkoon tehtyyn kärryyn
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Astral - 09.07.09 - klo:17:09

Onkohan Strimaarilla Sukulaisuus suhde tuonne dometaliin ?

Kauheesti ainakin kehuu Loimaalaisia pajatuotteita

Minusta niissä ei ole oikein mitään kehumisen arvoista


Nooh kuka mitäkin ja mikä kutakin arvostaa ???
 8)


Itsehän et vastaavaan koskaan syyllisty..   ::)
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: - 09.07.09 - klo:18:35
Kysyjä kysyy 75 velsan tilalle 10t ja 6-7 motin kärriä niin ihmiset tarjoaa kuorkin perää  ;D Tuosta voi ehkä päätellä että veturina ei ole +6t ja 150hv veturia joka tuolle kuorkin raadolle tarvitaan. Urakkakäytössä sisu ja scania vainaat on ihan ehdottomia pelejä hinta- laatusuhteeltaan mutta pienessä maatalouskäytössä jollakin 4,5t ja 100hv traktorilla taitaa paremmat vaihtoehdot löytyä vaikka sieltä loimaalta.
OT on tuo perfekt kyllä ihme vinkuja. Monta kertaa tehny mieli perfektin piennarmurskaajaa, muttei näitten nettikeskustelujen perusteella kyllä tuolta kauppiaalta viitti mitään edes kysyä...
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: realisti - 09.07.09 - klo:18:50
ei nuo dometalin kamppeet minustakaan niin huonoja ole... itselläni on multivan trm 150 hd maansiirtokärry, on asiallisen näköistä työtä sekä kokoisekseen matala. on ajettu mm.navetan laajennukselle mursketta 17km päästä 14-15,8tn kuormia ilman mitään ongelmia. Suosittelen. Niin ja taisi tuo multiva olla 18 500€ kun junkkari olisi maksanut 24 500€
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: ss3 - 09.07.09 - klo:19:33
ei nuo dometalin kamppeet minustakaan niin huonoja ole... itselläni on multivan trm 150 hd maansiirtokärry, on asiallisen näköistä työtä sekä kokoisekseen matala. on ajettu mm.navetan laajennukselle mursketta 17km päästä 14-15,8tn kuormia ilman mitään ongelmia. Suosittelen. Niin ja taisi tuo multiva olla 18 500€ kun junkkari olisi maksanut 24 500€

Laita nostosylinterin päihin rasvanipat ja vaihda tapit parenmasta aineesta tehtyihin.Jos yhdellä nostosylinterillä.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: 6pack - 09.07.09 - klo:20:18
No niin alkaa vastauksia tuleen kivasti mutta jos joku n. 10 tn vaunun omistaja jo viitsis avautua ja kertoilla kokemuksia.
Kun miun vaunun kriteerit tosiaankin on 10tn/10K€...
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 09.07.09 - klo:20:25

Onkohan Strimaarilla Sukulaisuus suhde tuonne dometaliin ?

Kauheesti ainakin kehuu Loimaalaisia pajatuotteita

Minusta niissä ei ole oikein mitään kehumisen arvoista


Nooh kuka mitäkin ja mikä kutakin arvostaa ???
 8)


Joo, Laadukkaimpia tuotteita mitä suomesta saa. Oliskos joku esimerkki mitä huonoa/heikkoa on poikien tuotteissa ???
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 09.07.09 - klo:20:28
No niin alkaa vastauksia tuleen kivasti mutta jos joku n. 10 tn vaunun omistaja jo viitsis avautua ja kertoilla kokemuksia.
Kun miun vaunun kriteerit tosiaankin on 10tn/10K€...
Sää saat sellasen TRM100:n melkein tohon kymppiin.
http://www.dometal.fi/ajankohtaista.php
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: perttu1 - 09.07.09 - klo:21:07
Palm`sin 12 tonnisella nyt ajeltu parisataa kuormaa hiekkaa/soraa eikä vielä ole  ratkennu mistään.
Tietysti viimeistely ja monet pikku detaljit on vaatinut omaa perehtymistä tuotteeseen mutta toimii  kuitenkin.Älä muuten ihmeessä ota kärriä pienimmillä renkailla, minimi 500/17 !
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: 6pack - 09.07.09 - klo:21:48
kiitokset asiallisista vastauksista,etenkin Pertulle ja Kimmolle.
Luulen että multiva ja tuhti pomppaa korokesarjan kanssa hinnaltaan yli meikän budjetin mutta täytynee kysellä tarjoukset niistäkin ennen päätöstä.Varmasti todella hyviä vaunuja kumpikin mutta ehkä liian kalleita miun käyttöön.Ei niin paljoa ajoa kuiteskaan ole.
Junkkarilla ei taida olla pienempää maansiirtovaunua kuin joku 13tn? Ainakaan niiden sivuilta ei löydy.
Niin joo 500 renkailla oli tarkotus ottaakin.
Jatketaan kuulostelua...
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Agronautti - 09.07.09 - klo:22:16
Nettikoneessa on vaikka minkälaista maansiirtäjää.. 10:llä tontulla saa jo aika järeetä vaunua..kai.. ::)

