Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: retku - 20.03.10 - klo:08:19

Otsikko: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: retku - 20.03.10 - klo:08:19
olihan asiallinen testi.

mun mielestä aika perin pohjin testattu. iso plussa mittaustiedoista, niissä ei vaikuta onko kirjoittaja jd va valtra mies.

hyvät kuvat. hyvä juttu huollosta ja sen vaikeudesta nykykoneissa.

mäkiveto juttu on hyvä keksintö. en oo ulkomaan lehissä vastavaan törmänny.

kaiken kaikkiaan parempi testi kun moni ulkolaisen lehen testi.

Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: rene - 20.03.10 - klo:09:02
Joo, oli kyllä asiallinen. Piristävää vaihtelua muuhun sisältöön. Tai sitten toimitus on ajatellut koko lehdykän laadun tuon yhden testin varaan.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: vms1 - 20.03.10 - klo:09:17
Hyvä että valtterissa on saatu pö kulutus ja hytin melu aisoihin
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: Tuumaaja - 20.03.10 - klo:09:55
Kiva olisi lukea ko-koneviesti mutta posti on vissiin sen ominut.
KM sentään saapui.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: 3070 E - 20.03.10 - klo:11:59
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: nautafarmari - 20.03.10 - klo:12:03
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.


Sitte konetta kytkiessä painetaan niitä lokasuojan nappeja, nii voi ahdasta tulla liian pienessä välissä. Koneet traktorin koon mukaan, tai painoja keulalle, jos täpinäreiskan vikaa on.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: CARINA2 - 20.03.10 - klo:12:20
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.
Oliha siinä fergusa 38" rattaat. Muisa 34" senki takia vetovarret käy lyhkäseksi.. Mutta kallihia ovat nuo pienetki rattorit nykyään :o  Aika palio kärsii korijauttaa entistä vaikka huoltomiehelä :-\ Mutta täytyy sanua että ensi kerran elläissään alan päästä fergufobiasta erroon.. Sen verta hyviä nuo nykyset mallit vaikuttaa olevan. Tämä luiskanokka 5455 ois magee kuormainkone.. Ainu mikä on perinteisen DF luiskanokan veronen. Ei tartte kameraa konepellinnokkaan kuormainhommisakkaa ;D Pienehkö tosin..
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: Radon - 20.03.10 - klo:12:23
Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.

Lähellä on ihan hyvä mutta liian pieni väli alkaa nopeesti ahdistamaan.

Tosiaankin varsin hyvä ja perinpohjanen testi, tälläsiä toivoisi näkevän lisää.

Pisti kyllä vähän silmään kun massikan nostotehoja moittivat mutta jontikan melkein tonnia heikommista ei sitten taas jaksettu puhua yhtikäs mitään. Lisäksi massikkaan taitaa saada lisähinnasta tehokkaamman nostolaitteen mutta jontikkaan taas ei.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: Hervast - 20.03.10 - klo:13:45
No on se tympeää jos ei kytkettäessä mahdu työkoneiden väliin. Yritä siinä sitten ronkkia hydeletkuja ja nivelakselia kunnolla paikalleen. Toki apulantahuiskat ja kasvinsuojeluruiskut ahistaa monessa koneessa kytkettäessä, ei varmaan pelkästään mansikin vika.

Tuolleenhan ne ominaisuudet ja omituisuudet tulee hyvin esille kun vertaa eri merkkisiä koneita. Ei pelkässä koeajossa ihan noin hyvin pääse perille käytännön ominaisuuksista.
Otsikko: Vs: koneviestin traktori testi
Kirjoitti: Astral - 20.03.10 - klo:16:23
No on se tympeää jos ei kytkettäessä mahdu työkoneiden väliin. Yritä siinä sitten ronkkia hydeletkuja ja nivelakselia kunnolla paikalleen. Toki apulantahuiskat ja kasvinsuojeluruiskut ahistaa monessa koneessa kytkettäessä, ei varmaan pelkästään mansikin vika.

Tuolleenhan ne ominaisuudet ja omituisuudet tulee hyvin esille kun vertaa eri merkkisiä koneita. Ei pelkässä koeajossa ihan noin hyvin pääse perille käytännön ominaisuuksista.

