Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ahdinkoa pukkaa 8  (Luettu 12889 kertaa)

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Joo ottakaahan selvää.Mut onhan tälläkin palstalla takavuosina parikin kaveria uhonnut,että vain suuri on kaunista.Kumpikin konkurssin tehnyt.Toinen vielä kymmenen vuotta sitten sanoi mulle,et kuinka sä oikeen voit pärjätä.No huonosti oon pärjänny,mut tekihän se rehvastelija aikasemmin konkurssin kuin mä.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pakko myöntää...
Tämä kertoo kai siitä kurimuksesta jossa kotieläintiloilla eletään. Jatkuvaa laajentamista ja työmäärä kasvaa kaiken aikaa. Omat rehut ei ehkä riittäneet huonon kesän johdosta. Vaikeuksilla on taipumus kasautua. Ikäviä tapauksia.

Pakko on - taas kerran - myöntää, et mä en tiedä karjatilojen arjesta juurikaan yhtään mitään... mut jos ajattelee kaupunkilaisen järjellä :-) ni kyllä on ukko ja akka kovilla jo sadanki lehmän kanssa... ku se homma on kuiteski 24/7 olkoon kummoset lomitukset tahansa tarjolla - ei se voi olla ihmisen hommaa  :o  :(  >:(

  Nykytekniikalla 100 ei oo mikään paha juttu. 200 menee lonkalta.
Toista se oli ennen kun Taarupilla jyskytettiin yötä päivää rehua.
 Ongelman on aiheuttanut tukipolitiikka. Kuka viitsii tehdä turhantyötä.

sepe puhuu taas paskaa 8)

heino älä ruppee ikuna laajentammaan ettei käy samoin sulle pittää piisata se 13 lehmee sillähän ihminen ellää toosi retteesti ::)

missähän päin oli mulli tila jossakin rajan pinnassa tuli joskus dokumenttiä kun oli naapurit neuvoneet että laittaa mullilan ennen huoria täyteen että olis naapureille palveluita ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...
Koskettiko, kysy Asko Kallonen Idolssissa... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...

Kyl mää mialummi onnittelisi tuallaasta tillaa!! Om sevverta kovan luakan rypistes, notta usiammaalta meittistä velliperseestä jää ikkuusen haavvee asteelle! Eikä se vältämäten eres oo tilaasta itten kiinne, ko nyköösi kaupootellan kaikeemmoosia elikoota lehemän nimikkeellä. Taikken sitte pankkihalliinnolla om iskenny pupu persiisen ko kaikkialla uhuavat lammaa!!!!!!!!!
Tarvitan kaupukeehin rahhoo, ylläpitteen kommeita kulissie, nillem tilajatkajan sisaruuksille, ko paha lama vie tyäpaika. Asuunto kupla alkoo puhkee myäs Suamen kaupunkeesa!

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...
Koskettiko, kysy Asko Kallonen Idolssissa... ;D
No joo.  :-[ Satun vaan tietään miten kireelle investointi voi vetää. Ja kaiken maailman paskahousut vain odottaa tilaisuutta päästä sanomaan että "mitäs minä sanoin"....
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
vahinko vaan että paskahousun kurmoottamisesta voi joutua käräjille >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Aulis Anttila

  • Vieras
Sanomiset...
Satun vaan tietään miten kireelle investointi voi vetää. Ja kaiken maailman paskahousut vain odottaa tilaisuutta päästä sanomaan että "mitäs minä sanoin"....


Niinpä... valitettavasti... toiset tekee... toiset sanoo...

Aulis Anttila

  • Vieras
Käräjät...
vahinko vaan että paskahousun kurmoottamisesta voi joutua käräjille >:(

Ei joudu... jos osaa hommansa  ::)  :P  ::)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Käräjät...
vahinko vaan että paskahousun kurmoottamisesta voi joutua käräjille >:(

Ei joudu... jos osaa hommansa  ::)  :P  ::)

Jos noin olisi, arvannet kuka olisi kurmotuslistalla ensimmäisenä.

Aulis Anttila

  • Vieras
Arvaaminen...
vahinko vaan että paskahousun kurmoottamisesta voi joutua käräjille >:(
Ei joudu... jos osaa hommansa  ::)  :P  ::)
Jos noin olisi, arvannet kuka olisi kurmotuslistalla ensimmäisenä.

En arvaa... ja jos arvaisinki ni kerron jo etukäteen et on sitä miehetki yrittäny  ;D  :D  :)  ::)  :P  ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...
Koskettiko, kysy Asko Kallonen Idolssissa... ;D
No joo.  :-[ Satun vaan tietään miten kireelle investointi voi vetää. Ja kaiken maailman paskahousut vain odottaa tilaisuutta päästä sanomaan että "mitäs minä sanoin"....