http://www.nettikone.com/listCategory.php?id=25
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: nautafarmari - 09.07.09 - klo:22:33
No niin alkaa vastauksia tuleen kivasti mutta jos joku n. 10 tn vaunun omistaja jo viitsis avautua ja kertoilla kokemuksia.
Kun miun vaunun kriteerit tosiaankin on 10tn/10K€...


Elikkä minä.  ;D


Puoli vuotta ollu palmsin 1000 pihassa, jykevää tekoa, ei notku sorakuormallakaan, 7 kuutio lavalla. Siistin näköinen työjälki, hintaa reilu 8 tonnia, kymppitonniin taitaa mahtua jo korokelaidatkin, joita tosin itsellä ei ole. Ehdottomasti isommilla renkailla, mitä vakiona, itellä nuo vakiot.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: kuu - 10.07.09 - klo:00:38
Luja sr120 laitat ja on hyvä kärry moneksi vuodeksi.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: handetonttu - 10.07.09 - klo:07:20
Luja sr120 laitat ja on hyvä kärry moneksi vuodeksi.

erikoinen tapaus tuo luja. En epäile etteikö kestäisi ajella täysillä maakuormilla, mutta tuo ilmoitettu kantavuus 21tn tulee vain 3-akselisella rakenteella eikä tuossa taida nyt olla edes telin akseliväli 1800mm jolloin kantavuus olisi 18tn. Eli 30 tuhatta euroa 16tn kärristä jossa hyötykuorma on noin 11tn, on mielestäni hiukka kallis.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: 6pack - 10.07.09 - klo:10:06
niin kyllähän nettikoneesta käytettyä löytyis mutta kun ei niissä takuuta eikä tiedä laakereiden rasvauksesta...
tarve olis olla mahd. kevyt koska enimm.peltoajoa eli kuorkin perät jää pois.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: apilas - 10.07.09 - klo:10:09
kuka tunnustaa rasvanneensa kärryn akseleita en koskaan oo rasvanna ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SomeBody77 - 10.07.09 - klo:10:37
kuka tunnustaa rasvanneensa kärryn akseleita en koskaan oo rasvanna ;D
Mää tunnustan. Kerran vuodessa...

Meil on Tuhtin kärri. Ei oo ollu mitään vikaa ja on pysyny suorana kaikin puolin. Muutaman Tuhtin kärrin olen nähnyt missä akselit on antaneet periksi ja se hiukan huolestuttaa. En sit tiedä minkälaisella kuormalla olivat niitä vetäneet.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: zape - 10.07.09 - klo:13:53
Hyvä kun pääsi entisestä tuhti kärristä eroon. Heikko esitys pyöränlaakerit ryssän tekemän ja takuseen tuli puolalaiset, helvetisti lavan alla hitsausroiskeita ja silti maali ei pysynä, runkorakenteissa. Kaikki oli hepposesti tehty, maanajoa ajatellen. Keskon myyjän mukaan alkusarjan maansiirtokärreistä aika paljon huonoa palautetta saaneet. On ne nyt nämä uudet mallit fiksumpia ja jopa telin keinulaakerit tuplattu, lava samoin viksumpi, mutta vaikka on hardoksista tehty, saisi olla joku sivupalkki lavan allakin.

