Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe valmis navetta  (Luettu 39362 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: valmis navetta
30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?

No tuota että soitat firmat läpi. Niin minäkin teen ja otan sen joka sanoo halvimman/edulisimman hinnan. Se on kuulema koijaamista!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Saaren paroni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: valmis navetta
    30€/tonni on helposti rehuissa "hyvän miehen lisää" hinnoissa. Eli jos et "koijaa" niin maksat todenäköisesti vähintään 30€/tonni enemmän kuin se "koijaaja".

    Pakko kysyä.. että mitä meinaat koijaamisella? Oon ite vaan aina soittanut firmat läpi ja pyytänyt tarjousta. Jokaisesta olen joskus ottanut ja tietävät mun kulutuksenkin. Pitääkö tarjouspyyntöä tehdessä valehdella että naapurikauppa lupaa 40 euroa halvemmalla?

    No tuota että soitat firmat läpi. Niin minäkin teen ja otan sen joka sanoo halvimman/edulisimman hinnan. Se on kuulema koijaamista!
    mulla on ollu aina se käsitys että kun koijataan nii kusetetaan jotakuta. Ja hintavertailun trkeminen ja tinkaaminen ei mielestäni oo sitä. Mut täällä agrossa näyttää sanoilla olevan monta merkitystä  ::)
    se on aina eteenpäin kun takaapäin työntää...

    Adam Smith

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 10972
    • Gee!!
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D

    Rehuseosten hintaa voi verrata Proagrian rehukunnossa. Otanta voi tosin olla suppea....

    http://www3.mloy.fi/ProAgriaNet/General/Login.aspx?Language=1

    Satamarypsi on helppo kilpailuttaa. Samoin vilja. Siinä vaan laatuvaihtelut on jo suurempia.
                       
    *****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

    lynx700500

    • Aktiivi
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 425
    Vs: valmis navetta
    Kyllä jokku on olevinaan niin rikkaita niin rikkaita. Muutamaa tonnia ei kannata tingata ja oma työ on joka jutussa kalleinta.
    Niin kuin täälläpäin traktorin huoltomies sanoi. "Piha missä on komeimmat vehkeet on kaikki laskujen maksut myöhässä ja perinnän kautta hoidettava. Isännät joilla on 10 lehmää ja reikäset haalarit maksaa laskut aina ajallaan".

    Jos itse suinkin ehtii lypsyiltä ja heinänteolta, kannattaa joka naula nakuttaa itse. Palkollisella on aina palkollisen aseene je koka tunnista minkä se on vasaran varressa maksat 40€

    Viimeksi muokattu: 22.01.14 - klo:11:38 kirjoittanut lynx700500

    Saaren paroni

    • Tulokas
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 93
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D

    Rehuseosten hintaa voi verrata Proagrian rehukunnossa. Otanta voi tosin olla suppea....

    http://www3.mloy.fi/ProAgriaNet/General/Login.aspx?Language=1

    Satamarypsi on helppo kilpailuttaa. Samoin vilja. Siinä vaan laatuvaihtelut on jo suurempia.
    Voisko tämän nyt kiteyttää niin että laitetaan asenne kohdalleen eli teki miten vain nii vituiks menee kumminki  ;D
    se on aina eteenpäin kun takaapäin työntää...

    Adam Smith

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 10972
    • Gee!!
    Vs: valmis navetta
    Voisko tämän nyt kiteyttää niin että laitetaan asenne kohdalleen eli teki miten vain nii vituiks menee kumminki  ;D
    Aina!   :'(
                       
    *****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

    Terminator II

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 16939
    • YTK:FI
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D

    Rehuseosten hintaa voi verrata Proagrian rehukunnossa. Otanta voi tosin olla suppea....

    http://www3.mloy.fi/ProAgriaNet/General/Login.aspx?Language=1

    Satamarypsi on helppo kilpailuttaa. Samoin vilja. Siinä vaan laatuvaihtelut on jo suurempia.

    Kokemus on osoittanut sen että pitkään aikaan jos ei kysele ja tarkista hintoja, niin sinne hintaan ilmestyy sitä "hyvän miehen lisää."

    Tietysti tarkoitin sitä että ensin suunitelma minkälainen navetta. Sitten kysytään läpi kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin vaihtoehdot läpi ja sitten vertailun jälkeen tehdään päätös. Suunitelmien hinta koko navetasta ei ole kuin muutama prosentti.
    Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

    apilas

    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 23100
    • fendt parkissa
    Vs: valmis navetta

    Onko kukaan suunnitellut OIKEASTI edullista navettaa? Siis ilman sitä omakotitaloa siellä navetan sisällä ja mahdollisimman yksinkertaisesti, osin käytetystä tavarasta (esim. asema). Millainen konsepti siihen pitäis tehdä? Meneekö väkisin kuralillinkiin avokouruilla?

    Luulis että jollakin konstilla ohjekustannus olisi alitettavissa. Eri asia tietysti, kuka haluaa tehdä sellaisen navetan. Itselläni olis siinä mielessä houkutusta että omaa hiekkaa ja puuta löytyy ja vanhan vois helposti saneerata hiehoille..  :P
    http://www.kp24.fi/uutiset/27553/Toimiva-navetta-edullisesti

    Selkänahka bisnes vastaan manakementti kun pölyjyys voitti valmis navetat.
    Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

    Kohta-Sippoolan Kaappoo

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Aktiivi
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 623
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D

    Vaikka mäkin teen rehukauppaa parin kuukauden välein, en silti osaisi tehdä sellaista taulukkoa, josta selviäisi suoraan onko hinta kohdallaan. Muutaman kymmenen euron tarkkuuteen voi päästä, mutta kyllä minä haluan sen viimeisenkin euron pois. Kuinka tuollainen taulukko ottaa huomioon, että toisella firmalla on ostot onnistuneet paremmin, eli varastossa on esim. halvemmalla ostettua valkuaista kuin toisella? Entä sen että kun firma on menettänyt markkinaosuuttaan ja tehdas käy vajaalla kapasiteetillä, niin hinnoittelu muuttuukin yllättäen agressiivisemmaksi? Mä en myöskään osaa siihen taulukkoon iskeä kalliiden pienkomponenttien hintoja.
    "Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

    Adam Smith

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 10972
    • Gee!!
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D


    Vaikka mäkin teen rehukauppaa parin kuukauden välein, en silti osaisi tehdä sellaista taulukkoa, josta selviäisi suoraan onko hinta kohdallaan. Muutaman kymmenen euron tarkkuuteen voi päästä, mutta kyllä minä haluan sen viimeisenkin euron pois. Kuinka tuollainen taulukko ottaa huomioon, että toisella firmalla on ostot onnistuneet paremmin, eli varastossa on esim. halvemmalla ostettua valkuaista kuin toisella? Entä sen että kun firma on menettänyt markkinaosuuttaan ja tehdas käy vajaalla kapasiteetillä, niin hinnoittelu muuttuukin yllättäen agressiivisemmaksi? Mä en myöskään osaa siihen taulukkoon iskeä kalliiden pienkomponenttien hintoja.
    Emmä tiedä, mikä on olennainen tieto. Veikkaisin, että vehnä/ohra/kauran hinnat, satamarypsi ja lisäkilkkeet. Kalliit lisäkomponentit tekee eroa erityyppisten rehulajien välillä, eikä niiden hintataso hirveästi heiluta seoksen hintaa. Tähän mennessä olen saanut hinnan so*****a siihen putkeen, johon sen olen halunnut.

    Kai se olennaista on, että tiedät mitä käytät ja mikä on kilpailijan hintataso. Eli kysyä tietenkin pitää, mutta että JOKA rehuerää?  Mä kysyn noita ehkä kolmesti vuodessa. Hinnan takia ei ole kertaakaan tarvinnut vaihtaa, aina on ruokinnalliset syyt painaneet. Eli jotenkin on kaiketi neuvottelemalla onnistunut pitämään hintatason kohdillaan.
                       
    *****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

    Kohta-Sippoolan Kaappoo

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Aktiivi
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 623
    Vs: valmis navetta
    On teillä ymmärrys ;D Koijaaminen jäi sieltä ilmaisten kustannusarviotarkastusten tekemisestä.

