Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe gurkottajat?  (Luettu 6202 kertaa)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
gurkottajat?
Kokemuksia kurottajista? Mitkä kannattaa kiertää kaukaa ja mitäs suositellaan.
Kuormauskäyttöön, tarviis noin 3-4tn nostotehot ja palttiarallaa 6m nostokorkeus. Niin ja plussaa olis 40 huippunopeus ja hydrostaattinen voimansiirto, vai ovatko ne hyviä ominaisuuksia? Nyt tietoa palstalle! Kiitos jo etukynteen...


kiikarissa olis tällä hetkellä

kramer allrad - huippukones ainakin paperilla... uusi. Muut enemmän tai vähemmän käytettyjä

faresin 7.30 pirttisen esittelykone - vaikuttaa asialliselta, rengaskoko aika pieni

bobcatteja useita

komatsu wh714 - merkkinä melko laadukas, en tosin tarvitse 14m nostokorkeutta, uitettu.

Claas targo k70 - onko tää manitou vai mikä?

jcb:t ja katit tottakai niitäkin näemmä löytyy...

Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:13:46 kirjoittanut handetonttu

allekirjoittanut

casseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: gurkottajat?
Osta catti...mikset ostanu sitä toista sillon kun minä ostin ;D Nettikoneessa pari th62  tosi halvalla...kunnosta ei tietoo...samaa paljon kun glaassisa

Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:16:02 kirjoittanut casseus

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: gurkottajat?
älä ainakaan claassia, tutulla oli claassin kurottaja joka ei ikuna toimivaa päivää nähny. jotain hydrauliikka ongelmaa täynnä koko kone. vaihtoi manitouhun joka pelannu moitteetomasti.
tä?!?!

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: gurkottajat?
Osta Hannu catti...mikset ostanu sitä toista sillon kun minä ostin ;D Nettikoneessa pari th62  tosi halvalla...kunnosta ei tietoo...samaa paljon kun glaassisa


no nyt sillen vasta olis töitä. Olisihan tuo mukava ostella vaikka mitä kamppeita mutta ei kuitenkaan vain koristeeksi...
allekirjoittanut

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8372
Vs: gurkottajat?
Mulla oli Jontikassa aikalailla murhetta. Targoissa kuului myös olevan murheita, molempien valmistus lopetettu. Nykyiset Claasit Kramereita.
Manitou 634 on ainakin ensimmäiset 400 h pelannut hyvin.
Mystinen kesälaatumies

casseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: gurkottajat?
Osta Hannu catti...mikset ostanu sitä toista sillon kun minä ostin ;D Nettikoneessa pari th62  tosi halvalla...kunnosta ei tietoo...samaa paljon kun glaassisa


no nyt sillen vasta olis töitä. Olisihan tuo mukava ostella vaikka mitä kamppeita mutta ei kuitenkaan vain koristeeksi...
Jaa vai ois töitä?...mullakaan ei oo ollu koristeena,viime vuonnakin yli 700 tuntia tuli mittariin ja hyvin on pelannut..ainostaan se muunnin remotti sillon alussa mutta sekin johtu siitä lauhuttimesta,päästi nesteet vaihteisto öljyjen sekaan...Hyvistä osista catti on tehty...perkinsi koneena ja dana akseleina ym.ja clargin muunnin...

Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:16:41 kirjoittanut casseus

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: gurkottajat?
Tossa olisko käypää laatua.            http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=17

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: gurkottajat?
Osta Hannu catti...mikset ostanu sitä toista sillon kun minä ostin ;D Nettikoneessa pari th62  tosi halvalla...kunnosta ei tietoo...samaa paljon kun glaassisa


no nyt sillen vasta olis töitä. Olisihan tuo mukava ostella vaikka mitä kamppeita mutta ei kuitenkaan vain koristeeksi...
Jaa vai ois töitä?...mullakaan ei oo ollu koristeena,viime vuonnakin yli 700 tuntia tuli mittariin ja hyvin on pelannut..ainostaan se muunnin remotti sillon alussa mutta sekin johtu siitä lauhuttimesta,päästi nesteet vaihteisto öljyjen sekaan...Hyvistä osista catti on tehty...perkinsi koneena ja dana akseleina ym.ja clargin muunnin...

joo noin 1000h vuodessa, voip kasvaakin jos keksii muutakin käyttöä.
allekirjoittanut