Kytkee letkut ja akselit ensin? Jättää sen koneen kolkyt senttiä kauemmaks, käy kytkee kaikki ja nostaa varsiin sen jälkeen? Työntövarren toki joutuu käydä laittaa mutta aika pieni paha on nostovarren päältä heittää paikalleen
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: viljami - 20.03.10 - klo:21:40
Miksi se on aina MF, jonka kohdalla testaajien tuntemukset ovat negatiiviset, mutta mittaustulokset osoittavat muuta? Tämä on pätenyt KV:n testeihin ainakin 2000-luvun alun 6-sylinteristen testistä lähtien. Siinä 6280 oli pisteissä paras ja halvin, mutta testaajien mielestä tarjosi huonosti vastinetta rahalle.

Ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, kun tietää etukäteen KV:n testissä Valtran voittavan ja KM:ssä aina JD:n.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 20.03.10 - klo:21:50
Miksi se on aina MF, jonka kohdalla testaajien tuntemukset ovat negatiiviset, mutta mittaustulokset osoittavat muuta? Tämä on pätenyt KV:n testeihin ainakin 2000-luvun alun 6-sylinteristen testistä lähtien. Siinä 6280 oli pisteissä paras ja halvin, mutta testaajien mielestä tarjosi huonosti vastinetta rahalle.

Ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, kun tietää etukäteen KV:n testissä Valtran voittavan ja KM:ssä aina JD:n.

Mainostus?
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.03.10 - klo:22:18
Noin yleisesti testi oli kyllä erittäin perusteellinen.

Hiukan silmäänpistävänä yksityiskohtana tekstissä neljän koneen testissä ilmaisut vaikkapa polttoaineenkulutuksesta 'kolmanneksi pienin' ja 'toiseksi suurin' luovat varsin erilaista mielikuvaa vaikka asia on täsmälleen sama.

Siirtoajossa siis valtran kulutus / matka kolmanneksi pienin, mf:n kulutus / tunti toiseksi suurin.

Jos tekniikkapisteet ja mutupisteet olisi jaettu fifti-fifti, mf olisi ollut käytännössä tasoissa valtran kanssa.

Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Reino - 21.03.10 - klo:09:28
Ja mitä helvettiä... peura janoisin, meni sekin maine.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: laurivaan - 21.03.10 - klo:10:59
Hiukan silmäänpistävänä yksityiskohtana tekstissä neljän koneen testissä ilmaisut vaikkapa polttoaineenkulutuksesta 'kolmanneksi pienin' ja 'toiseksi suurin' luovat varsin erilaista mielikuvaa vaikka asia on täsmälleen sama.

Saman huomasin ja melkonen munaus testin tekijöiltä, sillä kertoo testaajien "puolueettomuudesta" aika paljon.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 21.03.10 - klo:11:54
Miksi se on aina MF, jonka kohdalla testaajien tuntemukset ovat negatiiviset, mutta mittaustulokset osoittavat muuta? Tämä on pätenyt KV:n testeihin ainakin 2000-luvun alun 6-sylinteristen testistä lähtien. Siinä 6280 oli pisteissä paras ja halvin, mutta testaajien mielestä tarjosi huonosti vastinetta rahalle.

Ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, kun tietää etukäteen KV:n testissä Valtran voittavan ja KM:ssä aina JD:n.

Mainostus?
No jaa en nyt tiedä eikös km lehdessä sanottu jotain siihen suuntaan että jokainen tekee omat päätökset mutta testaajat ottaisivat jonnikan niin mitäs pahaa siinä on kun itsekkin ottaisin varmasti sen merkin mikä mielyttää eniten  :D  Ja tuo koneviestin testikin oli nyt vähän niin ja näin muutamassa kohtaa oli kyllä valtra lasit päässä ja pienin traktori jäi toiseksi viimeiseksi ihan pienimmän kokonsa takia  :D
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Jeimssi - 21.03.10 - klo:15:19
Ja mitä helvettiä... peura janoisin, meni sekin maine.

Lueppas nyt uudestaan
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 21.03.10 - klo:16:10
Peura vei toiseksi eniten, DF kulki neljänneksi vähimmällä.

Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: retku - 23.03.10 - klo:16:00
no en nyt tiedä onko tuo kv nyt niin valtravetoinen? eikös ainakin 2 testaajaa ollu iän ikusia fendtin miehiä?

isojen koneiden testin voitta vuos sitte case 165. sekin oli mun mielestä hyvä testi.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: malanko - 08.04.10 - klo:08:28
Miksi ihmeessä ei testissä ollut NH/Casea?
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Timppa - 08.04.10 - klo:09:05
Massikka oli taas testivoittaja.

 :D

Kaksplussalle tiedoksi...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: +200 - 08.04.10 - klo:09:18
Massikka oli taas testivoittaja.

 :D

Kaksplussalle tiedoksi...
Testin maksaja,testaajien saunaillat,testattu vain verkulle sopivat ominaisuudet,kestävyyttä ei testis koeteltu ja blaablaablaa ;D
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Timppa - 08.04.10 - klo:09:22
Jonnu voitti: vie eniten polttoainetta, vaihteistoja, pyöränpultteja....

 :D
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 08.04.10 - klo:09:55
Noi koneviestin taulukot ihmetyttää kun etukuormaimia vertailin niin eivät ole yhtään tarkistaneet niitä ennen julkaisua kun quickella, trimalla ja valtralla oli eri tekniset tiedot kun mun mielestä ne on lähes yksiä ja samoja varsinkin quicke ja valtra.... Ja stollin tiedot oli myös perseellään.... Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Hervast - 08.04.10 - klo:10:37
Perushintaa vertaillessa olis kieltämäti joku 6000 sarjalainenkin kai mahtunut 80kw joukkoon

JOHN DEERE 6330 PQ16/16-4WD TRAKTORI   110/81   428/1600   4    61100.00

JOHN DEERE 6230 PREMIUM 4WD TRAKTORI   113/83   430/1500   4    68300.00

Deutz-Fahr 71700
Niekerimallin jontikka 56500
Sirkussonni 62200
Valtra 60100

Mut kai se lie lähinnä Agrin ongelma jos ovat testiin toimittaneet mielestään vertailukelpoisen koneen ?
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: SAS - 08.04.10 - klo:18:52
Testissä ei kerrottu missä määrin traktoritehtaan työläiset käyttävät
Suomalaisia elintarvikkeita, tämä jos mikään vaikuttaa valintaan erittäin vahvasti jos viljelijä ajattelee tulevaisuuttaan .
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 08.04.10 - klo:19:25
Testissä ei kerrottu missä määrin traktoritehtaan työläiset käyttävät
Suomalaisia elintarvikkeita, tämä jos mikään vaikuttaa valintaan erittäin vahvasti jos viljelijä ajattelee tulevaisuuttaan .
No jaa aikas kommunistinen ja lyhyt näköinen ajatus on tuokin...  Eipä olis valmetin "kehitys" näinkään pitkällä jos muita merkkejä ei olis ollut markkinoilla nostamassa rimaa...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: 3070 E - 08.04.10 - klo:21:23
 Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
[/quote]
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.10 - klo:00:50
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
[/quote] Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: 6350 - 10.04.10 - klo:08:44
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 
[/quote]

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.10 - klo:19:25
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.

[/quote] No hävishän se kun pienissä traktoreissa on yleensä ahdas hytti niinkuin tuossa pikku jonnussa ja hyttiä ainakin moittivat.... Ja standardia ei tartte kyllä ees mun puolesta myydä kyllä se premiumi pitäs sentään olla ja vaikka pq lootalla niin ei oo siltikään vielä pikavaihdeautomatiikkaa niinkuin jotakuta häiritti mutta näistä nyt on turha väitellä kun tuo jontikka oli yhden koon pienempi kuin muut testissä olleet...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: - 10.04.10 - klo:19:50
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.

