ei tämä ihan maalaislegendaa ole. Keväällä oli lähellä yksi irtopyöräinen jd, ja kiristelin viime viikolla pultit kaikista koneista. Ja kappas, ainoa jossa oli löyhällä oli jd 6900 ja vasen takapyörä.
No mitä jos siihen vaihtaa pultit ja mutterit jostain toisen merkkisestä koneesta....? Ja kokeilis siten et onko vaikutusta ku ei meidän koneissa ainakaan oo koskaa alkanu löystyyn pultit!! Ja se on kans jännä ku jontikoissa on sellanen valurauta kaulus mutterien alla mitä sillä oikeen teherään..? itse ainakin ensimmäisenä nakkaisin semmosella ylimäärääsellä osalla vesilintua ja samoon on massikoissa näkynyt sellaisia!
--nuo irtorenkaat ovat juuri tapa kasvattaa pulttien venymäpituutta ja taata niiden kiinnipysyminen.Tätä yritin selittää tuossa aiemmin.
Aivan... yhtäkkiä kyl vähä eikä niin vähääkään tuntuu siltä et jontikan insinöörit ei nyt oikeen tie mistään mitään
venymää toki tuo välikappales tekee, mutta kun eikös tommonen ylimääräänen kappale siä välissä elä kuitenkin kaiken aikaa eli vähäsen hinkkaa (syntyy kulumista) ni kyllä ne ruuvit löystyy jo väkisinkin
Eihän deutzeissa ja venteissäkää tuolaisia ole ja renkaat pysyy kiinni!!! Ja monessa muussakaan merkissä ja tällaisia onkelmia ei ole!
Eli jos mahdollista hvinnamo ja realisti sun muut jontikan miehet jos on tällaisia onkelmia ni koittakaa ottaa se rengas pois sieltä välistä ja katsokaa mitä tapahtuu ja jos pultit pitää vaihtaa lyhemmäksi sopivuuden takia ni ostakaa jonkun muun merkin pultit ja mutterit!!! Itse ainakin kokeilisin jos olisin jontikan omistaja/mies.
Voi olla näinkin pienestä asia kiinni ja sen on kokemus osoittanut monesti et ei ne traktorin insinöörit monesti oo yhtää käytännön tietoisia ku vertaa johonki kyläseppään joka on teheny ja ruuvannu ikänsä kaikenlaista, mut ei ne tokikaa sitä koskaan myännä, ei kato anna ylpeys myöden
Puhuvat vain jotaki hepreaa päälle typerillä laskukaavoillansa!!!