Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka  (Luettu 81424 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Nää "MHY" ajokeikat on olleet niitä mielenkiintoisimpia tapauksia  ;)

Pätee myös siinä vaiheessa kun puut on jo tienvarressa.

Asta- ja Veera-myrskyjen jälkeen oli Imatran yläpuolella siivottava ihan reilusti. Paikallinen mhy oli tietysti sopassa mukana. Oli melkoisen mielenkiintoista mennä hakemaan autolla puukuormaa, kun saman tien varressa alle kilometrin matkalla oli yhdistyksen toimesta hoidettu korjuu ja puita myyty kaikille kolmelle isolle firmalle.

Ei minkäänlaisia merkintöjä pinoissa. >:(

Eikä auttanut minkäänlainen sanominen, kysely tai uhkailu. Lopulta ilmoitin puhelimitse henkilölle, jolla aika leveä kravatti, ettei kukaan autokuski ota vastuuta siitä, jos viedään väärän firman puut tehtaalle.

Ei koirat perään haukkuneet...

Firmathan ei suostu siihen että toimitaan mhy:n apteerauksella ym eli kasa on niin kauan maanomistajan omistuksessa kunnes firman ostomies käy laittamassa lapun kasaan että hän on sen ostanut. Firmat yrittää kaikin mahdollisin keinoin kampittaa mhy:n toimia jotta ne ei saa järkevää toimintaa aikaiseksi. Tästä syystä ei kannata syyttää mhy:tä vaan omaa firmaa joka ei hoida asioitaan...
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Tuossa https://www.youtube.com/watch?v=2WsIYSgkrgw on 60 litraa voan 540 antava pumppu. Tuota veturia haukutaan korkealla sijaitsevan voa tumpinsa takia, mutta mulla olisi menossa jo monesko sadas liekkään, voa-tumppi, pumppu-kertoja systeemi jos veturi olisi joku muu, esim. fergu tai ford. Niissä aisa ottaisi pumppuun kiinni pienissäkin ojanylityksissä.

Jos veto on saatavissa napamoottoreilla, niin ehdottomasti se, sallii ketjujen käytön joka oikeasti talvisavotalla ehdoton edellytys jos tehdään muutakin kuin leikitään.

Nimittäin tuo videon kronos lyö vain tyhjää neljällä rattaalla täyspoka päällä lumella. Voimaa on tuollakin vedolla yllättävän paljon. Oikein tiukassa paikassa kesällä veturista loppuu jo voima  :(

Noita ratkenneita evejä kävin kahtakin katsomassa ennenkuin patun ostin. Pystypilarin yläkorvat ratkenneet molemmissa.

Omassa kärrissä ei tukijalat ota kiinni maastoon eikä renkaisiin. Ensimmäisenä kolahtaa kärrin aisaohjauksen niveltapin pää.

En sammakkojalkoja ottaisi, eivät kestä kokeilla oikeastaan kertaakaan vetää kärriä tukijalat maassa, sylinterit paljaina iskuille (tosin esmes pohjanmaan pojat saa jopa teleskooppijalkoihin nuo sylinterit paljaaksi jäämään), pinolla äkkiä metrin välimatka jotta saa jalat ylös ym. puoltaa teleskooppia, mutta se on makuasia.
Hölmö saa kaikki rikki .Kävin minäkin katsomassa ratkenneita Patuja ,nokkia ja muita kuormaimia sitten päädyin Eviin. ;D Käyttäjästä paljon riippuu miten kestää ,tiedän Evi 465 jolla ajettu todella paljon ,rehut levitelty ym. kuormain on joka paikasta todella kuluneen näköinen mutta yläkorvat täysin koskemattomat,mutta a-rungossa ratkeamia,oli niitä ensimmäisiä,rakennetta muutettu .Tosiaan tuo voa pumppu ei kaikkiin sovi niin kuin valtraan ja leukkuun.Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.Epävakaalla heilurilla on raskasta kuormata ja rasittaa kaikkia paikkoja turhaan,mutta jos haluaa heilurin ostaa niin siitä vaan. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Rivakasti tuo kuormaimesi liikkuu omalla pumpulla, mutta esiohjaus näyttää tekevän liikkeistä töksähtelevää, tuonkin  vuoksi minulla on omat  mieltymykseni venttiilipöydän suhteen...