    Minkä takia pitää soittaa rehukauppiaat läpi joka välissä? Jos teillä on hintatietoisuus olemassa, osaatte sanoa onko hinta kohdallaan vai ei. Rehuseoksissa koostumusta ei avata, joten esimerkiksi saman energiatason rehut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia eikä edes tärkkelyspitoisuus kerro siitä, mistä tärkkelys on kotoisin.. Yritin vaan sanoa, että soittelemalla rehufirmat läpi kerrotte kaikille myyjille, ettette oikeasti tiedä, mitä rehu voi/saa maksaa. Teille voi lätkäistä hyvänmiehenlisää ;D


    Vaikka mäkin teen rehukauppaa parin kuukauden välein, en silti osaisi tehdä sellaista taulukkoa, josta selviäisi suoraan onko hinta kohdallaan. Muutaman kymmenen euron tarkkuuteen voi päästä, mutta kyllä minä haluan sen viimeisenkin euron pois. Kuinka tuollainen taulukko ottaa huomioon, että toisella firmalla on ostot onnistuneet paremmin, eli varastossa on esim. halvemmalla ostettua valkuaista kuin toisella? Entä sen että kun firma on menettänyt markkinaosuuttaan ja tehdas käy vajaalla kapasiteetillä, niin hinnoittelu muuttuukin yllättäen agressiivisemmaksi? Mä en myöskään osaa siihen taulukkoon iskeä kalliiden pienkomponenttien hintoja.
    Emmä tiedä, mikä on olennainen tieto. Veikkaisin, että vehnä/ohra/kauran hinnat, satamarypsi ja lisäkilkkeet. Kalliit lisäkomponentit tekee eroa erityyppisten rehulajien välillä, eikä niiden hintataso hirveästi heiluta seoksen hintaa. Tähän mennessä olen saanut hinnan so*****a siihen putkeen, johon sen olen halunnut.

    Kai se olennaista on, että tiedät mitä käytät ja mikä on kilpailijan hintataso. Eli kysyä tietenkin pitää, mutta että JOKA rehuerää?  Mä kysyn noita ehkä kolmesti vuodessa. Hinnan takia ei ole kertaakaan tarvinnut vaihtaa, aina on ruokinnalliset syyt painaneet. Eli jotenkin on kaiketi neuvottelemalla onnistunut pitämään hintatason kohdillaan.

    Kuinkas suuri sulla on se hintaputki?

    Eipä siinä kauaa mene kun hinnat kysyy läpi ja pyytää tarjouksen sähköpostiin. Eivätkä rehumyyjätkään yleensä pysty lupaamaan tiettyä hintaa kuin yhdelle erälle. Varsinkin silloin kun raaka-aineiden hinta on kovassa nousussa. Ja silloin kun hinnat on laskussa ei ostajan kannata kovin pitkiä sopimuksia tehdä. Kaikki tietävät etten ole mihinkään firmaan sitoutunut, joten hinta kannattaa pistää kohdilleen.
    Toki tuotantovaikutuksella on suurempi merkitys, enkä itsekään aina sitä halvinta ole ottanut jos on ollut tiedossa jokin syy toimia toisin.

    Onhan tässä tietenkin sekin ero, että meillä rehujen osuus on yli puolet liikevaihdosta. Ja jotain kertoo sekin, että vaikka rehua ostaisi esimerkiksi miljoona tai kaksi kiloa vuodessa, ei kaupanpäällisiksi saa puutarhakalustoa, siiloa tms. ;)
    "Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

    Adam Smith

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 10972
    • Gee!!
    Vs: valmis navetta
    Kuinkas suuri sulla on se hintaputki?