Juuri noin. Monenlaista tapausta on nähty vuosikymmenien mittaan. Monilla laajentajalla vanhat velat painaa ja perämetsät aikoja sitten myytynä. Ei siinä paljon tarvitse tulla takaiskuja niin lopputulos luetaan iltapäivälehdistä. Vaikeuksilla on tunnetusti tapana kasaantua. On helppo sanoa että kaikkeen voi itse vaikuttaa. Aina ei ole näin. Esim. avioeron jälkeen tilan talous menee uusiksi. Joillakin tiloilla on perikunta ja yhtymärasitteita. Siis kaikkea ei voi tehdä niin kuin haluaa vaan pitää kuunnella muita perikunnan osakkaita. Suoranaista kiusantekoakin voi esiintyä. Joidenkin parjaamasta perhemaataloudesta tuskin päästään koskaan eroon.

Viimeksi muokattu: 22.02.09 - klo:09:29 kirjoittanut Luomujussi

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Pakko myöntää...
Tämä kertoo kai siitä kurimuksesta jossa kotieläintiloilla eletään. Jatkuvaa laajentamista ja työmäärä kasvaa kaiken aikaa. Omat rehut ei ehkä riittäneet huonon kesän johdosta. Vaikeuksilla on taipumus kasautua. Ikäviä tapauksia.

Pakko on - taas kerran - myöntää, et mä en tiedä karjatilojen arjesta juurikaan yhtään mitään... mut jos ajattelee kaupunkilaisen järjellä :-) ni kyllä on ukko ja akka kovilla jo sadanki lehmän kanssa... ku se homma on kuiteski 24/7 olkoon kummoset lomitukset tahansa tarjolla - ei se voi olla ihmisen hommaa  :o  :(  >:(

  Nykytekniikalla 100 ei oo mikään paha juttu. 200 menee lonkalta.
Toista se oli ennen kun Taarupilla jyskytettiin yötä päivää rehua.
 Ongelman on aiheuttanut tukipolitiikka. Kuka viitsii tehdä turhantyötä.

sepe puhuu taas paskaa 8)

heino älä ruppee ikuna laajentammaan ettei käy samoin sulle pittää piisata se 13 lehmee sillähän ihminen ellää toosi retteesti ::)

missähän päin oli mulli tila jossakin rajan pinnassa tuli joskus dokumenttiä kun oli naapurit neuvoneet että laittaa mullilan ennen huoria täyteen että olis naapureille palveluita ;D

Heinoha on jo osin lankennunna tuohon laajentumisvimmaan, näellä lummiilla oomma hemestin kans ostanu kymmenen hehtaarie peltoa ja perjantaena heräteostksena ostin uuvvenkarhean pyöröpaalaemen. Vujen 1997 klaas rollantin, hintaa oli yli kaks tonnie... kyllä se köyheä koetteloo... eikä oo elämisen suhteen valittamista, piti liittyö paekalliseen möhömahakerhoon  ;D

(näen meijjän kesken, on niitä lehemijä nyt palaaaaajo enämpi)
Elämä on parasta kometiijjaa

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Ja protestilistalta löytyy reilu vuosi sitten uholla 300 lehmän navetan tehnyt.
Ja mitä siitä sitten ? Luuletko sinä että tuollainen tila on vuoden päästä investoinnista täydessä iskussa? Kyllä sitä heti ollaan ilkkumassa jos vasta investoineella ei kaikki menekään heti putkeen. Ilkkuja itse vain taitaa olla sellainen paskahousu ettei uskalla mitään riskejä ottaa...

Totuus on vaan se, ettei kaikkea voi ennakoida, vaikka laskelmat olisi kuinka oikeita, niin aina voi tapahtua jotain joka vaikuttaa tulopuoleen tai kulupuoleen, toiminnan laajentaminen itsessään sitoo pääomia ja menee aikansa ennenkuin likviditeetti on jälleen kunnossa, ei tälläisia protestijuttuja pidä heti säikähtää, ei se vielä kerro toiminnan kannattamattomuudesta mitään.
Se kertoo ehkä sen, että on syntynyt likviditeettiongelma tilalla, joka periaatteessa voi olla hyvinkin kannattava.

Saunanpolttaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
  • Nimimerkki kertoo agendan?
Vs: Ahdinkoa pukkaa 8
Totuus on vaan se, ettei kaikkea voi ennakoida, vaikka laskelmat olisi kuinka oikeita, niin aina voi tapahtua jotain joka vaikuttaa tulopuoleen tai kulupuoleen, toiminnan laajentaminen itsessään sitoo pääomia ja menee aikansa ennenkuin likviditeetti on jälleen kunnossa, ei tälläisia protestijuttuja pidä heti säikähtää, ei se vielä kerro toiminnan kannattamattomuudesta mitään.
Se kertoo ehkä sen, että on syntynyt likviditeettiongelma tilalla, joka periaatteessa voi olla hyvinkin kannattava.

Niin. Esimekriksi 141-tuet voivat nollaantua ja tehdä 10-15% loven tuottopuoleen (huomio, ei tuolkseen, vaan tuottoihin, tulos on aina vain tietty osa tuotoista) samaan aikaan kun kilpaileva tila c-alueella saa lähes täyedt tuet.