Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 25.11.17 - klo:11:16
-
Nyt olis skännälle vähän isompi ja tuottoisampi tinaaminen tiedossa:
https://huutokaupat.com/fi/v/597989
Jos saa fiiatin valot toimimaan, ei tuokaan ole ongelma.
Tv. nimimerkki pari viiattiakin
-
Nyt olis skännälle vähän isompi ja tuottoisampi tinaaminen tiedossa:
https://huutokaupat.com/fi/v/597989
Jos saa fiiatin valot toimimaan, ei tuokaan ole ongelma.
Tv. nimimerkki pari viiattiakin
mitähän muuta on oikosulusta kärsiny kuin nuo näkyvät osat, vähän aikaa ollu kiire löytää 13 mm lenkki jotta saa kaapelikengän irti jos pääkatkaisijaa ei oo :-\ :-\ :-\ :-\
-
On ollut jo myynnissä ennenkin, ei näköjään menny kaupaksi.
Olishan se pihassa komia, herättäis varmasti puheita, vaikka hinnan perästä yks nolla puuttuiskin ;D
-
Nyt olis skännälle vähän isompi ja tuottoisampi tinaaminen tiedossa:
https://huutokaupat.com/fi/v/597989
Jos saa fiiatin valot toimimaan, ei tuokaan ole ongelma.
Tv. nimimerkki pari viiattiakin
mitähän muuta on oikosulusta kärsiny kuin nuo näkyvät osat, vähän aikaa ollu kiire löytää 13 mm lenkki jotta saa kaapelikengän irti jos pääkatkaisijaa ei oo :-\ :-\ :-\ :-\
Eikö tuon hintaluokan koneeseen ole sulakkeita laitettu ollenkaan?
En osaa sanoa mutta luulis olevan , ellei niitä ole kierretty eli ohitettu
-
On noita ennenkin palanut. Syitä en tiedä, mutta valitettavan ongelmallisia nämä varsovanliiton jälkeiset ventit.
-
Ja tina kuuluu korkeintaan piirilevylle.
-
Eikö tuon hintaluokan koneeseen ole sulakkeita laitettu ollenkaan?
Ei ne sulakkeet juuri auta jos vika on riittävän suurivirtaisessa piirissä. Siellä voi olla joku 50-100 A sulake syöttämässä isompaa kokonaisuutta, ja kun siellä menee joku pieleen niin lämpöä syntyy riittävästi.
Ei tarvitse kuin huono kontakti ison virran piirissä niin savu nousee. Ja sitten kun lämpenevä liitin/kaapeli sulattaa itsensä yhteen muiden kanssa ja alkaa tuupata virtaa minne sattuu, hennompiin johtimiin jotka palavat ennen kuin se iso sulake niin.... :-/
50 A 12 V saa jo lämpötehoa puoli kilowattia sulakkeen mitenkään tilanteeseen reagoimatta jos huonosti käy. 24 V systeemissä toista kilowattia.
-
Sulakkeet vaan niin isoiksi, että äijävirta sulattaa heikoimman lenkin samantien pois, ettei jää kytemään. Siitä eteenpäin hyvällä tuurilla.
-
Fendtissä on tuo johtonipun päässä oleva sulakehärpätin aika halvan näköinen muuten kalliiseen koneeseen joka yrittää olla laatuvehje. Toki sulaneet sulakepohjat helppo ja halpa vaihtaa verrattuna piirikortille tehtyyn sulakekeskukseen.
-
Hienosti tehty toi Frentti.
[/quote
Ylivoimaisen hienosti.
-
Nyt olis skännälle vähän isompi ja tuottoisampi tinaaminen tiedossa:
https://huutokaupat.com/fi/v/597989
Jos saa fiiatin valot toimimaan, ei tuokaan ole ongelma.
Tv. nimimerkki pari viiattiakin
mitähän muuta on oikosulusta kärsiny kuin nuo näkyvät osat, vähän aikaa ollu kiire löytää 13 mm lenkki jotta saa kaapelikengän irti jos pääkatkaisijaa ei oo :-\ :-\ :-\ :-\
Onko pääkatkaisija samassa paikassa ku uusissa? Tuolla penkin vieressä, sivupaneelissa alhaalla. Siinä voi otsatukkaa lämmittää ku roplaa pääkatkaisijaa :D
-
Noissa on johdotukset tehty huonosti. Pääsevät heilumaan ja hiertymään toisiinsa. Tinaamista hidastaa johtojen numerokoodaus värien sijaan. 10 000 tunnin huollossa täytyis vaihtaa johdot.
