Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: sorkkis - 31.12.18 - klo:14:10
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab499c85-64de-468e-8d19-64d5916f2ae9
Onko kyseinen traktori Saksalainen .
Tapaus kyllä hyvin ikävä , voimia omaisille .
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab499c85-64de-468e-8d19-64d5916f2ae9
Onko kyseinen traktori Saksalainen .
Tapaus kyllä hyvin ikävä , voimia omaisille .
Iltalehden kuvassa, punainen traktori, hopeat vanteet -> ei oo Saksassa tehty 15 vuoteen?
Eiks toi kuvan tr ookin massikka?
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab499c85-64de-468e-8d19-64d5916f2ae9
Onko kyseinen traktori Saksalainen .
Tapaus kyllä hyvin ikävä , voimia omaisille .
Vihervassari toimittaja luulee niin koska Massikassa on lähelle samat värit kuin hakaristilipussa
-
Samanlaisia idiootteja, sekä toimittaja, että traktorikuskikin. Prkele, kakaroita ei kuljeteta kuin apulantasäkkejä.
-
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab499c85-64de-468e-8d19-64d5916f2ae9
Onko kyseinen traktori Saksalainen .
Tapaus kyllä hyvin ikävä , voimia omaisille .
No saksalainen se luultavasti on, jos kuva on saksasta. Ei siinä todellakaan sanottu, että traktori valmistettu saksassa. Mutta miksi tuollaiseen asiaan pitää puuttua.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Neliveto oli aikoinaan kova vastustuksen aihe , ei enää , onnex .
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Neliveto oli aikoinaan kova vastustuksen aihe , ei enää , onnex .
Sorkkiksen autokin on neliveto. Vetää joka ovesta...
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Neliveto oli aikoinaan kova vastustuksen aihe , ei enää , onnex .
Sorkkiksen autokin on neliveto. Vetää joka ovesta...
Sorkkiksen autossa kaikki vastustaa, paitsi ohjaus puoltaa
-
Autot hyvässä kunnossa . Teidän mielenterveytenne ei ole kunnossa.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Koskas vallu on ite ruvennu etuakseleita tekemään?
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Koskas vallu on ite ruvennu etuakseleita tekemään?
Ei vallu tehnyt nelivetoja vielä silloin 60- luvun alussa en oikeastaan muista siltä ajalta kun Mannin ja Manuelin.
-
ja se köntys. mut hyä tuo valtun neliveto: kun vastus kasvoi niin se kartaanin liitos antautui ihan kappaleiksi. kiva takapotku.
-
Kuvituskuva..... voi v!ttu teitä vähemmän sivistystä saaneita taas!
Opetelkaa lukemaan niin ei tarvi kuvista alkaa arvailemaan sisältöä!
Ja kyllä me taas naurettiin emännän kanssa!
hehhehehhehehhehehehhe
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Koskas vallu on ite ruvennu etuakseleita tekemään?
Ei vallu tehnyt nelivetoja vielä silloin 60- luvun alussa en oikeastaan muista siltä ajalta kun Mannin ja Manuelin.
..ja fiatit . Valluja sai nelivetoisina jos halus 60 luvun lopulla . Nuffieldin neliveto oli oli meillä 60 luvun vaihteessa kuulemma , niitä ei ollu montaa Suomessa eikä mikään hyvä vehje kuulemma .
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Jaa kyllä todellakin pitää painaa mut jousi antaa periksi ettei perse repee.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Kaikki ei ole löytänyt 705 ja 805 vallmetista tasauspyörästön poljinta.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Kaikki ei ole löytänyt 705 ja 805 vallmetista tasauspyörästön poljinta.
Moni muukin on sanonnu tuata sammaa.Ee löyvy polinta.
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Kaikki ei ole löytänyt 705 ja 805 vallmetista tasauspyörästön poljinta.
Moni muukin on sanonnu tuata sammaa.Ee löyvy polinta.
Mikäs se sitten on ?
Sille ei mahda mitään jos ette osaa mikä on hyvin toden näköistä .
-
Aikoinaan vastustettiin traktoreissa mm.tasauspyörästön lukkoa kun saksalaisissa oli, just sentakia kun jäykkä lukitus kuulemma oli vaarallinen ohjattavuuden kannalta.
