Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiivisteen tulirengas  (Luettu 11214 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .

Olikohan se kyläseppä kiristäny kannenpultit oikeaan momenttiin, ja putsannu tiivistepinnat kunnolla... Nimittäin jos oli jollain Sassilan pajalla  ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...


Oikotietä onneen ei ole.

Juu ,pistän kenties vain  uuden tiivisteen ja ajan vuoden puolitoista. Muutaman kerran kun vaihtaa niin koneen saakin ajaa kuusen alle . Ei neljän tonnin koneeseen kannata paljoa uhrata.
Onko massatiiviste ,varmaan ,ainakin leukkuun ja nuffiin sai kuparitiivisteitä ne oli kyllä täysin alaarvoisia.Uusi tiiviste menee aikansa ja taas vaihdat uuden jos kerran noin vanha kones.
Moottorihiomoissa saattaa olla niitä vahvemmalla olevia kysy.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2531
  • Etelä-Karjala
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D
pessimisti ei pety!

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D

Kaikki ei huomannu ajoissa, tuli kalliita remppoja kun meni laakerien lisäksi turboa ja tasapainoaksilaa.
Pakkasneste ei oo oiken hyvää lisäainetta öljyyn  :-\

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

Sampo-puimuri ei ole vielä SASsilaan asti ehtinyt...

Vikahan noissa Valtun koneissa oli huonossa tiivisterengasmateriaalissa, itte oon 500 Sampoon teettäny ko. syystä melko pikaisen koneremontin (huomenna puimaan... ai miksei muka..?)

Näin se oli. Mä kans teetin 705-valluun oorengasrempan ennakkoon, kun niitä alkoi naapureilla kilahtelemaan.

SAS taas tiesi että valu suoti vetet öljyn sekaan  ;D ;D ;D
Ei se kone mihinkään kilahda jos huomaa ajoissa lisääntyneen öljyn. Öljyssä huomasin tapahtuneen pientä lisääntymistä, putket pois ja sorviin, yks ura lisää putkeen, kone kasaan ja menoks  ;D

Kaikki ei huomannu ajoissa, tuli kalliita remppoja kun meni laakerien lisäksi turboa ja tasapainoaksilaa.
Pakkasneste ei oo oiken hyvää lisäainetta öljyyn  :-\
No tyhmyydestä on aina sakotettu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas

No tyhmyydestä on aina sakotettu.
[/quote]

Sulle niitä sakkoja on varmaan kertyny aika kasa  :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas

No tyhmyydestä on aina sakotettu.

Mulle Köntykselle niitä sakkoja on varmaan kertyny aika kasa  :D
[/quote]
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?

Menee 50-70 tuntia .Ajoa tulee noin 50 tuntia vuodessa . Koneella nostellaan vain  rehupaalit rehulatoon . Koneen piti mennä toisen mukana vaihdossa ja kauppa oli lähes valmis . Jäin odottamaan nuorempaa käytettyä ja tämä vanha onneton päästi nesteet öljyn sekaan ja laitoin vain  sen toisen vaihdossa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tuommoinen murtuma tulirenkaassa jos näkyy kuvassa. Paksuus oli noin 1,3 mm.
Miten usein joudut tiivisteen uusimaan ,vuotaako heti uudellakin?

Menee 50-70 tuntia .Ajoa tulee noin 50 tuntia vuodessa . Koneella nostellaan vain  rehupaalit rehulatoon . Koneen piti mennä toisen mukana vaihdossa ja kauppa oli lähes valmis . Jäin odottamaan nuorempaa käytettyä ja tämä vanha onneton päästi nesteet öljyn sekaan ja laitoin vain  sen toisen vaihdossa.
Aika pahalta kuulostaa ,mutta uusi nyt se tiiviste ja onnelleen taas vuosi eteenpäin.
Älä käytä tyhjäkäynnillä se kyllä aika äkkiä paukuttaa tiivisteen vuotamaan,pikkusen kierroksia jos joudut sitä ajon välissä käyttämään jouten 1200/r.min.

Viimeksi muokattu: 27.10.16 - klo:22:10 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Poika "sorvasi" paksumman kuparin ja vaihtoi sen kannentiivisteeseen ja ajelee nyt koneella. Toimii vaikkei noin voi tehdä.

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.