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: gurkottajat?
Tossa olisko käypää laatua.            http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=5&img=17


kiitos linkistä! Pitääpä soitella, on naapuri kunnassa... ja masiina on ihan siistin oloinen.
allekirjoittanut

agency

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: gurkottajat?
Me ollaan ajettu jcb 533-105:lla yli 3000h neljässsä vuodessa ja remontit on ollu kaksi hydrauliikkaletkua, normaalit öljynvaihdot ja rasvaukset. Enpä voi kun suositella jcb:tä.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: gurkottajat?
Neljävuatta ajettuna pillarilla, 63 aluuks kolomevuatta tai nelejä päevää vaellen ajettiin 5970h. Uuremmalla ajettuna vuasi ja 1200 h .
Vammoja sai vanahasa jährytin 9000 h kohoralla ja meno loppus ameriikan perkeleen kilahtamiseen.
Puhalsi niim perteenisti ohi.
Eturenkaat sairastaa heleposti ko tahtoo paino kellua kaharella kinkuulla turhan ussei.
Uuremman tasauspyörästö korkkas pulttinsa ja lautaane paineli hurua etuaksilas.
Kauhaan sylinteerit on vähäm heikkoja ko aina pakkaa ollee lukkoventtiilit hitsauksista irti.

Mutta tämmötteen harrasteajeluun vallan mainio vikine. Korvaa pyäräkoneen heleposti kokoluakasansa ja om pirum paljo kätevämpi.
Pitkäällä puamilla ei oo aina katonreunaka tiällä kuarmatesa ko saa ottaa kohoteeseen ettäisyyttä.

Muuton mulloli kokeeltavana saman sarjan 407 ja kokeelu riitti, ko sillä ei nää mihinä oot kuarmaa kaatamasa. Apesvaunuu ko yrittää lastata ni aina kippas vajaaks, ja niskat paskana ko on kauhan alta kokoaijjaan kurkittava kattoluukusta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: gurkottajat?
Pysy erossa claasin kurottajista. Itse asiassa pysy erossa kaikesta missä lukee claas. Claasin kurottajatekniikka aika arveluttava. Parilla tutulla ollut semmoinen eikä paljon ole kehuja saanut, pienempiä tosin molemmat viiskymppisiä.
 Jcb varmaan tosi hyvä, luotettavan ja varmatoimisen tekoinen. En tosin hyvin tunne ketään jcb:n omistajaa, pari puolituttua. Olen kuitenkin tutustunut ja ajellut monella ja tykännyt kyllä.
 Manitou olisi varmaan kuitenkin oma valinta jos nyt kurottajaa ostaisin. Olen jonkun verran touhunnut tuollaisilla ja tunnen hyvin neljä manitoun omistajaa.
 Yhden jontikan kurottajan tiedän ja sillä ei liene kovin suurta käyttöä. Oikein suurta tyytyväisyyttä ei ollut aistittavissa kun joskus tuosta kyselin. Uutena kuitenkin mielestäni oli ostettu. Olikohan sama kone kuin matbro, näytti niin jotenkin samalta. Olis kyllä vähän ehkä poikkeuksellista jontikalle.
 Ajovoimansiirto on ilman muuta oltava momentinmuuntimella jos käyttöä koneelle on paljon. On toki vain mun oma mielipide... :P

Roberto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: gurkottajat?
Tekeekös schäffer kurottajia?

hillbill

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: gurkottajat?
Osta ainakin jostain muualta kuin maatalouskaupasta, niin saat kunnon varaosa ja huoltopalvelun. Itellä Kuusi vuotta vanha JCB 530-70 mittarissa 9000 h. Puslia jouduin laittamaan kun ostin 500 tuntia sitten. Ei ollut vanha omistaja rasvaprässiä osannut käyttää. Taka-akselia ei rasvattu varmaan koskaan.
Olen tykännyt. Vaihteet hydrauliikka ja moottori toimii moitteitta. Työkalujen kiinnitys saisi olla volvolainen.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: gurkottajat?
Osta ainakin jostain muualta kuin maatalouskaupasta, niin saat kunnon varaosa ja huoltopalvelun. Itellä Kuusi vuotta vanha JCB 530-70 mittarissa 9000 h. Puslia jouduin laittamaan kun ostin 500 tuntia sitten. Ei ollut vanha omistaja rasvaprässiä osannut käyttää. Taka-akselia ei rasvattu varmaan koskaan.
Olen tykännyt. Vaihteet hydrauliikka ja moottori toimii moitteitta. Työkalujen kiinnitys saisi olla volvolainen.
Paljonko tollasessa koneessa on omapainoa?
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille