Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 74019 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
kuinka moni käyttää noita kuppitelineitä oikeesti?   ite ettii vain sitä minne sais jonkun pulon jemmaan...   noi telineet yleensä vaarän kokosia ja sitten päivän tiellä ...

Vasemmalla takakulmassa alhaalla oleva pulloteline on muuten hyvä mutta väärässä paikassa. Sieltä ei saa helpolla otettua juomapulloa ajon aikana.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
Mitä enemmän saadaan parjattua sähköä hyttiin niin sen helpommaksi on kakssuuntainen käyttö järjestää. Voi esim miettiä kuinka tilava ännän hytti on jos sieltä purkaa kaikki ylimääräinen pois ja jäljelle jättää ainoastaan penkin, kyynärnojan ja nappirivi jonnekin lokarin päälle. Mahtuu penkki sitten pyörimään jo tosi hyvin kun rattikin kääntyisi oikeasti pois edestä. Rungossa kun käyttäisi vaikka 6400 peruja niin homma toimisi.

Itselläni kun siis on ännäläisessä tasan kaksi mekaanista vipua ja nekin turhia niin aika paljon on mahdollisuuksia tuon sähkön osalta. Ihmeesti ovat vaan saaneet hyttiä pilattua tekemällä hyttiin kaikenmaailman muovisia ulokkeita niin että penkki ei pyörähdä sujuvasti. Toki normiajossa tupakansytkärit ja kuppitelineen ym tasot on kivoja mutta penkin pyörimiseen ne ei toimi.
Ei minkäänlaisia kunnon tasoja tai laatikoita, joissa saisi edes kynän pysymään paikoillaan. Tämmöiset asiat ottaa päähän rajusti, kun kyseessä pitäisi olla työkone, jolla tehdään töitä ja jossa kulkee kaikenlaista roinaa mukana. Vanhempien mallien kulmikkuudessa oli omat etunsa.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Niin, metsäajon noin suurella traktorilla saa kyllä unohtaa, mutta ketjuja nyt käytetään aurauksissa ynnämuissa toimissa jatkuvasti, joten se pitäisi ottaa huomioon kyllä kone kuin kone, eikä tehdä noita pullopersesian suunnittelemia muototankkeja lähelle rengasta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Niin, metsäajon noin suurella traktorilla saa kyllä unohtaa, mutta ketjuja nyt käytetään aurauksissa ynnämuissa toimissa jatkuvasti, joten se pitäisi ottaa huomioon kyllä kone kuin kone, eikä tehdä noita pullopersesian suunnittelemia muototankkeja lähelle rengasta.

Onhanse tavallaan noin mutta oikeasti rupee olemaan harvassa ne raktorit joihin vedetään ketjuja päälle. Nekin jotka aurailee paljon niin palapintaa ja nastaa rupee löytymään. Pitkät siirtymät kun ei anna myöden niitä ketjuja. Ja ainahan etupyöriin saa sitten laitettua jos oikeasti joutuu pahaan paikkaan menemään. Normaalissa raktorin käytössö kun tankin koko ja ureasäiliöt ym akkuhilppeet ja työkalulaatikot kun vaatii niin paljon tilaa että niille on otettava se minkä ne vaativat. Samoin moottorin ilmanohjaus rupee olemaan haaste kun 170 hepan nelipyttyisen  kehittämä lämpö pitäå jollain keinoin saada jäähtymään niin sekin voi vaikuttaa sijoitteluun.

Viimeksi muokattu: 19.03.16 - klo:23:34 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Niin, metsäajon noin suurella traktorilla saa kyllä unohtaa, mutta ketjuja nyt käytetään aurauksissa ynnämuissa toimissa jatkuvasti, joten se pitäisi ottaa huomioon kyllä kone kuin kone, eikä tehdä noita pullopersesian suunnittelemia muototankkeja lähelle rengasta.

Onhanse tavallaan noin mutta oikeasti rupee olemaan harvassa ne raktorit joihin vedetään ketjuja päälle. Nekin jotka aurailee paljon niin palapintaa ja nastaa rupee löytymään.

En tiedä ainoatakaan auraajaa, kenellä olisi ketjut käytössä. Ketjujen käyttö voidaan rajoittaa pohjoiseen ja itään?? Joillakin harvoilla on metsäajossa käytössä. Eli onhan se suunnittelun kannalta typerää ajatella asiaa prosentin tms. myynnin kannalta. Varsinkin kun sekin prosentti voidaan vielä järjestää varustelulla :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Niin, metsäajon noin suurella traktorilla saa kyllä unohtaa, mutta ketjuja nyt käytetään aurauksissa ynnämuissa toimissa jatkuvasti, joten se pitäisi ottaa huomioon kyllä kone kuin kone, eikä tehdä noita pullopersesian suunnittelemia muototankkeja lähelle rengasta.

Onhanse tavallaan noin mutta oikeasti rupee olemaan harvassa ne raktorit joihin vedetään ketjuja päälle. Nekin jotka aurailee paljon niin palapintaa ja nastaa rupee löytymään.