Ei tuo oikeasti liiku niin rivakasti kun tottuu käyttämään, mitä pitäisi. Litroja saisi olla joku 20 lisää vielä! Ja huom. tuo on pienisylinterinen verrattuna Palmssiin!!

Nyt olen saanut kuormaimen osan töksähtelevistä liikkeistä ihan oppimalla pois, mutta suurin ongelma on nostopuomin alaslaskussa tuleva yhdenäkin putoaminen, jonka syytä en tiedä?  Jossain metsäkoneissa oli muistaakseni tähän linjaan kytketty joku kuristus, jotta tyhjiötä ei synny tms. en muista tarkasti. Joku voisi vinkata jos tietää/muistaa...

Tuo paljon ajettu walvoil (metsäkärry/kuormain vm. 1989) on kyllä jo ehtoopuolella, mutta kun koko yhdistelmän (tr+vaunu+nosturi) kokonaishinta on 10 000 € pintaan niin se antaa anteeksi paljon, varsinkin kun käyttö on pientä, tosin, tuolla olen varmaankin ajanut jo enempi, mitä keskiverto uuden metsäkuormain paketin ostaja ajaa samalle aikaan  8)

Kiikkeryydessä on tekoa muullakin kuin tukijaloilla. Kronoksen uudempikin kärry oli kiikkerin koneviestin testissä, ja sitä se on tämä vanhakin. Apuna olisi suolatäyttö takarenkaisiin, mutta jostain syystä en ole saanut sitä aikaiseksi  :-[   kaverilla on vanha olikohan pikkunallen kärrystä tehty metsäperävaunu, ja se ei juuri tukijalkoja näytä kaipaavan, on tanakka kuormata ja jatkona toimii aisaohjaus... Tuo kronos menisi samassa hommassa justiinsa nurin.

Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:12:15 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(
Olen laskenut ja päätynyt että ei kannatta heti ,mutta seuraavan hakkuun aikaan kylläkin.
Metsä tulee siihen kuntoon mihin haluat,puun valinta on parempaa,siis mitä jää kasvamaan,ei raiteita ,ei kolhuja puissa,ajourat kapeammat ,kunto pysyy hyvänä ei tule kesselimaha ongelmaa,erinomaisen mukavaa työtä ,aika kuluu,hakepuut kätevä hakata siinä samalla heti tulee kaikki valmista joku voi lisätä vielä jotakin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.

Paljonko tuo Evi tekee kuormaimia vuodessa, aika harvoin näkee vaihtokonerivissä?

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.
Mulla on kait sitten puutteellinen koneviesti, kun ei eviä edes testissä ollut...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.

Paljonko tuo Evi tekee kuormaimia vuodessa, aika harvoin näkee vaihtokonerivissä?
Vaihtokone rivissähän on yleensä ne ongelma kuormaimet ,vientiinhän ne niitä tekee,itävaltaan ,sveitsiin,norjaan ym.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.

Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo:15:07 kirjoittanut Rampe

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.
niin, tässähän taas lähetään siitä jotta jokainen isäntä on juurikin se virtuoosi joka ammattikseen hakkaavan  motokuskin osaamisen voittaa ja vieläpä ajohommissa  sudittelemalla kapeita ajouria harrastetason vehkeillä moneen kertaa jättää vähempi vaurioita metsään kuin 8 pyöränen ammattivehje...vuan mikä on totuus noin keskimmäärin :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
Evissähän on tuo vakaus omaa luokkaansa siitä ei pääse mihinkään ja tukijalat eivät ota pyöriin.
Mistä sää ton olet keksinyt? Mulla on 10tn evin kärri, jossa evin värkkäämät sammakkojalat ja nosturipukki (pilkkinä kylläkin Patu 655). Ei sitä nyt yhtään sen vakaammaksi voi kehua kun mitään muutakaan kärrypakettia...
Lueppa koneviestin testi siinä osa kärryistä meinas kaatua vaikka oli tukijalat maassa.Tyhjänäkään Evi ei horju vaikka aisan kääntää toiseen ääriasentoon ,tuota liikettä ei passaa kaikilla tehdä.Hyvä konsti on laittaa peräpalkkiin pehmuste kuljetinhihnasta siellä kouran on hyvä lepäillä eikä jurnuta palkkia puhki,toki muistaa nostaa pois sieltä jos keskellä uraa paljon korkeita kiviä ja  kantoja.Tuolla kun pitää kouran tyhjillään kun ajelee niin vaukauttaa kärryä mukavasti.
Palmsissa tuo telekooppijalkojen laitto on epäonnistunut
kun katsoo kuvaa,tukijalat ovat liian kapealla ylhäältä eli tukipiste tulee todella alas pystytorniin katsottuna,paljon on oppimista palmsilla Suomalaisista valmistajista ja onhan tuon toisaalta ymmärrettävää kun palms on vasta 95 alkanut kyhämään metsänostureita ja kärryjä.Minusta ensimmäiset Palmsit oli Nokan kuormaimesta kopioitu.

