Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 137

Viestit - Latz

Juu, lukihäiriö, mittasin rummun piikin. Ihmettelinkin että mitä järkee tossa hommassa on. Katon tänään karhottimen piikin mitan, ne on kyllä vähän kuluneet, mutta luulen että 10 milliä kun laittaa lisää mittaan niin ollaan lähellä oikeaa.
Tänään olin paikkaamassa yhtä kuskia lumihommissa. Koneena valtra xm150. Linkun keulassa vaman siipikauha ja perässä polanneterä.
Tuo on muuten justiin se nurkkien nuolemiseen tarkotettu vehe. Ihan helvetin pätevä vehe pihojen puhistukseen muutenki.
Polanneteräki ihan kätevä mutta silti ottasin perään pelkän takalanan, sais peruutellessa paikkailla "haukia"...
[/quote
Kyllä se on just niin että jos on ahdasta niin isokin linkku on ketterä.
Jousen korkeimmalta kohdalta  vinosti mitattuna alaspäin  piikin kärkeen oli 39 senttiä .  Suoraan mitattuna korkeimmalta kohtaa 37 senttiä.
...sitten se metrin hanki tai kelkkaura ei ole mikään ongelma.

Saakos sellasta metsäautotietä mennä auraileen, mihin on merkattu luvallinen kelkkareitti?  ???  ::)
Ei kai siellä mitään lumitakuuta ole?

Auraa lumet pois, ei kai se kelkkailua estä.
Kyllä minä olen ainakin aurannut kaikki kelkkaurat ja kaupungin hiihtoladut kesäkuntoon jos pöllifirma pyytää tien auki tukkiautoille.
V-aura tai perhonen eteen?
Aura eteen, sillä pärjää. Sitten se hydraulinen perälevy taakse seuraavaksi. Linkoon on kyllä todella marginaalinen tarve. Jos ei ole lumille paikkaa sinne mihin aura lennättää tai työntää niin voi voi. Seuraava paikka.

Kärkiaura mallia vanha, on hyvä sijoitus. Ei maksa mitään kun kohdalle sattuu ja sitten se metrin hanki tai kelkkaura ei ole mikään ongelma.
Joo, eilen en kerinnytkään. Tänään menin jo koneen luo luullen että rullamitta on taskussa. Jospa huomenna sais mitattua. Käyttämättömät varapiikit on koneen kupeessa kyllä kiinni.
Tuossa, kuten pienmmissäkin sisarmalleissa löytyy vaijerivälitteinen vaihteensiirto, samoin suunnanvaihdin. Mielestäni vaihteisto on aika sohlo, ja välillä ei mene vaihde tai suunnanvaihdin kunnolla päälle.
Omassa 5455:ssä myös vaihteisto meluaa aika tavalla ja ääni voimistuu pikavaiheen ollessa päällä. Onko muilla millaisia kokemuksia näistä
Mä pistin dyna-4 kiertoon - ei pysty tuotakaan ylläpitämään.

Vaan mitä sanoo


Juu, näin kävi.
Voin tänään mittailla uusien piikkien mitan.
Aikoinaan pakkasin pikkusäkkejä niin että 49 sisään ja yksi päälle. 4H maksoi hommasta.
Joo, oli sulla tietoo.
Tää kyl tuli ihan puskista. :o


Tulit muuten mieleeni tänään, kun näin Naamiksessa kuvan kissasta Latz-purkin kaa. Se oli kai jonkinlainen enne. :o
Nyt Ooppeli kuski narraa että tuli puskista. Tais olla peukku selän takana.
Skännä omasi ennustajanlahjoja aikoinaan. Nyt tuli mitta täyteen Sirkussonnin kanssa, kun tuo huolto on niin hankalaa täälläpäin. Tarkoitus olisi hommata joko uusi tai vähän käytetty Valtra kokoluokassa 130-170 heppaa. Mites noi laatikkovaihtoehdot menee. Onko jotain mitä kannattaa välttää. Käyttö on pääasiassa peltohommia ja lumi- yms urakointia. Siirtoajoa on suht paljon.

Kestää 1-4 viikkoa tunnareiden saanti.
Ko vehkeen hydrauliikan räjäytyskuva pitäs löytää netistä. Kerran sen löysin mutta nyt ei millään. Oisko vinkkiä?
Löyty yksi irtonainen seegeri hydrauliikkapumpun ja kannen välistä, se ei järjen mukaan mahdu sinne kanavaan kummastakaan suunnasta, mutta mistä se on?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 137