Ei nuo tempo kärrit huonoilta näytä, runkot palkista ja lava ihan asijallisen näkönen, ainut miten miten renkaat pysyy ryhdissään. Monessa kärrissä renkaat alimitotettu, kantavuus indeksit ylittyvät täydellä sorakuormalla ja kohta renkaiden kudokset venyvät ja on pomppu kärry.

Kärrin pitää olla tarpeeksi luja, mikä soppii lavalle, sen se pitää myös kestää, kuka nyt 10 kuution lavalla kuljettaa viis mottia soraa.  ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Strimari - 10.07.09 - klo:15:22
Samoin, pakko tunnustaa, että lienee liikaa aikaa, kun ehtii koneitten alla makoilemaan jo ennen niitten hajoamista. Periaate on, että talven aikana jokainen kone käy verstaalla, puhdistetaan, huolletaan ja tutkitaan onko kulumia tai muuta. Siitä vissiin johtuu että talon "uusin" traktori on vuosimallia -82, ja aina sillon tällöin pellolta katselen työn ohessa, kun naapurien uudemmat seisoo vaossa, huoltoauto vieressään.
Eli juu-u kyllä kärryjen akselien ja tason nivelien puslat on kovasti vaseliinissa, tuu vaikka kattomaan.. ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Hervast - 10.07.09 - klo:23:59
Sekin vielä vaikuttaa noissa renkaissa että huiteleeko kärrillä kilometrikaupalla asfaltilla 50 lasissa vai siirtelekö ojamaita ja kukkamultaa pihapiirissä. Kulkevamman veturin myötä on ihtellä alkaneet pallorenkaat varsinkin tubeles versioina olla kulutustavaraa kun liikutaan kantavuuden rajoilla. Renkaat ei kai voi olla ikinä liian kantavat, jos pystyy investoimaan isompiin gummeihin,  niin rahan saa mielestäni takaisin pidemmässä kestoiässä.

Ja eipähän tuo uudempikaan tuhtin maansiirtovaunu lupaa tyyppikilvessä kantavuuden kuin 40 km nopeudelle. Aika harva valmistaja lupaa kantavuuden 50 km nopeudella.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKF - 11.07.09 - klo:09:05

Ja eipähän tuo uudempikaan tuhtin maansiirtovaunu lupaa tyyppikilvessä kantavuuden kuin 40 km nopeudelle. Aika harva valmistaja lupaa kantavuuden 50 km nopeudella.
[/quote]

Mulloon Tuhtin 6 tonninen erellisen polven peruja ja om sitte piru luja kärry. Om ajettu mäkisoraa      vilalairoolla, naapuri laskeskeli notta tuaas om 13,5-14 tn kuarma. Hyvi  kulukee, tosi yks akselisena renkaspaineet om tarvinnu nostaa tuanne 7,5 bar tuntumaa. Tua 14" renkas ko ei oikee emempää siärä.  :'(
Lairaat kannattaa heppailla toisiinsa pikkuusen kii muuton om sellaane helisti,notta korvat särkyy!

Vaa om pikkuusen kiikkerä kaatuu. Taikka sanovat sitä Tuhtin ominaasuureks, notta päivä maanajotyömaalla nin aivan varmaa kerran om kaarettu. :P
Kipin kohralla oli runkosa joku huakone ko laski sylinterinpään maahan enne nostoo. Eikä eres palautunnu takaasi enne varikkokäyntiä.  Verstaalla sammakan jalat pillillä pois ja oikiaa palkkia tilalle ja taas mennää. Lakkas runko notkumasta ko tällättii jäykistes putki sinne kipin tianoolle runkopalkkien vällii. Ny oliiis piäneen urakkaanki sopivat kärrit! ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: dmem - 11.07.09 - klo:09:19
Oliskos joku esimerkki mitä huonoa/heikkoa on poikien tuotteissa ???

No siinä muutama:

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-21312
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31194

Samanlaisia leluja Multivat on kuin Tuhdit ja Junkkarit.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: ss3 - 11.07.09 - klo:09:44
Oliskos joku esimerkki mitä huonoa/heikkoa on poikien tuotteissa ???

