Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koivukuidun hinta  (Luettu 28661 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Koivukuidun hinta
Näen vain harmaata taloutta, tuumasi kuitittomalla puulla lämmittäjä kun savua tuprahti tupaan.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Koivukuidun hinta
Siitä kiintokuutiostahan tuli jopa 2,5 heittokuutiota ::)   Mikähän määrä kiintoa on tässä :-\ http://baumax.ee/et/Ehitusmaterjalid-ja-ehituskaubad/p/68/2031/kaminad-ja-pliidid/kuttepuud-alusel-kask/   Puuhellaa kattelin ja tuollaisen huomasin :)
[/quote]

Mä en ole koskaan päässy, kuin 2,2-2,3 itelleenhän voi koittaa muuta uskotella, mutta ne asiakkaat tosiaankin pinoaa ne puut ja uudesta ei tarvi mennä, jos ne ei sitä 0.6 pinomottia vähintään saa, kun vie sen mitä lupaa ja laatu on kohdalla, voi hinnan pitää alueen kärkipäässä ja silti puut loppuu kesken, niin kuin tänäkin vuonna :) Olen aina sanonut, että hinnalla ei kannata kilpailla, AINA LÖYTYY JOKU, joka myy halvemmalla ja halvanpuun ostajat menee sinne, ne ei koskaan ole uskollisia asiakkaita. Laadun ostajat taas ovat todella uskollisia, jos ei itse muni hommiaan, viemällä jotain muuta mistä on so*****. Kaiken lisäksi halvalla tekeminen maksaa saman, kuin vähän paremmallakin hintaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koivukuidun hinta
Klapikauppias on oman alansa sertimyyjä. Uskottelee itsellensä että ostaja ei muka osta polttopuuta sieltä mistä halvimmalla saadaan.

Kyllä se kuule todellisuudessa on niin että se sama liituraitaan pukeutuva fuugimies ostaa tasan tarkkaan vaikka lehmänpaskaa verkkosäkissä jos se on halvempaa kun toinen samanlainen lehmänpaska. Älä aliarvosta ostajia. :P
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Koivukuidun hinta
Niinhän mä sanoin, että halvan ostaja menee sen halvimman peräs. Mutta kyllä ne laadun ostajat on luku erikseen ne ostaa vuodesta toiseen hyvää hinnasta välittämättä, olen mä tätä hommaa jo niin kauan tehnyt, että sinne on ne vakioasikkaat valikoituneet ja joka vuosi tulee uusia, joista osasta tulee uskollisia ja osa jatkaa etsintää kaikille ei voi olla aina mieliksi eikä siitä mitään tulisikkaan. Yleensä sen tietää heti, että kauppoja ei ole edes tulossa jos ostaja haluaisi ostaa peräti kiinto motteina klapeja, kun on aina saanut. Tosin kellekkään niitä ei ole pihaan pinottu ja sen jälkeen mitattu, sekä kertoimella kiinnoksi muutettu, sitten ne suuttuu, kun niille kertoo, että sinua on taittu liriä simmuun ;)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koivukuidun hinta
Tietty sillä laadullakin on merkitystä, mutta klapikauppa henkilöityy myös siihen myyjään. Klapikauppias on mukava äijä ja siltä on kiva ostaa puita. Siinä se menestysresepti varmaankin kaikessa yksinkertaisuudessaan ;) Turha alkaa tehdä yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa, kyllä ne puut aina kaupaksi menee, jollekin. Itse en ole ainakaan löytänyt mitään järkevää syytä, miksi joku ostaa juuri minulta puita. Kaikilla lienee omat syynsä, mutta pyrin olemaan ajattelematta sitä. Tämä on vaan yksi homma muiden joukossa :D

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Koivukuidun hinta
Tuossa on kyllä perää, se on monelle hetki vuodesta, että saa toimitella asiansa jollekkin, kun tuo puita ja mulla ainakin on muutama asiakas päässy oikeastaan liikaakin "iholle", joku saattaa muutaman konjamiinin jälkeen soittaa illalla ja kiitellä puista tai sitten joku soittelee ilonsa ja surunsa milloin mitäkin, ehkä aivan kaikesta en välttämättä haluaisikkaan tietää, mutta kai se kuuluu asiaan, kun kymmenkuntakin vuotta on käynyt talossa, joissain jopa monta kertaa vuodessa. Se tv dokumentti, joka on näytetty montakertaa, siitä vanhasta halkokauppiaasta oli mun mielestä hyvä, oikeastaan homman koko kuva, ei tämä ole pelkkää kaupantekoa, vaan elämäntapa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koivukuidun hinta
Ammattikauppiaat on kovia hanuja. ;D

Toi on hyvä:

"ei tämä ole pelkkää kaupantekoa, vaan elämäntapa."