Sitten Vallu kehitti sellaisen räikkälukon joka antoi perisi tarpeen tullen, ja vielä tarvittaessakin
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Kaikki ei ole löytänyt 705 ja 805 vallmetista tasauspyörästön poljinta.
Jälleen älytesti, jota Sorkkis ei osaa ratkaista. Ei ole poljinta, ei....
Moni muukin on sanonnu tuata sammaa.Ee löyvy polinta.
-
https://www.ikh.fi/fi/search/poljin.
Jos ette löydä poljinta ette voi käyttää jarruja , ette kaasua , ette kytkintä .
-
https://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=index&cPath=213_1851_1854_2091&language=fi.
Kompana tietysti tarkoititte sähköisesti toimivaa tasauspyörästönlukkoa .
-
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
[/quote]Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
[/quote]
Jaa kyllä todellakin pitää painaa mut jousi antaa periksi ettei perse repee.
[/quote]
Yhteen aikaan jo tehtaalla laitettiin sellainen kanki sen petaalin avusi jolla olis pitänyt käsivoiminkin hillitä sitä lukon narahtelua..
-
https://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=index&cPath=213_1851_1854_2091&language=fi.
Kompana tietysti tarkoititte sähköisesti toimivaa tasauspyörästönlukkoa .
Ei Sorkkis ole läpeensä tyhmä, mutta miten selität sen, ettei vanhassa Majorissani ole poljinta? Siihen aikaan ei valmistettu sähköisiä lukkoja.
-
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
[/quote]
Jaa kyllä todellakin pitää painaa mut jousi antaa periksi ettei perse repee.
[/quote]
Yhteen aikaan jo tehtaalla laitettiin sellainen kanki sen petaalin avusi jolla olis pitänyt käsivoiminkin hillitä sitä lukon narahtelua..
[/quote]Zetor 25 oli sellainen lukko jota sai painaa käsin eikä narahdellut . Ei se jousikuormitteinen lukko mikään hyvä kapistus ollut mutta sillä pärjäsi . Kynnössä se piti mutta painaa sitä piti jalalla .
-
https://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=index&cPath=213_1851_1854_2091&language=fi.
Kompana tietysti tarkoititte sähköisesti toimivaa tasauspyörästönlukkoa .
Ei Sorkkis ole läpeensä tyhmä, mutta miten selität sen, ettei vanhassa Majorissani ole poljinta? Siihen aikaan ei valmistettu sähköisiä lukkoja.
Pover majoreissa ja aiemmissa Fordsonneissa ei ollut lukkoa . Supermajoreissa niitä oli jalalla painettavia eli polkimella toimivia . Meillä oli neliveto majori jota minäkin ajoin sen jälkeen tuli etukuormaaja majori jolla kylvettiin lannoitteet aikaa ennen yhdistelmä koneita .
-
..se saatta ollla yliammuttua hommaa mutta fergutsoonilla oli aikoinaan neliveto hytittä hyvä oli turvakaari jos vaikka ajoi lautoja ja joutui avittmmman vaikkapa vasta mäessä... hinattiin ja avustettiin yli ekan mäen.. mutta siinä välillä seuraavalle mäelle kannattaa vaijjerit irroittaa..ja jättää tiilikivi romaanit kirjastoon..ehkä..jos ei halua vallan tiilisiltoja tehä .. vaikkapa kiiminki jokkheeen..
-
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
[/quote]
Jaa kyllä todellakin pitää painaa mut jousi antaa periksi ettei perse repee.
[/quote]
Yhteen aikaan jo tehtaalla laitettiin sellainen kanki sen petaalin avusi jolla olis pitänyt käsivoiminkin hillitä sitä lukon narahtelua..
[/quote]nythän meidän täytyy muistaa että sillon kun valmetissa tarttoo painaa lukko päälle ollaan jo semmosissa maaisemissä johon ei verkun ja tekstan miehet tullu edes unissaan, ja se vipu mikä oli lukon jalkapolkimen apuna toimi kyllä ihan hyvin, muistaakseni piti vaan nostaa vivusta, pikkusen nosti kytkintä jotta vipu nous lopulliseen asentoon ja menoks.... puut ois ennenmuinoin jääny ajamatta jos ei ois ollu valmetteja ja nuffeja :) ;) :D ;D
-
Juu, se vallun jousi kun antoi periksi silloin kun olisi todellakin pitänyt molempien pyörien pitää.Noo rikkihän tuossa vallussa olisikin perä mennyt jos pyörät olis pitäneet.Vai oliko sorkanhoitajalla parempaa tietoa.Tuskin on koskaan moisella räpättimellä edes ajanut.