-
Nyt olis skännälle vähän isompi ja tuottoisampi tinaaminen tiedossa:
https://huutokaupat.com/fi/v/597989
Jos saa fiiatin valot toimimaan, ei tuokaan ole ongelma.
Tv. nimimerkki pari viiattiakin
Viiattiin uusi sulakerasia johon kokonaan uudet syötöt akulta. Muutama maajohto uusiks ni johan toimii.
Tuohon ylivoimasen vaikeasti korjattavaan ylivoimaiseen johtosarjan uusiminen taitaa olla mahdoton temppu.
-
tai ainakin onm ihanan kallista. ite joskus jutellu nyyn johtosarjoista ja hiton halpoja ovatkin. ja kiva kun väri vaihtuu matkalla.
-
Mulle ei ole ihan selvinnyt että mikä niissä maksaa.
Ennen niiden valmistus oli kyllä käsityötä, olen itsekin joskus tehnyt telepuolen tekniikkaan johtonippuja , jigilevylle pumpulilangalla sitoen :-)
Kai ne nykyään joku Robert Robot tekee, ainakin autopuolelle jossa tuotantomäärät ovat valtavia.
Mutta ei se tekeminen kyllä missään suhteessa ole niistä pyydettävään hintaan.
-
Minkähän verran tuossa pitäs vetää piuhoja jos riisuisi automatiikkaa vähemmäksi, tartteeko traktori olla muuta kuin liikuntakykyinen ja jonkinlainset hydrauliikkatoiminnot sekä tieliikennelain mukaiset varusteet,
-
Minkähän verran tuossa pitäs vetää piuhoja jos riisuisi automatiikkaa vähemmäksi, tartteeko traktori olla muuta kuin liikuntakykyinen ja jonkinlainset hydrauliikkatoiminnot sekä tieliikennelain mukaiset varusteet,
Veikkaan että aika lailla mahdoton ajatus ellei sitten omaa oikeasti riittävää tietotaitoa ja tehtaan dokumentaatiota.
Vehjes jossa niin moottorin, voimansiirron kuin hydrauliikankin ohjaus menee bitteinä väylässä toinen toistaan tukien ja jokainen tieto käytetään hyödyksi monen asian ohjaamiseen samalla kun valvotaan 19:ta anturia ja viittä muuta boxia, on käytännössä aika lailla mahdoton muuttaa 'tyhmäksi työkoneeksi'. Jo pelkästään moottorinohjausboksille jutteleminen ilman sitä alunperin ohjannutta purkkia, sopivaa softaa ja toimivaa väylää on totaalisesti mahdoton juttu.
Onhan se tietysti mahdollista, mutta luulen että kaverin joka osaa sen oikein tehdä, kannattaa tehdä jo jotain muuta...
-
Minkähän verran tuossa pitäs vetää piuhoja jos riisuisi automatiikkaa vähemmäksi, tartteeko traktori olla muuta kuin liikuntakykyinen ja jonkinlainset hydrauliikkatoiminnot sekä tieliikennelain mukaiset varusteet,
Veikkaan että aika lailla mahdoton ajatus ellei sitten omaa oikeasti riittävää tietotaitoa ja tehtaan dokumentaatiota.
Vehjes jossa niin moottorin, voimansiirron kuin hydrauliikankin ohjaus menee bitteinä väylässä toinen toistaan tukien ja jokainen tieto käytetään hyödyksi monen asian ohjaamiseen samalla kun valvotaan 19:ta anturia ja viittä muuta boxia, on käytännössä aika lailla mahdoton muuttaa 'tyhmäksi työkoneeksi'. Jo pelkästään moottorinohjausboksille jutteleminen ilman sitä alunperin ohjannutta purkkia, sopivaa softaa ja toimivaa väylää on totaalisesti mahdoton juttu.
