En minäkään autoihin periaatteessa mitään avustimia ehkä edes tarvitsisi, mutta kun kuuntelee tuota nuorisoa, niin jokainen avustin on kuulemma hyvä. Olin kyllä ihan huuli pyöreänä , kun aikoinaan vanhin yritti tehdä mun Accordilla mäkilähtöä. Piti jo vähän sanallisesti opettaa, että sitä kaasua pitää painaa ! Kumpikaan ei kait tajunnut, että nykyautoissa "pitää" olla mäkilähtöavustin tai joka autossa "tietenkin" on sellainen. Siinäpä sitten kun alkoi kyselemään miten ensimmäiset matkat itsenäisesti autolla meni, niin sain vastauksesksi vaan montako kertaa auto sammui risteyksissä. Ja ei kait ne osaisi ajaa tuolla vieläkään. Se on iskostettu autokoulussa, että nostat hitaasti kytkintä ja auto vastaa siihen nostoon kierrosten nousulla. Tai en minä tiedä miten se vastaa. Minä poljen noillakin kaasua, joten ei sitä opi kyllä toisinkaan päin.
Sitten joka merkkiin osuu varmasti niitä ei niin tykättyjä ominaisuusksia johonkin mallisarjaan tai vaikka vaan yksilöön. Joten se toytan merkki ei välttämättä ole sen kummemmin laadun tae (luulisin). Ei se "H" kaan välttämättä ihan kaikessa ole tosiaan onnistunut.
Sitten noihin 2,0 litran bensa koneisiin. Mazdassa noita on ollut näköjään vielä 5v sitten. Voi olla vieläkin , mutta menee kalliiksi
Mutta 2000- luvun alun Mazdat oli ihan paskoja pelleiltään ja maaliltaan. Välissä laatu kait parani, mutta jotenkin muistaisin , että taas on moitteet alkaneet kuulua. Tutulla on CX 3 ja kyllä sen kynnyksiä on ainakin maalailtu ruosteen takia. Toki en muista vuosimallia, kun tuo aika menee niin nopsaan, mutta ei kait noita nyt vielä ihan mahdottoman kauaa oo edes ollu.
Sitten siihen mistä halusin kuulla. 2 kpl tuollaista CLA :ta näytti olevan lukion pihassa. Tai toisen perää en nähnyt, mutta luulisin sen siksi. Toinen oli 4veto nafta. Saattoi olla aika nuorikin, joten ehkä eri koria mitä itte katselin. No en tiedä , mutta pirun nätti se mun silmään oli