No siinä muutama:

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-21312
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31194

Samanlaisia leluja Multivat on kuin Tuhdit ja Junkkarit.
Samaa mieltä ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Teroman - 11.07.09 - klo:10:26
Sopii kaikkiin kotimaisiin; multivan kamat hyvin vieskan tyylisiä:

Otettu rautaa käteen ja toiseen käteen hitsi.

Sitten aletaan sommitella paloja yhteen sen enempää miettimättä.

Ja vielä roiskaus maalia päälle niin tuote on valmis.

Kannattaa ihan ajatuksella vertailla esim jossain näyttelyssä euroopassa tehtyjä laitteita kotimaisiin ja ajatella miksi tehdään hyvistä aineista suomessa aivan ala-arvoisia tuotteita isäntien harmiksi ja kun ne ei ole edes mitenkään halpoja tms   8) ::)
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 11.07.09 - klo:12:35
Sopii kaikkiin kotimaisiin; multivan kamat hyvin vieskan tyylisiä:

Otettu rautaa käteen ja toiseen käteen hitsi.

Sitten aletaan sommitella paloja yhteen sen enempää miettimättä.

Ja vielä roiskaus maalia päälle niin tuote on valmis.

Kannattaa ihan ajatuksella vertailla esim jossain näyttelyssä euroopassa tehtyjä laitteita kotimaisiin ja ajatella miksi tehdään hyvistä aineista suomessa aivan ala-arvoisia tuotteita isäntien harmiksi ja kun ne ei ole edes mitenkään halpoja tms   8) ::)
Joo-o, Sua taitaa aikuisten oikeesti nyppiä kotimaiset tuotteet.... ;D Eurooppalaisissa ei oo muuta vikaa kun ne ei aina oikein ole tarkotettu suomen olosuhteisiin. Otetaan esimerkkinä hydrauliikka. Monissa komponenteissa alkaa ongelmat kun lämpötilat vaihtelee +30 - miinus 30 asteseen. Pahimpia on letkut. Eikä niissä eurooppalaisten hitsaustaidoissa ole paljon kehumista..... Yhdellä foorumilla oli kuva jostakin repeämästä.... rautatavara on samaa puolalaista huokopaskaa kun Tempon paskapytyn kompuroissa.....
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: apilas - 11.07.09 - klo:12:40
eiköhän maansiirto pääty pää sääntöisesti ennen -30C ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 11.07.09 - klo:13:09
eiköhän maansiirto pääty pää sääntöisesti ennen -30C ;D
Jaa... et oo kuullu pakokaasulavasta..... ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: apilas - 11.07.09 - klo:13:18
eiköhän maansiirto pääty pää sääntöisesti ennen -30C ;D
Jaa... et oo kuullu pakokaasulavasta..... ;D

oon kuullunna mut hydrauliikka prakaa jo -25 mitä hyödyttää jos kärryt pelaa mut kaivureis alkaa letkut ja tiivisteet pettää eli lava ei täyty vai käyttääks skn vielä hakkua ja lapiota ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: mah - 11.07.09 - klo:14:15
Meillä on nuo tuhtin 120:set, maksoivat vajaan kympin veroineen nelisen vuotta sitten. Nyt käytetyistä pyytävät vähän enemmän... ;D Joka tapauksessa kelpo kärri, akselit kun muistaa rasvata ja pyörän pulttien kireyden säännöllisesti tarkastaa. Nyt jos uusia ostaisi, olisi palmsit kyllä kärkikahinoissa. Ja kun kärriä ostat, kiinnitä myös huomiota takalaidan lukitukseen. Pari vuotta sitten kipoissa ja multivoissa sitä ei ainakaan ollut (liekö jo laittaneet?) ja takalaidat ei kuorma päällä näissä vaunuissa tahdo pysyä kiinni...
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Strimari - 11.07.09 - klo:18:14

Verstaalla sammakan jalat pillillä pois ja oikiaa palkkia tilalle ja taas mennää. Lakkas runko notkumasta ko tällättii jäykistes putki sinne kipin tianoolle runkopalkkien vällii. Ny oliiis piäneen urakkaanki sopivat kärrit! ;D



