Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka  (Luettu 81417 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.

Paljonko tuo Evi tekee kuormaimia vuodessa, aika harvoin näkee vaihtokonerivissä?
Vaihtokone rivissähän on yleensä ne ongelma kuormaimet ,vientiinhän ne niitä tekee,itävaltaan ,sveitsiin,norjaan ym.

Katsoin ko. firman liikevaihtotiedot, 200-300teur vuodessa, ei siinä kovin montaa kuormainta vientiin tai kotimaahan tehdä, 15-20 kpl / vuosi? Sarjatuotannon edut ovat noilla määrillä kyseenalaiset.
Monta Evijärveläis perhettä saa tuon Evin teosta leivän ja maidon ostoon niitä kirottuja euroja.
 Tuon Palmsin tehtaan työntekijöistä on  suurin osa Venäläisiä kuten koko Viron kansasta ja  tehtaan pääomistajan äiti on venäläinen jollei isäkin,näiltäkö ostat ennemmin kuin Suomalaisilta firmoilta Evi,Kesla,Nokka ym joiden työntekijät usein ovat maaseudun poikia ja hyvin useasti sivutoimisia maajusseja.?????? Odotan nyt innolla mitä vastaat!
Pikkusen kannattaa näinä aikoina miettiä mistä ostaa ja mitä,
on meinaan tulossa todella ankeaa aikaa Suomeen lähivuosina.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
joku meinaa romulla rikastua  :o  8)

max. kolmentonnin yhdistelmä...

http://www.nettikone.com/nokka/3010-metsakarry-paketti/1358980

 ;D ;D
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.
niin, tässähän taas lähetään siitä jotta jokainen isäntä on juurikin se virtuoosi joka ammattikseen hakkaavan  motokuskin osaamisen voittaa ja vieläpä ajohommissa  sudittelemalla kapeita ajouria harrastetason vehkeillä moneen kertaa jättää vähempi vaurioita metsään kuin 8 pyöränen ammattivehje...vuan mikä on totuus noin keskimmäärin :-\ :-\ :-\ :-\

mä väitän että asiallinen raktoriyhdistelmä tuo puut pienemmin vaurioin tien laitaan kuin ylisuuri ajokone teloineen päivineen. Jäävä puusto kun ratkaisee tulevaisuuden bisneksen. Nopeammin toki ajokone tuo.
mutta se talouskontrasti nyt uupuu kun otetaan asiallinen traktoriyhdistelmä ja työhön käytetty aika vas. urakotsijan harvennusketju :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Isäntä ei tee pörssiyhtiölle töitä, urakoitsija tekee. "Virheitä (korjuu)jäljessä saakin olla, aikaa vasten tässä ajetaan." oli eräänkin kuormatraktorikuskin tokaisu. :(
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Itse olen miettinyt että isäntälinjan ajokalusto on parhaimmillaan, kun tehdään ensimmäistä raivausta/harvennusta. Jos metsä on kutakuinkin istutustiheydessään ja iältään 20-25 vuotta normaalin rehevillä mailla, niin harvennuksentarvetta alkaa olla. Ongelma koneella tehdessä on se, että ajourat joutuu hakkaamaan leveähköiksi ja toisaalta poistuvan puuston tilavuus ei ole kummoinen. Hankinnalla motolla hakkuutettaessa nousee mottitaksa helposti kannattamattoman korkeaksi tai sitten on vaihtoehtona yhdistetty energiarangan korjuu ja koneellinen raivaus -> jälki yleensä melko ikävää.

Kun taas käsityönä kaataa ja keräilee epäkurantit ja alikasvokset harvennusmetsästä muutamaa vuotta ennen koneharvennusta, tulee motolla tehdenkin jäljestä parempaa ja pystykauppa ja metsäfirman mikälie motokuski ei ole ainoa vaihtoehto suorittaa harvennus.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.
niin, tässähän taas lähetään siitä jotta jokainen isäntä on juurikin se virtuoosi joka ammattikseen hakkaavan  motokuskin osaamisen voittaa ja vieläpä ajohommissa  sudittelemalla kapeita ajouria harrastetason vehkeillä moneen kertaa jättää vähempi vaurioita metsään kuin 8 pyöränen ammattivehje...vuan mikä on totuus noin keskimmäärin :-\ :-\ :-\ :-\

mä väitän että asiallinen raktoriyhdistelmä tuo puut pienemmin vaurioin tien laitaan kuin ylisuuri ajokone teloineen päivineen. Jäävä puusto kun ratkaisee tulevaisuuden bisneksen. Nopeammin toki ajokone tuo.
mutta se talouskontrasti nyt uupuu kun otetaan asiallinen traktoriyhdistelmä ja työhön käytetty aika vas. urakotsijan harvennusketju :-\ :-\ :-\ :-\
Minä olen kuule noita harvennuksia katellut useampia satoja hehtaareja vuosittain kun niitä korjuujälki riitoja setvitään ja täytyy sanoa jotta kyllä metsurin ja maataloustraktorin jälkiä
voi kehua poikkeuksetta,joskus mennään liian vaikeaan maastoon ja heikon ammatitaidon kanssa niin sitten tulee rumaa jälkeä ,mutta ne on promillen osia,verrattuna harvesterin ketjun korjuujälkeen.Harva silti arvostaa jälkeä kunhan saavat rästit pois ja silmistä,seuraavalla kerralla sitten simmut aukeaa ,mutta se on jo myöhäistä!
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kyllä kyllä mutta kellä on vara metsurityönä teettää harvennusta jollei te kerkeä tai laskee ettei ite kannata :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

4630

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.