Melkein kun Pope The Man.... ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Koivukuidun hinta
Niin niiden allalle äkkiä rikastumaan tulevien koneet on yleensä parinvuoden päästä myynnis, kun homma ei ollukkaan hyvä Bisnes  8)

kakesa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Koivukuidun hinta
Ammattikauppiaat on kovia hanuja. ;D
Niin onki. Näätkö sää täällä jossain sellasen? Mitä oot ottanu? :o :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koivukuidun hinta
Ammattikauppiaat on kovia hanuja. ;D
Niin onki. Näätkö sää täällä jossain sellasen? Mitä oot ottanu? :o :o

Jutuista päätellen niitä luomakunnan valioyksilöitä seikkailee saitillamme. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Koivukuidun hinta
Skännänkin pitää ymmärtää että kaikessa kaupassa pitää pyrkiä Casablancamaiseen loppuun... joka onkin kaiken alku. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=8vY-4zWKsJM
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Koivukuidun hinta
Kyllä siitä halvemmasta ja "huonommasta "  klapista lähtee ihan yhtä paljon lämpöä kuin kallimmasta ja "parempilaatuisesta" klapista,  vai väitttääkö joku että ulkoisesti "kaunis" klapi lämmittää paremmin?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Koivukuidun hinta
Mut kyllä sen lehtipuun lämpöarvo äkkiä tippuu jos jääpi kuorellisena kasaan mähimään liian pitkäksi aikaa. Semmoisesta tavarasta ei paljoa kiinnosta maksaa.

Jostain roskattomuudesta tai siistimmästä leikkausjäljestä ja tarkasta katkonnasta en näkis syytä maksaa extraa. Toki moni kaupungin aläjä ei ole tässä asiassa samoilla linjoilla.


Minussa on varmaan joku vika, kun minusta klapien teko ja kauppaaminen on aivan v*tun tympeää hommaa. Ittelle sitä just vielä tekee kun roskapuulle saatava lisäarvo on paremmassa suhteessa.

Viimeksi muokattu: 17.04.13 - klo:18:12 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Koivukuidun hinta
Minä väitän, että kyllä lähtee  8). Puun kuiva-aineen kilomäärästä se lämpö lähtee. Kunnolla homehtunut ja laho klappi painaa jo kädessäkin vähemmän kuin kunnollinen, samankokoinen klappi. Ero kunnolla kuivan ja märän tai kosteaan klapin välillä pitäisi olla täysin selvä, jos on edes muutaman kerran yrittänyt sytyttää puita ja seurannut palamista...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Koivukuidun hinta
Kyllä siitä halvemmasta ja "huonommasta "  klapista lähtee ihan yhtä paljon lämpöä kuin kallimmasta ja "parempilaatuisesta" klapista,  vai väitttääkö joku että ulkoisesti "kaunis" klapi lämmittää paremmin?

En minä ainkaan, mutta siitä hyvästä tavarasta ollaan valmiita maksamaan se täysi hinta, eikä sillä hinnalla ole mitään merkitystä, jos ne puut viedään jonkin 3-400 tonnin kämpän takan tunnelmapuiksi ;) Tykkänään eri asia on sellaiset, jotka lämmittää vanhaa kämppää, ei keskuslämmityskattilaan kannata mitään priima takkapuuta tunkea, sinne käy ihan hyvin ne vähän värivikaiset ja homeiset, sekä sekapuu, käy ne uudemmankin tuvan kattilaan. Mutta niitä unelmatalon "risaini takkoja" lämmitetään vain parhaalla....jos lämmitetään, ne puut saattavat olla vain näytillä vieraille, ja sielä se sontaa sallita 8)