Uusi Fusion 3. Kyseinen kone osoittaunut pettymykseksi vaikka piti olla paalainten kunkku. Sylkee sullojan yläosan kautta heinää takaisin noukkijalle. Tämä tapahtuu kun esim päisteessä ajaen ei ole tavaraa menossa reilusti sisään ja toinen hetki kun paali alkaa muodostumaan ja pyörimään kammiossa. Kun silppua on riittävän paljon tullut takaisin ja ajaa karholle noukin tuo lisää niin momenttikytkin laukeaa. Mitä kuivempaa heinää sitä herkemmin tuo tapahtuu. Tuo kaikki tapahtuu sen vuoksi kun kammioon menevä massa joutuu menemään ylöspäin, ja mikäli massa ei ole runsaasti menossa kammioon niin osa putoaa takaisin minkä sulloja yläkautta heittää noukkimelle.
Se tässä vaiheessa epäilyttää onnistuuko olkienpaalaus ollenkaan jos silppuamisterät käytössä.
Mäkkäri on varmaan joillekin uskonto, koska kukaan ei ole asiaa julki tuonut. Huollon tiedossa asia on koska ovat koittaneet vastakampaa muotoilemalla ongelmaa korjata.
Telojen rasvari patruuna systeemillä on myös pula-ajan vekotin. Kovasti olen kaivannut edelliskoneen Bekamax rasvaria kuin myös sitä kuinka tasaisesti telialustainen kulki perässä.
Mikäli kaupanteko hetkellä olis ollut tämänhetkinen tieto niin paalain olis vaihtunut , mutta merkki ei.
Mäkkärissä on yksikertainen nopea paalinsiirto käärintään, mutta sen vastapainoksi kaksi hydemoottoria enemmän ja voimansiirrossa monimutkainen ketjuhässäkkä ja sen myötä v-mäinen vasenpuoli puhdistaa sekaan tulevasta heinämoskasta.
Verkotus ja käärintä sujuneet ongelmitta, mutta tarvikkeiden lastaus hirveän korkealle jonkinlainen miinus kuten muovin laitto käärintään. Plussaa kun käärintäkehää voi pyörittää takaosan napista.
Että sellainen paalainten kunkku!!
Onko tuo sillä isommalla sullojalla?
Ei ittelle ole ollut moista ongelmaa koskaan,toki on museomallin vusionikakkonen.
Mikä siinä rasvaris ahdistaa? Aamuisin uus pati samalla kun täyttää ketjuöljyt.
Kuitenki Tuos omas on yli 25000 paalta mittaris,ja yksi työn katkaiseva vika kokoaikana.
Vusioniin tuo vaihtuu aijallansa,jos ei rehuketju vaihdu muuksi.