Valmeteista 361, 565 , 700 , 702 , 702 s , 705 , 805 , uusimpia Valtroja lomitus aikoina .
Valmetissa piti piukassa paikassa painaa jalalla tasauspyörästönpoljin ihan pohjaan saakka jolloin se piti .
Jaa kyllä todellakin pitää painaa mut jousi antaa periksi ettei perse repee.
[/quote]
Yhteen aikaan jo tehtaalla laitettiin sellainen kanki sen petaalin avusi jolla olis pitänyt käsivoiminkin hillitä sitä lukon narahtelua..
[/quote]nythän meidän täytyy muistaa että sillon kun valmetissa tarttoo painaa lukko päälle ollaan jo semmosissa maaisemissä johon ei verkun ja tekstan miehet tullu edes unissaan, ja se vipu mikä oli lukon jalkapolkimen apuna toimi kyllä ihan hyvin, muistaakseni piti vaan nostaa vivusta, pikkusen nosti kytkintä jotta vipu nous lopulliseen asentoon ja menoks.... puut ois ennenmuinoin jääny ajamatta jos ei ois ollu valmetteja ja nuffeja :) ;) :D ;D
[/quote]..ja majoreita . Belaruksia käytettiin paljon puunajossa aikoinaan . Meillä oli yks , ei hyvä vehje .
-
Nykyään ei taida moni käyttää enää kyntökitkoja niinkuin silloin lukottomien tasauspyörästöjen aikaan..
Muistan erään paskatraktorin, JD:n, missä oli se hydraulinen neliveto, jollei ollut painoa keulalla tarpeeksi niin etupään kevetessä kevyempi eturatas otti kierroksia hurjasti ja se vakopyörä oli toimettomana..
-
Kuvituskuva..... voi v!ttu teitä vähemmän sivistystä saaneita taas!
Opetelkaa lukemaan niin ei tarvi kuvista alkaa arvailemaan sisältöä!
Ja kyllä me taas naurettiin emännän kanssa!
hehhehehhehehhehehehhe
Opettele sää lukemaan, aikanaanhan luit linkkaamani mtv:n uutisen mv:n uutiseksi.
Hehehehhehehhheeee...HUUTONAURUA !!!!!!!
-
Kuvituskuva..... voi v!ttu teitä vähemmän sivistystä saaneita taas!
Opetelkaa lukemaan niin ei tarvi kuvista alkaa arvailemaan sisältöä!
Ja kyllä me taas naurettiin emännän kanssa!
hehhehehhehehhehehehhe
Onhan se varmaan mukavaa pitää hauskaa emännän kanssa juttuja lukiessa jos ei enää muuhun pysty.
-
Nykyään ei taida moni käyttää enää kyntökitkoja niinkuin silloin lukottomien tasauspyörästöjen aikaan..
Muistan erään paskatraktorin, JD:n, missä oli se hydraulinen neliveto, jollei ollut painoa keulalla tarpeeksi niin etupään kevetessä kevyempi eturatas otti kierroksia hurjasti ja se vakopyörä oli toimettomana..
Ei ne oikein toiminu . Ei ne pysyny kynnössä päälläkään .
-
Kuvituskuva..... voi v!ttu teitä vähemmän sivistystä saaneita taas!
Opetelkaa lukemaan niin ei tarvi kuvista alkaa arvailemaan sisältöä!
Ja kyllä me taas naurettiin emännän kanssa!
hehhehehhehehhehehehhe
Onhan se varmaan mukavaa pitää hauskaa emännän kanssa juttuja lukiessa jos ei enää muuhun pysty.
Kyllä sitä jouttuu kätet nostammaan näppäemistöltä ja vähä muutakki tehä, ku emännän kanssa pittää/tekkee sitä oekkeen haoskaa.