Paljonko tuo Evi tekee kuormaimia vuodessa, aika harvoin näkee vaihtokonerivissä?
Vaihtokone rivissähän on yleensä ne ongelma kuormaimet ,vientiinhän ne niitä tekee,itävaltaan ,sveitsiin,norjaan ym.

Katsoin ko. firman liikevaihtotiedot, 200-300teur vuodessa, ei siinä kovin montaa kuormainta vientiin tai kotimaahan tehdä, 15-20 kpl / vuosi? Sarjatuotannon edut ovat noilla määrillä kyseenalaiset.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.
niin, tässähän taas lähetään siitä jotta jokainen isäntä on juurikin se virtuoosi joka ammattikseen hakkaavan  motokuskin osaamisen voittaa ja vieläpä ajohommissa  sudittelemalla kapeita ajouria harrastetason vehkeillä moneen kertaa jättää vähempi vaurioita metsään kuin 8 pyöränen ammattivehje...vuan mikä on totuus noin keskimmäärin :-\ :-\ :-\ :-\

Mä olen sitä mieltä että kukaan ei moottorisahalla voita ammatti motokuskia taloudellisesti/ jäävän puun osalta jos hiemankin tekee enemmän. Jäljet on parhaimmat harverin tai haamuhakkuun osalta. Liian moni metsä pilataan ajokoneen osalta kun liian isoilla koneilla ajetaan liian tiheään (20m). Haamu urilla kun normi ajouraverkosto kulkee 30- 40 metrin välein niin jäävä metsä on hyvinkin sopusointunen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Metsäkärryn tukijalat + oma hydrauliikka
kukkaan koskaan laskenu tuota kuitupuun hakkuuta niin että laittas omalle työlle edes jonku hinnan, vaikka vain sen normipalkan 13 e/h, traktorille edes sen 20e tunti, siihen sitte kärry ja kuormain ja satunnaiset rikot...mitä jää jäljelle vai joudutaanko mennänkö spekulaatiohin tulevasta paremmasta tukkisaannosta verrattuna motomiehen tekemään ja metsäkaluston maatalouskäyttöön...jotenki tuntuu ettei edes nuffin kalustolla normi tunari pääse lähellekkään kannattavuutta :'( :'( :'( :'(

Tän varmaan aikaisemminkin kirjoittanut, mutta osaavan moottorisahamiehen tili tulee sitten myöhemmin.
Eroa esim. jäävän puuston laatu. Valkkausmahdollisuudet huomattavasti paremmat kuin motolla. Tärkeä juttu ainakin ykköshakkuulla.
niin, tässähän taas lähetään siitä jotta jokainen isäntä on juurikin se virtuoosi joka ammattikseen hakkaavan  motokuskin osaamisen voittaa ja vieläpä ajohommissa  sudittelemalla kapeita ajouria harrastetason vehkeillä moneen kertaa jättää vähempi vaurioita metsään kuin 8 pyöränen ammattivehje...vuan mikä on totuus noin keskimmäärin :-\ :-\ :-\ :-\

mä väitän että asiallinen raktoriyhdistelmä tuo puut pienemmin vaurioin tien laitaan kuin ylisuuri ajokone teloineen päivineen. Jäävä puusto kun ratkaisee tulevaisuuden bisneksen. Nopeammin toki ajokone tuo.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.