En tiedä ainoatakaan auraajaa, kenellä olisi ketjut käytössä. Ketjujen käyttö voidaan rajoittaa pohjoiseen ja itään?? Joillakin harvoilla on metsäajossa käytössä. Eli onhan se suunnittelun kannalta typerää ajatella asiaa prosentin tms. myynnin kannalta. Varsinkin kun sekin prosentti voidaan vielä järjestää varustelulla :-X

Joo eineet letjut juurkaan sovi kyllä oikeen mihenkään noista usista :'( Joihinkin mopon kokosiin ehkä mutta kyllä nää muovi möllit on vähä niinja näin.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Valtra N4.
Talveksi pienempi rengassarja.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Niin, metsäajon noin suurella traktorilla saa kyllä unohtaa, mutta ketjuja nyt käytetään aurauksissa ynnämuissa toimissa jatkuvasti, joten se pitäisi ottaa huomioon kyllä kone kuin kone, eikä tehdä noita pullopersesian suunnittelemia muototankkeja lähelle rengasta.

Onhanse tavallaan noin mutta oikeasti rupee olemaan harvassa ne raktorit joihin vedetään ketjuja päälle. Nekin jotka aurailee paljon niin palapintaa ja nastaa rupee löytymään.

En tiedä ainoatakaan auraajaa, kenellä olisi ketjut käytössä. Ketjujen käyttö voidaan rajoittaa pohjoiseen ja itään?? Joillakin harvoilla on metsäajossa käytössä. Eli onhan se suunnittelun kannalta typerää ajatella asiaa prosentin tms. myynnin kannalta. Varsinkin kun sekin prosentti voidaan vielä järjestää varustelulla :-X
Ei tääl pohojoosessa kukaan oikea auraaja mitään ketjuja pidä traktoreissa. Riittää ihan hyvin kun on nastat, sekin riittää joillekin että renkaat ei ole Michelinit.  ;D Ketjuja näkee vain takavetoisissa ongelmaromu muinaisjäänteissä, joiden ratissa näkee porukkaa jonka olisi pitänyt jättää traktorihommat taakseen jo vuosikymmen(iä) sitten...  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Valtra N4.
tulee vaan mieleen että miten sitten nää sellaset jotka tekee sekalaista työtä ja jopa aurailevat mäkisiä ja mutkaisia kyläteitä ja ajavat jopa puuta metästä.... miten lie noi vanhemmat traktorit varusteltavissa nykyään?    hoitaako valtu muuten käytettyjen varustelua siellä pajallaan?                               monasti katellu että JOS ostais niin onpa kiva kun aikasempi omistaja jättänny juuri sen omituisuuden pois listasta ja sitten muita malleja ei olekaan tarjolla......                   kiva ostaa käytettyä...

mah

  • Vieras
Vs: Valtra N4.
tulee vaan mieleen että miten sitten nää sellaset jotka tekee sekalaista työtä ja jopa aurailevat mäkisiä ja mutkaisia kyläteitä ja ajavat jopa puuta metästä.... miten lie noi vanhemmat traktorit varusteltavissa nykyään?    hoitaako valtu muuten käytettyjen varustelua siellä pajallaan?                               monasti katellu että JOS ostais niin onpa kiva kun aikasempi omistaja jättänny juuri sen omituisuuden pois listasta ja sitten muita malleja ei olekaan tarjolla......                   kiva ostaa käytettyä...

Minkä omituisuuden ovat jättäneet pois? :'(  Mutta tuskinpa kannattaa traktoritehtaiden tuning-pajoilla käytettyihin tiettää? :-X

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
Metalli tankin otin heti varusteena on ollut tosi hyvä. Pohjapanssarin tein itse ei estä kuin risujen tökkimisen hyvin on mukana pysynyt ja toiminut ,oli aika homma tehdä se mutta kannatti.
Nykyään saa N pohjapanssarin tehtaalla se kannattaa ottaa vaikka ei metsässä aja metriäkään.
Aino mikä on mennyt on äärivalo mutta sekin omaa huolimattomuutta,kuusen oksa pyyhkäisi,siinä on nerokas sulake joka lohkeaa maksaa 10 euro kipale vaihdossa menee 20 minuuttia.
Istuin kääntyy hyvin näissä 1 sarjan alkupään koneissa,kun sisustus mezzosta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2528
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra N4.

Nykyään saa N pohjapanssarin tehtaalla se kannattaa ottaa vaikka ei metsässä aja metriäkään.


Miksi?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra N4.
Mitä enemmän saadaan parjattua sähköä hyttiin niin sen helpommaksi on kakssuuntainen käyttö järjestää. Voi esim miettiä kuinka tilava ännän hytti on jos sieltä purkaa kaikki ylimääräinen pois ja jäljelle jättää ainoastaan penkin, kyynärnojan ja nappirivi jonnekin lokarin päälle. Mahtuu penkki sitten pyörimään jo tosi hyvin kun rattikin kääntyisi oikeasti pois edestä. Rungossa kun käyttäisi vaikka 6400 peruja niin homma toimisi.

