Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen,
itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla. Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,
[/quote]
Samalla kehitys pysäytettiin pitkäksi ajaksi