Paljonko tuo Evi tekee kuormaimia vuodessa, aika harvoin näkee vaihtokonerivissä?
Vaihtokone rivissähän on yleensä ne ongelma kuormaimet ,vientiinhän ne niitä tekee,itävaltaan ,sveitsiin,norjaan ym.

Katsoin ko. firman liikevaihtotiedot, 200-300teur vuodessa, ei siinä kovin montaa kuormainta vientiin tai kotimaahan tehdä, 15-20 kpl / vuosi? Sarjatuotannon edut ovat noilla määrillä kyseenalaiset.
Monta Evijärveläis perhettä saa tuon Evin teosta leivän ja maidon ostoon niitä kirottuja euroja.
 Tuon Palmsin tehtaan työntekijöistä on  suurin osa Venäläisiä kuten koko Viron kansasta ja  tehtaan pääomistajan äiti on venäläinen jollei isäkin,näiltäkö ostat ennemmin kuin Suomalaisilta firmoilta Evi,Kesla,Nokka ym joiden työntekijät usein ovat maaseudun poikia ja hyvin useasti sivutoimisia maajusseja.?????? Odotan nyt innolla mitä vastaat!
Pikkusen kannattaa näinä aikoina miettiä mistä ostaa ja mitä,
on meinaan tulossa todella ankeaa aikaa Suomeen lähivuosina.
Juurikin näin, ja toisekseen suomalaiset osaa kuitenkin tehdä meidän olosuhteisiin paremmat koneet. Vielä tuohon alkuperäiseen kyssäriin niin teleskoopit on kyllä paremmat vaikkakin niillä on tyhjällä kärryllä kiikkerämpi työskennellä, mutta ongelmaa saa aisaohjauksella pienennettyä kun kääntää aisan nostettavaa kohdetta päin. Sammakoilla on mukavaa kun on pehmeä maa ja tassut painuu juurakon läpi, sitten alkaakin aika talkoot että saa tassut ylös, teleskoopeilla olisit jo seuraavassa pisteessä. Itsellä nykyään teleskoopit, enkä sammakoihin vaihtais.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Nykyky harvennuksien surma on kun ne yritetään tehdä samoilla koneilla kuin mitä päätehakkuut. Leveät ja isot koneet pui pitkillä puomeilla ajouralta ja perässä tulee viellä isompi ajokone joka kerää hehtaarin puut yhteen kuormaan ennen kuin käy tyhjentämässä. Sutta ja sekundaa syntyy vaikka paperilla näyttää hyvältä ja tarvittaessa voi viereen räpätä parin hehtaarin aukonkin.

Jos yleistyisi tämä haamu-urilta hakkuu ja ajokoneet suuniteltaisi hellävaraiseen ajoon mikä tarkoittaisi 2 akselisia runko-ohjattuja laitteita sopivalla kuorma-tilalla niin jälki paranisi huomattavasti. Kukaan ei näillä voisi urakoida ainakaan yhtiöille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Näin se on. Pitää olla isot koneet jotta pärjää.
Valtrahan iskee tähän ykkösharvennus kokoluokkaan ja aika hyvillä argumenteillä. Ja kun kone on myös muussa käytössä homma voi kannattaa.
Tuttu konekuski sainoi näin: Auttaa kun kone edes näyttää pieneltä niin isännät ovat tyytyväisiä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
mutta pienempi kone, enempi tunteja ja vähempi puita...ei edes sitä vähäistäkään tuloa ensiharvennuksilta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Aisvarmeri kun voittaa lotossa 6+lisänumerot päälle niin se tekee leimikot tällä:



tällä:


tai tällä:
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Ei pieni kone ole kuin huono kuin egon kannalta. Suuri yllätys taitaa olla että pienestä motosta tulee saman verran keppiä läpi kuin isostakin. ainut suuri ongelma on että se liian iso puu ei menekään läpi niin kuin isossa jolloin homma menee vaikeaksi. Lisäksi pieni kone on huomattavasti edukkaampi sekä ostossa että käytössä. Tämä siis vain hakkuussa. Ajossa lainalaisuudet menee kin sitten päälaelle mutta katsoisin kuitenkin että olisi järkevää kehittää kaks akselinen ajokone jaetulla kuormatilalla jolla ajeltaisi pelkästään harvennuksia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Aisvarmeri kun voittaa lotossa 6+lisänumerot päälle niin se tekee leimikot tällä:



tällä:


tai tällä:

noista keskimmäinen on oikeasti hyvä ja kaksi on toimiessaan hyviä paperilla. Ongelma on että harvassa on ne jotka kävelee noiden perässä lumihangessa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Aisvarmeri kun voittaa lotossa 6+lisänumerot päälle niin se tekee leimikot tällä:



tällä:


tai tällä:

noista keskimmäinen on oikeasti hyvä ja kaksi on toimiessaan hyviä paperilla. Ongelma on että harvassa on ne jotka kävelee noiden perässä lumihangessa.
Juu. Siinä pitää olla sähkötakki ja rukkaset päällä että pysyy lämpimänä... ja apukuski pitämässä tervastulia palstanlaidassa. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.