Itselläni kun siis on ännäläisessä tasan kaksi mekaanista vipua ja nekin turhia niin aika paljon on mahdollisuuksia tuon sähkön osalta. Ihmeesti ovat vaan saaneet hyttiä pilattua tekemällä hyttiin kaikenmaailman muovisia ulokkeita niin että penkki ei pyörähdä sujuvasti. Toki normiajossa tupakansytkärit ja kuppitelineen ym tasot on kivoja mutta penkin pyörimiseen ne ei toimi.

Noissa ekoissa ännissä ahdistaa se, kun mezzoajoilta peräisin olevaan kopinrunkoon on pitänyt sijoittaa mekaaniset hydrauliventtiilit ja sähköboksit ym. sivukoteloon. N4 kopissa on saatu sijoitella uusiksi sähköt ja hydelohkot on perän päällä. Myös kopin pituus on saatu paremmin hyödynnettyä. Jotenkin jäi myös semmoinen mielikuva, että näkyvyys takaikkunasta varsinkin ylös on parempi.

Itse jos olisin valitsemassa yleiskonetta, jolla pitäis sillointällöin ajella puuta metsästä ja tehdä vaikkapa lumitöitä ym. urakointia, niin tuo N4 olis aika kiinnostava. En tuota tankkiasiaa siitä tutkaillut kovin tarkasti, mutta 2-3 mm teräspelti suojaa jo aika mukavasti jos nyt ei ihan moton jäljille tarvia lähteä ajamaan. Ketjuja tarviaa, metsäajo on ärsyttävää nuljuamista ilman liukuesteitä ja ainakin metsäteiden aukaisussa näillä keskiraskaan sarjan koneilla on ketjuista apua. Pihoissa nyt pärjää yleensäottaen paremmin, toki kevytketjujakin tarviaa jos maisemat ei ole tasaista lakeutta.

Penkki pitää olla mukava istua, en ainakaan itse tinkisi sen koosta jotta sen saisi paremmin ympäri. Joskus tein venttiiliasennuksen A sarjalaiseen, mutta ei huvittaisi tehdä päivääkään metsätöitä siinä ohjaamossa, on se vaan liian ahdas.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
Itte en ole tota nelossarjaa nähnyt kuin kuvissa. (tämä siksi että lompakko ei missään muodossa taivu moiseen eikä tarvettakaan ole) kuitenkin mitä itte olen nyt tällä ännäläisellä touhuillu niin optimi olisi että olisi kaksi sarjaa renkaita joissa toisiin olisi ammuttu nastat. Sitten pahoihin kohteisiin vetäisi viellä ketjut eteen niin tolla meidän starkin siipiauralla menee sinne minne tarviikin ja käytännössä sillä vauhdilla mitä keksintö jaksaa työntää. Keväällä sitten paripyörinä molemmat sarjat ja kesäksi nastattomat. Nämä pyörät kestäisi sitten sen reilu 10000 tuntia jos etupyörät olisi kovapalana. Taakse en oikeastaan kyllä näe ketjujen tarvetta jos ei metsään halua mennä.
mitä tulee metsäajoon niin en välttämättä epäile etteikö se tankki nyt pientä kosketusta kestä mutta ongelma on että en halua pyörälinjaan mitään minkä alle jää helposti kantamaan. Ajotyyliin kun kuuluu että pahassa paikassa pyörä kiipee esteen yli jotta ei jää pohjan varaan. Samoiten haluan että kaikki valot ja muut hilppeet on tavallaan suojassa että niitä ei tarvitse pelätä. Parhaimmillaan pyörä nojaa jo pahasti puuhun ennen kuin mikään muu osa osuu. Eli sikäli koen A-sarjan ja vanhat metsot aika oikean näköisiksi jos metsäajoa on reilummin. Itse kun joudun menemään sinne missä puut on enkä oikeastaan voi valita maisemia tai reittejä.
Kun esim tota kuvaa katsoo niin onhan siinä parhaimmasta päästä oleva metsään soveltuva maatalousraktori.

http://bygda.traktor.no/photo/valtra-valmet-6400

Viimeksi muokattu: 20.03.16 - klo:12:37 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra N4.
Taitaa se vaan olla niin ettei mikään uusi raktori ole enää "tehty" metsään. Jos sinne joutuu kuitenkin koneen viedä satunnaisesti niin pitää valita se vähiten huono malli. Onko se sitten N4 vai joku muu?
Kaikki koneet saa merkistä riippumatta panssaroitua metsäkäyttöön mutta se tietää nikkaroimista eikä sitä kannata sattunnaisajoon tehdä, katselin Jaken sivuilta kuvia panssaroidusta T4, aika paljon peltiä saa laittaa  :o

Kuinka kattava tehtaan oma panssari on N4:seen? Jos ei hirveän tyyris niin ehkä hyvä varuste jopa satunnaiseen metsäajoon...