    Eipä siinä kauaa mene kun hinnat kysyy läpi ja pyytää tarjouksen sähköpostiin. Eivätkä rehumyyjätkään yleensä pysty lupaamaan tiettyä hintaa kuin yhdelle erälle. Varsinkin silloin kun raaka-aineiden hinta on kovassa nousussa. Ja silloin kun hinnat on laskussa ei ostajan kannata kovin pitkiä sopimuksia tehdä. Kaikki tietävät etten ole mihinkään firmaan sitoutunut, joten hinta kannattaa pistää kohdilleen.
    Toki tuotantovaikutuksella on suurempi merkitys, enkä itsekään aina sitä halvinta ole ottanut jos on ollut tiedossa jokin syy toimia toisin.

    Onhan tässä tietenkin sekin ero, että meillä rehujen osuus on yli puolet liikevaihdosta. Ja jotain kertoo sekin, että vaikka rehua ostaisi esimerkiksi miljoona tai kaksi kiloa vuodessa, ei kaupanpäällisiksi saa puutarhakalustoa, siiloa tms. ;)
    Alle 10 euroa on putki. Mulla ei ole mitään sopimusta, suullisesti sovitaan 1-2 pudotusta eteenpäin, kun hinta on se oikea. Just noissa jyrkissä nousu ja laskutilanteissa taulukkoseurannasta on apua. Kun viitsii/muistaa päivittää raaka-ainehintoja. Viimeksi hintojen laskiessa kerroin, että nyt mennään putken ulkopuolelle, jossei euroja tipu. Pikku hetken jälkeen sanottiin hinta, joka meni just putken ylärajalle. Seuraavassa keskustelussa hintaa laskettiin oma-aloitteisesti ihan mediaaniin ;) Silloin olin kysynyt jo kolmesta paikasta hintoja, vaan pitkäksi ne menivät ;)

    Mä en liioin huoli mitään kaupanpäällisiä. Ostotkin on tosin alle puoli miljoonaa kiloa.
                       
    *****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

    iskra

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Mestari
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 11786
    Vs: valmis navetta


    Kokemus on osoittanut sen että pitkään aikaan jos ei kysele ja tarkista hintoja, niin sinne hintaan ilmestyy sitä "hyvän miehen lisää."

    [/quote]

      Heh,just tuosta asiasta MTK:n Franssila moitti isäntiä aikoinaan(Vanhan Hankkijan aikaan),"Joukossamme on liikaa puhelimella tienaajia".
     Sittenpähän tuli konkkamrehut sai rehumajakasta kotiin 200 kilsan päästä yli 20 penniä halvemmalla mitä olis saanut kolmen koukun virmasta itse haettuna..

    luomuviljelijä

    • Agronetin kehitysryhmä
    • Aktiivi
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 599
    Vs: valmis navetta
    Jatketaan taas itse aiheesta eli pihaton kustannuksista.. Joku tossa kehu että helposti saa kustannukset alle ohjehintojen mutta kertokaas mullekin että miten vitussa se onnistuu? Meillä rakennetaan parasta aikaa uutta pihattoa. Maansiirtokoneet löytyy omasta takaa ja kaikki maansiirtotyöt louhoksen kuormaamista lukuunottamatta on tehty omana työnä. Lisäksi yhtymän toisella osakkaalla on oma rakennusfirma ja tämä toinen osakas tekee suurimman osan rakennustöistä itse. Lypsyasema ostettiin käytettynä. Tähän mennessä kustannusarvio on nipin napin alitettu, johtuen lähinnä käytetystä asemasta ja suuresta oman työn osuudesta. Pääsuunnittelijan tekemä kustannusarvio ei ole pitänyt paikkaansa yhdenkään tähän mennessä tehdyn hankinnan osalta, ei edes suunnittelukustannusten osalta.

    Realisti

    • Aktiivi
    • Jäsenryhmäluokka:
    • Viestejä: 713
    Vs: valmis navetta
    Jos paloluokka piisaa niin ristikkokatto, puurakenteinen mahdollisimman pitkälle. Hallista mahdollisimman kapea (visiiri), lannanpoistojärjestelmä avokouruilla, ei rehutilaa navetan yhteyteen, sosiaalitilat minimiin, rakennuspaikka lähelle olemassa olevaa infraa ja kovalle maalle, omaa työtä paljon, turhat hienoudet pois "vain tarpeellinen motoksi".
    Näillä eväillä pitäs onnistua.
    Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9