Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auton ostoa?  (Luettu 88250 kertaa)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Auton ostoa?
Virittelyn tulos on kaksijakoinen, vauhtia/tehoja löytyy, mutta miten on kestävyyden kanssa. Ei ne insinöörit siellä tehtaalla sentään ilkeyttään säädä niitä tehoja maltilliseksi, luulisin.  Yks kaveri tässä viritteli Volvon tosi maukkaaksi survoa, sillä oli jo silloon ajettu jotain 400tkm. ensimmäisenä laukes turbo, vuoti turbosta cooleriin öljyä ja sieltä moottoriin haukkas vähän ylimääräistä.
Tästä tulee väkisinkin mieleen muutama amisjuttu; kuka ajaa autolla 400 tkm ja vielä virittää sen?  ;D ;D

Normaali, työssäkäyvä, keskituloinen hetero, jolla on 1,8 lasta sekä beige farmari ei viritä autoaan tai kulje yli 160 000 ajetulla koslalla.  :o                                                                            Eihän se nyt mikään matka 400tkm vähänkin kalliimmalla autola ole ajaa.  Mutta  jokainen tekee mitä haluaa, se toki selvää.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
TSI:t
Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.  :o ;D ;D

http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TSI:t
Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.  :o ;D ;D

http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604

Kuten BMW ja jakoketjuongelmat. Missä?Mistä? Milloin???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: TSI:t
Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.  :o ;D ;D

http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604

Kuten BMW ja jakoketjuongelmat. Missä?Mistä? Milloin???

 BMW ketjunohjain antaa ketjun hangata  ja pitää meteliä, mersussa vastaava ohjain katkaisee ketjun, jopa aika vähillä kilometreillä.
Bemari on hyvä auto, mutta maahantuojalla vaan on näihin uusiin autoihin aika pieni varaosavarasto ja auto saa olla korjaamon pukilla parikinviikkoa odottamassa tarvittavaa varaosaa. Melkein kuin massikan ostaisi.
 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TSI:t
Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.  :o ;D ;D

http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604

Kuten BMW ja jakoketjuongelmat. Missä?Mistä? Milloin???

 BMW ketjunohjain antaa ketjun hangata  ja pitää meteliä, mersussa vastaava ohjain katkaisee ketjun, jopa aika vähillä kilometreillä.
Bemari on hyvä auto, mutta maahantuojalla vaan on näihin uusiin autoihin aika pieni varaosavarasto ja auto saa olla korjaamon pukilla parikinviikkoa odottamassa tarvittavaa varaosaa. Melkein kuin massikan ostaisi.

????


BMW E46

Ketjunkiristin kuluu vanhemmissa--->muovimutu kulkeutuu öljykiertoon ja sen lisäks ketju hyppii yli--->jako sekasin--->kilikoli. Tähän auttaa ensiapuna kiristimen vaihtaminen uudenpaan malliin. Seuraava askel on jakopääremppa. 1000-1500euroo. Sit alkaa vanosten kanssa touhuuminen, taas palaa toista tonnia. Kun nämä on kunnossa, huomataankin että huohotin on paskana kun öljyn kulutus kasvaa. Tämän kaiken huvin kruunaa se että motti voi olla uusintakunnossa ennen 200tkm:ää... v ittu mitä paskaa...

E60-61, nakunakut

Kampiakselin laakereita kuuluu vaihdella 150tkm välein... v ittu mitä paskaa....

E81-F20

Uudemmissa ketju katkeaa, niks naks---> meni motti paskaks.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19988
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Auton ostoa?
Morris Marinan jälkeen ihan sama mikä automalli tai merkki on kyseessä;
yliluonnollisen kestäviähän ne ovat, pääsee jopa 2000 km siivun ilman pakin
avaamista !

Eli kermapeput lähinnä marisee TSI ja DSG:stä tai bimmerin tai foortin vioista tms.
Paras rokotus näille vinkujille olisi pakollinen vuosikymmen Brishit Leylandin
autoihin tuomittuna.   ::)

-SS-

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Auton ostoa?
Katkeroitunut vag mies päästää marinan Toyotasta  :o

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyotan-luotettavuus-harha

Viimeksi muokattu: 20.05.15 - klo:10:21 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Auton ostoa?
Morris Marinan jälkeen ihan sama mikä automalli tai merkki on kyseessä;
yliluonnollisen kestäviähän ne ovat, pääsee jopa 2000 km siivun ilman pakin
avaamista !

Eli kermapeput lähinnä marisee TSI ja DSG:stä tai bimmerin tai foortin vioista tms.
Paras rokotus näille vinkujille olisi pakollinen vuosikymmen Brishit Leylandin
autoihin tuomittuna.   ::)

-SS-
Jos kone tai vaihteisto laukeaa perushuolloilla alle 200tkm ajettuna, on auto paska. Näitä paskoja autoja on lähes kaikki uudet Ford Focus kokoluokasta ylöspäin olevat <1.6 koneella varustetut kehonliikuttimet, kun massaa on paljon ja kone joutuu oikeasti töihin olemattomilla tehoilla.

