Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4

Aiheet - jupe

Onko kellään tietoa millaisela koodilla saisi teetettyä väädestarin punaista maalia. Kone on vanha 84 äes. Meinasin vähän päivitellä ja ajattelin että olisi kiva samalla värillä maalata. Toki vanha on jo vähän haalistunut.
Onko kellään ideoita mistä kannattaisi kysellä moottoria? Ja minkä hintaisi voisi olla? Lähinnä käytettyä voisi ajatella. Tarkoitus olis laittaa apevaunun aisalle moottori joka pyörittäisi sitä. tekoa saisi olla joku 100 hv. vaunussa on oma hydrauliikka jo valmiina jonkinlaiasen kytkimen se tarvii väliin. Ideoita?
Koneet, laitteet ja tekniikka / sontalaatta
: 15.11.14 - klo:20:03
Miten kannattaisi tehdä kuivalantavarasto. betonilaatta ja kolmelle puolelle seinät. Etupuolelle luiska mitä myöden liikutaan. Tarve olisi tehdä tuollainen etälantala, jonne ajettaisiin tavaraa muutaman kerran talven aikana. Mietin lähinnä sitä miten sellainen kannattaisi tehdä jotta siitä ei tule uima-allasta. Vedethän joutuu ottaa talteen, mutta miten kaadot? voiko tehdä sellaisen kuin laakasiilot yleensä on että kaato eteenpäin ja siihen ura mikä ottaa vedet ja johtaa säiliöön? vai miten? En viitsi alkaa kattamaan tuollaista.
onko kukaan kestilässä joka voisi auttaa. Tarve olisi saada noudettua yksi paketti ja hoitaa sen lähetys minulle?  laitatko vaikka yv:tä
Pitäisi tuossa tehdä Jf:n silppuriin kunnollinen peruskunnostus talven aikana. Meinaa vaan olla nuo osat suolaisen hintaisia keskolla. Onko kenelläkään tietoa löytyykö noita jostain maailmalta sopivemmilla hinnoilla? Tai jos ei osia niin edes terät ja muut kulutusosat löytyykö tarvikkeena?
miten saisi tehtyä parsinavetan parsiin kaadot? Meillä aikanaan on tehty parret nollakaatoon ja silloinhan tahtoo osa kaataa jopa väärään suuntaan. nyt olen suunnitellut että pitäisi saada se pari senttiä kaatoa. Millaisella aineella sen saisi tehtyä? Päälle tulee kuitenkin vielä parsimatto. Ja mielellään sellainen että ei tarvi viikkokausia kuivattaa, mielellään jo seuraavana päivänä pitäisi päästä parsimattojen asennukseen.
Kasvintuotanto / hävinnyt aihe
: 23.03.14 - klo:06:05
minne mahtaa olla hävinnyt keskustelu missä joku kertoi että oli tehnyt jonkinlaisen ohjeen youtubiin pellon pinnanmuodoista. olikohan laserkeilaukseen perustuva homma, luin säikeen pari päivää sitten joko täältä tai murtolasta.

Nyt en löydä mistään sitä että onkohan se poistettu vai tokko minä vain löydä sitä?
Minkä kokoisia porukoiden navetat on ulkomitoiltaan? Lähinnä kiinnostaisi kokoluokat 1-2 robottia. ja jos viitsittä kertoa millainen kaava sisällä oo, eli onko monta riviä ja miten ruokintakäytävä sijoittuu. Sillä kyselen kin pitäisi suunnitella vähän mahdollisen tulevan navetan tontille (ehkä 10 v päästä) jonkinlaista varastoa ja laakasiiloa. osaisi vähän hahmmoitella minne ne laittasi ettei tule eteen jos joskus navettaa tekee.
Kertokaapas te joilla on kokemuksia ketjuista kummat olisi paremmat ihan normi piikkiketjut vai ns. liikenneketjut?

Tarve olisi t-valtraan 42" kumeihin. ja käyttö olisi talvinen lietteensiirtoajo. kärrynä on tuollainen 22 m3 kuorma-auton alustainen kuppi.

pääosa matkasta on ihan asfalttitietä joka kyllä on talvella kunnolla lumen ja jään peittämä.
Muuten ottaisin ilman muuta piikkiketjut, mutta miten ne mahtaa sopia pyörimään lokasuojan välissä tievauhdissa. onko eroja siinä liikenneketjuihin?
ONko porukassa ketään joka on tehnyt jännitteensäädintä? Onko helpoin tehdä jännitteen säähin ihan normi transistorilla vai millainen olisi tehdä mosfetilla pulssileveys moduloinnilla jännittteensäädin? Tarve olisi säätää jännitettä välillä 3-12 volttia, säätö potentiometristä kääntämällä. virtaa pitäisi mennä läpi sellaiset 20 amppeeria. Sillä mietin tuota pulssileveys modulointia että ei tarvitsisi järjestää niin massiivista jäähdytystä kuin ihan transistoripohjaisella säädöllä.
Minkä merkkisessä noukinvaunussa on lyhyin silpunpituus? Haluaisin tarkkuussilppurivaunun, mutta käytettyjen tarjonta on niin huonoa, mutta noukkareita on jokapaikka pullollaan.
onko kukaan tietoinen mistä saa osia grammerin penkkiin. Itsellä sellainen ongelma kun penkistä on lähtenyt etäisyydensäätökiskojen välistä ne valkoiset liukumuovit kävelemään. nyt sitten penkissä on klappia ja se käy selän päälle. Onnistuuko noita vaihtaa helposti ja saako niitä mistään? tai kunnostaako joku noita penkkejä?
Onko kukaan tuonut valtraa saksasta ja vaihtanut siihen suomalaismallista vetokoukkua. Mitähän moinen projekti mahtaisi maksaa? osiahan ei tarvitse paljoa nostotangot ja koukku sekä sitten tämä lukitussalpa sekä siihen se vapautussylinteri, ynnä muuta pikkuhilpetööriä.
tuli tänään ikh:n luettelo ja siinä oli trimblen ajo-opastimia. mitä käytännön eroa on siinä 250 ja 750 mallin välillä? ollut haaveissa hommata jonkinlainen?
entä mahtaako nuo ikh.n hinnat olla noille laitteille kohdillaan vai löytyykö jostain halvemmalla?
Ajatuksena laittaa avokouruun noin 100 m pitkät kourut.
Kumpi olisi parempi vaijeri vai ketju? Vaijeria joutuu vaihtamaan säännöllisesti, mutta miten pitkään ketju kestää ja joutuuko samalla vaihtamaan myös ketjupyörät kun ketju sitten menee poikki? Vai meneekö se poikki, vai toimiiko kuten vanhassa värtsilässä että pyörät kuluu ja alkaa hyppiä?
Sivuja: 1 2 [3] 4