Onhan se tietysti mahdollista, mutta luulen että kaverin joka osaa sen oikein tehdä, kannattaa tehdä jo jotain muuta...
taitaa hytin vaihto olla viisain ratkaisu tuossa tapauksessa jos jostain sattuisi junan katkaisema tai jonku vastaavan poklomin kokenu kone löytymään :-\ :-\ :-\ :-\
-
Minkähän verran tuossa pitäs vetää piuhoja jos riisuisi automatiikkaa vähemmäksi, tartteeko traktori olla muuta kuin liikuntakykyinen ja jonkinlainset hydrauliikkatoiminnot sekä tieliikennelain mukaiset varusteet,
Veikkaan että aika lailla mahdoton ajatus ellei sitten omaa oikeasti riittävää tietotaitoa ja tehtaan dokumentaatiota.
Vehjes jossa niin moottorin, voimansiirron kuin hydrauliikankin ohjaus menee bitteinä väylässä toinen toistaan tukien ja jokainen tieto käytetään hyödyksi monen asian ohjaamiseen samalla kun valvotaan 19:ta anturia ja viittä muuta boxia, on käytännössä aika lailla mahdoton muuttaa 'tyhmäksi työkoneeksi'. Jo pelkästään moottorinohjausboksille jutteleminen ilman sitä alunperin ohjannutta purkkia, sopivaa softaa ja toimivaa väylää on totaalisesti mahdoton juttu.
Onhan se tietysti mahdollista, mutta luulen että kaverin joka osaa sen oikein tehdä, kannattaa tehdä jo jotain muuta...
taitaa hytin vaihto olla viisain ratkaisu tuossa tapauksessa jos jostain sattuisi junan katkaisema tai jonku vastaavan poklomin kokenu kone löytymään :-\ :-\ :-\ :-\
Noissa ohmia ottaneissa pullakäsivehkeissä on se ongelma ettei niistä erilaisista kymmenistä antureista tiedä ovatko leipääntyneet oikkarin mukana.
Ei siinä paljon johtosarjat tai hytti auta, muutakin pientä mittapuuhastelua tarvitaan. Pahimmassa tapauksessa joku uusittu tohtori kärähtää uudestaan kun ruuvaa virrat takasin kun on muka valtaväylä monine liittyminen kunnossa.
Hyi kauhee, phyit ja yök.
-
Tottahan tuo. Kaveri oli hommissa mehtäkonepajalla,kerto yksilöstä jossa aina outoja ongelmia ihan ressiksi asti. Kaikki sähköt uusiin puihin niin rupesi pelittämään kuten kuuluukin.
-
Olen kuullut tarinoita autoista jotka ukkosilman jälkeen ovat olleet kaputt. Kun viisi tietokonetta ohjelmoidaan sähkötäräyksellä uudestaan on helpointa vaihtaa kaikki elektroniikka kerralla, muuten voi tapahtua outoja käyttöhäiriöitä aina välillä.
Luultavasti tämä johtohelvetti on pahimmillaan juuri näinä aikoina, jatkossa anturit, tietokoneet ja toimi- sekä apulaitteet keskustelevat langattomasti.
-
Olen kuullut tarinoita autoista jotka ukkosilman jälkeen ovat olleet kaputt. Kun viisi tietokonetta ohjelmoidaan sähkötäräyksellä uudestaan on helpointa vaihtaa kaikki elektroniikka kerralla, muuten voi tapahtua outoja käyttöhäiriöitä aina välillä.
Luultavasti tämä johtohelvetti on pahimmillaan juuri näinä aikoina, jatkossa anturit, tietokoneet ja toimi- sekä apulaitteet keskustelevat langattomasti.
Olikohan se vuosia sitten Jyväskylässä kun salama iski puuhun jossain parkkipaikalla, 5 autoa piti hinata pois paikalta, ja 2 meni lunastukseen niistä, ei kannattanut enää korjauttaa.
Rauta ei valita , mut tää softa..
-
eiks jo akun vaihto ole aika riskipeliä. tuttu haastoi että akkuliike kustansi jonkin laiton kun ei ihan menny putkeen..
-
14 900e tarjottu näköjään koneesta ja tarjous hylätty. Mitenköhän kovaa hintaa tuosta sitten odotetaan saatavan? Paljon on joka tapauksessa työtä, että kone liikkuu.
-
Mitä koneella mahtaa olla arvoa ehjänä noilla ajomäärillä eli tarkoitan siis että mitä siitä realistisesti voi saada myydessä kun kuitenkin palohistoria joku esiin kaivaa ja epäilee että kärähtää justiinsa uudestaan. Purkuun varmaan menee kuitenkin.
-
Näin on. Saattaa purusta saada niukasti tuon verran.