2.3l 260hp/400Nm bensa-auto(maatti) kestänyt ongelmitta jo 340tkm/11v, tuohon mennessä on moni Mersukin jo lauennut.  8) Ja mersun erottaa kansanautoista ja tojotista se, että mersu kannattaa korjauttaa vielä noillakin kilometreillä, kun aina löytyy jostakin se tyhmä lippalakkipää joka noista kovan hinnan maksaa... ::)

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Auton ostoa?
Katkeroitunut vag mies päästää marinan Toyotasta  :o

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyotan-luotettavuus-harha

Ei kai niihin salaa vaihteistoja uusita, mutta sen verran harhaa noisssa kestävyysjutuissa on, että eiväthän mitkään aasialaiset autot kuulu eniten ajokilometrejä vuosittain keräävien joukkoon. Takavuosina Tekniikan Maailman vaihtoautotaulukossa oli mainittu autojen keskimääräiset vuotuiset ajokilometrit. Ykköspaikalla olivat suvereenisti diesel-Mersut, sitten tuli rykelmä, johon kuuluivat Volvot, Audit, Bemarit, mutta myös Opel Omega, Renault Laguna Citroen C5 ja Chrysler Voyager. Nykyistä edeltäneen mallin C5 Dieseleillä ajettiin vuosittain 45 000 km, kun bensiinimoottoriset Carinat rullailivat 20 000 ja Corollat 15 000 km/ v.


arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Auton ostoa?
Aika paljon on kuitenkin olemassa noita japskeja joilla on ajeltu bensakoneillakin yli 500 tkm ilman kone- ja vaihteistoremonttia. Kunhan vaan kori pysyy läjässä. Toisaalta esim. Toyotalla on ollut ongelmia tiettyjen mallien kanssa myös moottoreissa. Pikkuveljellä on lexus jossa on pahamaineinen 2.2 D, mutta vielä on pysynyt kone läjässä vaikka onkin jotain säätöäkin tehty softaan ;D

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Auton ostoa?
Autot jotka ovat jättäneet minun veljeni tienpäälle mekaanisen vian takia: Brasilian eskortti(virranjakaja), E36 bmw x2 (moniurahihnan kiristin, vesipumpun muovisiivet), toyota avensis (loppu öljy liisarin moottorista)

Ittellä 80 Audi jätti kerran tienpäälle, kun mekaaninen bensapumppu oli kaputt. Tais olla jo yli 300 tkm silloin mittarissa.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Auton ostoa?
 Autojen kestävyys menny heikommaksi. Millä merkillä on "varaa" tehdä autoja parhaista kompenenteista, jaa myydä samaan hintaan kuin kilpailijan Kiinalsisita halpis osista koottu.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Auton ostoa?
Paljonko uskaltaa halpuuttaa, ettei tule halpuutettua liikaa  :D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Auton ostoa?
Katkeroitunut vag mies päästää marinan Toyotasta  :o

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyotan-luotettavuus-harha

Ei kai niihin salaa vaihteistoja uusita, mutta sen verran harhaa noisssa kestävyysjutuissa on, että eiväthän mitkään aasialaiset autot kuulu eniten ajokilometrejä vuosittain keräävien joukkoon. Takavuosina Tekniikan Maailman vaihtoautotaulukossa oli mainittu autojen keskimääräiset vuotuiset ajokilometrit. Ykköspaikalla olivat suvereenisti diesel-Mersut, sitten tuli rykelmä, johon kuuluivat Volvot, Audit, Bemarit, mutta myös Opel Omega, Renault Laguna Citroen C5 ja Chrysler Voyager. Nykyistä edeltäneen mallin C5 Dieseleillä ajettiin vuosittain 45 000 km, kun bensiinimoottoriset Carinat rullailivat 20 000 ja Corollat 15 000 km/ v.
Mutta, jos kuitenkin vaihtavat, ovat yksiä perkeleitä.  :o

Pahaa aavistamaton huollon asiakas joutuu köröttelemään uudella vaihdelaatikolla kotiin tietämättä asiasta itse mitään.  :(
   cría cuervos y te sacarán los ojos

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Auton ostoa?
Autojen kestävyys menny heikommaksi. Millä merkillä on "varaa" tehdä autoja parhaista kompenenteista, jaa myydä samaan hintaan kuin kilpailijan Kiinalsisita halpis osista koottu.

PAitsi että oikeasti autojen kestävyys on mennyt eteenpäin melkoisin harppauksin. 1960-luvulla mainostettiin, miten erinomainen varaosapalvelu Fordilla on, kun 100 000 km:n jälkeen voi käydä vaihtamassa Taunukseen uuden moottorin. Vielä 70-luvulla 100 000 km oli paljon ajetun auton raja, ehkä vastaava kuin nykyisin 200 000. 1980-luvulla E-öljyt piti valikoimassaan mittavaa kokoelmaa Car Parts -vaihtomoottoreita. Vaihtomoottorit olivat myös Tammer-dieselin pääartikkeli.

Ja se ruoste ja rapisevat maalit. 1970-luvun autoja ylimaalattiin jopa useita kertoja ja kymmenvuotiaisiin autoihin lyötiin pohjiin paikkaa paikan perään. joiltain osin laatu heikkeni seuraavalla vuosikymmenellä entisestään. Osa autoista lahosi sitä tahtia, ettei kannattanut maalata ensimmöistäkään kertaa. Ja entäs pakoputket? Kuka on joutunut vaihtamaan 2000-luvun autoon pakoputken? 80-luvun autoihin vaihdettiin vähintään puoli putkea joka katsastukseen.

Ainoa noiden autojen vahvuus tässä suhteessa oli se, että korjaaminen oli useimmiten helppoa ja edullista, paitsi ranskalaisautoissa, joista piti irrottaa milloin moottori, milloin vaihdelaatikko ja milloi pari lokasuojaa, että sai vaihdettua tuulilasinpyyhkijän moottorin tai vesipumpun. Ai niin... niitä tuulilasinpyyhkijän ja puhaltimen moottoreita ja mekanismeja... ja vuotavia vesipumppuja.... Eipä tule ikävä.