Hmm.. toivottavati ei ala katkeilemaan hitsisaumojen vierestä, eikös tuollasilla rungoilla ole tarkoituskin, että ne joustaa? Jos niistä tekee " yhtä puuta" tuennan, niin sitten alkaa rauta ratketa. No, riippuu millasesta paikasta olet jäykistänyt..
´Ja Teromanille, kommenttina, että kerroppas sitten esimerkki merkistä, jonka kärryjä ei koskaan ole tarvinnut korjata, eikä yhtään varaosaa ole myyty..
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: kiiskita1 - 13.07.09 - klo:23:07
Mulla Tempon 15 pro, oon pitäny hyvänä kun en muusta tiedä. Tuhtista, siis 12, en innostunut kun on aika hepponen ja pieni lava. Tempossa 600 renkaat, on aika mahtava kantavuus. 12 Tempo vois olla sulle hyvä peli.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: JIIWEE - 13.07.09 - klo:23:39
Sopii kaikkiin kotimaisiin; multivan kamat hyvin vieskan tyylisiä:

Otettu rautaa käteen ja toiseen käteen hitsi.

Sitten aletaan sommitella paloja yhteen sen enempää miettimättä.

Ja vielä roiskaus maalia päälle niin tuote on valmis.

Kannattaa ihan ajatuksella vertailla esim jossain näyttelyssä euroopassa tehtyjä laitteita kotimaisiin ja ajatella miksi tehdään hyvistä aineista suomessa aivan ala-arvoisia tuotteita isäntien harmiksi ja kun ne ei ole edes mitenkään halpoja tms   8) ::)
Pitäs hankkia  ens kesäks maansiirtokärry joka kohtuuhintainen ja toimiva. Merkillä ei mitään väliä eikä kärryn kotimallakaan. Tero vois toimia konsulttina kun vaikuttaa löytyvän alan asiantuntemusta .
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: rene - 14.07.09 - klo:00:27

Verstaalla sammakan jalat pillillä pois ja oikiaa palkkia tilalle ja taas mennää. Lakkas runko notkumasta ko tällättii jäykistes putki sinne kipin tianoolle runkopalkkien vällii. Ny oliiis piäneen urakkaanki sopivat kärrit! ;D



Hmm.. toivottavati ei ala katkeilemaan hitsisaumojen vierestä, eikös tuollasilla rungoilla ole tarkoituskin, että ne joustaa? Jos niistä tekee " yhtä puuta" tuennan, niin sitten alkaa rauta ratketa. No, riippuu millasesta paikasta olet jäykistänyt..
´Ja Teromanille, kommenttina, että kerroppas sitten esimerkki merkistä, jonka kärryjä ei koskaan ole tarvinnut korjata, eikä yhtään varaosaa ole myyty..
Kärryt voidaan tehdä kahdella tavalla: Avoimilla palkeilla jolloin joka paikka hiukan joustaa ja palautuu tai isoilla kotelo ja putki palkeilla jolloin mistään ei jousta eikä taivu, jos taivutetaan niin jää vintturaan  :D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Strimari - 14.07.09 - klo:17:19
Juu, tuli mieleen se vanha juttu että kun 80 luvulla rekan perävaunun rungossa oli reikärivi vahvistuksena, niin joku totesi, että sen vahvuuden on keksineet Serlan insinöörit; vessapaperissakin oli siihen aikaan reikärivi, eikä se koskaan siitä katkennut.. ;D
Naapuri teki vanhasta kuorma-auton rungosta tiehöylän. Syytä en tiedä, mutta se on tosi huono, kun pitäisi höylätä kovaa tienreunaa niin höylän runko vaan taipuu ja joustaa tien mukaan.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Teroman - 14.07.09 - klo:19:58
Pitäs hankkia  ens kesäks maansiirtokärry joka kohtuuhintainen ja toimiva. Merkillä ei mitään väliä eikä kärryn kotimallakaan. Tero vois toimia konsulttina kun vaikuttaa löytyvän alan asiantuntemusta .

http://www.agri.fi/tuotteet/koukkulavavaunut/roagna/

Tuossa jotain Jiiwee lle

Tietty Palmsit  ja hyväkoneen kamat myös jos halpis tuotteita haet ?

