Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Sopiva veturi
: 12.10.09 - klo:23:21Ihan ensiks muista se et osta sit kerralla sellanen jota ei tarvi "ruuvata" ja jota ei oo "ruuvattu". En oo koskaan ymmärtany ku ostetaan esim. 100 kaakkinen veturi ja sit laitetaan puhallinta ja syötöt ja kierrokset on seljällääs. Sit alkaa lämpöongelmat ja laitetaan cooleria. No sit kun kaikki on viimisen päälle ohjeistuksen mukaan kutiteltu sinne "limiitille", alkaa voimansiirto voimaan pahoin ja ripuloi sekä oksentaa hampaita.....Niin, toi on kyllä hyvä pointti Parasta olisi tietysti, kun saisi koneen ensin ihan koekäyttöön esim. juuri kyntöhommiin. En sitten tiedä miten konekauppiaat tuohon nykyään suhtautuu. Yks naapuri aikanaan harrasti sitä, että se melkein teki työt koeajokoneillaKyllä vanhempiakin käytettyjä yleensä saa koekäyttöön ainakin täälä pohjanmaalla.
Jotakin on syytä epäillä jos ei koekäyttöön muutamaksi päiväksi saa.
Kaikkia korkeaviritteisiä ja hentoisia koneita ei kannattaisi pumppua säädellä mutta toi jontikka on mitoitettu kuitenkin 6410 tehoille.
Tuota meinasin vielä itsekkin lisäillä, että eihän se turbotus mikään synti ole ainakaan silloin, jos samaa konetta on myös tehdasvalmisteisena turbolla ja ilman ja tehon kanssa ja ilman