Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Täppärimalleja Valmetilta  (Luettu 11634 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Mitä ihmettä... Eikö se ollukkaan portaaton. Eihän tuommoiset kovat askit ole mitään täppärikoneita.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Koskahan saadaan semmonen koppi valmettiin, että ei tarvi kuulosuojaimia?


Vaan mistä saatais sulle kunnolliset silmälasit, että erottaisit karvareuhkan kuulosuojaimista ja osaisit laittaa pienempiä kuvia sivulle.
;D ;D
pessimisti ei pety!

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Taitas Kankkunen jäädä viivalle tämän kans ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=sDtXAhKjgjU

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...



kahtoitko sitä pirjon kisatraktoria tarkemmin. huomasitko mitään tavallisesta poikkeavaa öljypohjan ja lohkon välissä :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
MTK-kortilla vähän lisää vauhtia.

https://youtu.be/htFlFWHmn8M
pittee olla jo kardaani tasapainoos :o :o :o :o



kyllä tuossa vehkeessä kerteeni on se pienin murhe. tuonmallin etujousitukselle pitäis  nopeusrajoitus olla max kolomekymmentä. jos etuaksila ei pysy tervettä kesää paikallaan, niin vielä tuohon vauhtia lisäämään :o
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Joskus menneisyydessä pääsin kokeilemaan Pirjo Kankkusen kilpatraktoria. Aika rouhee peli oli sekin. Vaikka oli kolmekympin lootalla, kulki aika näpsään. Jarrulla ahtopainetta ja menoksi. Delta-pikavaihteet sai kelata aika nopsaan. Olis ollut aika retee, jos olis ollu viidenkympin loota ja rekisterissä ja lähteny (jyväs)kylille liikennevaloihin autoja kiusaamaan...



kahtoitko sitä pirjon kisatraktoria tarkemmin. huomasitko mitään tavallisesta poikkeavaa öljypohjan ja lohkon välissä :)

Enpä muista enää tarkkoja yksityiskohtia, mutta joku vippaskonsti siinä oli. Vakio traktori-sarjassa  kai sillä vedettiin, mutta jotenkin siinä tuli salaperäisiä lisätehoja kisatessa, mutta tarkastuksessa sitä ei voitu todentaa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
tuonmallin etujousitukselle pitäis  nopeusrajoitus olla max kolomekymmentä. jos etuaksila ei pysy tervettä kesää paikallaan, niin vielä tuohon vauhtia lisäämään :o

Meinaatko että on yhtä kulumisarka kun se N-sarjan käyttämän Fendtin jousituksen keinu? Minusta näytti kyllä paljon fiksummalta kuin tuo aiempi "lainattu" öljyjousitus. Toinen keinupukkikin sentään akselin edessä tässä uudessa systeemissä kuten vanhassa hyvässä Aires-jousituksessakin oli.

Viimeksi muokattu: 09.04.15 - klo:17:06 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

LihavaPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Fortissa rupeaa harmittamaan se, että työkalupakit häviää kun ei ole käyttöö.

-SS-

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.
Mistä saisi TM hollantiin vetoakselit taakse niin että laippa kestää paripyörien käytön ?
TM 150 aski jumiin 2500 tuntia kuvat olivat traktorista KV:ä aikanaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
quote author=TDK link=topic=61135.msg1093263#msg1093263 date=1428689501]
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?
[/quote]

No en mää sitä tiiä. Ehkä varmaan. Niinku sanoin seurasin semmosen elämää vaan tuosa, ite en ajanu sillä tai yleensäkään tuommosella oo koskaan ajanu. Mutta kaikesta päätellen luja kone on.

Viimeksi muokattu: 10.04.15 - klo:22:05 kirjoittanut TDK

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Täppärimalleja Valmetilta
quote author=TDK link=topic=61135.msg1093263#msg1093263 date=1428689501]
Kyllä tuossa kuvassa näkyy olevan karvahattu ja kuulosuojaimet eli hytti on kylmä että meluisa.

Pääsuunnittelijalla näkyy olevan kätevä parkkirahateline  integroituna hampaiden väliin....

Kohdassa 2.08 valteemin omistajan perinne sanat; nyt lähdetään remontin tekoon ;D ;D

Nivalassa oli 7810 Voorti 20mottisen Agronicn edessä ja kesti lähes 3 vuotta.
Tehoa mitattu 285hv oli turbotettu.
Kytkimen pidon ongelmien vuoksi oli kytkinasetelman jousien sisälle laitettu Massikan venttiilijouset painetta lisäämään.
Kytkinpolkimen vivuston tapit oli seuraava heikko lenkki.

Perävaunun jarruventtiilin puute tuhosi jarruja kuulemma tehokkaasti.

Olis kannattanut ostaa Suolahteen kyseinen traktori ja ihmetellä kuinka laadukasta teräs voi olla vaikka
alkuperäinen teho on lähes kolminkertaistettu.

Tuommosen 7810:pin edesottamuksia tuli seurattua tuossa muuan tilalla. Tehoa vissiin oli kans "riitävästi". Sillä huollon ja nätin käytön määrällä täytyy kyllä sanoa ettei oo pahanen kone ollenkaan. Vaikken sinisistä ite nii perustakkaan.


Eli, tuollaisen foortinko voisi valjastaa samoihin töihin kuin 8050 ja 8150 mekavalmetin? Mitään muttakohtaako ei luulisi tulevan jos nuo tehot on kestänyt oikeissa töissä?

No en mää sitä tiiä. Ehkä varmaan. Niinku sanoin seurasin semmosen elämää vaan tuosa, ite en ajanu sillä tai yleensäkään tuommosella oo koskaan ajanu. Mutta kaikesta päätellen luja kone on.
[/quote]


No ehkä molemmille kirjoittajille oli tarkoitettu...

Toisilla foorumeilla varoitellaaan kestämättömyydestä ja toisilla kestää vaikka mitä. Itsellä ei ole omakohtaisia kokemuksia yhtään. Mutta jos mekasarjaan voi rehellisesti rinnastaa, niin itse olisin koneesen tyytyväinen. Pidän mega ja vastaavia valtionrautoja kohtalaisen kestävinä. Tuollanen 8210 voisi olla mielenkiintoinen kokeilu. Saako siinä kuinka helposti nostettua hydrauliikan paineet 200 tai 210 baariin?