Itse käyttäisin vanhoja kuormauto kamojen palikoita ; Pallorenkaita, ilmajousia, jne jo koeteltua tekniikkaa hieman soveltaen
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 14.07.09 - klo:21:37
Pitäs hankkia  ens kesäks maansiirtokärry joka kohtuuhintainen ja toimiva. Merkillä ei mitään väliä eikä kärryn kotimallakaan. Tero vois toimia konsulttina kun vaikuttaa löytyvän alan asiantuntemusta .

http://www.agri.fi/tuotteet/koukkulavavaunut/roagna/

Tuossa jotain Jiiwee lle

Tietty Palmsit  ja hyväkoneen kamat myös jos halpis tuotteita haet ?

Itse käyttäisin vanhoja kuormauto kamojen palikoita ; Pallorenkaita, ilmajousia, jne jo koeteltua tekniikkaa hieman soveltaen
Ensin sää naurat Multivan tuotteet ja sanot et on sommiteltu päästä keksimällä kaikkea kakkaa....  sitten sää käsket koota jostain helvetin kuormurin osista kärryt... Olet sää aika veijari. Ei taida olla piirustuksia kun Scaniasta pykää rattaat..... ;D
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: ohrapellonpoika - 14.07.09 - klo:21:51
Meikäläisellä kanssa toi agrikymin pro15 maansiirtokärry,ollu ihan tyytyväinen.Lisälaitakasetin hommasin samalla, pehmeesti kulkee isoilla renkailla viljalastissa,ei jätä peltoon mitään jälkiäkään.Muistaakseni pari vuotta sitten hinta oli jotain 14tonnia.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: kiiskita1 - 14.07.09 - klo:23:11
Jep, mulla kanssa viljakasetti joka on helppo asentaa. Kyytiin mahtuu 20 mottia ja tulee tosi kevyesti pellolla eikä tartte kuivurilla olla pölyssä aukomassa perälautaa, lava vaan ylös ja perälauta auki ja eikun pellolle. Perälauta vaatii kyllä jyvän ajoon lisälukot. Multivassa ei muuten oo ees tappilukitusta eikä lukkoventtiiliä, ei oo Dometalin pojat kyllä ajanu kuivaa ohraa. Mun mielestä Tempo ei ees kaipaa  kahta sylinteriä vakauden takia lavan alle.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.07.09 - klo:08:50
Multivassa ei muuten oo ees tappilukitusta eikä lukkoventtiiliä, ei oo Dometalin pojat kyllä ajanu kuivaa ohraa.

Mutta saa siihen sen tappilukituksen niin halutessa, ainakin mä otin sellaisen takalaitaan kärryä tilatessa. Ei tullut mieleenkään luottaa pelkkiin hydraulisylintereihin.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: SKN - 15.07.09 - klo:11:27
Multivassa ei muuten oo ees tappilukitusta eikä lukkoventtiiliä, ei oo Dometalin pojat kyllä ajanu kuivaa ohraa.

Mutta saa siihen sen tappilukituksen niin halutessa, ainakin mä otin sellaisen takalaitaan kärryä tilatessa. Ei tullut mieleenkään luottaa pelkkiin hydraulisylintereihin.
Lukkopati maksaa alle 20e. 2 sisään ja ulos. Eikä oo päätä huimaavaa asentaa. Ei tarvi sen jälkeen kikkailla lukitussalvoilla.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Hervast - 15.07.09 - klo:19:25
Pitäs hankkia  ens kesäks maansiirtokärry joka kohtuuhintainen ja toimiva. Merkillä ei mitään väliä eikä kärryn kotimallakaan. Tero vois toimia konsulttina kun vaikuttaa löytyvän alan asiantuntemusta .

http://www.agri.fi/tuotteet/koukkulavavaunut/roagna/

Tuossa jotain Jiiwee lle

Tietty Palmsit  ja hyväkoneen kamat myös jos halpis tuotteita haet ?

Itse käyttäisin vanhoja kuormauto kamojen palikoita ; Pallorenkaita, ilmajousia, jne jo koeteltua tekniikkaa hieman soveltaen
Ensin sää naurat Multivan tuotteet ja sanot et on sommiteltu päästä keksimällä kaikkea kakkaa....  sitten sää käsket koota jostain helvetin kuormurin osista kärryt... Olet sää aika veijari. Ei taida olla piirustuksia kun Scaniasta pykää rattaat..... ;D

Yllättäen taas Teron puheissa vanha muutaman kerran kaadettu sisusta pätkäisty  kuorkin perä kovalla vetoaisalla ja mädällä lämpölavalla muuttuu mailman parhaaksi maansiirtovärkiksi kun se myydään agri.fi firman kautta.

Ja vielä ilmajouset maansiirtokärriin, pistetään ilmajarrut vielä samaan pakettiin nehän on niin huolettomat ja toimintavarmat traktorikäytössä pidemmänpäälle.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Konemies - 15.07.09 - klo:21:23
Teroman on oikeilla jäljillä jos puhutaan maansiirtokärryistä....Mutta otsikossa etsitään sopivaa "navetanpäässäseisovaa" tilapäistarpeisiin tulevaa kärryä jolloin kuormisalusta ei ole paras mahdollinen.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Kenni - 15.07.09 - klo:22:32
http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=692402&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=586985@id_template=6

Tolta belmentor hepulta ostettiin 14tn alusta johon istutettiin käytettynä hommattu virolainen vaihtolava päälle. Reipas 2000kpl 8-16tn kuormia on tullu kuskattua röykkyisillä sorateillä ja ei ainska vielä oo mistään alusta myödänny. Kyllä multivat asialliset kärryt on mutta näitä saa kolme yhen 150trm:n hinnalla.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: PR - 16.07.09 - klo:01:54
http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=692402&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=586985@id_template=6

Tolta belmentor hepulta ostettiin 14tn alusta johon istutettiin käytettynä hommattu virolainen vaihtolava päälle. Reipas 2000kpl 8-16tn kuormia on tullu kuskattua röykkyisillä sorateillä ja ei ainska vielä oo mistään alusta myödänny. Kyllä multivat asialliset kärryt on mutta näitä saa kolme yhen 150trm:n hinnalla.

Yhteystiedot oli vähän hävöksissä nettikoneessa. Voisitko jelpata?
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Kenni - 16.07.09 - klo:07:57
Sivun oikee yläkulma?
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: Teroman - 16.07.09 - klo:11:17

Yllättäen taas Teron puheissa vanha muutaman kerran kaadettu sisusta pätkäisty  kuorkin perä kovalla vetoaisalla ja mädällä lämpölavalla muuttuu mailman parhaaksi maansiirtovärkiksi kun se myydään agri.fi firman kautta.


Niin makuasioita taas, Itse olen joskus tehnyt kärryjä Bedfordista, Scaniasta jne Mutta nykyään tekisin jos olisi tarve Perävaunun KA osista esim vanha puoliperävaunu josta palikat kehiin,,,,,,,


http://www.agri.fi/tuotteet/koukkulavavaunut/roagna/

Tuo Roagna taas on enmpi ammattilaisille , ja hintakin sen mukainen ; Laatua siis ei kannata samana päivänä kotimaisiin vartailla

www.Agri.fi suvuilta löytyy laatua jota ei keskusliikkeistä taida saada ?  Esim Perfekt , Myller, watchdog, Simba, Tsekkipuhallin kylvin, Fiona tarkkuus piensiemenlaitteet , Regent ja Dowdesswell muokkaimet jne jne,,,,,,,,

Puhumattakaan historiasta Lemken ja Horsch tuonnin aloituksista suomeen ,,,,,,,,,,th  ::) 8)
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: mlahti - 16.07.09 - klo:20:58
http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=692402&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=586985@id_template=6

Tolta belmentor hepulta ostettiin 14tn alusta johon istutettiin käytettynä hommattu virolainen vaihtolava päälle. Reipas 2000kpl 8-16tn kuormia on tullu kuskattua röykkyisillä sorateillä ja ei ainska vielä oo mistään alusta myödänny. Kyllä multivat asialliset kärryt on mutta näitä saa kolme yhen 150trm:n hinnalla.

tie ajossahan kuorma-auton renkailla oleva on hedoton mutta pellolla se ei kanna pätkääkään. liian matala.
Otsikko: Vs: maansiirtovaunu
Kirjoitti: PR - 16.07.09 - klo:21:03
Sivun oikee yläkulma?

Katos vaan. Ei heti sattunut linkki silmään.  ;)