No hävishän se kun pienissä traktoreissa on yleensä ahdas hytti niinkuin tuossa pikku jonnussa ja hyttiä ainakin moittivat.... Ja standardia ei tartte kyllä ees mun puolesta myydä kyllä se premiumi pitäs sentään olla ja vaikka pq lootalla niin ei oo siltikään vielä pikavaihdeautomatiikkaa niinkuin jotakuta häiritti mutta näistä nyt on turha väitellä kun tuo jontikka oli yhden koon pienempi kuin muut testissä olleet...
[/quote]

Zeettorilla taas hitsaa kun ei jontikka pärjänny... On se kovaa...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.10 - klo:19:53
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.

No hävishän se kun pienissä traktoreissa on yleensä ahdas hytti niinkuin tuossa pikku jonnussa ja hyttiä ainakin moittivat.... Ja standardia ei tartte kyllä ees mun puolesta myydä kyllä se premiumi pitäs sentään olla ja vaikka pq lootalla niin ei oo siltikään vielä pikavaihdeautomatiikkaa niinkuin jotakuta häiritti mutta näistä nyt on turha väitellä kun tuo jontikka oli yhden koon pienempi kuin muut testissä olleet...

Zeettorilla taas hitsaa kun ei jontikka pärjänny... On se kovaa...
[/quote] Mulla mitään hitsaa sulla vaan on joku ongelma kun et osaa lukea numeroita  :D   
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: 6350 - 10.04.10 - klo:20:06
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.

No hävishän se kun pienissä traktoreissa on yleensä ahdas hytti niinkuin tuossa pikku jonnussa ja hyttiä ainakin moittivat.... Ja standardia ei tartte kyllä ees mun puolesta myydä kyllä se premiumi pitäs sentään olla ja vaikka pq lootalla niin ei oo siltikään vielä pikavaihdeautomatiikkaa niinkuin jotakuta häiritti mutta näistä nyt on turha väitellä kun tuo jontikka oli yhden koon pienempi kuin muut testissä olleet...

Zeettorilla taas hitsaa kun ei jontikka pärjänny... On se kovaa...
Mulla mitään hitsaa sulla vaan on joku ongelma kun et osaa lukea numeroita  :D   
[/quote]

No kysytään uudelleen, olisiko esim. 6230 JD stantard parantanut mielestäsi tilannetta kun tuohon kokoon takerrut?
Testi ei ollu mikää premium luokan testi, joten arvokkaampia on turha tarjota. Testattiin sitä, mitä jontikalta oli tarjolla tähän koko/hintaluokkaan. 
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: - 10.04.10 - klo:20:22
Mitä väliä sillä on mihin järjestykseen ne koneet laitettiin? Jos on hieman lukutaitoa niin tuosta testistä kyllä saa kuvan kustakin koneesta omilla painotuksilla korjattuna. Ja itseltäkin kyllä löytyy jd...
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.10 - klo:20:31
Ja tuosta testistä niin jonnikkahan oli yhden sarjan kevyempi kuin muut kun tuossa testissä olisi saanut olla jonnikalta 6030 sarjan kone tai sitten a-sarjan vallu ja agrofarm deutsi ja 4000 sarjan ferku tuossa kilpailemassa...
No toi on jo vähän liiottelua, eikös 6030 sarja tulisi olla vertailussa Ferkun 6400 sarjan kanssa, silloin olisi molemmissa jo pikavaihdeautomatiikatkin.
Ainut Jontikka mikään nykyään kiinnostaa on nuo M-sarjalaiset, kuhan vielä jatkaisi mallistoa vähän vielä ylöspäin.
Ei kaikissa 6030-sarjan jonnikoissa ole pikavaihde automatiikkaa... Ja nyt tarkoitin että painot ja muutenkin fyysinen koko olisi ollut näin paremmin kohdallaan... 

Hävisikö se jontikka sitten pelkästään pienen kokonsa ja painonsa tähden? Ei 6030 stantard olisi mitään ihmeellisempää tarjonnut kun 5000R-sarja, päinvastoin ärrään saa nappikytkimen yms.

No hävishän se kun pienissä traktoreissa on yleensä ahdas hytti niinkuin tuossa pikku jonnussa ja hyttiä ainakin moittivat.... Ja standardia ei tartte kyllä ees mun puolesta myydä kyllä se premiumi pitäs sentään olla ja vaikka pq lootalla niin ei oo siltikään vielä pikavaihdeautomatiikkaa niinkuin jotakuta häiritti mutta näistä nyt on turha väitellä kun tuo jontikka oli yhden koon pienempi kuin muut testissä olleet...

Zeettorilla taas hitsaa kun ei jontikka pärjänny... On se kovaa...
Mulla mitään hitsaa sulla vaan on joku ongelma kun et osaa lukea numeroita  :D   

No kysytään uudelleen, olisiko esim. 6230 JD stantard parantanut mielestäsi tilannetta kun tuohon kokoon takerrut?
Testi ei ollu mikää premium luokan testi, joten arvokkaampia on turha tarjota. Testattiin sitä, mitä jontikalta oli tarjolla tähän koko/hintaluokkaan. 
[/quote]  Kyllä olisi koska hytti on isompi ja mukavampi ja samalla tasolla kuin muut....  Mutta testaajat olisivat voineet tutkia koneiden teknisiä tietoja etukäteen ja esittää toiveen mahdollisimman saman kokoisista ja painoisista koneista  ;D  Ihan sama mulle oli tuo testin lopputulos mutta ihmettelmpä vaan näitä testejä joskus "ääneen"  :D
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: 3070 E - 10.04.10 - klo:21:24
No ei nuo 6030 sarjan hytitkään mitään tilavuuden ihmeitä ole, eihän niissä saa vaihdettua edes kuskia ilman ulosmenoa ja kyllähän Ferkunkin mukavuutta haittasi se rikkinäinen apumiehen istuin.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: Timppa - 10.04.10 - klo:21:38
No ei nuo 6030 sarjan hytitkään mitään tilavuuden ihmeitä ole, eihän niissä saa vaihdettua edes kuskia ilman ulosmenoa ja kyllähän Ferkunkin mukavuutta haittasi se rikkinäinen apumiehen istuin.

Ferkun apumiehen istuin joutuu koville kun kaikki jonnemiehet käy istuksimassa masserin hytissä ja kattomassa
kuinka oikein hommat KÄY.

 :D
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: malanko - 10.04.10 - klo:22:03
Jos testissä olisi ollut 6030-jonne, niin ketteryyspisteet olisi olleet huonommat.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 11.04.10 - klo:03:17
Jos testissä olisi ollut 6030-jonne, niin ketteryyspisteet olisi olleet huonommat.
No nyt on kyllä pakko kysyä että miten niin?   :o   Ei niitä rajoitus pultteja ole pakko pitää tehtaan säädöissä....
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: malanko - 11.04.10 - klo:08:06
Jos testissä olisi ollut 6030-jonne, niin ketteryyspisteet olisi olleet huonommat.
No nyt on kyllä pakko kysyä että miten niin?   :o   Ei niitä rajoitus pultteja ole pakko pitää tehtaan säädöissä....

Lyhyemmällä akselivälillä pienempi kääntöympyrä.
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: MacGyver - 11.04.10 - klo:10:11
No ei nuo 6030 sarjan hytitkään mitään tilavuuden ihmeitä ole, eihän niissä saa vaihdettua edes kuskia ilman ulosmenoa ja kyllähän Ferkunkin mukavuutta haittasi se rikkinäinen apumiehen istuin.

Ihan vähän repesin!!! Siis tilavan hytin mittari on että pystyy vaihtamaan kuskia ilman ulosmenoa. Ajatko kahta vuoroa ilman pysähdyksiä?
Otsikko: Vs: koneviestin traktoritesti
Kirjoitti: zetor8045 - 12.04.10 - klo:01:21
No ei nuo 6030 sarjan hytitkään mitään tilavuuden ihmeitä ole, eihän niissä saa vaihdettua edes kuskia ilman ulosmenoa ja kyllähän Ferkunkin mukavuutta haittasi se rikkinäinen apumiehen istuin.

Ihan vähän repesin!!! Siis tilavan hytin mittari on että pystyy vaihtamaan kuskia ilman ulosmenoa. Ajatko kahta vuoroa ilman pysähdyksiä?

Jonnikasta pääsee kyllä kummastakin ovesta pihalle ja sisään eli kyllä vauhdissa vaihtaminenkin onnistuu  :D